Waarschuwing hond Noorwegen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:15

bigone schreef:
Kan het allemaal niet lezen maar zou het met ontlasting van trekvogels te maken kunnen hebben? Het is toch heel apart zoiets als dit zo snel en dodelijk om zich heen grijpt.


Je kunt je mobiel internet zo instellen dat aangeboden wordt te vertalen.


Inmiddels 10 honden dmv sectie onderzocht. Wel 1 van de 2 eerder genoemde bacteriën wordt verder onderzocht echter hoeven de bacteriën niet de oorzaak te zijn. Ze houden alle opties verder open. Water, voer, paddenstoelen, parasieten, bacteriële infecties etc. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vMj8W/hundedoeden-de-mulige-forklaringene


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:45

Geen idee hoe ik dat instel, zoiets zeggen tegen een internetdummy :D maar ik kopieer wel en haal het door translate.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:06

Gewoon op de desktop de url kopieëren en plakken in google translate en vervolgens op de link klikken die eruit komt

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:32

Mijn hondje heeft een paar jaar geleden soortgelijke symptomen gehad. Na 4 dagen IC heeft hij het wel gered.

[o]

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:35


KarmaChansy
Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 18:54

het is zo verdomde heftig ik hoop van harte dat ze precies iets vinden zodat er gericht aan gewerkt kan worden

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:42

Las dit net.

Citaat:
UPDATE! UPDATE! UPDATE!
OFFICIAL STATEMENT AND DECISIONS ABOUT THE SITUATION IN NORWAY by the NKK dated on the afternoon 09.09.2019.

The situation in Norway is still serious. The Norwegian Veterinary Institute and the Norwegian Food Safety Authority are working continously to try to find the background and triggers for the disease. This is what we know so far and our action for the moment:



-- Approximately 25 dogs are dead. It is not confirmed that all died from the same disease, but the symptoms appear to be comparable. Reports on sick and deceased dogs are coming in every day, so the situation is still ongoing.
--There is currently no conclusion as to what causes the disease.
--The symptoms are as in last week: heavy bloody diarrhoea with blood, escalating rapidly. Some dogs have been vomiting, but not all.
--The Norwegian Veterinary Institute and the Norwegian Food Safety Authority have performed autopsies on 10 dogs. Latest news (today 15:30): 6 of the autopsies + test from one surviving dog shows the bacteria Providencia alcalifaciens. They will continue with several autopsies and other tests to try to reach conclusions about the causes.
--The advice from Norwegian Veterinary Institute and the Norwegian Food Safety Authority is still to avoid contact between dogs, in case the disease is contagious.
--The Board of the Norwegian Kennel Club has this afternoon decided that all shows, trials and competitions (held in Norway) are cancelled this week, until September 16th
--The Board also decided that NKK will not send national teams to FCI Championships until further notice.
--The Board’s recommendation is that our members do not attend official activities abroad.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:02

Bedankt voor het delen.
Zijn er al gevallen in NL bekend? Moeten wij hier al onze honden weghouden van anderen?

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:13

Als je zo gaat googelen is er toch al het eea. bekend over de bacterie. Als het een bacterie is, zou je denken dat antibiotica wel helpt toch :(

xLaraaj
Berichten: 3668
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:15

Pff vind dit zo erg. Hopelijk hebben ze het snel onder controle.

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Zoe_97
Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:40

De Hondenshow in Maastricht bant alle honden uit Noorwegen op de show eind september. Over honden uit buurlanden gingen ze nog in overleg.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

KarmaChansy
Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 13:57

Ja hier sowieso tot week 38 mogen er geen honden uit noorwegen naar shows, wedstrijden etc komen. De laatste gevallen zijn nu 20 miles van de grens af ook.

Het is echt dichtbij en ben zelf voorzichtig. Gelukkig laten de eigenaren autopsie uitvoeren zodat andere honden geholpen kunnen worden, hoe erg het ook is voor de al overleden honden en eigenaren

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

XxDiandraxX
Berichten: 3976
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:08

Zoe_97 schreef:
De Hondenshow in Maastricht bant alle honden uit Noorwegen op de show eind september. Over honden uit buurlanden gingen ze nog in overleg.

