Thailand

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 07:44

Ook gaaf! :j


WenK
Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:29

Wij geven Thailand op voor dit jaar. Ik zie t niet opengaan voor oktober en zelfs als dat wel zo is denk ik dat er te veel beperkingen gaan zijn om er echt te doen wat we willen.
We gaan zo naar het reisbureau voor een plan B. Waarschijnlijk 1 van de ABC eilanden, maar dan 9 dagen ipv 12.
Volgende week hebben we ook al een paar dagen Luxemburg in het vooruitzicht, dus we kunnen er gelukkig wel even tussenuit.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:33

Ik snap je! :(:) ABC eilanden zijn ook leuk!
Wij hopen begin volgend jaar naar Thailand te gaan, maar dat is ook maar afwachten.

Zouden in augustus een autovakantie doen maar dat gaat waarschijnlijk niet door ivm nazorg na een operatie van een van m'n katten. :(
Het zit ons echt totaal niet mee..

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-20 13:40

Ik snap het WenK. Super balen. :(

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

WenK
Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:48

Na deze 2 vakanties wachten we het even een beetje af denk ik. We hebben een beetje in gedachten om volgend jaar zomer naar Kroatië te gaan en misschien een bezoek aan Auschwitz, maar dat hangt er helemaal vanaf hoe alles gaat lopen. Thailand wordt voor ons denk ik wel een paar jaar verder vooruit schuiven.

Wat sneu van je kat Mandy, heel veel sterkte...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Anoniem

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:31

Het sentiment is momenteel behoorlijk anti-buitenlander in thailand in combinatie met protesten tegen de regering (en in het buitenland protesten tegen de koning). Ik zou er dus ook niet op rekenen dat de situatie snel gaat veranderen en de grenzen snel open zullen gaan.

WenK
Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:43

Dank voor de info Enzino, dat is mijn indruk uit de updates etc online ook. Sterkt me wel in de overtuiging dat nu omboeken de beste optie is.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:59

Veel Thailandgangers hier, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Wij willen naar Thailand, en specifiek naar Koh Samui en Koh Tao. Ik wil wel meer van Thailand zien, maar dat doen we een andere keer als mijn gezondheid dat toelaat.
We hebben 14 dagen, en ik wilde eigenlijk Koh Tao als hoofdverblijf doen, maar ik vraag me af of daar wel zoveel te doen is. Want op Samui kunnen we van alles ondernemen, Koh Tao is vooral natuur en water als ik het goed zie. Dus ik twijfel nu wat een goede verdeling is. Dus brand los :D

Earth het reisbureau.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:31

Earth schreef:
Veel Thailandgangers hier, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Wij willen naar Thailand, en specifiek naar Koh Samui en Koh Tao. Ik wil wel meer van Thailand zien, maar dat doen we een andere keer als mijn gezondheid dat toelaat.
We hebben 14 dagen, en ik wilde eigenlijk Koh Tao als hoofdverblijf doen, maar ik vraag me af of daar wel zoveel te doen is. Want op Samui kunnen we van alles ondernemen, Koh Tao is vooral natuur en water als ik het goed zie. Dus ik twijfel nu wat een goede verdeling is. Dus brand los :D



beter maar ff uit je hoofd zetten voorlopig, wie weet volgend jaar. thailand en covid geen beste combi nu

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:35

Oh chips echt? Daar heb ik helemaal niet naar gekeken. Fek, ik had al bijna de tickets geboekt. :')
En ik ben al zo lang aan het zoeken voor een mooie plek! Ik had het nu echt gevonden, thomme!
Geldt dat ook voor mei? Echt? -O-

Earth het reisbureau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 02:01

Niet eens met sassefras, Thailand en covid zijn nauwelijks een probleem op het moment. Even het overzicht van het aantal positief geteste gevallen per miljoen inwoners van NL en TH naast elkaar leggen:

[ img ]

De toegang tot het land was wat beperkt de afgelopen weken vanwege een angst voor omicron, maar ik geloof dat per 1 februari je weer zonder quarantaine binnen kan komen. Waarschijnlijk is dat een terugkomst van "test and go", wat erop neerkomt dat je na het landen een test doet, een nachtje in een toegewezen hotel doorbrengt, en vervolgens (bij negatief) het hele land door kan. Wat de regels in mei zullen zijn weet niemand, het veranderd nog wel eens.

Waar je wel serieus rekening mee moet houden is dat sommige gebieden uitgestorven zijn vanwege het teruglopen van het aantal toeristen in de afgelopen 2 jaar. Het pikt op dit moment wel weer op, maar nog niet alles is open. Dus mogelijk dat je online leest over een leuk hotel met restaurants om de hoek, maar als je aankomt ben je toegewezen op het restaurant in het hotel en zijn er nauwelijks taxi's beschikbaar. Het is dus aan te raden even de actuele stand van zaken te bekijken voor je een specifieke wijk/regio uitkiest.

Het voordeel is nu natuurlijk wel dat alles een stuk rustiger is. Geen bussen vol met chinezen of russen, maar slechts de lokale bevolking die in eigen land tripjes maken. Ook is het makkelijker goede deals te vinden met hotels, wat je wat geld kan besparen.

Koh Tao ben ik geen fan van omdat het volledig in handen is van enkele maffia families, maar Koh Samui was geloof ik onderdeel van de "Sandbox" wat betekend dat het toerisme daar al weer een tijdje geleden rustig aan gestart is. Geen idee of de lokale taxi maffia op Samui zich nu al gedraagt of dat ze nog absurde prijzen rekenen zoals het vliegveld.

Anoniem

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 03:59

* test& go zou trouwens ook de terugkomst van de "sandbox" kunnen betekenen. Dat zou inhouden dat je tussen de sandbox plaatsen mag reizen maar wel een x aantal dagen in een "quarantaine hotel" moet boeken. Je mag overdag gewoon doen wat je wilt maar moet dus wel terugkeren naar dat hotel elke avond. Tenminste Samui en Phuket zijn onderdeel van de sandbox. Na x dagen mag je het hele land door en gewoon overal een overnachting boeken.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:59

Bedankt voor je bericht Enzino, dat biedt wat meer perspectief. En wel een goeie van de rust, ik wilde al een hotel uitzoeken in een wat roeriger deel van de eilanden, wat ik normaal vermijd haha.
En Koh Tao maffia ja? Ik vermijd het liever niet, want ik wil er specifiek heen om te snorkelen en vanwege de Seychellen-achtige stranden, maar kan ik nog ergens rekening mee houden?

Earth het reisbureau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 14:10

Wat betreft maffia kan je nergens rekening mee houden, behalve oppassen in het nachtleven (de meeste slachtoffers zijn jonge vrouwen die 's avonds alleen uitgaan om te feesten).

Qua hotel zou ik vooral kijken waar er meerdere hotels dicht bij elkaar zitten die kamers aanbieden voor een bepaalde periode/dag. Het feit dat ze iets aanbieden betekend dat ze open zijn en als ze in een cluster zitten is er een goede kans dat restaurants in de buurt ook gewoon open zijn.


Niet zo lang geleden hadden een paar hotelovernachtingen en we waren eigenlijk van plan om in de avond de auto te pakken en gewoon een restaurant uit te zoeken. Het bleek toen al snel dat het hotel op een redelijk verlaten plek zat en de paar restaurants vlak om de hoek allemaal dicht waren. Dat was ook niet zo raar want we hadden iets van 20 mensen in het zwembad gezien de hele dag, dus die krijgen hoogstens een of twee klanten op een dag. Gelukkig zijn de hotel restaurants tegenwoordig wel redelijk goed en soms ook nog wel eens value-for-money, dus het was ook weer geen ramp maar een iets andere omgeving zou ook wel eens leuk zijn geweest.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 15:50

Nou het nachtleven gaan wij sowieso niet in, en als we dat doen ga ik met mijn man samen, dus dat komt wel goed.
Ik was inderdaad al van plan om een hotel met restaurant te kiezen, dat vind ik altijd wel fijn dat als je een avondje niet weg wilt, je gewoon in je hotel kunt eten.


