Claim vertraging

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
L1nda_91
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-08-18

Claim vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-20 18:43

Beste bokkers,

10 maart ben ik na een vakantie in Lissabon weer terug gevlogen naar Amsterdam.
We waren aan het taxien naar de startbaan en halverwege bleven we een tijd stil staan.
Er werd omgeroepen dat er een technisch probleem was (de snelheidsmeter werkte niet geloof ik) en we gingen weer terug naar de gate. Daar gewacht op de technische dienst en die konden helaas het probleem niet verhelpen. Er zou een nieuw onderdeel komen, maar deze moest worden ingevlogen vanuit Amsterdam. Uiteindelijk bijna 8 uur vertraging gehad!

Een paar dagen later direct een claim ingediend. Maar wegens Corona is het natuurlijk mega druk en heb ik nog niets gehoord.

Nu twijfel ik of ik moet gaan afwachten of dat ik een bureau zal inschakelen die voor ons gaat claimen.

Wat zouden jullie in dit geval doen?

Groetjes Linda


Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Claim vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:49

Nogmaals contact opnemen. Krijg je dan nog geen gehoor, dan zou ik een bureau inschakelen.

heidy_wilco
Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Claim vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:52

Ik heb via KLM een claim ingediend, en daar moest ik circa 6 weken op wachten, maar dat wist ik, dat stond in het foldertje dat ik kreeg. Heb jij er geen informatie over gekregen?

*pum**pum**pum**pum**pum*

henshem
Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Claim vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:53

Welke vliegmaatschappij heb je mee gevlogen?

L1nda_91
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-08-18

Re: Claim vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-20 19:00

Transavia, in de bevestigingsmail stond dat ze tijdelijk niet op e-mails reageren vanwege drukte. Ik denk dat het nu nog drukker is dan op het moment van die e-mail :')

Ik heb de claim zowel via tui waar ik heb geboekt, als naar Transavia gestuurd aangezien ik niet wist waar ik nou terecht kon.

henshem
Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Claim vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:27

Oké want bepaalde maatschappijen betalen sowieso bijna niet uit maar Transavia (= onderdeel van KLM) volgens mij wel.
Op dit moment is er financiële nood bij de vliegmaatschappijen dus ik denk dat claims nu niet de eerste prioriteit hebben ook niet als je er een bureau op zet.

L1nda_91
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-20 20:41

henshem schreef:
Oké want bepaalde maatschappijen betalen sowieso bijna niet uit maar Transavia (= onderdeel van KLM) volgens mij wel.
Op dit moment is er financiële nood bij de vliegmaatschappijen dus ik denk dat claims nu niet de eerste prioriteit hebben ook niet als je er een bureau op zet.


Het is in de wetgeving vastgelegd dat ze uit moeten betalen, tenzij overmacht, maar daar is denk ik geen sprake van. Transavia gaf aan niet te willen vliegen vanwege veiligheid, maar het blijft een technische storing. Vandaar dat ik, nu zeker met corona, dus twijfel hierover.

Claims hebben inderdaad geen prioriteit, maar een bureau zal beter weten hoe ze hier mee om kunnen gaan dan ik.

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:13

Ik heb destijds via eu-claim een claim ingediend.
Je kan op de site kijken of je in aanmerking komt, zij werken op basis van no cure no pay, maar als zij er geen brood in zien, zullen ze de claim niet aannemen.
Bij mij heeft het destijds 8 maanden geduurd voordat ik het geld kreeg gestort. Ik had geen zin én tijd om telkens met de vliegtuigmaatschappij (transavia) in de clinch te gaan omdat zij bijna altijd de claims afwijzen en je dan zelf de gang naar de rechtbank moet maken.
Hou er ook rekening mee dat de sites een bedrag inhouden voor het werk wat ze verrichten én het helpt ook als er een hoop mensen van de vlucht een claim indienen.
Schijnbaar via je reisverzekering heb je een kans dat je het gehele bedrag terug krijgt maar ook dan geldt; een lange adem. Maar hoe dat precies werkt weet ik niet.
Ik zag ook destijds dat er claims liepen die pas na 2 jaar werden uitbetaald.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Claim vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:26

Ik zou het persoonlijk even afwachten. Wat geven ze zelf aan dat de gebruikelijke verwerkingstijd is? Dan zou ik dat sowieso afwachten en tegen die tijd even bellen hoe het ervoor staat met je claim. Een technische storing is inderdaad geen overmacht, dan hadden ze maar een extra vliegtuig als reserve moeten hebben staan.

Ik heb vorig jaar een claim bij Easyjet (geloof ik.. kan ook Ryanair zijn geweest) ingediend, die mailden 's avonds ineens dat de vlucht de volgende middag niet zou gaan vanwege een tekort aan materieel. Dus (gratis) omgeboekt voor een dag later en claim ingediend en die werd heel netjes binnen de gestelde termijn betaald. Was een week of 6 toen geloof ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:28

L1nda_91 schreef:
henshem schreef:
Oké want bepaalde maatschappijen betalen sowieso bijna niet uit maar Transavia (= onderdeel van KLM) volgens mij wel.
Op dit moment is er financiële nood bij de vliegmaatschappijen dus ik denk dat claims nu niet de eerste prioriteit hebben ook niet als je er een bureau op zet.


Het is in de wetgeving vastgelegd dat ze uit moeten betalen, tenzij overmacht, maar daar is denk ik geen sprake van. Transavia gaf aan niet te willen vliegen vanwege veiligheid, maar het blijft een technische storing. Vandaar dat ik, nu zeker met corona, dus twijfel hierover.

Claims hebben inderdaad geen prioriteit, maar een bureau zal beter weten hoe ze hier mee om kunnen gaan dan ik.

Ik zou nog even afwachten, en zelf nog eens een mail sturen.
Je kunt altijd nog naar een claimbureau. Als je het via hen doet, gaat er een percentage van je vergoeding naar het bureau. Als een luchtvaartmaatschappij niet wil betalen en je naar de rechtbank moet is zo'n bureau wel een uitkomst natuurlijk, maar het is net een maand geleden. Als het naar de rechter gaat kan het lang duren.

L1nda_91
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-08-18

Re: Claim vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-20 21:43

Dan ga ik het toch nog even afwachten, het kan inderdaad later ook nog. Die e-mails lezen ze nu toch niet.

Thnx voor jullie adviezen!

ingvdh
Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:49

Ik heb destijds maanden moeten wachten, uiteindelijk alles netjes gekregen. Dit was wel bij austrian airways, ik heb gewoon geduld gehad en was met een brief klaar.

Ik heb het zelf gedaan met gratis voorbeeldbrief van internet, via een bedrijf kan ook, maar die willen ook een stukje van de uitkering. Ik heb het namens 4 man ingediend en we kregen allemaal gelijk het geld.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:50

Afwachten lijkt me een slimme keuze, ik heb het meerdere keren meegemaakt en dat duurde toch zo'n 4-8 weken voor ik bevestiging had. Mijn vlucht vanuit Austin naar London werd vorig jaar ook vanwege technische problemen geannuleerd, en heb ik uiteindelijk gewoon netjes de compensatie voor gekregen (andere maatschappij maar dat mag niet uitmaken).

Ik verwacht dat het door drukte gewoon wat langer kan duren, maar dat je het wel krijgt. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daiswees, DexterM, Fly_high, Furst, kascar, kosseh, madeinspace, Patriesje, perdjes en 63 bezoekers