Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 12:57

muppetmayo schreef:
Karuna mijn link is Amerika onder de 600 euro. Het is dus wel degelijk te vinden. Als je goed zoekt kun je ook leuke aanbiedingen vinden op zeer korte termijn. Ik heb nu gewoon de 1e aangeklikt.

Die had ik ook gevonden ja. :+ En de recenties gelezen ook, en daar al eens geneusd vorige reis. Geen plek om te zijn zeg maar. Plaatjes zijn leuk maar de werkelijkheid staat daar heel ver van af. :') maar ook die kregen we niet meer geboekt zonder enorme toeslag erboven op. :n ja ik heb een credit card, en ja op papier lijkt veel mogelijk maar echt kunnen boeken weet ik nu is een heel ander verhaal. :+ tenzij je bereid bent nog even 500 euro of meer pp er bovenop te gooien.

los van het feit dat er een orkaan die kant op komt die zaterdag/zondag daar aan land komt. Reden ook om daar niet heen te gaan nu. Weer te onstabiel. Vorige keer gordon en florence al meegepikt. Geen succes. Week later zou nog kunnen of vliegen vanaf donderdag.

Vliegen geen problemen mee, geen stress maar fysiek zwaar voor me. Dus als ik op kortere afstand kan vermijden graag.

Maar we hebben al een oplossing.

Topic ging vooral over het echte last minute waar te vinden (niet wat te vinden maar waar) en ook boekbaar ook zonder extras mitsen en maren. En dan niet alleen een hotel maar een pakket of vlucht en auto.

Een los ticket bij een maatschappij zou nog kunnen. Maar ook daar hangen stevige prijzen aan ivm korte termijn toeslag. Dan ben je alleen 750 plus kwijt aan ticket en heb je nog niets. Dan is mijn budget al op. Het kan wel mits langer van te voren, al eens 480 florida met auto en 800 idem met hotel erbij. 850 vietnam met alles erop en eraan.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:09

Ik kan letterlijk nu een ticket boeken voor vanavond zonder extra last minute toeslagen??
Auto kan ik ook gewoon huren en hotel idem

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Suzanne F.
Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:12

quera schreef:
Ik kan letterlijk nu een ticket boeken voor vanavond zonder extra last minute toeslagen??
Auto kan ik ook gewoon huren en hotel idem


Ja maar dat is geen goede locatie.

Volgens mij heeft TS al besloten en gaat ze met de bus naar Frankrijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:14

Kan niet is iets anders dan ik wil niet.
Het kan wel, TS wilt dat niet.

Ik ben blij dat ik flexibeler kan zijn, zo is de wereld een stuk groter. :)
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 28-08-19 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia & Piroska <3

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:15

Tsja de echte goede locaties zullen of boven budget zijn of al volgeboekt. Dat is het nadeel van last minute..
of je moet geluk hebben dat jouw 5* hotel nog boekbaar is..

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

muppetmayo
Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:16

Ik heb gekeken en ook ik krijg geen toeslagen. Overigens zie ik ook niet veel negatieve opmerkingen via zoover. Je moet uiteraard voor die prijs geen 5 sterren all inclusive verwachten.
Heb je misschien een luxere vluchtklasse geselecteerd waardoor je enorme last minute toeslagen krijgt? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat je daar zo kort van tevoren flink extra voor betaalt.

Overigens hoef je van mij niet die kant op hoor, 't was meer dat je zei dat er niks betaalbaar was.

Onderschriftloos....

Yonker
Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:16

Het kan heus wel, je hebt alle 1.000 eisen en zit dan nog te zeuren dat het niet kan. Prima dat je eisen hebt maar dan moet je niet last minute willen boeken. Echt wat kan je het jezelf toch moeilijk maken en wat kan je toch ontzettend zeuren. Het is algemeen bekend dat ultra last minute niet persee goedkoop is.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:18

Er zijn echt prima last minutes te vinden die ook écht last minute zijn. Iedereen hier kan ze vinden, behalve ts :+
Alleen is een last minute misschien niet zo'n geschikte manier van reizen als je zoveel mitsen en maren hebt.

Kaitlyn
Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:23

BloemBloem schreef:
Nou, ik ga nog even popcorn pakken :+ Wat een topic :))

Waar buiten Europa heeft jullie voorkeur?


Zo gaan topics van deze TS altijd. :')

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Dioxide
Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:23

Wij boeken niet anders dan ultra last minute, verblijf via Booking.com regelen en zelfs dezelfde avond nog kunnen slapen. Ook zoals afgelopen jaar in Jordanië.

Daarnaast kan je bij de vliegmaatschappijen weldegelijk ultra last minute boeken. Een vlucht sluit ongeveer 2u voor ETD, daar voor zijn vaak nog tickets te krijgen want een lege stoel kost ze te veel. Op Schiphol heb je daar overigens ook speciale balies voor, koffers mee en gaan. Via de website van de maatschappij kan je ook vaak tot dezelfde ochtend nog boeken als het een middagvlucht betreft. Vaak genoeg gedaan, zonder gekke kosten.

