Alleen op reis, waar te beginnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Didi146

Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-11

Re: Alleen op reis, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:45

Ik volg! Ik wil volgend jaar ook een tussenjaar nemen en binnen Europa gaan reizen, maar weet ook niet precies hoe en waar ik moet beginnen. Al hele fijne tips tot nu toe!

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:32

Ik ben inmiddels solo aan het reizen in Vietnam, en kan het iedereen van harte aanraden! Prachtig land, hartelijke en oprecht behulpzame mensen en veel voorzieningen voor toeristen.
Ik probeer altijd van alles wat, vandaag bijvoorbeeld met public bus en trein gereisd in gewone klasse. Ging prima, maar dat is misschien wat te heftig als je voor het eerst alleen op pad gaat. Is een tikkeltje chaotisch en de bussen vallen van ellende bijna uit elkaar.

Maar... niet gevreesd, er zijn ontzettend veel toeristen bussen met airo en fijne stoelen. Je wordt bij het hotel opgehaald en bij het volgende hotel weer afgezet. Makkie! Je kunt dit bij alle hotels gewoon de dag van te voren boeken of zelf online boeken bij bijvoorbeeld Baolau.vr.

De nachttrein kun je daar ook boeken. Als je voor een wat duurdere ticket gaat (Livitrans/violetta) dan krijg je een fijn schoon bedje en een westerse wc in een aparte wagon. Wil je goedkoop op pad dan kies je voor een wagon van de Vietnamese railways... Maar neem dan wel antibac en een lakenzak mee, en goed mikken op de hurk wc!

Bussen en treinen zitten vol gezellige mede reizigers om onderweg mee te babbelen en ervaringen mee te delen.

Ps. Ik heb al jaren de app Maps.me op mijn telefoon, prima offline Maps zodat je onderweg kunt volgend waar je bent. Ziet er simpel uit, maar is verassend up to date en werk ook samen met de booking.com app (offline locatie).

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:00

Klinkt als een toffe ervaring! Ik zie regelmatig foto's van Vietnam voorbij komen en het ziet er zoooo mooi uit, maar mijn comfortzone zit net een beetje anders in elkaar dan die van de gemiddelde toerist, dus ik ga eerst even naar Oezbekistan volgend jaar :')

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Alleen op reis, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:02

kijk anders even mijn topic. ik heb een soort gelijk topic geopend in Augustus geloof ik

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:09

Zelf zit ik op het moment in Boedapest, lekker in mijn eentje pizza te eten :P Ik ben afgelopen dagen in Praag en Krakau geweest en ga nog naar Bratislava, Wenen, Innsbruck en Frankfurt.

Vorig jaar heb in mijn eentje Helsinki, Turku, Stockholm en Kopenhagen gedaan. Heerlijk!

Je hebt alle vrijheid :) In de hostels heb ik soms mensen ontmoet waarmee ik optrok, en als ik geen zin meer had, ging ik weer mijn eigen weg. Zo doe ik het tijdens deze vakantie ook :) Heb een tour gedaan door Praag samen met een Amerikaans meisje, en daarna gingen we allebei weer ons eigen ding doen.

Ik reis alles met de trein.

Ik ben zelf niet buiten Europa geweest, maar ik denk dat vakanties binnen Europa wel ideaal zijn om mee te beginnen :)