Reiservaringen voor unieke wereldreis

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xLoki
Berichten: 3484
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:47

Beetje spuit 11, maar Zuid Afrika is fantastisch! En als meid alleen zou ik daar met de Baz-bus gaan reizen, dat is een soort van hop-on hop-off backpackers busje!

Verder is Costa Rica ook een echte aanrader, prachtig land met zo’n mooie natuur! En lekker eten en vriendelijke mensen :)

Indonesië ben ik ook geweest en dat was toen leuk, maar ik zou persoonlijk Bali overslaan en de bekende plekken op Java, je struikelt daar haast over de toeristen momenteel.

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7


BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 09:17

Zuid Afrika lijkt me ook echt een Must See! maar ik twijfel of ik dat alleen wil doen... Costa Rica heb ik nog niet naar gekeken, ga ik doen, lijkt me leuk!

Bali lijkt me inderdaad wel een ervaring maar als het te toeristisch is dan haak ik af......

toevallig ben ik nu de documentaire aan het kijken ''our planet''. ik vind het mega interessant om te zien wat de wereld te bieden heeft. ik hoop zo misschien ook nog wat inspiratie op te doen.

Verder gaf mijn moeder aan dat Miami Beach (die EF studies) dat dat niet zo spectaculair is als je verwacht.. ze zei dat ze zelf liever voor Honululu zou kiezen om daar een langere tijd te verblijven. ik heb een brochure van EF dus ik ga me nog even inlezen... ik heb me ook verdiept in de hoeveelheid eilandjes van Hawaii en wat deze te bieden heeft. ik ben het nu absoluut eens met een bokker om deze rond te reizen. veel eilandjes hebben wel iets speciaals te bieden.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:22

Miami vond ik zelf niet zo bijzonder en de crime rate is er best hoog. Zou voor Hawaii gaan als ik echt moet kiezen :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:50

Zuid-Amerika is heel gaaf en prima alleen te doen - vond ik. Ik heb in totaal 5 maanden in Zuid-Amerika gespendeerd (Colombia, Peru, Bolivia en Chili). Ik denk met een goede voorbereiding en logisch nadenken is het niet 'gevaarlijker' dan de meeste andere landen.

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:53

Alles is goed te doen.... in sommige landen moet je wel tijd en geduld hebben, maar je kunt overal komen.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:02

Je gaat echt alle kanten op TS :D

Het is super leuk om zoiets voor te bereiden. Zo'n kans krijg je niet heel snel weer, tenzij je een sabbatical neemt.

Ik zou gaan ontdekken wat je nu echt wilt. Op elk bericht reageer je enthousiast, maar alle opties zijn zo verschillend. Ga lekker inlezen, wellicht met wereldreizigers praten en dan bedenken wat je niet zou willen missen (mocht het, bij wijze van, de enige reis zijn die je ooit zou gaan maken).

Hawai is leuk, eilandhoppen is leuk. Alleen je bent echt gebonden aan eilanden. Als je van diversiteit houdt, dan weet ik niet of dat de meest geschikte plek is. Als je houdt van strand liggen, snorkelen, duiken, watersport dan is er genoeg te doen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:04

Als je qua budget én én kan doen, dan ligt de wereld voor je open. Als je budget begrenst is zou ik op een rijtje zetten wat jou de meeste gave bestemmingen en ervaringen lijkt.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 11:33

jaa jullie hebben zeker gelijk.

wat ik nu in mijn hoofd heb zitten:

- in september vertrekken naar Canada. ik ga met mijn achterneef en zijn vriendin met de camper de West-kust rondreizen. ook ga ik daar al mijn neven, nichten, ooms en tantes bezoeken. dat zijn denk ik wel 20 adressen dus daar ben ik wel even zoet mee. ook wil ik voor een paar weken een ranch bezoeken en meewerken om de cowboy ervaring te krijgen.

- dan wil ik graag naar de Bahama's, omdat dit toch altijd mijn droombestemming geweest is.

- dan wilde ik heel graag door naar Hawaii. Op Hawaii mogelijk een tijdje studeren en eilandhoppen.

- Dan komt Nieuw-Zeeland. hier wil ik een tijdje doorbrengen met mijn familie. hier wil ik ook het Zuider Eiland bezoeken dmv een auto of een hop-on hop-off bus om mensen te leren kennen. ik wil hier ook een tijdje helpen bij de racepaarden (ik heb al een adres) terwijl ik bij mijn familie woon, om wat ervaring op te doen en de cultuur te proeven.