Wij gaan eind van de maand roadtrippen naar Montenegro via Oostenrijk/Slovenië/Bosnië Herzegovina, tent mee in de achterbak en gaan rijden. Zien wel waar het schip strandt!

Het kan makkelijk, maar je moet wel willen.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:26

tengeltje11 schreef:
Ik vraag me echt af waarom je een topic opent als je alles beter weet en alle advies in de wind slaat omdat jij het beter weet.... jeetje zeg.... je zou voor minder stress krijgen...


Tja, je zou denken dat we dat nu onderhand wel zijn gewend van Karuna. Lief wel dat sommige bokkers nog de moeite nemen om met linkjes te komen. Het is helaas voor niets aangezien ze, zoals gewoonlijk, elke oplossing weg wuift.

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:28

Wiwabalia schreef:
Kan niet is iets anders dan ik wil niet.
Het kan wel, TS wilt dat niet.

Ik ben blij dat ik flexibeler kan zijn, zo is de wereld een stuk groter. :)


Dit dus ja :)

Anyway TS, hele fijne vakantie gewenst!

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:30

Als je nu nog een all-in wilt dan krijg je uiteraard of de dure of de minder geweldige, daar is toch niets geks aan :o?

Daarom kun je het beste gewoon een losse vlucht nemen en dan gewoon ter plekke een beetje snuffelen voor de overnachtingen. Dat kan echt. Een vriendin van mij doet dat bijna ieder jaar en die heeft niet bepaald een toploon of zo.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 13:46

All inn liever niet. Ook niet handig voor me, Luxe niet nodig. Groot niet nodig. Enige eisen schoon, heel en rustig. Je zou idd zeggen het moet te doen zijn maar minder makkelijk dan gedacht. Overal reclame voor laatste moment maar dat lukt dus niet zomaar. Dat bleek afgelopen week wel. Je komt een eind tot allerlaatste moment en dan of onmogelijk of hoop extra kosten. Ik heb aantal vliegmaatschappijen gebeld met de simpele vraag wat kunnen jullie bieden buiten europa maakt niet uit waar voor max dit bedrag.

Amerika zonder eerste hotel, oeps gedaan en we konden bijna met dezelfde vlucht terug. :')

Vandaar nu simpel mijn bus nemen, tent mee en gaan.

Helaas heb ik een aantal eisen ivm gezondheid waar ik niet vanaf kan wijken. Verder ben ik juist uitermate makkelijk en mijn reisgenoot ook.

Dat resort in de tui link heb ik in het echt gezien. Fotos op internet heel mooi, de werkelijkheid eh tjsa. :r Een verhuurklare kamer met bloedvlekken op het beddengoed, schaamhaar, douchegordijnen met vlekken en gaten. Schimmel hier en daar. Wc en douche met iets vaags. Rooklucht in rookvrije kamer enz.
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-08-19 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:48

karuna schreef:
All inn liever niet. Ook niet handig voor me, Luxe niet nodig. Groot niet nodig. Enige eisen schoon, heel en rustig. Je zou idd zeggen het moet te doen zijn maar minder makkelijk dan gedacht. Overal reclame voor laatste moment maar dat lukt dus niet zomaar. Dat bleek afgelopen week wel. Je komt een eind tot allerlaatste moment en dan of onmogelijk of hoop extra kosten. Ik heb aantal vliegmaatschappijen gebeld met de simpele vraag wat kunnen jullie bieden buiten europa maakt niet uit waar voor max dit bedrag.

Amerika zonder eerste hotel, oeps gedaan en we konden bijna met dezelfde vlucht terug. :')

Vandaar nu simpel mijn bus nemen, tent mee en gaan.

Helaas heb ik een aantal eisen ivm gezondheid waar ik niet vanaf kan wijken. Verder ben ik juist uitermate makkelijk en mijn reisgenoot ook.


Are you sure? :+

Het is niet erg als je 1001 eisen hebt voor een vakantie, en het is ook niet erg als je het jezelf lastig maakt/niet zo'n makkelijk persoon bent, maar ik denk niet dat het beeld wat jij over jezelf hebt klopt.

Een makkelijk persoon heeft misschien 4 eisen, en een bepaald budget maar die kan je overal naar toe sturen en heeft het bijna overal naar zijn zin en niet continue een "ja maar". Die gaat. & heeft de vakantie van zijn leven, ongeacht 1 slechte recensie, ongeacht bestemming, ongeacht locatie, ongeacht vervoer.