Dit is wat een hotel deelt op zijn fb.

[ img ]

Het hotel overigens is wel waar ik tot nu toe het meest enthousiast over ben.
Cristal Bay, en dan even kijken of we naar de beach resort of de Yacht club gaan. Maar ik vind dit strand zo mooi <3 En er zitten ook best veel restaurants etc omheen. Sowieso horen die hotels bij elkaar, dat scheelt en ze hebben ook een eigen beachbar.


[ img ]

https://www.instagram.com/crystalbayyachtclub/

Earth het reisbureau.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:29

naar mijn mening kan t leuk zijn als t corona gebeuren voorbij is, voor zoals t nu is wat mij betreft no go, een goede vriend is maandag 17 met negatieve test naar bangkok gevlogen, bij aankomst was test positief, hij is in en hotel geparkeerd, 3 x per dag maaltijd voor de deur en mag kamer niet verlaten, vandaag weer positief getest, inmiddels een borg moeten storten van 80 duizend bath, en nog 10 dagen verplicht in kamer blijven . hij dacht ook t gaat mij niet gebeuren, maar ik haak voorlopig af ( en verplichte verzekering betaald niks, dit omdat hij niet ziek is )

anjali
Berichten: 14913
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:42

Ik vind het persoonlijk momenteel ook nogal een gok om dergelijke reizen te maken.Je loopt inderdaad het risico dat je in een of andere quarantainetoestand terechtkomt. Helemaal niemand kan dat nu vooraf voorspellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:00

Reizen in deze tijd brengt extra risico's met zich mee. Daarentegen heb je nu wel de kans om die mooie plaatjes uit de brochures een keer in het echt mee te maken in plaats van daar aankomen en door de 450 chinezen die op dat strand staan het zand niet eens kunnen zien.

Test&Go zou dus inhouden dat je de eerste 5 dagen binnen de "sandbox" moet blijven: daar vallen o.a. Phuket, Samui en Koh Tao onder. Phuket heeft internationale vluchten (met Emirates naar Dubai, daarna direct naar Phuket) en je kan van Phuket naar Samui vliegen. Bij een negatieve eerste test mag je overdag gewoon alles doen, want de inwoners van de sandbox plaatsen hebben voorrang gehad op vaccinaties en zouden dus beschermt moeten zijn. Bij een negatieve test zit je waarschijnlijk vast op je kamer.

Hoe dingen zullen gaan in de nabije toekomst weet niemand. Ik ben er niet zo bezorgd over, heb tickets voor april geboekt. Mocht er veel veranderen dan boek ik die wel om voor juli/augustus. Als je moet wachten tot er zekerheid is dan kan het nog wel een tijdje duren.

P.s. het IG profiel van je resort ziet er wel doodstil uit; nauwelijks posts van de afgelopen weken/maanden en wat ze wel posten ziet er uitgestorven uit. Geen idee of dat representatief is voor het hele gebied.


Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:31

Enzino, ik had hun FB al gecheckt en daar zijn ze wel wat actiever. Maar dat is wel een goede graadmeter. Sowieso zit dit hotel wel wat meer afgelegen, dus ik ben aan het kijken voor een baai verder, daar zitten veel meer restaurants en andere hotels.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:46

Nog steeds druk met zoeken, ik zit me af te vragen of het een toegevoegde waarde is om Koh Phangan nog aan te doen, of dat het eiland niks extra's toevoegt naast Samui en Tao.
En ik ben nog steeds aan het zoeken naar de perfecte plek om te verblijven. Ik wil sowieso op 1 plek wat hoger op het eiland zitten, ik denk dat ik dat wel zou willen op Koh Samui en dat ik dan op koh Tao iets zoek wat aan het strand zit.

Earth het reisbureau.

turtlelito
Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:15

Earth schreef:
Nog steeds druk met zoeken, ik zit me af te vragen of het een toegevoegde waarde is om Koh Phangan nog aan te doen, of dat het eiland niks extra's toevoegt naast Samui en Tao.
En ik ben nog steeds aan het zoeken naar de perfecte plek om te verblijven. Ik wil sowieso op 1 plek wat hoger op het eiland zitten, ik denk dat ik dat wel zou willen op Koh Samui en dat ik dan op koh Tao iets zoek wat aan het strand zit.


