Van Praag naar Auschwitz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fink
Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Van Praag naar Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-19 15:21

Wij willen een citytrip maken, en het liefst naar Praag omdat we daar de beste dingen over horen (vs. Krakau).
Daarnaast willen we ook heel graag Auschwitz bezoeken. Nu heb ik even rond gekeken, maar kan niet echt goed vervoer vinden met de trein of bus van Praag naar Auschwitz. Zijn er mensen hier die dit hebben gedaan? Ervaringen en tips zijn erg welkom.

Krakau stond ook op het lijstje, maar we krijgen het idee dat Praag toch wat leuker is.
Het voordeel van naar Krakau gaan is wel dat we sowieso redelijk makkelijk Auschwitz kunnen bezoeken.

Hebben jullie tips over hoe van Praag naar Auschwitz, welke stad leuker is en tips/ervaringen voor en over Auschwitz?Alvats bedankt! :)

Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.


Kerstmuts


Rex_Rolfo
Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Van Praag naar Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:39

Best nog een eind van Praag naar Auschwitz. Wat ik er verder van kan zeggen is dat Praag inderdaad de moeite van een stedentrip waard is, net als de Wieliczka zoutmijn net buiten Krakau.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Van Praag naar Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:43

Ik ben naar Krakau geweest. Echt een hele mooie stad. Heel anders dan ik verwacht had! Wij zijn ook naar de zoutmijn geweest en met de bus naar Auschwitz. Dat was ongeveer een uur. Ik ben nog nooit in Praag geweest, maar ik Krakau is genoeg te zien!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Goof
Berichten: 28759
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:56

Wow. Dat ligt ruim 400 honderd km uit elkaar en er loopt geen directe snelweg naartoe ofzo.
Voor Auschwitz zou ik sowieso een dag of minimaal ruim een dagdeel uittrekken, dus ik zou niet zomaar even langsrijden als je in een andere stad bent.
Ik zou of enkel Praag doen of Krakau en Auschwitz.

RolingRoos
Berichten: 1020
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:03

Ja ik zou het ook opsplitsen. Vanuit Praag naar Auschwitz is een flinke afstand.
Van Krakau is het prima te doen. Ben in allebei de steden geweest, Praag is geweldig maar Krakau is ook een echte aanrader!

Talk less - Say more - Hate less - Love more.

_Nelleke_
Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Van Praag naar Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:07

Ik zou ook lekker een tripje Krakau doen. Geweldige stad en beter aan te rijden naar Auschwitz. Birkenau niet overslaan, vond ik persoonlijk indrukwekkender dan Auschwitz zelf.

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Van Praag naar Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:20

Ik vond Krakau echt zoveel leuker en mooier dan Praag :o Ontzettend veel te doen! De zoutmijnen inderdaad ook.

Ik heb een georganiseerde trip naar Auschwitz gedaan, 6:00 vertrekken. Het is nog best een stuk kachelen vanuit Krakau naar Auschwitz. Zeker een volledige trip met gids boeken, anders mis je veel informatie. De mensen die ik zonder gids heb zien lopen, leken heel erg "verdwaald" en liepen maar wat rond.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Van Praag naar Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:23

Wij hadden inderdaad voor de hele dag een gids en zijn eerst naar Auschwitz 1 en toen naar Birkenau geweest. Ondanks dat het al een jaar of 12 geleden is dat ik daar ben geweest, staat alles me nog helder bij. Zo indrukwekkend was het

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Van Praag naar Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:49

Je kunt vanuit Praag wel naar Theresienstadt, ook een indrukwekkend kamp. Maar vanuit Praag met het OV naar Auschwitz is een missie onmogelijk.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:23

Krakau <3 geweldige stad en veel te doen in de omgeving! Zou er zeker nogmaals over nadenken.

Auschwitz is echt hel op aarde. Ik vond het echt heel erg verschrikkelijk en heeft zoveel meer indruk op mij gemaakt dan ik van te voren had gedacht. Zou echt never nooit meer daarheen gaan.

