Reiservaringen voor unieke wereldreis

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:00

fransje23 schreef:
Dat was 'm inderdaad. Wat ik zeg; leuk om te doen maar erg toeristisch.


Ik ben er bijna twintig jaar geleden geweest. Was wel heel leuk maar niet het echte werk.[/quote]
Het is toch ook gewoon een kijkje in dat wereldje waarbij je van alles uit kan proberen. Het echte werk zou mijn bedoeling niet zijn geweest. Vond het een leuke McLeods Daughters ervaring.


fransje23
Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:30

elnienjo schreef:
Het is toch ook gewoon een kijkje in dat wereldje waarbij je van alles uit kan proberen. Het echte werk zou mijn bedoeling niet zijn geweest. Vond het een leuke McLeods Daughters ervaring.


We hebben het ook niet over jou bedoeling maar die van ts.
Het is haar reis en dan is het wel handig om te weten wat je kunt verwachten. Kan ze zelf de keuze maken. ;)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:53

fransje23 schreef:
elnienjo schreef:
Het is toch ook gewoon een kijkje in dat wereldje waarbij je van alles uit kan proberen. Het echte werk zou mijn bedoeling niet zijn geweest. Vond het een leuke McLeods Daughters ervaring.


We hebben het ook niet over jou bedoeling maar die van ts.
Het is haar reis en dan is het wel handig om te weten wat je kunt verwachten. Kan ze zelf de keuze maken. ;)

Natuurlijk! Het was van mij slechts een aanname dat het enkel om korte ervaringen zou gaan omdat ze een wereldreis wil samenstellen. Maar andere opties zijn er vast ook te vinden.

xSwanHeart
Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:20

Heel wat anders dan hier genoemd wordt, maar denk ook eens aan de Azoren! Een heel bijzonder en nog redelijk onontdekt stukje Europa. De natuur is er prachtig en je kan er fantastisch hiken.

Geen idee of je daar ergens bij een bedrijf intern kunt gaan, maar hoe dan ook een prachtige bestemming om te bezoeken! :)

Anoniem

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:07

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb in Zuid-Afrika gewoond en gestudeerd en ik vind het een absolute aanrader. Bij wereldreizen wordt het hele continent Afrika vaak een beetje vergeten heb ik het idee, terwijl veel landen heel goed en leuk bereisbaar zijn en het echt iets nieuws is. Zuid-Afrika is vrij toeristisch, maar heeft daardoor ook super goede infrastructuur voor toeristen. Er rijden bussen kriskras door het hele land, je kan makkelijk een auto huren en er zijn genoeg (betaalbare) hotels. Super mooie natuur, dieren kijken, maar bv Kaapstad en Johannesburg zijn ook echt moderne wereldsteden waar ontzettend veel te doen is qua cultuur.

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:30

Kenia is ook een aanrader. Vietnam inderdaad, Australië of Nieuw Zeeland, Zuid Afrika vooral de westkust is prachtig. Amerika Florida en dan misschien door naar Key West? Colombia of Bolivia.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:20

Emmaa_ schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb in Zuid-Afrika gewoond en gestudeerd en ik vind het een absolute aanrader. Bij wereldreizen wordt het hele continent Afrika vaak een beetje vergeten heb ik het idee, terwijl veel landen heel goed en leuk bereisbaar zijn en het echt iets nieuws is. Zuid-Afrika is vrij toeristisch, maar heeft daardoor ook super goede infrastructuur voor toeristen. Er rijden bussen kriskras door het hele land, je kan makkelijk een auto huren en er zijn genoeg (betaalbare) hotels. Super mooie natuur, dieren kijken, maar bv Kaapstad en Johannesburg zijn ook echt moderne wereldsteden waar ontzettend veel te doen is qua cultuur.

Zuid Afrika is idd een geweldig mooi land met afwisselende landschappen. Maar ook goed te doen tijdens een 4-weekse reis. En omdat safarireizen behoorlijk duur zijn, wellicht niet vaak meegenomen bij een doorsnee backpacker op wereldreis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:43

elnienjo schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb in Zuid-Afrika gewoond en gestudeerd en ik vind het een absolute aanrader. Bij wereldreizen wordt het hele continent Afrika vaak een beetje vergeten heb ik het idee, terwijl veel landen heel goed en leuk bereisbaar zijn en het echt iets nieuws is. Zuid-Afrika is vrij toeristisch, maar heeft daardoor ook super goede infrastructuur voor toeristen. Er rijden bussen kriskras door het hele land, je kan makkelijk een auto huren en er zijn genoeg (betaalbare) hotels. Super mooie natuur, dieren kijken, maar bv Kaapstad en Johannesburg zijn ook echt moderne wereldsteden waar ontzettend veel te doen is qua cultuur.

Zuid Afrika is idd een geweldig mooi land met afwisselende landschappen. Maar ook goed te doen tijdens een 4-weekse reis. En omdat safarireizen behoorlijk duur zijn, wellicht niet vaak meegenomen bij een doorsnee backpacker op wereldreis.

Mwah, huur voor een paar tientjes een auto, snor desnoods wat medereizigers op om de kosten te drukken en een paar dagen beestjes kijken kost in SA echt de wereld niet.

Anoniem

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:37

Precies. Nationale Parken in ZA zijn goed toegankelijk en goedkoop (denk bv aan Addo, maar ook het Kruger) en als je een autootje huurt kan je daar prima zelf doorheen toeren. Leuk juist :j

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 07:53

Bedankt voor de tips! ik zet ze zeker op het lijstje!

ik had ook iets gevonden op internet dat je je master kan doen in het buitenland. Hulk educations heette dat geloof ik. dat is business school waarmee je in 1 jaar ergens een master kan halen. in New York, Boston, San Francisco, Dubai, (Spanje, Engeland, maar daar wil ik niet voor gaan, is te dichtbij). dat leek me misschien ook wel wat..

welke stad lijkt jullie het gaafst om dit te doen?

Avanti
Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:18

New York is niet te betalen, de gewone New Yorker heeft vaak 2 banen om in zijn levensonderhoud te voorzien.
Dubai is in de zomer bloedheet dus dan kan je eigenlijk niks doen buiten. Strenge Islamitische wetgeving, zo is het strafbaar om ongehuwd sex te hebben.
San Francisco is een veelzijdige stad. Veel mogelijkheden voor activiteiten. Alleen is echt verziekt door zo ontzettend veel daklozen en drugsverslaafden, hierdoor voelde ik mij altijd op mijn hoede en niet prettig.
Boston geen ervaringen mee.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:19

Boston is een fijne stad :j denk qua huisvesting/leven goedkoper tov NY :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:23

BlackBeautyZ schreef:
Bedankt voor de tips! ik zet ze zeker op het lijstje!

ik had ook iets gevonden op internet dat je je master kan doen in het buitenland. Hulk educations heette dat geloof ik. dat is business school waarmee je in 1 jaar ergens een master kan halen. in New York, Boston, San Francisco, Dubai, (Spanje, Engeland, maar daar wil ik niet voor gaan, is te dichtbij). dat leek me misschien ook wel wat..

welke stad lijkt jullie het gaafst om dit te doen?

Brisbane natuurlijk!

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:26

Avanti schreef:
New York is niet te betalen, de gewone New Yorker heeft vaak 2 banen om in zijn levensonderhoud te voorzien.
Dubai is in de zomer bloedheet dus dan kan je eigenlijk niks doen buiten. Strenge Islamitische wetgeving, zo is het strafbaar om ongehuwd sex te hebben.
San Francisco is een veelzijdige stad. Veel mogelijkheden voor activiteiten. Alleen is echt verziekt door zo ontzettend veel daklozen en drugsverslaafden, hierdoor voelde ik mij altijd op mijn hoede en niet prettig.
Boston geen ervaringen mee.


Vriend van mij woont in SF, hij heeft nog nooit in zo'n gore stad gewoond. Overal ligt poep, dierlijk en menselijk.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:23

BlackBeautyZ schreef:
Denise_Storm: ik ga zeker je blog volgen dan. heel gaaf om Wild Life te spotten, dat wil ik ook echt heel graag gaan doen. ik zou het zeker leuk vinden als je de link met me deelt. ben je benaderd door een reisorganisatie om te bloggen of hoe is dat verlopen? mag ik vragen of je er ook iets voor terug krijgt of?


