Terschelling in oktober: waar gaan we slapen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Berdien
Berichten: 64482
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Terschelling in oktober: waar gaan we slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 09:34

Wij gaan halverwege oktober een (lang) weekend naar Terschelling. Even uitwaaien, onthaasten en bijkomen van een pittige tijd. Activiteiten verzinnen we zelf wel, ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen, tips of juist afraders qua slaaplocaties. Ik zie op de verschillende websites zoveel mogelijkheden dat ik ondertussen het overzicht kwijt ben :')

Wensen:
- Ik zou zelf liever wat kleinschalig zitten, een groot (sfeerloos?) hotel heeft niet de voorkeur.
- Ontbijt inbegrepen is wel net zo praktisch, maar helemaal zelfvoorzienend mag ook.
- Bij een huisje/appartement: schoonmaak inbegrepen, beddengoed ook.
- De auto blijft aan de kant, dus een beetje praktisch gelegen heeft wel de voorkeur.
- Een beetje vriendelijk geprijsd. We hoeven niet superdeluxe en voorzien van alle gemakken.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Terschelling in oktober: waar gaan we slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:37


Moska
Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:42


Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:51


It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Terschelling in oktober: waar gaan we slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:02

Je mag toch gewoon je auto mee op Terschelling?

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:08

Met de auto naar Terschelling is duur! Dus als dat even niet hoeft dan scheelt dat een hoop.

De busverbinding is tegenwoordig heel fijn en in de haven staan altijd taxi's klaar bij aankomst met de boot.

Denk er even om dat het de week van 19 oktober herfstvakantie is in het Noorden dus dan is alles vaak wat duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:09

ikke schreef:
https://puur-terschelling.nl/logeren-bi ... rschelling

Busverbinding is goed en volgens mij kunnen ze ook regelen dat je op West een fiets op kunt halen en erheen fietsen.

Meteen een strandrit boeken op een Fries. :D

Ik zat toen in een appartement van Landal, Residence als ik het me goed herinner. Dat was erg fijn, schoon en ik had prachtig uitzicht over weilanden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-19 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien
Berichten: 64482
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Terschelling in oktober: waar gaan we slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 10:10

Daarom laten we de auto inderdaad staan, veel te duur.

We gaan het weekend van de 11e, week erop is inderdaad herfstvakantie.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:11

Jolien87 schreef:
Met de auto naar Terschelling is duur! Dus als dat even niet hoeft dan scheelt dat een hoop.

Maar dan ben je ter plaatste de hele tijd op ander vervoer aangewezen. Vraag me af of dat zoveel goedkoper is. Buiten nog de afhankelijkheid van rijtijden van bussen of van nog duurdere taxi's.
Ik ben wel 'ns met de auto naar Texel gegaan en die auto is op zo'n eiland echt onmisbaar als je het eiland wil zien. Terschelling is ook best groot.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:15

Valt mee, en de bus is echt niet zo duur. En met de auto moet je ook je benzine betalen.
Als je langer gaat dan een week kan het nog de moeite waard zijn, vind ik.

Berdien
Berichten: 64482
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Terschelling in oktober: waar gaan we slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 10:17

We huren fietsen, er is inderdaad de bus voor bij slecht weer en verder zien we het wel. De auto blijft op de wal :D Voor die paar dagen redden we ons echt wel.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:26

elnienjo schreef:
Jolien87 schreef:
Met de auto naar Terschelling is duur! Dus als dat even niet hoeft dan scheelt dat een hoop.

Maar dan ben je ter plaatste de hele tijd op ander vervoer aangewezen. Vraag me af of dat zoveel goedkoper is. Buiten nog de afhankelijkheid van rijtijden van bussen of van nog duurdere taxi's.
Ik ben wel 'ns met de auto naar Texel gegaan en die auto is op zo'n eiland echt onmisbaar als je het eiland wil zien. Terschelling is ook best groot.

Terschelling is niet zo groot, met de fiets kan je overal komen en de bus is niet heel duur en lekker simpel qua route. Qua lengte is het nog best wat, maar de uiteindes zijn vooral strand/natuur.