Een nadeel, als de honden al in nederland zijn en pas aan de deur geweigerd worden zitten we alsnog met de gebakken peren. Dus ik hoop dat de eigenaren uit noorwegen zelf hun verantwoording nemen en het land niet verlaten...

Wat ik las grijpt de "ziekte" (want ze weten nog niet wat het is) snel om zich heen en heeft het een heel snel verloop. Nadeel van antibiotica is toch wel dat dat een paar dagen nodig heeft (of in geval van injectie paar uren) om volop te werken en dan moet je ook gelijk een AB hebben waar de ziekte gevoelig voor is.

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:43

XxDiandraxX schreef:
Zoe_97 schreef:
De Hondenshow in Maastricht bant alle honden uit Noorwegen op de show eind september. Over honden uit buurlanden gingen ze nog in overleg.

Een nadeel, als de honden al in nederland zijn en pas aan de deur geweigerd worden zitten we alsnog met de gebakken peren. Dus ik hoop dat de eigenaren uit noorwegen zelf hun verantwoording nemen en het land niet verlaten...

Wat ik las grijpt de "ziekte" (want ze weten nog niet wat het is) snel om zich heen en heeft het een heel snel verloop. Nadeel van antibiotica is toch wel dat dat een paar dagen nodig heeft (of in geval van injectie paar uren) om volop te werken en dan moet je ook gelijk een AB hebben waar de ziekte gevoelig voor is.


Ze zijn vanuit de RvB niet welkom in NL.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KarmaChansy
Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 15:44


You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

XxDiandraxX
Berichten: 3976
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:05

KimD schreef:
Ze zijn vanuit de RvB niet welkom in NL.

Dat snap ik, maar waar word dat gecontroleerd? Aan de ingang van de show? Want dan is het te laat..

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

Zoe_97
Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:28

Ik vermoed dat ze geen inkomkaart zullen krijgen en hun entry verwijderd zal worden en geld terug.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Saranghea
Berichten: 283
Geregistreerd: 11-04-17

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:17


If you're rich: live your life to the fullest.
If you're poor: screw everything and become a hobbit

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:44

Oh jongens, dat is écht niet best...


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Melyoramel
Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:00

Brrr dat is eng om te horen :( bedankt allemaal voor de posts en nieuwsberichten! Ik hou mijn hondje maar goed in de gaten (altijd eigenlijk) totdat ze zekerheid hebben, maar als er maar iets van deze symptonen tevoorschijn komt dan trek ik aan de bel!

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:15

Wat zijn de symptomen trouwens? Alleen bloederige diarree?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Melyoramel
Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:32

Braken en bloederige diarree, en de diarree niet bij alle honden.

Mi_Amore
Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:17

Even contact gehad met mijn fokker die contact heeft met Duitse fokkers, het is inderdaad goed aan de gang in DL :(

Ik hou mijn hond voorlopig weg van shows/keuringen/wedstrijden etc.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:22

Mi_Amore schreef:
Even contact gehad met mijn fokker die contact heeft met Duitse fokkers, het is inderdaad goed aan de gang in DL :(

Ik hou mijn hond voorlopig weg van shows/keuringen/wedstrijden etc.



Ik zie alleen een bericht over 1 hond in Duitsland? Als het goed aan de gang was in Duitsland zou er toch vast meer over in de media staan inmiddels lijkt me?

Over Zweden lees ik ook niks meer dan vorige week een paar. Is dat nu over daar?

Op de site van de kliniek in Noorwegen staat ook niets nog over verdere gevallen in Zweden of Duitsland.

Mi_Amore
Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:27

Lijkt mij dat als het maar over 1 hond zou gaan dat het niet zo geweten zou zijn :)

Ik ben toch maar even voorzichtig, better safe than sorry.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, ComscoreBot, Elastiek, Exorcizamus, Hannanasjuh, Ineke2, marga1, mvdende, NinaCharlie, pluklief, Syzygy, Temeraire en 74 bezoekers