Nu alles rond is en mijn eerste blog online staat, kan ik het eindelijk delen! Ik ben gastblogger voor WeFlyCheap en ik ga blogs schrijven over onze reis naar Zuid-Afrika. We moeten nog 22 nachtjes slapen, maar mijn eerst blog is vandaag online gegaan en geef ik antwoord op de meeste gestelde vraag die ik afgelopen tijd heb gehoord: “Waarom Zuid-Afrika”?

http://bit.ly/2kjwycJ

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 18:44

Bedankt voor alle berichten. ik ben nog wat aan het zoeken geweest online. ik denk dat ik EF studies ga doen bij Miami Beach of Honolulu.... ik las dat de locatie van NY best ver van de echte stad af is. verder las ik in dit topic van bokkers dat SF smerig is en dat ze zich er niet veilig/prettig voelde, dit neem ik sterk mee dus dit valt af voor mij...

ik zat te denken om dat een maandje te doen en dan weer verder te reizen. ik zag dat Miami Beach ontzettend dicht bij de Bahama's is dus dat is weer een pluspunt. ook ben ik echt weg van stranden en zee dus in dat opzicht is Miami ook een pluspunt.

Honolulu.... tja een droom om daar een maandje te kunnen verblijven.. of is er te weinig te doen voor zo'n lange tijd? wat zouden jullie kiezen?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:47

Waarom zou je in hemelsnaam naar Hawaii gaan als je daar op één plek gaat zitten? Ik zou dan al die eilanden willen zien in die maand. Dus geen tijd voor een studie. Ben je én veel geld kwijt voor die studie en je hebt nog helemaal niets kunnen doen en zien, behalve de directe omgeving.

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:49

Mocht je gerichte vragen hebben over EF Miami, mijn beste vriendinnetje heeft daar een half jaar gestudeerd . Dan kun je PB sturen.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:51

En ipv Miami zou ik in die maand heel Florida kunnen zien.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 18:53

elnienjo schreef:
Waarom zou je in hemelsnaam naar Hawaii gaan als je daar op één plek gaat zitten? Ik zou dan al die eilanden willen zien in die maand. Dus geen tijd voor een studie. Ben je én veel geld kwijt voor die studie en je hebt nog helemaal niets kunnen doen en zien, behalve de directe omgeving.


ja daar zit zeker een kern van waarheid in. alhoewel die EF studies ook excursies regelt. ik ben het wel met je eens!


elnienjo schreef:
En ipv Miami zou ik in die maand heel Florida kunnen zien.


toch wil ik graag studeren ergens om mijn CV aan te vullen. vooral in het vak waarin ik zit is het echt een pluspunt als je goed engels spreekt. Bovendien kan ik na dat maandje nog genoeg rondreizen.

Nessie schreef:
Mocht je gerichte vragen hebben over EF Miami, mijn beste vriendinnetje heeft daar een half jaar gestudeerd . Dan kun je PB sturen.


ook engels gestudeerd of iets anders?

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:56

Engels inderdaad :j

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:08

Ook een land om mee te nemen in je overwegingen IJsland . Redelijk makkelijk werk te vinden voor 1 of 2 maanden in de paarden.
Ik wil hier zeker een keer rondreis maken

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 19:11

Oww dat is een hele goede!!! Ijsland lijkt me ge-wel-dig!! heb je toevallig een site of iets dergelijks waar ik kan kijken voor paardgerelateerd werk?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 19:22

Denise_Storm schreef:
Nu alles rond is en mijn eerste blog online staat, kan ik het eindelijk delen! Ik ben gastblogger voor WeFlyCheap en ik ga blogs schrijven over onze reis naar Zuid-Afrika. We moeten nog 22 nachtjes slapen, maar mijn eerst blog is vandaag online gegaan en geef ik antwoord op de meeste gestelde vraag die ik afgelopen tijd heb gehoord: “Waarom Zuid-Afrika”?

http://bit.ly/2kjwycJ


wat een leuke Blog!! mag ik vragen of je benaderd bent of dat jij hen benaderd hebt? zitten er voor jou nog leuke 'voordeeltjes' aan om te bloggen voor WeFlyCheap?

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:22

Niet zo 1 2 3 maar als je op Facebook lid wordt van IJslandse paarden zijn er daar zat mensen die ervaringen hebben en adressen weten.
In de zomer zoeken tourbedrijven vaak medewerkers voor begeleiding ritten en tours. En in de winter zoeken stallen vaak mensen om met jonge paarden aan de slag te gaan. Ervaring met IJslanders meestal niet nodig paard rij ervaring wel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carola, DexterM, L_Flo, leonie1988, MagicBullet, TinusB en 77 bezoekers