Oostenrijk/Italiaanse grens

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Oostenrijk/Italiaanse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 12:23

Hallo,
Volgend jaar willen we met ons dan bijna 3 jarig zoontje naar Oostenrijk/Italië. Welke plaatsen zijn aanraders? En welke camping/vakantiepark? Alvast bedankt

Bruintje <3


Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Oostenrijk/Italiaanse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:27

Wij zijn op wintersport een paar keer naar Langenfeld in het Otztal geweest. Ook in de zomer is het daar prachtig. Bij Solden in de buurt. Dichtbij de Italiaanse grens. Genoeg appartementen en Campings die helemaal prima zijn daar.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

MarjanB
Berichten: 16243
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Oostenrijk/Italiaanse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:30

In Italië aan lago maggiore heb je canobbio liggen waar meerdere campings zijn. Echt zo mooi! En vlak aan de grens.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Oostenrijk/Italiaanse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:56

Lago Maggiore is ook prachtig inderdaad!
Wij gaan trouwens al jaren naar Porlezza in Noord Italië aan het lugano meer.
Prachtige plek.
Maar dat is op de grens met Zwitserland ipv Oostenrijk. Weet niet of het perse Oostenrijk moet zijn?

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 13:04

Def schreef:
Lago Maggiore is ook prachtig inderdaad!
Wij gaan trouwens al jaren naar Porlezza in Noord Italië aan het lugano meer.
Prachtige plek.
Maar dat is op de grens met Zwitserland ipv Oostenrijk. Weet niet of het perse Oostenrijk moet zijn?


Ziet er allebei heel mooi uit! Aan de grens bij Zwitserland mag ook, zolang het maar max 8 of 9 uur rijden is vanaf Zuid-Limburg. Dus Porlezza zou prima kunnen!

Bruintje <3

Veriye
Berichten: 2391
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:05

Als de grens italië niet echt nodig is zou ik in oostenrijk het Burgenland aanraaden. Neusiedlersee heb je mooie campings, kun je super mooi fietsen, zelfs naar hongarije en zijn er wel dingen te bekijken.

MarliesV
Berichten: 15106
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Oostenrijk/Italiaanse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:29

Wij zaten dit jaar aan de Ossiachersee, meer naar het oosten dan de andere genoemde opties maar wel Oostenrijk/Italie grens.

Langenfeld, Huben, Solden, eigenlijk het hele Otztall is een dikke aanrader. Net als het naast gelegen Stubaitall en dan in het bijzonder Neustift.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Oostenrijk/Italiaanse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 09:37

Ziet er allemaal mooi uit! eventuele andere tips op maximaal 8/9 uur rijden zijn ook welkom

Bruintje <3

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Oostenrijk/Italiaanse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:40

Landal Brandnatal in Oostenrijk ligt hoog op een berg, vond ik een prachtig park!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

xMayo
Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Oostenrijk/Italiaanse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:33

Wij zijn dit jaar op camping al pescatore geweest aan het Caldonazzo meer. Vooraf nog 4 dagen in Oostenrijk geweest bij Saalbach. Rondom het Caldonazzo meer heb je ontzettend veel campings en ernaast ligt het Levico meer, waar ook nog campings zitten. Mooie omgeving en heerlijk warm water in het meer.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Oostenrijk/Italiaanse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:58

Velden is prachtig in oostenrijk. Mooi meer met prachtig helder water, speeltuin voor de kinderen en je kan er ook lekker shoppen. De gochasee is ook.prachtig met daar redelijk in de buurt mooie kastelen en een kabouterpark in gurk. Speciaal voor kinderen.

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Blacky94
Berichten: 3430
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:03

Def schreef:
Lago Maggiore is ook prachtig inderdaad!
Wij gaan trouwens al jaren naar Porlezza in Noord Italië aan het lugano meer.
Prachtige plek.
Maar dat is op de grens met Zwitserland ipv Oostenrijk. Weet niet of het perse Oostenrijk moet zijn?

Als kind gingen wij ook elk jaar naar Porlezza. En ook mijn moeder als kind al met haar ouders. Inmiddels ben ik er al een aantal jaar niet meer geweest maar ik heb het er altijd erg naar mijn zin gehad :)
Wij zaten altijd op camping Darna.

conejo
Berichten: 1412
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:07

Wij zijn naar camping laguna village in caorle Italië geweest dit jaar. Leuk zwembad en ook een eigen strand. Zaten in een tent die daar al stond. Het type waar wij in zaten worden afgebroken dit jaar. Wel van ander aanbieder blijven staan. Ook hebben ze stacaravans glamping en huisjes. En plekken voor tent of caravan.

Was erg leuke camping vond ik.

Kids zijn nu 5 en 3 jaar.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 08:01

Def schreef:
Lago Maggiore is ook prachtig inderdaad!
Wij gaan trouwens al jaren naar Porlezza in Noord Italië aan het lugano meer.
Prachtige plek.
Maar dat is op de grens met Zwitserland ipv Oostenrijk. Weet niet of het perse Oostenrijk moet zijn?


Zitten jullie hier in een hotel of camping? En is hier in de nabije omgeving genoeg te doen voor kleine kinderen?

Bruintje <3

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:07

Wij zitten altijd op de camping International in Porlezza. In een huisje van Nederlandse eigenaren.
Er zijn veel Nederlandse mensen die daar een huisje hebben en deze verhuren.
Je moet je er niet teveel bij voorstellen, maar voor ons is het fijn dat de honden mee mogen op die camping en dat je een paar stappen van het meer verwijderd bent.

Camping Darna is naast camping International. Dat is ook een prima camping, met volgens mij ook nog appartementen.
Daarnaast is er in Porlezza centrum ook nog een hotel/appartementencomplex aan het meer.
Maar als je zoekt op Porlezza op marktplaats of Google dan kom je een heleboel opties tegen.

Qua kinderen: wij hebben geen kinderen, maar ik zie op de camping veel kleine kinderen. Strandje daar is goed geschikt voor kinderen, loopt heel geleidelijk in het meer. In ieder geval veel jonge gezinnen aanwezig daar. Denk dat dat ook vooral te maken heeft met de afstand vanuit Nederland.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 08:18

Def schreef:
Wij zitten altijd op de camping International in Porlezza. In een huisje van Nederlandse eigenaren.
Er zijn veel Nederlandse mensen die daar een huisje hebben en deze verhuren.
Je moet je er niet teveel bij voorstellen, maar voor ons is het fijn dat de honden mee mogen op die camping en dat je een paar stappen van het meer verwijderd bent.

Camping Darna is naast camping International. Dat is ook een prima camping, met volgens mij ook nog appartementen.
Daarnaast is er in Porlezza centrum ook nog een hotel/appartementencomplex aan het meer.
Maar als je zoekt op Porlezza op marktplaats of Google dan kom je een heleboel opties tegen.

Qua kinderen: wij hebben geen kinderen, maar ik zie op de camping veel kleine kinderen. Strandje daar is goed geschikt voor kinderen, loopt heel geleidelijk in het meer. In ieder geval veel jonge gezinnen aanwezig daar. Denk dat dat ook vooral te maken heeft met de afstand vanuit Nederland.


Ik had naar een chalet op international gekeken. Vooral omdat de foto’s er mooi uitzagen van het zwembad en dicht bij het meer. Valt dit in het echt tegen? Bedankt voor je reactie

Bruintje <3

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Oostenrijk/Italiaanse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:04

De camping is een gezellige grote camping zonder erg veel luxe.
Wij vinden dit al jaren prima. Zwembad is prima en de omgeving is fantastisch.
Het huisje dat wij altijd hebben is helemaal prima, maar niet zo groot. Maar alles is aanwezig.
Ik weet niet hoeveel luxe jullie wensen op vakantie, dat verschilt natuurlijk per persoon.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij altijd in juni gaan omdat het dan rustiger is.
Ik zie wel eens foto’s van juli en augustus voorbij komen en dan zou ik het te druk vinden. Maar ja, dat is ook weer persoonlijk.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 09:10

Def schreef:
De camping is een gezellige grote camping zonder erg veel luxe.
Wij vinden dit al jaren prima. Zwembad is prima en de omgeving is fantastisch.
Het huisje dat wij altijd hebben is helemaal prima, maar niet zo groot. Maar alles is aanwezig.
Ik weet niet hoeveel luxe jullie wensen op vakantie, dat verschilt natuurlijk per persoon.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij altijd in juni gaan omdat het dan rustiger is.
Ik zie wel eens foto’s van juli en augustus voorbij komen en dan zou ik het te druk vinden. Maar ja, dat is ook weer persoonlijk.


Wij zijn voor mei/juni aan het kijken. Luxe hoeft niet, wel schoon. Zolang er maar een fijne speeltuin en fijn zwembad bij zit.

Bruintje <3

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Oostenrijk/Italiaanse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:11

Schoon vinden wij ook belangrijk en ons huisje is altijd helemaal goed schoon!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Rizette
Berichten: 4266
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:39

Def schreef:
Wij zitten altijd op de camping International in Porlezza. In een huisje van Nederlandse eigenaren.
Er zijn veel Nederlandse mensen die daar een huisje hebben en deze verhuren.
Je moet je er niet teveel bij voorstellen, maar voor ons is het fijn dat de honden mee mogen op die camping en dat je een paar stappen van het meer verwijderd bent.

Camping Darna is naast camping International. Dat is ook een prima camping, met volgens mij ook nog appartementen.
Daarnaast is er in Porlezza centrum ook nog een hotel/appartementencomplex aan het meer.
Maar als je zoekt op Porlezza op marktplaats of Google dan kom je een heleboel opties tegen.

Qua kinderen: wij hebben geen kinderen, maar ik zie op de camping veel kleine kinderen. Strandje daar is goed geschikt voor kinderen, loopt heel geleidelijk in het meer. In ieder geval veel jonge gezinnen aanwezig daar. Denk dat dat ook vooral te maken heeft met de afstand vanuit Nederland.

Topplekken voor gezinnen met kleine kinderen,, het meer met een zandstrandje wat mooi langzaam afloopt en prima is voor de kleintjee. Prima plek met idd veel Nederlanders.Ook die hun caravan of chalet verhuren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers