Voor het eerst kamperen, wat neem ik mee?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chiren
Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Voor het eerst kamperen, wat neem ik mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-20 14:49

Hoi,

Ik ga dit jaar voor het eerst kamperen en ik heb bij god geen idee wat ik mee moet nemen qua hoeveelheden kleding.

Ruwe schatting:
2 dagen heenreis
8 dagen race
1 dag reizen
3 dagen race
7 dagen terugreis

Het gaat dus om minimaal 21 dagen weg. Het zijn hele lange dagen waarbij we hoogstwaarschijnlijk geen mogelijkheid hebben om kleren te wassen. Het zijn races met voertuigen, we worden dus vies en niemand van ons team is eerder geweest.

Het gaat om een bestemming met een mediterraans klimaat, gemiddeld 32 graden Celsius in de maand dat ik ga en gemiddeld genomen 5 mm regen over de hele maand.

De andere bestemming heeft een zeeklimaat, gemiddeld 20 graden Celsius en gemiddeld 98 mm regen over de hele maand.

Wat sowieso mee gaat is de kleding van ons team en dat is als volgt:
3x t shirt
2x polo
1x trui
1x softshell jas

Dat ik 25 paar sokken en onderbroeken mee ga nemen had ik al bedacht. Ook moet ik één set kleding mee wat echt netjes is voor tijdens officiële en pers momenten. Maar verder?

Ik vind het zo moeilijk met oog op dat ik niet kan wassen en maar één koffer mee kan nemen.

Hopelijk zijn hier kampeer experts die mij op weg kunnen helpen wat nu echt nodig is qua kleding en wat niet.
Laatst bijgewerkt door Chiren op 18-01-20 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:53

anti muggenspul
zonnebrand
Zaklamp

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor het eerst kamperen, wat neem ik mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:05

Ik zou op de racedagen me niet zo bekommeren om schone sokken tenzij die ook onder de bagger komen te zitten ofzo. Anders hang je die gewoon ´snachts te drogen en kun je ze de volgende dag weer aan. Je kunt ze desnoods nog onder de kraan wassen en laten drogen. Zeker waar het warm is, zou het geen probleem moeten zijn om kleine wasjes gedurende de nacht te laten drogen.
In de praktijk neem je altijd teveel mee, want je draagt dezelfde kleren toch eerder vaker dan je denkt.
Je kunt denken aan weggooi onderbroeken trouwens, die bestaan, dan heb je steeds minder bagage.

Ik begrip de combi van kamperen en koffer niet zo goed. Hoeven jullie geen slaapzakken mee te nemen enzo? Komen jullie in safari tenten met alles er op en eraan?

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Goof
Berichten: 28602
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Voor het eerst kamperen, wat neem ik mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:13

Op campings vind je altijd wel wasmachines of wasmogelijkheden, waarom zou je dan niks kunnen wassen?

Chiren
Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-20 15:16

We gaan met een aantal busjes waarvan we eentje volgooien met kampeerspullen zoals tenten, luchtbedden en slaapzakken. We hebben zelf ook wat campingstoeltjes, maar verder nemen we op dat gebied niets mee. Eten is centraal geregeld door de organisatie van de races.

Ik heb nou eenmaal een koffer en geen backpack, dat is waarom ik dacht een koffer mee te nemen. Het is geen enorm ding ofzo, net iets groter dan een koffer die in een vliegtuig mee de cabine in mag. Dat leek me handig met afsluiten en dergelijke, maar is een backpack beter?

Kans bestaan wel dat we in de bagger komen te staan of dat we regelmatig het water in moeten, maar dat is geen zekerheid.

Ik ga eens kijken naar die wegwerp onderbroeken.

Goof schreef:
Op campings vind je altijd wel wasmachines of wasmogelijkheden, waarom zou je dan niks kunnen wassen?


Het zijn eenmalig opgerichte campings voor de races zonder wasgelegenheden. Terugreis zijn dagen waarop we om 6:00 varen en pas met zonsondergang stoppen, waarna de tenten etc nog opgezet moeten worden. Dan zou een handwas wel een mogelijkheid zijn.

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:54

Een koffer is prima, maar tassen /rugzakken proppen wat makkelijker bij elkaar in een ruimte.
Het is lastiger met een koffer slepen als je een kampeerplaats over moet omdat de auto niet tot de tent mag enzo.
Maar als het geregeld is, dan zou ik me er niet zo´n zorgen over maken.

Een spons of wegwerp washandjes (die kun je rustig meerdere keren gebruiken, dus 1 of 2 is genoeg), een vorm van zeep en dunne handdoek (micro) lijkt me ook wel essentieel. Alsmede wc papier. Maar dat laatste hoeft natuurlijk niet in je koffer.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

mvdende
Berichten: 5616
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:04

Nood eten, brandertje en een gasbusje!

Zo te horen ga je iets doen zoals serieus request tour oid.

De kans gaat waarschijnlijk bestaan dat de auto ermee nokt en je ergens vast staat.

Dan is het wel fijn om wat eten te hebben.

Om deze reden zou ik persoonlijk ook mijn eigen tent, matje en slaapzak bij me willen hebben in de auto waarin ik zit.

Verder is een goede hoofdlamp erg handig.

Als er ruimte voor is, een opvouwbare emmer om s'avonds een handwasje in te draaien.

Goed opletten dat je slaapzak geschikt is voor de temperatuur die je gaat verwachten, een te koude slaapzak is geen pretje.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:43

Minder sokken en onderbroeken :')

Daarnaast een goede zaklamp en een lamp die kan staan of hangen in je tent zodat je niet steeds de zaklamp hoeft vast te houden. Batterijen, ductape, extra haringen en de hamer om ze de grond in te krijgen(hoevaak die wel niet word geleend door andere op campings). Zelf heb ik altijd een fleecedeken mee, lekker om buiten onder te zitten en lekker warm op je slaapmat of extra in je slaapzak, wasknijper en touw. Dat is wat ik zo even kan bedenken. Oja en voor mij is de fluitketel onmisbaar, ik krijg het in de avond altijd snel koud dus thee en kruik zijn voor mij geen overbodige luxe

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Jacquelinee_, judithje, Tink89, Travel_me en 77 bezoekers