4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:32

:wow: Zo zou je nog je paard kwijtraken. Gelukkig heeft ze ook nog wat zwarte vlekken :D


Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-21 08:05

Gisteren onverwachts dagje genieten. Er was plek vrij bij onze gasten op de slee, Morgan vroeg of ik mee wilde. Tsja dat hoef je mij geen 2e keer te vragen xD.

[ img ]

[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:42

Ah zo leuk dit !! Woefkes ! <3

Zouden ze mij ook geen 2 keer moeten vragen :D

JolisaJ
Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:29

Dat is inderdaad geen moeilijke keus, het blijft geweldig! Heb het twee keer zelf mee mogen maken in Zweden, zo ontzettend leuk :D

Cranio sacraal therapeut voor paarden i.o. | Instructrice werken aan de hand
Instagram | Facebook

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:01

Ja zeggen tegen zoiets is geen straf. Ziet er uit als een mooie rit met mooi weer door een mooi landschap. Dat smaakt naar meer.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

senna21
Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:16

Puppypowerrrrr :D +:)+

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:21

Ik kom ook even uit de meeleestunnel. Jeetje wat woon je mooi en wat een avontuur zeg! Ik ben echt wel jaloers op die foto's. Staat altijd nog eens op mijn lijstje!

Estéban: M1 + 2
Chica:M2+3

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-21 21:47

Zo na even radiostilte hier alles nog goed haha. Het seizoen is over, de tijd van smeltende sneeuw en rustende paarden is aangebroken. Voor ons ook de tijd van rusten voor het zomerseizoen dus helemaal zen :z. B heeft nog steeds haar vriendjes in de kudde en doet het opzich prima. Periode van helaas wat narcoleptische aanvallen gehad, ik gok toch slaap tekort. Volgende week komt een DA (tevens vriendin van Flo) een bloedje trekken just to be sure, ze heeft ook een bobbel precies op haar singelplek sind een halve week kan ze daar ook direct naar kijken.
[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:26

Fijn dat het goed met jullie gaat ! Ligt nog altijd sneeuw zie ik :=

Wel sneu voor 't peerdje. Kan je haar in een stalletje zetten voor de nacht als het echt bar weer wordt ?
Misschien helpt dat om meer te liggen.

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-21 11:45

We hebben geprobeerd haar samen met haar beste vriendje Idinn voor de nacht apart te zetten in een kleiner weiland met een grote schuilstal met stro erin. Mevrouw is helaas door het houten hek heen gesprongen en heeft de hele nacht over het terrein rond gebanjerd dus dat was niet echt een succes. Ons plan voor volgend jaar is in de schuilstal in het grote winterweiland een bodembedekker te leggen (ligt nu zand) om te kijken of ze daar dan wil liggen. Van de kudde weghalen is duidelijk geen succes. Heb haar nu wel de koudere nachten een 200gr deken opgelegd. Nu is het flink aan het dooien (je ziet op de foto zelfs al gras jeeej) dus weer dekenloos anders is het echt te warm voor dr.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:03

Oké, geen al te succesvolle onderneming dus, die schuilstal }>

Hopelijk komt ze tot inkeer volgende winter en wil ze wel in de schuilstal als ' haar ' kudde er ook staat.

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-21 18:34

Ons seizoen gaat zo weer rustig beginnen :D We zijn al begonnen met Embla en Alfie trainen en dat gaat super, ook een beetje aan het zoeken welke paarden wellicht liever voor bitloos gaan ipv met bit :).

[ img ]

Ow ennem wellicht als iemand het leuk vind, we hebben een plekje voor iemand die van half mei tot half juni als vrijwillig wil komen ;). Wij zorgen voor een dak boven je hoofd en een gevulde koelkast en in ruil help je ons de ijslanders trainen voor het komende seizoen + allerlei klussen op de boerderij/de kampen.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:31

Ligt nog steeds wat sneeuw bij jullie :wow:

Die vrijwilliger wil vast nooit meer naar huis !
Zo begon dit topic tenslotte ook... 4 maanden werken in Zweeds Lapland :D

Ik zou het helemaal zien zitten, alleen moeten er dan 3 paarden, 3 poezen en 3 kipjes mee. Dat gaat 'm dus niet worden denk ik :')

scooby09
Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:51

Nou als ik alleen staand was dan wist ik het wel .
Helaas teveel verplichtingen hier maar wat een mooie kans is dat voor iemand.

Lopen jullie ijsjes zo met blote voeten op die kiezels ..? Zijn ze gewend natuurlijk..
Waar bestaat jullie training uit...?