Wij zijn op Koh Phangan geweest, maar niet op Koh Samui (behalve transfer naar Koh Phangan) en Koh Tao, dus vergelijken is lastig. Wij hadden dit als laatste plek na een rondreis door Thailand, dus even lekker bijkomen. In totaal een week gebleven, was echt heerlijk! Snorkelen was trouwens niet het mooiste wat we ooit meegemaakt hebben daar (maar zijn ook wel in hele leuke gebieden geweest) , maar wel een lekker eiland waar je wat kunt zien. We zaten in een wat rustiger gedeelte (Thong Nai Pan Beach, in het noord-oosten). Lekker relaxed, gesnorkeld voor het resort, met een brommertje het eiland verkend, helemaal goed. We zaten in het Santhiya Resort (Sea View Villa). Echt een aanrader, wel groot, maar wel op jezelf (villa heeft een woonkamer en privé-dompelbadje). Natuurlijk super service en op loopafstand van het dorpje (klein, maar met leuke restaurantjes, massage-zaakjes etc). Perfect einde van onze vakantie.

Maar eerlijk: ik denk dat je dit op elk van de eilanden kunt vinden. Ik viel voor Koh Phangan omdat het (behalve de plekken waar de party's zijn), nog redelijk rustig is en minder op de Amerikaanse bezoekers gericht.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:00

Ik geloof dat ik eindelijk na veel zoeken, booking en google maps uitgespeeld te hebben en bijna teveel aan het zoeken ben geweest, eindelijk een mooie, hetzij perfecte plek gevonden <3
http://www.booking.com/Share-Ist3TL

Wat zo fijn is, is dat dit een privéstrand is wat niet bezocht kan worden door mensen van buiten het resort, en je deelt het strand met 1 ander resort. Dus dat is echt heerlijk. Nou zal het al niet heel druk zijn, maar wij houden echt wel van rust. En we hebben er geen moeite mee om de scooter te pakken en voor vertier wat verder te moeten rijden.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:14

Wij hebben alles geboekt! *\o/* Beide hotels heb ik rechtstreeks geboekt. Vliegtickets vielen me nog niet mee, maar ik ga er niet vanuit dat dat snel beter wordt. We gaan dus voor 6 dagen naar Koh Samui en 6 dagen Koh Tao. Zin in <3

Earth het reisbureau.

Emj_23
Berichten: 1152
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:00

Ik kom even meelezen. Ik ben echt aan het dubben om te gaan boeken. Zou alleen gaan en wil naast Bangkok en chiang mai ook ergens gaan snorkelen. Maar ben inderdaad huiverig dat ik daar positief test en de sjaak ben. Was nu op zoek naar een verzekering die dat afdoende zou dekken.

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:41

Emj_23 schreef:
Ik kom even meelezen. Ik ben echt aan het dubben om te gaan boeken. Zou alleen gaan en wil naast Bangkok en chiang mai ook ergens gaan snorkelen. Maar ben inderdaad huiverig dat ik daar positief test en de sjaak ben. Was nu op zoek naar een verzekering die dat afdoende zou dekken.


Hey, ik ben nu zelf iets meer dan een week in Thailand en ik ga voor meer dan 6 maanden hier blijven. Eerst was ik ook huiverig over het positief testen, maar dat was gelukkig nergens voor nodig. Ik vond alles van papierwerk goed geregeld op de luchthaven gelukkig dus alles verliep in mijn geval soepel. Mijn vlucht zat nog voor geen 25% vol waardoor ik een lege rij kon zoeken (ook om Corona extra te vermijden).

Mocht je in Bangkok zijn, dan mag je mij zeker een berichtje doen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, DJZ, GoogleAdsense, janneke_S, lindo, luuntje, maaikemuis, Patriesje, pluklief, ryukapple, Soepkipje, WendyShet, Winna en 72 bezoekers