Thailand

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-19 17:39

Ik zag nog geen topic over Thailand, vandaar dit topic. Misschien leuk om hier ervaringen en tips uit te wisselen?

Wij gaan volgend jaar in de zomervakantie een rondreis van bijna 4 weken maken door Thailand. We hebben de tickets al geboekt en ook de route ligt al vast. We reizen met 2 kinderen van dan bijna 8 en 5,5 jaar. We blijven bewust langer op één plek zodat we ook eens een middagje gewoon kunnen zwemmen. Ik heb er echt zoveel zin in, de voorpret alleen al is leuk <3

Onze route is als volgt:
Bangkok 2 nachten
Kanchanaburi 2 nachten
Ayutthaya 1 nacht
Met de nachttrein naar Chiang Mai, 3 nachten
Chiang Rai 2 nachten
Vliegen naar Krabi, 3 nachten
Khao Sok NP, 2 nachten incl overnight tour
Ko Phangan, 4 nachten
Koh Samui, 3 nachten
Vliegen naar Bangkok, 1 nacht verblijven en dan weer naar huis.

Nog meer mensen die zoiets op de planning hebben staan?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Minoes
Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:09

Nadir schreef:
Ik zag nog geen topic over Thailand, vandaar dit topic. Misschien leuk om hier ervaringen en tips uit te wisselen?

Wij gaan volgend jaar in de zomervakantie een rondreis van bijna 4 weken maken door Thailand. We hebben de tickets al geboekt en ook de route ligt al vast. We reizen met 2 kinderen van dan bijna 8 en 5,5 jaar. We blijven bewust langer op één plek zodat we ook eens een middagje gewoon kunnen zwemmen. Ik heb er echt zoveel zin in, de voorpret alleen al is leuk <3

Onze route is als volgt:
Bangkok 2 nachten
Kanchanaburi 2 nachten
Ayutthaya 1 nacht
Met de nachttrein naar Chiang Mai, 3 nachten
Chiang Rai 2 nachten
Vliegen naar Krabi, 3 nachten
Khao Sok NP, 2 nachten incl overnight tour
Ko Phangan, 4 nachten
Koh Samui, 3 nachten
Vliegen naar Bangkok, 1 nacht verblijven en dan weer naar huis.

Nog meer mensen die zoiets op de planning hebben staan?


Bereid je maar vast voor op de nachttrein naar Chiangmai. Dat was zo ellendig dat we het daar nog steeds vaak over hebben.. (8 jaar geleden :D )
Het is ontzettend koud in de nacht en de geur van de toiletten komt steeds met vlagen door de coupé's heen.. :brr:
Daarna waren mijn moeder en ik een dag lang beroerd van het 'wiegen' van de trein.

MAAR chiangmai zelf is erg mooi.


kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:31

Nachttrein kan erg erg zijn...netjes gezegd,hadden hem Nighttrain to hell genoemd..warm oncomfortabel en ong 5u vertraging.
Maar er is een nieuwe trein en daar de eerste klas van boeken ong 1900 bth pp, dan
aansluitende cabines boeken , First class aircon sleeper , nr 9 special express vertrek 19.45 uit Ayuthaya.
Tijdig boeken ivm met beperkte aanbieding.
Is nog geen 15 e duurder als 2 kl.

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:35

Ik vond de nachttrein naar Chiang Mai een ervaring om nooit te vergeten!
Comfortabel: nee! Maar had het nooit willen missen.
Chiang Mai vinden wij overigens geweldig, met name tijdens het Loi Krathong festival +:)+

callippo
Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 23:39

Thailand <3
Afgelopen winter 4 weken geweest met 2 jonge kinderen (bijna 6 en 2,5). De nachttrein vonden wij juist ideaal! Wij hadden de nieuwe trein. Schoon, snel en relatief comfortabel. Bedden in het hotel in Bangkok waren harder := (matrassen waren overal erg hard naar mijn smaak).

Khao Sok was geweldig. Krabi daarentegen echt vreselijk, leek wel de Spaanse costa :(

Heel veel plezier met de voorpret! Wij willen zéker nog een keer terug naar Thailand!

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 05:53

Ik vindt het nog kort op elkaar klinken bij 1 nacht dan moet je toch op de ene dag aan komen, de andere dag verder reizen. Bij 2 nachten heb je eigenlijk maar 1 hele dag te besteden. Ik hou er zelf ook van wat rust te hebben tijdens de vakantie. Maar leuk vooruitzicht, klinkt goed. Je bent er denk ik wel van op de hoogte maar het is dan volgens mij wel regenseizoen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 06:16

Die nachttrein doen we idd puur voor de ervaring, we zien het wel :D

Moonsparkle, dat valt juist wel mee. We komen ‘s ochtends in Bangkok aan. Nou is dat niet een stad waar ik heel lang wil blijven. In Ayutthaya komen we ‘s middags aan en vertrekken we de volgende dag ‘s avonds met de nachttrein, voldoende tijd dus om daar eea te zien. Op de andere plekken zijn we langer.

En regenseizoen weten we idd, dat is geen probleem.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

0091
Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 06:57

Leuk dit topic! Wij hebben net onze tickets geboekt, wij gaan in januari met onze 4 jarige zoon.

Planning is er nog niet.. we willen graag naar Krabi en Koh Sok, en nog een dagtripje naar een park vlakbij Bangkok. Chang mai slaan we dit keer over.

Dus zeker leuk hier mee te lezen

Sponsor mij en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Namens mij en KWF: dankjewel!

https://acties.kwf.nl//fundraisers/paul ... ammarathon

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:29

Nachttrein is idd koud en neem eten en drinken mee. Tegen het naar worden van het wiegen helpen reispilletjes goed. Ik heb snel last van motion sickness, maar geen last gehad (behalve van een kakkerlak :)) ).
Aanrader is Cheow Lan Lake, zeker de overnachting op het meer zelf. Kunt er mooi kajakken, gibbons en neushoornvogels spotten <3

Bij Krabi kun je naar Railay beach gaan.

Ik vond overigen Bangkok een erg leuke stad! Je hebt ook minder toeristische gedeeltes. Heb toen in Bang Krachao een fiets gehuurd en rond gereden.

fiets a fake smile

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 07:46

Ik zal zeker iets tegen de reisziekte meenemen, mijn dochter en ik hebben daar allebei snel last van.

We moeten nog even kijken wat we in Bangkok gaan doen. Sowieso een fietstocht.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:52

Ik zou absoluut vliegen op Chiang Mai! Die nachttrein was gruwelijk (enorm koud en die airco kon niet uit) slapen lukt absoluut niet.

Heb je al hotels geboekt?

In Bangkok heb ik meermaals in het Riverside Ibis gezeten. Heerlijke locatie aan de rivier en met zwembad in de tuin. Echt 'n plek om bij te kunnen komen na het sightseeen.

In Chiang Mai zat ik vorig jaar in een heel fijne B&B: https://liamsuandokmai.com/

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 08:01

De trein is al geboekt en doen wij puur voor de ervaring. Wij nemen alle ‘ellende’ op de koop toe. Dan maar een nachtje niet slapen, de kinderen vinden t geweldig :D

Wij hebben toevallig Ibis Riverside geboekt idd! Fijn dat jij er een goede ervaring mee hebt.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:51

Die nachttrein is mij altijd hartstikke goed bevallen. Ik slaap normaal erg moeilijk (in vliegtuig of bus kan ik echt niet in slaap komen) maar in de nachttrein heb ik er geen problemen mee. Volledig bed, lekker koud, en vooral de onderste bedden zijn wat ruimer en donkerder. De bewegingen van de trein werken alleen maar in het voordeel.

Hoe ben je trouwens van plan van plek naar plek te gaan?

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 16:13

Goed om te horen enzino!

Qua vervoer:
Bangkok - Kanchanaburi met de trein
Kanchanaburi - Ayutthaya met de bus
Ayutthaya - Chiang Mai met de nachttrein
Chiang Mai - Chiang Rai met de bus (?)
Chiang Rai - Krabi met het vliegtuig
Krabi - Khao Sok met de bus
Khao Sok - Ko Phangan met de bus/taxi en boot
Ko Phangan - Koh Samui met de boot
Koh Samui - Bangkok met het vliegtuig

Ik lees overal dat het OV erg goed geregeld is dus het komt vast goed. Heb je tips?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

fokfanaat
Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:16

We zitten nu op Ko Kood. Prachtig hier. Strakke planning, ik zou liever kiezen voor Ko tao dan Ko samui

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:21

Nadir schreef:
De trein is al geboekt en doen wij puur voor de ervaring. Wij nemen alle ‘ellende’ op de koop toe. Dan maar een nachtje niet slapen, de kinderen vinden t geweldig :D

Wij hebben toevallig Ibis Riverside geboekt idd! Fijn dat jij er een goede ervaring mee hebt.

Wat leuk! Je zal het daar vast naar je zin hebben!

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 16:21

Leuk, wat is jullie planning fokfanaat?

Dat hebben we idd overwogen, maar uiteindelijk toch voor Koh Samui gekozen ivm het vliegveld. We zijn al genoeg onderweg en hebben geen zin om vanaf Koh Tao eerst naar Koh Samui of Surat Thani te moeten reizen om weer in Bangkok te komen...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:33

Koh Samui vond ik een tof eiland. En nee, ik ben verre van een uitgaanstype en zat dan ook bewust in 'n hotel buiten het drukke/lawaaierige uitgaansgebied. Maar op het eiland kun je wel leuke excursies maken. Mooie boeddha's. En vanaf daar worden ook snorkeltrips naar het mooie Angthong natuurgebied gemaakt. Is erg de moeite waard!

[ img ]

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 18:15

Prachtige foto zeg!
Het lijkt me allemaal mooi daar, ik vond het best lastig een goede route te maken. Maar ik heb geprobeerd van alles iets mee te pakken.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:33

Het is alweer 10 jaar terug dat ik geweest ben. Dat was mijn laatste echte vakantie en denk er nog erg graag aan terug. 3 weken ben ik geweest.

Voor je bangkok fietstoch boek hem bij Ko van Kessel en dan de hele dag.
Ik heb de nachttrein vanuit Bangkok gedaan en vond het geweldig. Juist dat beetje primitieve vind ik leuk.

Ik was op de nachtmarkt van Chiang mai (wist niet dat die er toen was, liep er ineens op) en dat was ook super leuk. En heb daar ziplining gedaan.

En ik ben op het James Bond eiland geweest. Natuurlijk toeristisch als wat maar ik vond de reis op de boot er naar toe erg mooi. En als James Bond fan mocht ik het natuurlijk niet overslaan.

Wil zo graag nog een keertje terug, er is nog zoveel te zien.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

fokfanaat
Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 03:19

Boxen vond ik ook heel tof om mee te maken en een kookcursus.

We gaan vandaag naar Ko Chang, daarna staan ao nang, kao sok, Kao lak en surin islands nog op de planning

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:10

fokfanaat schreef:
We zitten nu op Ko Kood. Prachtig hier. Strakke planning, ik zou liever kiezen voor Ko tao dan Ko samui


Grappig, ik vond Ko Samui leuker. Ik denk helemaal met kinderen dat dat geschikter is. Ik vond de nachttrein overigens wel prima en inderdaad een leuke ervaring, alleen de wc wat minder :') Kanchanaburi vond ik daarentegen minder de moeite waard, zou daar niet per se nog eens heen gaan. Hebben uiteindelijk wel vanuit daar een leuke tocht met de motorbike gemaakt van 2 dagen. Ach je moet het toch allemaal zelf ervaren. Was in ieder geval een van mijn leukste vakanties denk ik, misschien wel de leukste.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 18:57

Leuk om jullie verschillende ervaringen te lezen. Ik ben blij dat ik de route klaar heb en ga over een paar maanden maar eens uitzoeken wat we overal willen gaan doen en zien. Eerst nog naar Londen :+

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 02:44

Nadir schreef:
Goed om te horen enzino!

Qua vervoer:
Bangkok - Kanchanaburi met de trein
Kanchanaburi - Ayutthaya met de bus
Ayutthaya - Chiang Mai met de nachttrein
Chiang Mai - Chiang Rai met de bus (?)
Chiang Rai - Krabi met het vliegtuig
Krabi - Khao Sok met de bus
Khao Sok - Ko Phangan met de bus/taxi en boot
Ko Phangan - Koh Samui met de boot
Koh Samui - Bangkok met het vliegtuig

Ik lees overal dat het OV erg goed geregeld is dus het komt vast goed. Heb je tips?

OV is redelijk goed geregeld, en al de plaatsen die je noemt zijn toeristisch genoeg om mensen die engels spreken te kunnen vinden.
Ik neem aan dat je vooral met grote bussen gaat en overdag, dus dat minimaliseert de risico's al.

Reken er wel op dat ze je een poot uitdraaien bij aankomst. De taxi voor de laatste km zal evenveel kosten als de bus voor 500km. Maar in vergelijking met NL en op je volledige budget zal het niet heel veel impact hebben.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 05:59

Overal op toeristische plekken kun je met minibusjes naar de volgende toeristische plek. Vaak spotgoedkoop als je met anderen reist, maar in geval van een gezin van 4 zou ik gewoon lekker 'n privérit regelen. Kun je een tijd afspreken die jullie schikt en je hebt zeggenschap over fotostops of juist waar ie door moet rijden waar ie normaal een groep wil laten eten en drinken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Majestic-12 en 72 bezoekers