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:14

Oh, het is dat ik nog geen vakantie heb :(:)

Als jullie nou van half juli tot half augustus nog iemand zoeken, houd ik me heel erg aanbevolen :')

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:46

Oeh, een maand vrijwilligerswerk met ijslandse paarden in Zweeds Lapland ... Dat klinkt wel heel verleidelijk.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

NoorW
Berichten: 899
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:38

Helaas kan ik ook niet komen half mei tot half juni ivm met mijn studie, maar mochten jullie voor in juli/augustus nog handen extra nodig hebben dan lijkt dat me echt geweldig. Heb een aantal jaar geleden ook zoiets gedaan, maar dan in Zuid-Afrika en dat was echt een topervaring! En dat was nog niet eens met IJslanders haha

Edit: ik zie dat ik nog nooit wat heb geplaatst in het topic, maar volg het al vanaf het begin, dus kom bij deze maar onder de meeleessteen vandaan :D

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-21 17:31

We hebben inmiddels contact gehad met iemand die interesse heeft (niet via bokt), die heeft vandaag nog een gesprek met een andere plek en dan gaat ze kiezen dus dat is nog soort snel gegaan. Even afwachten welke plek ze kiest. We zouden het ook wel zonder extra hulp kunnen redden maar dan wordt het lange dagen maken dus we dachten och waarom niet een extra paar handen om te helpen trainen etc.
In de zomer hebben we over het algemeen dan weer geen hulp nodig, de paarden gaan dan met de gasten en alles moet dan eigenlijk al geregeld zijn vandaar dat het voorjaar altijd zo rete druk is. Als het dit jaar bevalt wordt het waarschijnlijk een jaarlijkse actie van half mei tot half juni :).

Ennem NoorW welkom uit je meeleesstand altijd gezellig haha :P.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-21 21:55

scooby09 schreef:
Nou als ik alleen staand was dan wist ik het wel .
Helaas teveel verplichtingen hier maar wat een mooie kans is dat voor iemand.

Lopen jullie ijsjes zo met blote voeten op die kiezels ..? Zijn ze gewend natuurlijk..
Waar bestaat jullie training uit...?


We hebben Alfie als test case, we willen wat meer naar barefoot gaan als dat lukt. Tot nu toe loopt hij prima, ook over de kiezels zelfs met z'n 100kilo overgewicht dus dat is een goede start :D

Training is in het bos conditie terug trainen, zorgen dat ze rustiger zijn na hun break en daarna voornamelijk werk aan de tölt (ook in het bos we hebben geen bak). We willen onze ijslanders zo makkelijk mogelijk en zo min mogelijk lateraal houden en dat betekend regelmatig trainen. Wat de tölt nodig heeft is voor ieder paard heel verschillend. Een makkelijke tölter als Saedis rijd ik voornamelijk in draf lang en laag om te zien of ze haar toplijn wat wil ontspannen wat uiteindelijk de tölt ten goede komt maar de nieuwe paarden als Embla hebben het echte tölten nodig om daarin sterker te worden. Verder willen we dat de paarden hun dressuurmatige basis zo goed mogelijk behouden, zacht in de hand en wijken voor been.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-21 14:26

Stalker van mijn eigen topic maarr.
We hebben inmiddels een vrijwilliger (niet degene van hierboven, een bokt meelezer notabene!) :).
Omdat ik nog berichtjes krijg van mensen die meer info willen/geïnteresseerd zijn bij deze we zijn voorzien ;)

Skutte ook bitloos geprobeerd en hij reageerde er echt verbazingwekkend goed op, leek echt zijn voorkeur te hebben :D. Ik weet dat het wat laag hangt, is B haar hoofdstel op Alfie z'n maat maar het is even uitproberen of we gaan investeren in wat bitloze opties.
[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:01

Leuk dat er iemand gevonden is ! En dan ook nog via Bokt :D

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:02

Ik lees nog zeker mee!

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-21 13:06

Deze week alle paarden gestart, volgende week maandag komt de vrijwilliger ons team versterken. Vandaag een stukje het bos weer in gegaan, het meeste is nu wel gesmolten nog even geduld en dan is het weg. Morgen hebben ze hier een dagje 20 graden beloofd, het is nu 16 dus het gaat rap nu! Mag ook wel met 2 weken start het seizoen :+.

[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

_karin_
Berichten: 3910
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:34

Ohh wat fijn dat jullie iemand hebben gevonden. En dat zijn fijne temperaturen {:}

Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-21 19:14

Het gras is al lekker aan het groeien hier, over 1 of 2 weekjes gaan we de paarden op het land doen.
We zijn erg blij met onze vrijwilligster die lekker meehelpt op de boerderij, maakt alles een stuk makkelijker en op deze manier lukt alle voorbereidingen voor het nieuwe seizoen. We beginnen morgen met de eerste tours en zitten alle weekenden al vol dus helemaal top :D.

De sneeuw is inmiddels overal lekker weg en het is momenteel heerlijk weer hier.
[ img ]

Paarden trainen met z'n 3e gaat toch wel lekker vlot!
[ img ]

En ook hebben we nieuwe buren gekregen <3
[ img ]

[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gaucho, Lotje033, Miiej, OmgiliBot, Petra_O, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers