Thailand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:48

Minibusjes zou ik vermijden als de plaag. De lage kosten komen terug bij de ziekenhuisrekening of de begravenis.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 09:25

Ik denk dat het vooral de grote bussen worden idd. Denk dat we dat gewoon ter plekke bekijken.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:11

Ik vind minibusjes ook doodeng rijden. Wij hebben gekozen voor privevervoer, ook nog goed te betalen

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:07

Hallo Thailand liefhebbers!
Wij gaan in Juni trouwen en twijfelen tussen teveel locaties voor een honeymoon.

Thailand onwijs mooi maar regenseizoen.... wie kan mij hier meer over vertellen

Eind juni zullen we dan gaan 21 juni tot ongeveer 3 juli.

Waar in Thailand kan je dan rustig naar toe zonder al te veel regen

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 15:32

Wat willen jullie gaan doen? Lekker op een bounty strand liggen of ook eea gaan zien?

Op de eilanden aan de oostkust is het dan geen regenseizoen.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:53

Wij zijn dit jaar de laatste week van augustus en eerste twee weken van september (in totaal dus precies drie weken) naar Thailand geweest.

Het is ons erg goed bevallen, erg makkelijk reizen, zoals bekend een beetje 'Azie voor beginners'. We reizen veel, zijn ook in andere landen in de regio geweest. Wat opviel: aardige mensen, door alom aanwezige toerisme is alles snel te regelen, keuze uit zowel budget/hoger budget opties.

Vanwege het regenseizoen hebben wij als 'strandafsluiting' voor de eilanden aan de oostkust gekozen (in ons geval Koh Phangan), omdat daar gemiddeld wat minder regen valt dan aan de westkust. Geen last gehad van de regen, alleen in Chiang Mai een dag heel slecht weer gehad (ook overdag).

Onze route was:
Bangkok (5 nachten)
met trein (gewoon 3de klas) naar Ayutthaya (2 nachten)
met nachttrein (slaaptrein 1ste klas) naar Chiang Mai (4 nachten)
met vliegtuig naar Koh Samui, daarna door met transfer van het hotel (speedboot) naar Koh Phangan (7 nachten)
met transfer van hotel (speedboot) naar Koh Samui, daarna met vliegtuig naar Bangkok (1 nacht)

Nachttrein vonden wij prima te doen, was gewoon schoon (ook het toilet/douche), dekentjes werden verstrekt, lekker geslapen.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 15:58

Klinkt goed turtlelito! Wat heb je in Bangkok allemaal gedaan, daar ben je best lang geweest?

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:36

Afbeelding

Ik heb een paar dagen geleden deze reis geboekt voor eind april!!
Iemand nog tips?
Er zitten al wat excursies bij. In Bangkok een fietstocht.
In de jungle een kajaktrip.
Met de boot langs James bond island.
Dat soort dingen. Maar op Krabi en Phuket hebben we meerdere vrije dagen.
Alle dagen hebben we ontbijt maar de rest komt er nog bij. Wat ben je ongeveer kwijt aan eten en drinken per dag?
En extra excursies zoals eventueel duiken en naar ko phi phi?

Graag hoor ik tips en ervaringen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:40

Eten en drinken kan je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Voor 3 liter coca cola betaal je deze week 48 baht (eur 1,20) bij de Tesco supermarkt maar wijn in een restaurant kost je een arm en een been.

Voor een normaal restaurantje met Thais eten, zonder alcohol, ben je misschien 10 euro kwijt voor diner voor 2. Seafood is snel een stuk duurder.

Voor Phuket is het vooral de vraag waar op het eiland je zit. Vervoer zal snel het duurst worden aangezien je op taxi's aangewezen bent en die zijn een stuk duurder dan waar dan ook in Thailand.

Phuket town is misschien leuk voor een namiddag en avond met de karakteristieke gebouwen en markten. Iedereen die hier op bezoek komt nemen we mee naar One Chun restaurant met lokaal eten voor Phuket ook al zal dat voor niet-thais minder speciaal zijn.

Mijn lievelingsstrand is bij het vliegveld (Naiyang beach) waar je over het strand tot het begin van de startbaan van het vliegveld kan lopen om de vliegtuigen te zien landen.

Blue Tree is net geopend (waterpark) maar wat moeilijker bereikbaar.

In de omgeving van phuket kan je ook goed snorkelen/duiken. Wij hebben vorige keer bij "loveandaman" geboekt (zie FB pagina). Daar hielden ze de chinesen mooi weg bij alle andere nationaliteiten wat prettig voor iedereen was. Ook pikte ze je bij je hotel op om je naar de haven te rijden. Waarschijnlijk zijn er tientallen soortgelijke bedrijven die hetzelfde aanbieden.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:22

Dagtripje naar oa phi phi Island betaalde ik vorige week 1000 Bath voor en dan nog 400 geloof ik voor het marine Park.

