Leuke camping gezocht voor de meivakantie op max 1400km

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Leuke camping gezocht voor de meivakantie op max 1400km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 13:23

Voor de meivakantie ben ik op zoek naar een leuke camping op max 1400km rijden en nog enigszins zonzeker. Zuid-Frankrijk en Italië zijn zeker mogelijk, maar ook Kroatie of Slovenie lijken een optie te zijn.

We willen een tent of caravan huren, dus er moeten huuraccomodaties zijn.
We zijn met 2 gezinnen en de kinderen zijn tussen de 3-13 jaar oud. Een zwembad met glijbanen is een pré en een binnenzwembad of overdekbaar zwembad is gezien de tijd van het jaar een nog grotere pré.

Ik hou op zich niet echt van hele mega campings, heb liever iets in de natuur, maar aangezien de kinderen van t andere gezin wel van wat meer actie houden, zoek ik nu naar een middenweg. Maar inmiddels heb ik al zoveel campings bekeken dat ik door de bomen t bos niet meer zie :+

Jullie nog tips voor campings in de zuiden van Europa die leuk zijn met kinderen, maar niet compleet overlopen? Maximale reisafstand vanaf Drenthe (Meppel) is 1400 km.

Anoniem

Re: Leuke camping gezocht voor de meivakantie op max 1400km

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:24

Les Tournels in Ramatuelle! 1200 vanaf Utrecht dus moet lukken vanaf Drenthe :)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Leuke camping gezocht voor de meivakantie op max 1400km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 22:02

Dank je! Ga ik in de gaten houden. Is nu nog niet te reserveren.

Ben je daar zelf geweest?

Anoniem

Re: Leuke camping gezocht voor de meivakantie op max 1400km

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:05

Twee keer (deze juni en vorig jaar juni) :j en zou zo weer gaan!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Leuke camping gezocht voor de meivakantie op max 1400km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 11:17

Wel knap, hij is 1395km rijden :+ Past precies.
Fijn zo'n goede ervaring!

Anoniem

Re: Leuke camping gezocht voor de meivakantie op max 1400km

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:27

Is ook onwijs veel leuks en moois te doen en zien in de omgeving. Ik heb mijn hart achtergelaten in St Tropez / Ramatuelle :)) (ooit verhuizen mijn man dochter en ik daarheen, ooit)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Leuke camping gezocht voor de meivakantie op max 1400km

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:40

La Taillade in zuid frankrijk. Is wel naturistisch en zwemmen mag alleen in je blootje :')

Maar echt een prachtige omgeving, je kunt daar yurts huren. En er loopt een kudde paarden los! Echt zo geweldig!

Ben daar een paar jaar geleden geweest, toen was ik een jaar of 14. Heb me geen moment verveeld. Hagedissen vangen, boogschieten, buitenritten in de prachtige natuur voor alle leeftijden. Vanuit de camping zelf organiseren ze ook veel activiteiten zoals kanoën, wandelingen etc.

Het is daar super rustig, geen disco's en feestjes etc. En rond 22:00 is het ook gewoon echt stil.

Ik vind naturistisch zelf niks, het is dat mijn ouders dat per se wilde, maar naakt lopen is verder niet verplicht. Allren als je wil zwemmen dan.

Echt een geweldige 2 weken heb ik daar gehad <3

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Leuke camping gezocht voor de meivakantie op max 1400km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 17:31

Klinkt heel leuk pepper, maar een naturistische camping is niet aan ons besteed. Maar wel bedankt voor je ervaring!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:36

In mei ook naar Les Tournels geweest, zeker bevallen, mooie camping. Op loopafstand van een supermarktje, Ramatuelle is sfeervol, met een stukje lopen op het strand en een stukje verderop met de auto ook een mooi 'rotsstrand', geweldig om te snorkelen.
Afbeelding


La Vallee Verte in La Roque sur Ceze is ook een aanrader, uitstapjes moeten wel met de auto. Maar de camping ligt aan leuk riviertje en op loopafstand van een erg mooie rotspartij waar wij wel uren door konden brengen. De camping is van alles voorzien en goed voor de kuitspieren (ligt op een heuvel).
Afbeelding



In Kroatie is ons Aminess Park Mareda/Mediterranean Premium Village Holiday Homes goed bevallen, aan de kust en een boemeltreintje naar Novigrad.
Afbeelding