Een makkelijk persoon ziet 1001 mogelijkheden i.p.v. problemen.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 28-08-19 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia & Piroska <3

IMANDRA
Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:49

karuna schreef:
All inn liever niet. Ook niet handig voor me, Luxe niet nodig. Groot niet nodig. Enige eisen schoon, heel en rustig. Je zou idd zeggen het moet te doen zijn maar minder makkelijk dan gedacht. Overal reclame voor laatste moment maar dat lukt dus niet zomaar. Dat bleek afgelopen week wel. Je komt een eind tot allerlaatste moment en dan of onmogelijk of hoop extra kosten. Ik heb aantal vliegmaatschappijen gebeld met de simpele vraag wat kunnen jullie bieden buiten europa maakt niet uit waar voor max dit bedrag.

Amerika zonder eerste hotel, oeps gedaan en we konden bijna met dezelfde vlucht terug. :')

Vandaar nu simpel mijn bus nemen, tent mee en gaan.

Helaas heb ik een aantal eisen ivm gezondheid waar ik niet vanaf kan wijken. Verder ben ik juist uitermate makkelijk en mijn reisgenoot ook.


Blijkbaar niet want je krijgt al 4 pagina's lang tips en het is steeds 'nee dat kan niet' :')

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 13:50

O ja :D schoon, heel, rustig (dus geen feesthotel met disco tot de ochtend of een ligging aan een straat met bars). Zijn echt de enige eisen. :j

Eh wat ik zeg is op papier haalbaar tot je gaat bellen en je te horen krijgt kan niet. Daar kan ik niks aan veranderen toch? Wij willen wel, zij niet. :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:52

Je kan zo boeken via internet en dan krijg je alles direct per mail binnen. Whats the problem....

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:52

karuna schreef:
O ja :D schoon, heel, rustig (dus geen feesthotel met disco tot de ochtend of een ligging aan een straat met bars). Zijn echt de enige eisen. :j

Eh wat ik zeg is op papier haalbaar tot je gaat bellen en je te horen krijgt kan niet. Daar kan ik niks aan veranderen toch? Wij willen wel, zij niet. :')


Maar t is toch echt heel bijzonder dat alleen jij daar last van hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:54


__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:54

karuna schreef:
O ja :D schoon, heel, rustig (dus geen feesthotel met disco tot de ochtend of een ligging aan een straat met bars). Zijn echt de enige eisen. :j

Eh wat ik zeg is op papier haalbaar tot je gaat bellen en je te horen krijgt kan niet. Daar kan ik niks aan veranderen toch? Wij willen wel, zij niet. :')


Je kan voor vandaag nog prima vluchten boeken via skyscanner. Accomodatie via booking.com. Dus ja, het is wel degelijk haalbaar. Maar je moet wel willen.

Mijn hemel zeg.

Yonker
Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:54

- Ik wil een pakket inclusief alles
- Ik wil maar 1.000 euro uitgeven p.p. het liefst minder (is sowieso weinig voor buiten Europa dat begrijp je??)
- Ik wil ook niet gewoon naar Schiphol gaan zonder dat ik iets weet
- Ik wil niet alles los boeken
- Ik wil ook niet alles ter plekke boeken
- Ik wil dat het goede recensies heeft

Nee hoor je bent echt uitermate makkelijk, geloof je het zelf????????? :')

Je blijft het herhalen dat het op papier haalbaar is maar in het echte leven niet, meerdere mensen geven aan dat het bullshit is. Maar jij bent echt diegene die het beter weet he?? Echt hoor hoe eigenwijs kan je zijn, waarom open je een topic als je toch niks aanneemt van een ander??? Alleen maar om aandacht en te zeuren??

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:56

__Sannne schreef:
karuna schreef:
O ja :D schoon, heel, rustig (dus geen feesthotel met disco tot de ochtend of een ligging aan een straat met bars). Zijn echt de enige eisen. :j

Eh wat ik zeg is op papier haalbaar tot je gaat bellen en je te horen krijgt kan niet. Daar kan ik niks aan veranderen toch? Wij willen wel, zij niet. :')


Je kan voor vandaag nog prima vluchten boeken via skyscanner. Accomodatie via booking.com. Dus ja, het is wel degelijk haalbaar. Maar je moet wel willen.

Mijn hemel zeg.


Simpeler kan niet. Bij je vliegticket komt er vaak nog wel iets bij (30 euro) maar geen honderden.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 28-08-19 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia & Piroska <3

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:56

Ik denk dat je eisen ook te groot en te hoog zijn voor zo'n last minute. Ook in het echte leven is het haalbaar maar je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:57

Gewoon niet je overnachtingen willen vastleggen.
In Singapore ben ik ook gewoon uit het vliegtuig gestapt en toen gewoon eerst eens 1 nacht geboekt. Dat was inderdaad niet schoon, dus de volgende nacht wat anders gevonden wat netjes was en spotgoedkoop.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, Annemiek73, boeflover, Carowl, ComscoreBot, Dewii, Facebook, Lestria, Nathalie18x, Paardennamen, TinkerTreas en 74 bezoekers