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 07:45

Bedankt!

Dus het eten en drinken zijn we niet zoveel aan kwijt. Maar ik neem aan dat je in bijvoorbeeld Phuket gewoon kan pinnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:07

Je kan met je pin geld uit de meeste geldautomaten halen (aannemende dat je bank dat toestaat - misschien even checken met je bank voor vertrek zodat ze de boel niet blokkeren omdat het op fraude lijkt). Maximaal 20.000 baht per keer (500 euro). Geldautomaten zijn niet moeilijk te vinden (elk winkelcentrum, bij de meeste 7-11 supermarktjes, etc). Cash is nog steeds dominant in Thailand, mede omdat je snel voor 25 cent iets op straat zal kopen en dat alleen net cash jan.

Ook kan je in de meeste winkels en restaurants met creditcard betalen.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:07

We hebben ook een keer 30.000 kunnen pinnen, dus dat is de moeite ook nog eerst te proberen

Anoniem

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:44

Volgens mij kan dat alleen bij de pinautomaten van Bangkok Bank (en van een Japanse bank die bijna nergens te vinden zijn).

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:13

Ooh ik lees graag mee, wat een prachtige foto zag ik voorbij komen. Mensen nog meer van zulke foto's? <3
Sindskort woont onze schoondochter van 17 jaar bij ons, ze is half Thais, en we willen graag volgend jaar of het jaar erop, naar Thailand, zowiezo de omgeving verkennen waar ons dametje vandaan komt en voor de rest zien we wel,, ben er helemaal niet in thuis, dus lees heel graag alles mee, we gaan met onze jongste zoon van dan 3 of 4 en uiteraard zoon en schoondochter, die zijn dan 18

Anoniem

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:01

Uit welke regio komt ze?

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 19:08

Grrrr... We hadden hele goedkope tickets Düsseldorf - Bangkok. Nu zijn de vluchten geannuleerd. 8)7 _-:( |o :?

Nu dus op zoek naar nieuwe tickets die zo te zien minimaal €200-€300 per stuk duurder zijn. De nachttrein en binnenlandse vluchten heb ik al geboekt, dus we zijn nu behoorlijk gebonden aan de vliegdata die we hadden. Echt zó balen dit, ik ben er al de hele dag chagrijnig door. :(

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:22

Nadir schreef:
Grrrr... We hadden hele goedkope tickets Düsseldorf - Bangkok. Nu zijn de vluchten geannuleerd. 8)7 _-:( |o :?

Nu dus op zoek naar nieuwe tickets die zo te zien minimaal €200-€300 per stuk duurder zijn. De nachttrein en binnenlandse vluchten heb ik al geboekt, dus we zijn nu behoorlijk gebonden aan de vliegdata die we hadden. Echt zó balen dit, ik ben er al de hele dag chagrijnig door. :(

EVA air al geprobeerd? Die vliegt rechtstreeks op BKK.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:27

enzino schreef:
In de omgeving van phuket kan je ook goed snorkelen/duiken. Wij hebben vorige keer bij "loveandaman" geboekt (zie FB pagina). Daar hielden ze de chinesen mooi weg bij alle andere nationaliteiten wat prettig voor iedereen was. Ook pikte ze je bij je hotel op om je naar de haven te rijden. Waarschijnlijk zijn er tientallen soortgelijke bedrijven die hetzelfde aanbieden.

Dat klinkt erg goed dat ze de Chinezen weg houden. Ik had vanuit Khao Lak een snorkeltrip naar de Similans, maar het barstte van de Chinezen die best asociaal reisgedrag vertonen (verpakkingen op het strand gooien ondanks de vele waarschuwingen van de gidsen dat niet te doen, de hele stop op een eiland het uitzicht bezet houden omdat ze per persoon 1000 selfies willen maken)
Nadeel is dat alle touroperators rond dezelfde tijd vertrekken, dus je zit telkens met tig boten van 30-40 man op de stoplocaties.
Als ik veel geld had had ik 'n privéboot gehuurd en voor zonsopkomst al afgevaren zodat ik die ellendige massatoeristen voor had kunnen zijn.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 19:53

elnienjo schreef:
EVA air al geprobeerd? Die vliegt rechtstreeks op BKK.