Hier jaren lang elke schoolvakantie (buiten de winter om) op Terschelling gebivakkeerd, maar met een eigen stacaravan dus veel verschillende verblijfplaatsen heb ik niet gezien. Maar inderdaad, geen zorgen over de auto die aan de wal blijft. Formerum of Midsland ligt lekker centraal, dan kan je makkelijk alle kanten op. Ben je meer van de rust kan je wat verder richting Oost en wat meer van winkeltjes kijken etc wat meer naar West.
Laatst bijgewerkt door mooney op 10-09-19 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt


EllaBellaah
Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:27

Wij gaan heel vaak naar Terschelling en werkelijk álles is op de fiets te doen. Zelfs opa van 88 fietst het hele eiland (electrisch) over. Ik heb geen ervaring met hotels, alleen huizen, maar dan wel voor de hele familie en dat is denk ik niet wat jullie zoeken :') (13 personen)
Qua plaatsjes kan ik jullie Formerum of Midsland adviseren, Lies en Hoorn zijn ook leuk. Deze plaatsjes liggen redelijk dicht bij West, maar ze zijn een stuk rustiger dan West zelf. Ze hebben allemaal een supermarkt, behalve Hoorn volgens mij. Wij hebben jaren in Oosterend gezeten, een prachtig dorpje met aan de ene kant de Waddenzee en aan de andere kant oneindige duinen. Maar er is daar verder niks en wel een stukje fietsen naar bijvoorbeeld de supermarkt. Maar heerlijk rustig!

Over 2,5 week zijn we er weer voor een lekker weekend weg :D

Ferro

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:31

mooney schreef:
Terschelling is niet zo groot, met de fiets kan je overal komen en de bus is niet heel duur en lekker simpel qua route. Qua lengte is het nog best wat, maar de uiteindes zijn vooral strand/natuur.

Hier jaren lang elke schoolvakantie (buiten de winter om) op Terschelling gebivakkeerd, maar met een eigen stacaravan dus veel verschillende verblijfplaatsen heb ik niet gezien. Maar inderdaad, geen zorgen over de auto die aan de wal blijft.

Dat zeiden ze over Texel ook (dat van dat fietsen) Buiten dat ik niet fiets (ik heb geen fiets en heb sinds mijn 18e ook niet meer gefietst) vond ik de afstanden láng! Van highlight naar highlight hele lange kale wegen. Ik heb m'n auto in dat weekend een keer moeten tanken omdat ik zoveel rondgereden heb (ben wel 'n roadtripper) :D
Maar als je een fietsliefhebber bent dan kan dat anders liggen natuurlijk.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:34

Wil je absolute rust of toch wat levendigheid? Persoonlijk zit ik het liefst in Hoorn, maar ik ben bevooroordeeld omdat ik daar al 48 jaar kom doordat er veel familie woonde. Hoorn heeft inderdaad geen supermarkt, maar bij 'Ben van alles' is wel het hoognodige te krijgen.
Helaas zijn de huisjes/appartementen waar ik ervaring mee heb in die periode niet beschikbaar.

We hebben ook een keer in een huisje op vakantiepark Tjermelân gezeten. Is prima bevallen, prijs viel mee en ontbijt plus linnengoed kun je bijboeken. Het is daar wel erg rustig en je zit dus aan het eind van het eiland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:35

Terschelling is veel mooier om te fietsen dan Texel
Alles is ook dichterbij elkaar en je hebt prachtige fietspaden door het bos en duin

Uitzicht op paarden, beddengoed incl en op loopafstand van Midsland:

https://huisjeaugustusterschelling.nl/

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:37

elnienjo schreef:
Jolien87 schreef:
Met de auto naar Terschelling is duur! Dus als dat even niet hoeft dan scheelt dat een hoop.

Maar dan ben je ter plaatste de hele tijd op ander vervoer aangewezen. Vraag me af of dat zoveel goedkoper is. Buiten nog de afhankelijkheid van rijtijden van bussen of van nog duurdere taxi's.
Ik ben wel 'ns met de auto naar Texel gegaan en die auto is op zo'n eiland echt onmisbaar als je het eiland wil zien. Terschelling is ook best groot.

Joh, van West naar het verste punt (Heartbreak hotel bij Oosterend op het strand) wat met de auto kan, is 15km.

En ja, je kan verder met een auto, maar alleen wanneer je over de juiste contacten en ontheffingen beschikt en daar zijn ze niet zo scheutig mee, en terecht!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Berdien
Berichten: 64482
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 10:38

Beetje levendigheid is wel gewenst :j We gaan er heen om uit te waaien maar zijn wel van de terrasjes, een biertje doen in de kroeg en lekker ergens gaan eten.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:41

Berdien schreef:
Beetje levendigheid is wel gewenst :j We gaan er heen om uit te waaien maar zijn wel van de terrasjes, een biertje doen in de kroeg en lekker ergens gaan eten.


Dan zou ik kiezen voor Midsland of Hoorn. Hoorn is wat dichter bij het strand, heeft een aantal leuke restaurantjes en natuurlijk de Groene Weide van Hessel en Tess :D

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:46

Berdien schreef:
Beetje levendigheid is wel gewenst :j We gaan er heen om uit te waaien maar zijn wel van de terrasjes, een biertje doen in de kroeg en lekker ergens gaan eten.

Het zal wel erg veranderd zijn, maar jaren terug enkele malen op Terschelling geweest, toen de Appelhof nog een begrip was (is het dat nog steeds??) en het juttersmuseum er tegenover zat, waar dus alle jeugd kwam eten. Je kon best een uur op je eten moeten wachten, maar in een hoekje aan de bar mensen kijken is meer dan amusant :D :D
Op enig moment kwam een gast naast me zitten die daar ook de humor van inzag en we hebben ons ernstig vermaakt _O- _O- en van onze kruk gevallen van het lachen. Ik zou er best wat voor over hebben om dat nog eens te gaan zitten bekijken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:56

ikke schreef:
Berdien schreef:
Beetje levendigheid is wel gewenst :j We gaan er heen om uit te waaien maar zijn wel van de terrasjes, een biertje doen in de kroeg en lekker ergens gaan eten.

Het zal wel erg veranderd zijn, maar jaren terug enkele malen op Terschelling geweest, toen de Appelhof nog een begrip was (is het dat nog steeds??) en het juttersmuseum er tegenover zat, waar dus alle jeugd kwam eten. Je kon best een uur op je eten moeten wachten, maar in een hoekje aan de bar mensen kijken is meer dan amusant :D :D
Op enig moment kwam een gast naast me zitten die daar ook de humor van inzag en we hebben ons ernstig vermaakt _O- _O- en van onze kruk gevallen van het lachen. Ik zou er best wat voor over hebben om dat nog eens te gaan zitten bekijken.

Bestaat nog steeds, persoonlijk vond ik het vooral irritant (beetje oh oh cherso niveau). Mijn vriend heeft wel met veel plezier achter de bar gestaan in het museum. Maar die jeugd is er wel echt in de zomer, dus niet in dit seizoen.


ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:24

mooney schreef:
Bestaat nog steeds, persoonlijk vond ik het vooral irritant (beetje oh oh cherso niveau). Mijn vriend heeft wel met veel plezier achter de bar gestaan in het museum. Maar die jeugd is er wel echt in de zomer, dus niet in dit seizoen.

Herkenbaar :j dat was toen niet veel beter.
Je moet wel stalen zenuwen hebben op zo'n moment, maar als je daarmee om kunt gaan, zul je daar best een hoop lol uit halen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

EllaBellaah
Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Terschelling in oktober: waar gaan we slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:09

Wij komen bijna nooit bij Appelhof in de buurt, dus hebben er geen last van. We fietsen er hooguit een keer langs.
Als je van een avondje uit gaan houdt is het inderdaad leuk om naar Hessel en Tess te gaan :D

Ferro

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Terschelling in oktober: waar gaan we slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:15

Wij hebben een paar keer in een heel fijn appartement in West gezeten. TS43 heet het. Geen idee of het nog vrij is dan.
Dichtbij de boot en winkels, strand en cafeetjes.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Berdien
Berichten: 64482
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Terschelling in oktober: waar gaan we slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 07:17


"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers