Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
pjer
Berichten: 1572
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:31

wij zitten nu in zuid duitsland, het is hier 30 graden en veel zon, mooie bergen en frisse lucht en eergister geboekt.. gewoon zelf via airbnb. en dan zoek ik altijd dat je een zelfstandig appartement hebt; in dit geval de grond verdieping van een duitshuis, dus eigenlijk helemaal apart van de rest van het huis. Super aardige mevrouw voor ontvangst en alles heel netjes en spot goedkoop. Ik ben wel fan van airbnb, dus dat zou ik je zeker willen aanraden.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl


Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:31

Kijk eens op skyscanner.nl: https://www.skyscanner.nl/transport/vlu ... e&ref=home

Heb de datum van morgen ingevuld, over 14 dagen terugvliegen. Je kan morgen vertrekken en letterlijk heel de wereld over vliegen, waarom zou jij dat niet kunnen?
Hotels via booking.com of Airbnb, wij boeken tijdens onze reizen altijd op de dag zelf de overnachting van die dag. Auto huren kan ook letterlijk overal, boeken wij ook altijd op de dag zelf. Snap het echt niet :Y)

Toverbal
Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:42

https://www.tui.nl/candia-park-village-50915042/#beoordelingen

https://www.sunweb.nl/vakantie/spanje/costa-blanca/calpe/bungalows-galetamar?Participants%5B0%5D%5B0%5D=1989-08-28&Participants%5B0%5D%5B1%5D=1989-08-28&Allocation=2&Duration=12-16&Mealplan=LG&TransportType=Flight&Month=2019-08-01

https://neckermann.nl/packages/FLY-qprm59t/?depAirport=AMS&duration=15&boardType=5&brand=NVN&room=D6235A.2D,2&season=S19&selectedDate=2019-09-02&roomPackageId=NVN14FP@230850&productBookingCode=D6235&catalog=YNVN&hotel=D6235A&contentSource=1&language=nl&id=NVN-YNVN-D6235-ANVR.HOT&packageId=NVN-YNVN-D6235-ANVR.HOT&hotelId=NVN-YNVN-D6235-ANVR.HOT

https://neckermann.nl/packages/FLY-2qdbLrb/?depAirport=GRQ&duration=15&boardType=5&brand=NVN&room=K2436Z.2E,2&season=S19&selectedDate=2019-09-01&roomPackageId=NVN14FP@473134&productBookingCode=K2436&catalog=YNVN&hotel=K2436Z&contentSource=1&language=nl&id=NVN-YNVN-K2436-ANVR.HOT&packageId=NVN-YNVN-K2436-ANVR.HOT&hotelId=NVN-YNVN-K2436-ANVR.HOT

https://neckermann.nl/packages/FLY-aaum1ah/?depAirport=AMS&duration=12&boardType=3&brand=NVN&room=F0616A.2C,2&season=S19&selectedDate=2019-09-01&roomPackageId=NVN11FP@666461&productBookingCode=F0616&catalog=YNVN&hotel=F0616A&contentSource=1&language=nl&id=NVN-YNVN-F0616-ANVR.HOT&packageId=NVN-YNVN-F0616-ANVR.HOT&hotelId=NVN-YNVN-F0616-ANVR.HOT

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:21


Yonker
Berichten: 13500
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:35

Alles wat mensen aandragen is niet te doen of moeilijk moeilijk moeilijk. Maak het jezelf eens makkelijk, pak de bus en je ziet wel waar je uitkomt? Het is niet alsof het hoogseizoen is. Als je een creditcard hebt kom je al een heel eind met het boeken van accommodaties. Ik zie echt het probleem niet. Volgens mij is er genoeg aangedragen maar je wil er niks mee.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:53

Rij gewoon lekker richting de Alpen, boek een hotel of appartement en kijk je dan gewoon weer verder.

janouk
Blogger
Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:10


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Schuur_
Berichten: 4860
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:32

Joh TS, als je zo met dingen omgaat snap ik dat je al terug toe bent aan vakantie van thuis zijn.

Thank die bus vol en rij richting de Alpen. Of Italië, of Frankrijk, Kroatië, noord of zuid Duitsland... Het zal wel ergens lekker weer zijn en als dat niet is? Dan rij je toch een stukkie verder?