Ja, vreselijk duur...
En omdat ik de parkeerplaats bij Düsseldorf Airport ook al heb gereserveerd en betaald ben ik wel een soort van gebonden aan die luchthaven nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 02:54

Nadir schreef:
Grrrr... We hadden hele goedkope tickets Düsseldorf - Bangkok. Nu zijn de vluchten geannuleerd. 8)7 _-:( |o :?

Nu dus op zoek naar nieuwe tickets die zo te zien minimaal €200-€300 per stuk duurder zijn. De nachttrein en binnenlandse vluchten heb ik al geboekt, dus we zijn nu behoorlijk gebonden aan de vliegdata die we hadden. Echt zó balen dit, ik ben er al de hele dag chagrijnig door. :(

Waarom geannuleerd? Geen recht op vergoeding of andere tickets? Welke maatschappij?

Wel balen, want je zal waarschijnlijk nooit meer soortgelijk geprijsde ticket kunnen vinden nu de vlucht dichterbij komt. De prijzen gaan in principe alleen maar omhoog en al helemaal als je eerst een koopje had gevonden.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 08:45

Enizo, we hadden tickets voor €420 Düsseldorf - Kiev - Bangkok en weer terug met prima overstaptijden. UIA heeft blijkbaar, las ik op Google, besloten om op een aantal bestemmingen minder te gaan vliegen. Daarom is onze vlucht geschrapt. We krijgen ons geld terug, al zag ik wel dat er €137 wordt ingehouden, daar ga ik vandaag dus even achteraan.

Dus nee, voor deze prijs gaan we het sowieso niet meer vinden. We dachten nu meer budget te hebben voor in Thailand zelf, wat luxer overnachten enz. Echt heel zuur dit.

garffpamela

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 08:54

Wat een leuk vooruitzicht! Maar wat balen van je vlucht, hopelijk kan je snel een goed alternatief vinden.

Wij gaan 3,5 week naar Maleisië.
We hebben ook gekeken om naar Thailand te gaan, maar ik dacht dat het in onze zomer daar regenseizoen is.
Als jullie er zijn hoor ik graag jullie ervaringen qua het weer, dan kunnen we in de toekomst ook nog een keer naar Thailand.

Je schema vind ik met kinderen nog een te druk, maar je kent je eigen kinderen het beste.

Er is een heel leuk forum, verrereizenmetkinderen.nl daar zou je nog eens om tips kunnen vragen.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:14

Ik kom even volgen!
Mijn leven staat momenteel een beetje op zijn kop, wil al 2 jaar reizen, maar was altijd moeilijk met vrij krijgen van werk en in de drukte kwam het er gewoon niet van, maar nu heb ik ineens ontslag genomen en heb ik dus heel Januari niks, nu snel aan het rondkijken om in die maand een mooie reis te maken, droom er altijd al van om gewoon eens vliegticket te boeken en gaan, maar dat is wel erg spannend, zeker alleen, dus wil de route natuurlijk wel een beetje uit gaan zetten.
Denk dat ik voor Thailand ga omdat het heel toegankelijk is als eerste land, wie weet lees ik hier nog leuke tips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:39

Nadir schreef:
Enizo, we hadden tickets voor €420 Düsseldorf - Kiev - Bangkok en weer terug met prima overstaptijden. UIA heeft blijkbaar, las ik op Google, besloten om op een aantal bestemmingen minder te gaan vliegen. Daarom is onze vlucht geschrapt. We krijgen ons geld terug, al zag ik wel dat er €137 wordt ingehouden, daar ga ik vandaag dus even achteraan.

Dus nee, voor deze prijs gaan we het sowieso niet meer vinden. We dachten nu meer budget te hebben voor in Thailand zelf, wat luxer overnachten enz. Echt heel zuur dit.

Ik zie dat je pas in de zomervakantie gaat, wat je rechten op vergoedingen en vervangende vluchten flink doet verminderen.

Misschien als alternatief ook eens kijken naar directe vluchten. Vooral met kinderen zou ik proberen de vliegreizen zo kort mogelijk te houden (geen overstap) in de hoop dat ze kunnen slapen en het zo voorbij is.

KLM is redelijk betaalbaar op de AMS-BKK route ook al zijn de laagste ticketprijzen tegenwoordig zonder ruimbagage (extra betalen voor koffers). Misschien met slim pakken kan je 2 vd 4 zonder bagage laten vliegen om de kosten te drukken. Zelf boek ik nooit met russische, ukraiense, turkse, of wat voor onbetrouwbare maatschappijen dan ook juist omdat dit soort dingen vaker voor komen.

Succes met zoeken naar nieuwe tickets, hopelijk laat het geen nare bijsmaak achter want dat is zonde voor zo'n bijzondere reis.