Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:28

Nou, dan stap je nu toch in je auto naar Zuid-Frankrijk?

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....


Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:28

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan het echt niet volgen. Reispapieren? Waar heb je die dan voor nodig?

Als ik een vlucht boek, dan krijg ik de bevestiging direct in de mail. Als ik een accommodatie boek via Booking.com, dan krijg ik ook direct een bevestiging. Als ik met de auto of trein ergens naartoe ga en blijf overnachten, dan heb ik ook alleen een bevestiging van ho(s)tel/B&B nodig, die direct in mijn mail zit.

Ik zit me echt af te vragen wat je dan allemaal zo kort van tevoren moet regelen wat niet te regelen valt... of ga ik nou echt zo heel anders op vakantie? :o

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:29

karuna schreef:
Wij hebben wintersport ook zo gedaan. Bus met zijn allen slecht bevallen. Geen slaap gehad en alles deed zeer. Daarna dus extra dag uittrekken en onderweg overnachten. Geen snelweg lekker binnendoor tuffen meest.

Als zo'n rit naar de wintersport slecht is bevallen, dan zou ik nu ook niet met de bus gaan. Kun je IMO beter gaan vliegen en ter plekke een auto huren.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:31

Ik denk dat je het jezelf moeilijk maakt :+

Je kan zo in de auto stappen en overal naartoe gaan. Hotels vind je echt wel onderweg, en op een industrieterrein is iig lekker rustig en niet zo 'levendig' :+

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 08:32

Die mails kwamen dus niet. Er moesten hotels geboekt worden met vouchers, huurauto vouchers, vluchtnummers enz. Alles kwam pas zaterdag avond per mail binnen. :+ en nu ook wel eea nagebeld en hoor je nee uiterlijk maandag boeken want anders krijgen we het niet rond. Verbaasde me ook al.

Vorig jaar gehad, we zouden in camper blijven slapen maar plek was stroomloos. En met -8 is verwarming wel noodzaak. Dus moet je ter plekke een appartement hebben. Maar mooi dat we pas bij de vierde verhuurder terecht konden. Eerst via nl geprobeerd, nee was te kort dag :n maar ze waren wel leeg. Uiteindelijk een verhuurder die wel had ja waarom niet ter plekke verhuren. Anderen lieten liever leeg staan dan even moeite doen wat in orde te maken. Bizar gewoon. :')

De wintersport was een touringcar bus, betaalbaar en in een nacht op bestemming maar mijn lijf was op. Mijn eigen bestelbus bevalt goed daarin. Zo ga ik al jaren en jaren op vakantie. Maar net een week of wat eerder. En nu lopen we tegen camping sluitingen aan.

En als we niks elders kunnen vinden wordt dat het ook :j

De industrie hotels tjsa funtioneel slapen maar geen uitvalsbasis om paar dagen te blijven. :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-08-19 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Avanti
Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:34

Wat is je budget?
En wat wil je graag zien of doen?

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:38

Download de ANWB campingapp zeker Frankrijk alles tot 1 okt open en veel het hele jaar.
Wij zijn vorig jaar rond 22 sept vertrokken en zat campings gewoon inderweg open.
Anders lid worden bij svr campings voor 10euro per jaar.
Ook de alle campings in Frankrijk app is super

Onderweg app openen en je ziet zat.

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Silly1972
Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:40

Ik bennaar Kroatië geweest, goed te doen per auto.
Mooie natuur, mooie route, mooie dorpjes, lekker eten en goed weer.
Misschien dat iets?
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 28-08-19 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 08:40

Max 1000 pp voor alles, liever minder uiteraard. Rust, natuur, bergen of zee (ivm energie opdoen), schone lucht. Oude of leuke kleine plaatsjes waar je doorheen kunt rijden of met rolstoel kunt komen. Aquaria bezoeken, snorkelen? Als aanwezig en temperatuur het toelaat. Gewoon ontspannen niet moet alles mag.