Tent mee voor de zekerheid, booking.com op de telefoon en gaan!

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37221
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 13:00

Waar we tegenaan lopen is (behalve bus en gaan en dan niks boeken.neus achterna en gaan zoals ik altijd al doe) is dat last minute geen last minute is maar last week. Of last weeks. -O-

vanmorgen aardig wat afgebeld maar echt allemaal als je een vliegticket wil met bv een auto kan er domweg niet later geboekt worden dan dinsdag avond bij vertrek op zondag. We hebben vanmorgen 7 organisaties gebeld met de vraag wat heb je voor aankomend weekend. Niks tenzij je een extra bedrag van 500 pp of meer betaald boven op ticket prijs. Of het kan gewoon helemaal niet meer. De plekken zijn er wel alleen niet meer vast te leggen.

Een maand voor de datum van een reis moeten ze de plekken in een vliegtuig teruggeven. En de maatschappijen hebben het liever leeg dan lager bedrag. De toeroperators die zelf kopen wllen nog wel eens wat laat hebben maar die werken niet mee met korte termijn boeken ivm moeilijk moeilijk.

Als je gaat zoeken op last minute, ook een die zegt tot 4 uur voor vertrek boeken. Nope :') gewoon nee. Staat leuk op papier maar praktisch boekbaar kan niet. Dame aan de telefoon was er ook erg duidelijk in. Ja die paar uur voor vertrek is als je met je eigen auto ergens heen rijdt en dan doen zij het hotel. Maar anders nee gaat niet vanwege betalen, enz enz enz. Ja dat kan ik ook wel

Dat was eigenlijk ook de vraag in het topic. Op papier zijn ze er wel korter dan een week voor vertrek maar in de praktijk dus niet, last minute vertrek in oktober :') dat is voor mij geen last minute :n

Dus niet een simpel hotel en eigen vervoer maar alles behalve dat. Wat dat kan ik zelf ook wel en dan boek ik niks vooraf maar kijk ter plaatse wel.

De stress die ik gehad heb heeft niets met vakantie te maken. En geloof me die stress was er wel tot aan ziekmakend toe. Was ook geen vakantie stress maar waar kunnen we nog kijken.

Maar na het rondje bellen en weer bekijken beslissing genomen. Neus achterna bus/motor en tour de france. Tenzij we op laatste moment het in de kop krijgen. :P thuis blijven met een boek is geen optie. Dat kan ik normaal wel altijd al. Ik moet echt even weg van hier, geen mail, weinig tot geen telefoon gewoon even niks.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:02

Rechtstreeks bij de maatschappij boeken. Bij Transavia kun je gewoon vandaag of morgen vertrekken.
Huurauto's zijn er altijd via sunnycars bijv en accommodatie via booking. Het zal tenslotte geen storm meer lopen want het hoogseizoen is voorbij, dus geen volgeboekte hotels.

Maar gezien je lage budget van 1000 euro alles inbegrepen zou ik ook gewoon zelf gaan rijden en dan op de bonnefooi je hotels regelen.

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:06

Maar ik blijf het probleem niet snappen.
Kijk bv op de site van Ryanair, dan boek en betaal je nu een vlucht voor morgen. Idem met autoverhuur. Je boekt hotels waar je wil en klaar?
Rondbellen hoeft daar toch niet voor?
Iedereen zegt dat het kan en jij blijft volharden van niet omdat je reisagenten belde?....

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:06

karuna schreef:
De vraag is vrij simpel. Hoe last minute is last minute? Door omstandigheden zitten we heel kort dag met een "probleem".

Eerste optie motor en bus en tent gaat waar we heen wilden ivm slecht weer niet fijn worden. :n De camper van mijn vader staat bij de garage voor dringende reparatie aan oa remmen. Onze tweede keuzes. De een is nog beschikbaar maar niet meer boekbaar ivm te kort dag. De tweede optie zou nog op aanvraag maar krap kunnen, maar daar is mogelijk een orkaan in aantocht. -O- eerder boeken kon niet door omstandigheden. Niet mogen zwemmen op een snorkellocatie is geen doen. ;(

Voor tent rennen we tegen sluiting van campings aan ook. En nederland uit is ivm schone lucht opzoeken wel nodig voor me om weer bij te tanken kwa energie.

Maar waar we eerder al tegenaan liepen last minute is leuk tot een week voor vertrek. Later is meestal niet meer boekbaar. :n ivm betalingen enz. Ik kan ze niet vinden tenminste. Ellende is, ik ben geen op zelfde plek blijf mens en mijn reisgenoot ook niet.

Wie weet plekken waar je echt last minute (als in binnen paar dagen tot vandaag) terecht kunt. Budget is niet mega hoog. Zijn wel geent, maar plekken met ziektes nu moet ik niet opzoeken. Idem malaria gebieden.



Ik ga met mijn tent écht op de bonnefooi, dus dat is extreem ultra last minute zeg maar....
Een enkele keer is er geen plek en moet ik een camping verder.

Maar dat is in 15 jaar véél kamperen misschien 2x voor gekomen.



Vrijwel iedere camping is tot tenminste oktober open.

En veel zelfs in de winter



Dus tent als optie schrappen omdat campings niet open zijn, is echt niet nodig.
Als je om andere redenen niet met een tent zou willen, dat kan natuurlijk.

Maaike_Indy
Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:08

Doe een road trip door Roemenie. Geweldig land, niet mega toeristisch, mooi weer en hele afwisselende landschappen. Mocht je in onze buurt komen heb ik nog wel een kamer voor jullie vrij.
Kan je vandaag nog weg als je dat zou willen. Via booking is er veel te boeken maar er zijn ook diverse campings waar je goed kan verblijven. Ik kan je wel wat adresjes geven mocht je dat willen.
Laatst bijgewerkt door Maaike_Indy op 28-08-19 13:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:08

Ik snap echt niets van je probleem.
Bij easyjet kan ik gewoon nu boeken en vanavond nog naar Barcelona vliegen voor 135 euro retour p.p.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37221
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 13:11

Is al opgelost. Meeste is binnen europa kwa vliegen en dat kan ik met auto ook wel aanrijden. Ging om buiten europa vliegen en behalve voor hoofdprijs is er gewoon niet eerder boekbaar lijkt. Vreemd maar waar.

Ik heb rechtstreeks maatschappijen gebeld, toeroperators en reisburos. Afgelopen week in totaal 17 telefoontjes gepleegd. Met allemaal hetzelfde antwoord. Boekbaar tot pakweg een week voor vertrek geen probleem. Tot een dag of 5 wordt al lastig/onmogelijk tenzij heel veel bijbetalen korter kan niet. Kan er ook niks anders van maken. Zeg het niet omdat ik het leuk vind. Lijkt te kunnen tot je daadwerkelijk wilt gaan boeken.

Stad in willen we niet. :n en spanje is zelf te rijden in ruim twee weken.

Tent gaat ook mee :j . In bus slapen kan, krapjes maar haalbaar. Toilet is aan boord. Dan moet motor buiten slapen zelf. Zo heb ik altijd gekampeerd ook met mijn ouders. Neus achterna.

We hebben nu een globaal idee maar dat kan altijd wijzigen hihi

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

BloemBloem
Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:21

Nou, ik ga nog even popcorn pakken :+ Wat een topic :))

Waar buiten Europa heeft jullie voorkeur?

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:24

Ik heb net een aanbieding voor de canarische eilanden gezien voor 9 dagen vanaf komende vrijdag (2 dagen). Daar kan ik gewoon door de hele boeking zonder problemen.

Heb je soms geen credit-card of zo? Dan snap ik het namelijk beter. Uiteraard gaat het ook niet voor visum landen dat lijkt me logisch.

Maar goed, je wilt niet vliegen want dat is stressvol en toch wil je vliegen maar dan buiten europa. Schiet mij maar lek.

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:27

Ik ben benieuwd hoeveel mensen nog met ideeen komen en hoeveel er worden weggevuifd :D

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

muppetmayo
Berichten: 3391
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:33

Ik snap niet zo goed waarom je niks kunt vinden? Ik boek al jaren vakanties heel kort van tevoren. Vorig jaar ook via vakantie discounter bijvoorbeeld,donderdag middag geboekt en zondag ochtend vliegen (Aruba in dit geval).
Amerika zou ik nog voor kunnen stellen dat je esta problemen krijgt bij het zo kort van tevoren boeken, maar als je vorig jaar al daar bent geweest is dit niet van toepassing want dan kun je je esta gewoon verlengen volgens mij.
Vakanties gewoon met ideal betaald, zelfde dag nog vluchtnummer per mail.