Wij zijn overigens bewust zonder gids gegaan. Dan heb je ook tijd om alle tentoonstellingen en ruimtes goed te bekijken. Op de drukke stukken staat altijd wel een gids dus krijg je het verhaal sowieso wel in NL-D-ENG mee.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:30

Ik vertrek volgende week naar Krakau en ik hoor door vele dat het een leuke stad moet zijn! Ik zou sowieso niet beide doen. Dan zou ik ze apart plannen.

Second to the right, and straight on till morning

Birdie60
Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:45

Wij zijn in mei een week naar krakau geweest, daar hadden we een appartement.
Vandaar uit naar uit met een bus naar auschwitz.
Mooie ervaring, en krakau is een mooie plaats.
Wij zaten vlak bij de jodenwijk.
Wij zijn ook naar de zout mijn geweest, jeetje prachtig.

[ img ]

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:06

Wij zijn vanuit Krakau naar Auschwitz geweest en daarna doorgereden naar Praag. Nu hebben we niet de kans gekregen om Praag goed te bewonderen, maar de afstand Krakau - Auschwitz was beter te doen dan Auschwitz - Praag. En ik vind Krakau zeker een aanrader, we zijn daar langer blijven plakken dan de bedoeling was

Fink
Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Re: Van Praag naar Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 21:09

Bedankt voor de reacties! Dus jullie raden allemaal Krakau aan in combinatie met Auschwitz...

En even los van Auschwitz bezoeken...?

Praag VS. Krakau? Iemand die ook ervaring heeft met Praag. Of het liefst beide..?

Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.


Kerstmuts

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:17

Ja, ik vond Krakau veel interessanter. Genoeg te doen, museu, Schindler's Factory, Kazimierz etc. Het beste restaurant van Krakau moet je dan ook zeker even eten, voor amper 25 euro heb je met zijn 2en mega veel en goed gegeten.

Praag is oke, maar een beetje vergane glorie naar mijn idee. Ik vond het ook relatief duur daar. Ik kwam er toen toevallig terecht met srprs.me en dat was leuk hoor, maar ik heb me meer vermaakt in Krakau.

LoveBodin
Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:21

Ik heb beide bezocht, ze hebben allebei hun eigen dingen. Praag is een stuk groter, maar ik vond Krakau leuker. Gezelliger, meer sfeer, iets minder toeristisch voor mijn gevoel :).
En echt genoeg te doen, en die geschiedenis inderdaad. Dat is echt een heel verhaal!

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Debbie
Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:27

Krakau is echt een onwijs gave stad! Super mooi, veel te doen, leuke mensen, heel lekker eten en het kost allemaal geen drol!

Vanuit Krakau naar Auschwitz is heel goed te doen. Er vertrekken smorgens overal bussen met tours richting Auschwitz. En zoals eerder gezegd een bezoekje aan de zoutmijnen is ook zeker de moeite waard :)

Als je graag naar Praag wilt zou ik nu gewoon een vakantie naar Praag doen en dan later eens naar Auschwitz. Combineren is eigenlijk gekkenwerk.. alsof je op vakantie wilt naar Salou maar toch ook nog even langs Parijs rijdt voor de Eiffeltoren :+

scooby09
Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:27

Ben in beide steden geweest Praag al paar jaar terug.
En in Krakau afgelopen zomer in combinatie met Auschwitz en Birkenau
Zo ongelooflijk indrukwekkend.

Vind beide steden een aanrader .
In Krakau is buiten de kampen om ook genoeg te doen maar dan vind ik Praag mooier.

Anoniem

Re: Van Praag naar Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:44

Krakau doet zeker niet onder van Praag! Misschien zelfs wel leuker :)

_Nelleke_
Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Van Praag naar Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:16

Ik ben ook meerdere keren in beide geweest en mijn voorkeur ligt bij Krakau, Praag is ook prachtig maar vind de sfeer en horeca in Krakau fijner.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 131 bezoekers