Svr ben ik lid van. Idem anwb. App ken ik niet, ik ga ook meestal met boog om anwb campings heen. :') ben een municipal slaper :P maar die gaat gedownload worden :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-08-19 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:42

karuna schreef:
Die mails kwamen dus niet. Er moesten hotels geboekt worden met vouchers, huurauto vouchers, vluchtnummers enz. Alles kwam pas zaterdag avond per mail binnen. :+ en nu ook wel eea nagebeld en hoor je nee uiterlijk maandag boeken want anders krijgen we het niet rond. Verbaasde me ook al.

Klinkt alsof je een soort pakketreis hebt laten regelen door een (reis)bureau of iig door een organisatie.

Zelf alles los van elkaar regelen, dan heb je dat gedoe niet. Vlucht rechtstreeks boeken bij bijv. Transavia, hotel via Booking of via het hotel zelf, huurauto via verhuurder. Dan zijn de lijntjes kort en dan houd je het zelf in de hand.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:44

Kun je niet gewoon pas in November gaan?

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 08:45

Was idd een pakketreis en ook nooit meer :') eerste keer hebben we zelf onderweg gezocht en deels gekampeerd. Beviel best op 2 moeizame nachten na. Dit keer laten we met hotel doen. Heeft onderweg genoeg ellende gegeven met ranzige kapotte heel lawaaierige hotels en niet slapen. Halfweg schema omgegooid en een geskipt vanwege %) :r :r %) :r _-:( heeft ons een reisdag gekost

Nee datum ligt vast, mijn reismaatje zit met werk en kan niet zo maar even vrij krijgen. Hij kan nu eventueel wel verlengen of iets verschuiven. Idem mijn hondenpension ook. En we zijn beiden echt heel erg aan stressvrije vakantie toe ook. :)
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-08-19 08:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:45

Ik snap eigenlijk ook de moeilijkheidsgraad niet. Je hebt een bus waarin je kunt rijden, en om booking.com kun je hotels naar hartenlust boeken en krijg je meteen bevestiging. Lijkt me toch niet zo moeilijk?

Roodvos
Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:52

Ik ben een paar jaar geleden naar Ammoudia geweest in Griekenland.
Erg leuk vissersdorpje, hele vriendelijke mensen, nog totaal niet toeristisch. Strand dicht bij, prachtige blauwe zee, diverse leuke restaurantjes waar je lekker kan eten. En zodanig zuidelijk dat je ook nu nog prachtig weer hebt.
Op ca. 30 minuten rijden ligt het stadje Parga. Erg mooi en daar kan je bijv. ook een boottocht boeken om te gaan snorkelen.

Bijvoorbeeld:
https://www.tui.nl/vakantie/griekenland ... esultaten/

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:52

Je kan ook via air bnb kijken?
En hotels kan je tot 5 minuten van te voren boeken.

Campings zeker in frankrijk italie enz zijn tot 1 oktober open.


Ik snap t probleem niet...

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

_Nelleke_
Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:54

Oke als ik het goed begrijp wil je dus:

- Dit weekend vertrekken
- Liefst met je eigen bus weg
- Ergens waar schone lucht is
- Je hebt 16 dagen vakantie

Wat zijn je verdere voorkeuren? Wil je op 1 plek blijven of meerdere plekken bezoeken? Wil je inclusief eten of juist niet? Wil je strand, bergen, natuur of juist een stad?

Als je naar tui.nl gaat en dan op autovakantie klikt, reisduur 15 dagen en vertrek aankomende zaterdag krijg je meer dan 200 resultaten.

tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:55

Idd, vind het ook ern storm in een glas water topic?

Iedereen kan het en bij jou is het onmogelijk?

Geef jezelf een schop onder je kont, kies waar je heen wil, hoe en begin te boeken.

Probleem opgelost

Rintah
Berichten: 2919
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:57

Kijk ook eens op natuurhuisje.nl Heb er zelf geen ervaringen mee maar klinkt wel alsof je daar wat zou kunnen vinden wat bij jullie past.

Avanti
Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:57

Dan zou ik naar Kroatië rijden zoals al genoemd. Prachtige stadjes, water, natuur en lage prijzen.
Italië kan ook maar zal je wel meer op je geld moeten letten.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 08:58

Nelleke meer plekken bezoeken. Als vliegen dan buiten europa. Alleen dat lukt last minute dus niet. Hoor nu dat er niks boekbaar is meer voor dit weekend vanwege tijd kennelijk. Is nog plek op vluchten maar niet meer boekbaar.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:00

Verschillende optie's:

1. Reis boeken bij Tui/Vakantiediscounter/Kras etc etc. Keuze uit mega hotels of een klein schalig appartementencomplex, voor ieder wat wils. Dan heb je vliegreis + verblijf, kun je zelf kiezen of je all-in wilt of allen logies of logies+ontbijt. Wat moet je hiervoor doen? Tas inpakken en zorgen dat je op tijd op het vliegveld staat.

2. Niks van te voren boeken en gaan met die banaan (lees: bus). Aangezien het inmiddels 2019 is, veel site's/apps die je kan gebruiken om iets te boeken en met een beetje beginners engels kom je al een heel eind. Je zit nergens aan vast, kunt opstappen als iets niet bevalt en kiest zelf waar je heen wilt. Wat moet je hiervoor doen? Tas inpakken, bus voltanken en misschien bedenken welke richting in Europa je wilt zien.

3. Camping boeken (zijn niet allemaal dicht, mijn ouders gaan t/m eind september), en erheen rijden. Je moet misschien meerdere plekken als optie open houden, maar niet alle campings zijn in September al dicht. Google is you're best friend. Heb je eenmaal iets gevonden? Wat moet je doen? Spullen inpakken die je nodig hebt (tent? Camper? Caravan?), tas inpakken, bus voltanken en richting de camping rijden.

3. Niet zo zeuren en lekker thuis blijven, met een boekje in de Nederlandse zon gaan liggen. {:}

Je maakt het jezelf zo gigantisch moeilijk.

Wiwabalia & Piroska <3

_Nelleke_
Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:01

Ik denk dat je eerst voor jezelf duidelijk wil hebben wat je precies wil, en dan moet kijken wat er boekbaar is. Je kan nu gewoon een vliegticket boeken voor vanmiddag, tenzij je er allerlei ingewikkelde visums voor nodig hebt. Niet denken in moeilijkheden maar in mogelijkheden. Alleen het is nogal lastig als je voor jezelf niet duidelijk hebt wat je wil.

Dus dan eerst de vraag, wil je vliegen of met je eigen bus weg? Wil je naar warm klimaat of juist niet? Als je de schone lucht op wil zoeken zou ik denken aan Scandinavië, Schotland of de Alpen.

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:02

Filter op campingapp de optie nu open en binnen straal waar je bent krijg je er zat.
Noord spanje hele jaar open.

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:07

karuna schreef:
Nelleke meer plekken bezoeken. Als vliegen dan buiten europa. Alleen dat lukt last minute dus niet. Hoor nu dat er niks boekbaar is meer voor dit weekend vanwege tijd kennelijk. Is nog plek op vluchten maar niet meer boekbaar.


Waarom is het niet meer boekbaar? Ik snap er niks van. Van wie hoor je dat? Ik kijk altijd via google flights of momondo en heb vaak last minute geboekt, minder dan 24u van te voren.

BloemBloem
Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:14

Los van je gezondheid, ben ik van mening dat je echt alleen maar beren op de weg ziet.

Denk in oplossingen i.p.v. problemen.

Pak die bus, neem je spullen mee en GO!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, boyca, Emj_23, josien_m_, lina1998, Muggebeet, Tatjanaa en 73 bezoekers