Dit is de 1e link die ik aanklik bijvoorbeeld :
https://www.vakantiediscounter.nl/veren ... ets=nodate

Onderschriftloos....

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:36

Wij hebben familie in de US die voor een begravenis ook naar NL gekomen zijn.
Dat was dus ook binnen 2 dagen in orde.

Ik heb een beetje het gevoel dat het hier om een voor een dubbeltje op de eerste rang probleem gaat. De goedkope bestemmingen zijn uiteraard geen droomreizen voor weinig anders waren ze wel uitgeboekt :+

Wiwabalia
Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:38

karuna schreef:
Is al opgelost. Meeste is binnen europa kwa vliegen en dat kan ik met auto ook wel aanrijden. Ging om buiten europa vliegen en behalve voor hoofdprijs is er gewoon niet eerder boekbaar lijkt. Vreemd maar waar.

Ik heb rechtstreeks maatschappijen gebeld, toeroperators en reisburos. Afgelopen week in totaal 17 telefoontjes gepleegd. Met allemaal hetzelfde antwoord. Boekbaar tot pakweg een week voor vertrek geen probleem. Tot een dag of 5 wordt al lastig/onmogelijk tenzij heel veel bijbetalen korter kan niet. Kan er ook niks anders van maken. Zeg het niet omdat ik het leuk vind. Lijkt te kunnen tot je daadwerkelijk wilt gaan boeken.

Stad in willen we niet. :n en spanje is zelf te rijden in ruim twee weken.

Tent gaat ook mee :j . In bus slapen kan, krapjes maar haalbaar. Toilet is aan boord. Dan moet motor buiten slapen zelf. Zo heb ik altijd gekampeerd ook met mijn ouders. Neus achterna.

We hebben nu een globaal idee maar dat kan altijd wijzigen hihi


Qua benzinegeld is vliegen vaak goedkoper dan met de auto. Zo vliegen wij in November naar Gdansk in Polen voor nog geen 35 euro pp retour, dat lukt ons met de auto niet. Dit soort aanbiedingen heb je meer binnen Europa. Alleen zit je dan wel meer plaats gebonden.

Wiwabalia & Piroska <3

muppetmayo
Berichten: 3391
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:40

Karuna mijn link is Amerika onder de 600 euro. Het is dus wel degelijk te vinden. Als je goed zoekt kun je ook leuke aanbiedingen vinden op zeer korte termijn. Ik heb nu gewoon de 1e aangeklikt.

Onderschriftloos....

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:45

Ik vraag me echt af waarom je een topic opent als je alles beter weet en alle advies in de wind slaat omdat jij het beter weet.... jeetje zeg.... je zou voor minder stress krijgen...

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:48

karuna schreef:
Ik heb rechtstreeks maatschappijen gebeld, toeroperators en reisburos. Afgelopen week in totaal 17 telefoontjes gepleegd. Met allemaal hetzelfde antwoord. Boekbaar tot pakweg een week voor vertrek geen probleem.


Als je afgelopen week 17 telefoons gedaan hebt, is het toch ruim een week voor vertrek en zou het toch geen probleem zijn ? :? :+

Campings zijn open tot in oktober.

Bij maatschappijen zelf kan je boeken tot een dag voor vertrek.

Bus voltanken, vertrekken en ter plaatse een hotelletje boeken kan ook. Het hoogseizoen is gedaan.

Ik zie echt het probleem niet :')
Maar vermoed dat het topic ook niet echt bedoeld was om een oplossing te krijgen :+

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:51

Volgens mij zit het probleem er in dat TS een ticket plus auto in één deal wil boeken, correct me if I'm wrong?
Nu een los vliegticket boeken voor vertrek morgen kan gewoon, het is echt onzin dat dat niet kan. En morgen op locatie een auto (los van je ticket) boeken ter plekke, kan ook heus. Je maakt mij niet wijs dat dat niet kan. Net als los via booking hotel boeken voor vanavond.

Maar goed, volgens mij denken wij te simpel en jij te moeilijk :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nalonyda, veerledec en 104 bezoekers