- Daarna is het voor mij nog best wel vaag..... ik wil vanaf Nieuw-Zeeland graag Fiji of Rarotonga bezoeken, ligt aan het budget

- daarna wil ik Australie toch wel graag bezoeken. hier heb ik verder nog niet naar gekeken of concrete plannenn voor. White Island lijkt me geweldig.

- ik wil alleen bali ofzo bezoeken als er iemand mee gaat. mijn nichtje of een vriendinnetje wilde heel graag misschien mee. ik moet dit zeker weten voordat ik daar plannen voor ga maken.

- Seycellen lijkt me geweldig. maar dit ligt aan hoe ver ik al ben met mijn budget

- Ook zuid-afrika wil ik alleen met een medereiziger doen.

- verder ga ik met een vriendinnetje met de auto richting noorwegen, kroatie en nog wat andere bestemmingen in Europa.

- Denemarken staat op het lijstje om daar een kennis te bezoeken.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:57

Mooie plannen! Al enig idee wat voor een budget je tegen die tijd hebt? Want ik schat dat 25.000 euro toch een minimum is voor deze bestemmingen...

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 12:38

het scheelt dat ik in Canada en Nieuw-Zeeland bijna niks hoef uit te geven omdat ik lekker bij familie verblijf. verder heb ik nog niet echt een budget wat het moet kosten ofzo. mijn ouders gaven aan dat ze eventueel bij springen als het nodig is, omdat ze het toch wel goed vinden voor mijn zelfontwikkeling en omdat bepaalde dingen goed op CV staan. (ze gaan me natuurlijk niet onbeperkt financieel steunen, maar ze weten dat ik al vanaf kleins af aan bewust met geld om ga). ik gaf nooit onnodig geld uit of kocht nooit echte dure dingen die ik niet nodig heb.

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:51

Mooie plannen TS..... pff, hoop dat je goed gespaard hebt of een lotterij gewonnen. Bali is je enige goed betaalbare bestemming, de rest is soms nog duurder dan NL. Ook bezoek je veel 'westerse' bestemmigen, eigenlijk heel jammer. Want wat is er leuker dan naar een volledig niet-westerse bestemming te gaan. ZO-Azië is gemakkelijk reizen, veel hostels en goed betaalbaar, minder westers, vermijt vooral de toeristen trekpleisters. Of neem bestemmingen zoals Suriname en Brazillië. Super gaaf 8-)

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 13:19

ik heb idd super goed gespaard afgelopen jaren. ook komend jaar verwacht ik een mooi jaar waarin ik kan sparen.

Je hebt idd gelijk dat ik veel westerse bestemmingen bezoek. dat komt denk ik door mijn comfortzone? ik ben best wel bang van het onbekende. ik ga hier zeker nog even naar kijken of andere bestemmingen met een ander soort cultuur mij toch kunnen overtuigen.

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:32

BlackBeautyZ schreef:
Je hebt idd gelijk dat ik veel westerse bestemmingen bezoek. dat komt denk ik door mijn comfortzone?
Yes, voor het onbekende, super spannend maar wel heel gaaf als je uit die cirkel kunt stappen. Ontwikkel je jezelf echt mee. Mocht je hierover vragen hebben, stuur maar via PB. Deze wereldreiziger heeft nog wel wat tips voor je :D

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 13:35

jaa ik ga je zo een pb sturen! volgens mij kom je uit de buurt zie ik nu, toevalllig!!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:39

Ik ben in veel landen en culturen geweest, maar voor mij staan de westerse bestemmingen buiten Europa met stip op nummer 1. De ruimte, de natuur, de rust, de bevolking, het gemak vanwege de taal etc.

Zuid Oost Azie vond ik ook heel veilig aanvoelen, de bevolking is behulpzaam (ook al spreken ze geen engels) maar het is er wel een stuk drukker overal. En het wordt inmiddels ook overspoelt door massatoerisme van Chinezen die luidruchtig en vervuilend (ze smijten hun waterflesjes zo in de natuur) rondreizen.

Zuidelijk Afrika ook heel mooi, maar ik zou me er niet veilig voelen als vrouw alleen. Zuid Amerika idem.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:42

Zuidelijk Afrika kan ik begrijpen, is ook onhandig te bereizen alleen met openbaar vervoer. Zuid Amerika vond ik heel erg prettig reizen. Heel anders, goed openbaar vervoer, prijzen liggen gunstig en er is veel te doen en te zien.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:50

Sakura789 schreef:
Zuidelijk Afrika kan ik begrijpen, is ook onhandig te bereizen alleen met openbaar vervoer. Zuid Amerika vond ik heel erg prettig reizen. Heel anders, goed openbaar vervoer, prijzen liggen gunstig en er is veel te doen en te zien.

Teveel gewapende berovingen in Zuidelijk Amerika. Zelf ook beroofd trouwens (ongewapend) en ook in Botswana. Natuurlijk kun je in elk land rotte appels treffen, maar sommige landen is de kans gewoon groter als je als westerse reiziger met je dikke camera aan 't fotograferen bent. Ik hou er als amateurfotograaf niet van om elk moment over m'n schouder te moeten kijken. In ZO Azie voel ik me absoluut veilig en in de westerse landen in de national parks en buiten de grote steden ook.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:05

BlackBeautyZ schreef:
ik heb idd super goed gespaard afgelopen jaren. ook komend jaar verwacht ik een mooi jaar waarin ik kan sparen.

Je hebt idd gelijk dat ik veel westerse bestemmingen bezoek. dat komt denk ik door mijn comfortzone? ik ben best wel bang van het onbekende. ik ga hier zeker nog even naar kijken of andere bestemmingen met een ander soort cultuur mij toch kunnen overtuigen.



Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben hoor :) eerst binnen mijn comfortzone en dan kleine stapjes erbuiten.
Ik ben bijvoorbeeld erg gesteld op normale, schone toiletten en hotelkamers :) en bijvoorkeur landen waar ik met wat engels een gesprek zou kunnen hebben met een personeel of locals :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 17:14

Zoek voor de VS even goed uit hoe het zit met visa. Het zou me niks verbazen als je EF niet op een ESTA mag doen maar een studievisum nodig hebt en die zijn niet erg makkelijk te verkrijgen.

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:50

Japan, sowieso :)

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:12

In jouw lijstje zou ik sowieso de Bahama’s laten vervallen. Als je aan de westkust van Canada zit is het niet heel logisch om dan weer terug te vliegen en vervolgens weer naar Hawaï. En op de noordelijke eilanden is het nu ook een puinzooi (neem aan dat je die beelden wel hebt gezien := )

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 15:21

ik ben weer terug van weggeweest. ik was een weekje Ibiza met mijn ouders. het was erg leuk!

bedankt voor de berichten allemaal. ik wil idd de risico's niet opzoeken aangezien ik als vrouw zijnde alleen reis. natuurlijk heb je overal wel kans op overvallen, maar toch voel ik me in westerse landen ietsjes veiliger.

De tip van de visa VS is een goede. ik heb gelezen dat je daar ook op tijd bij moet zijn als je die wil regelen.

Fitzroy, mijn familie in Canada woont boven Toronto (oost Canada) dus dan past de Bahama's wel in het rijtje. ik hoop dat de Bahama's dan een beetje hersteld is idd van de puinzooi... anders laat ik die optie idd vallen.

zijn er mensen die ervaring hebben met een wereldticket? mijn nichtje had die een toen ze een wereldreis ging maken. maar volgens mij moet je dan van te voren de datums vast zetten niet? en volgens mij kan dat ook niet naar alle bestemmingen?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:42

Zelf geen ervaring, maar heb wel 'ns gelezen dat een ticket met Air New Zealand erg goed is. Maar je hebt dan 'vaste' stopover plekken waar je uit kunt kiezen. Je zult dus vanuit de stopovers die je via het wereldticket kunt aandoen, op en neer moeten vliegen naar locaties die ook nog wil doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:07

elnienjo schreef:
Zuidelijk Afrika ook heel mooi, maar ik zou me er niet veilig voelen als vrouw alleen. Zuid Amerika idem.

Terwijl ik me juist helemaal niet onveilig voel in zuidelijk Afrika. Ik loop daar liever in m'n eentje rond dan in de toeristische delen van Griekenland, om maar een zijstraat te noemen.

Keet schreef:
BlackBeautyZ schreef:
ik heb idd super goed gespaard afgelopen jaren. ook komend jaar verwacht ik een mooi jaar waarin ik kan sparen.

Je hebt idd gelijk dat ik veel westerse bestemmingen bezoek. dat komt denk ik door mijn comfortzone? ik ben best wel bang van het onbekende. ik ga hier zeker nog even naar kijken of andere bestemmingen met een ander soort cultuur mij toch kunnen overtuigen.



Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben hoor :) eerst binnen mijn comfortzone en dan kleine stapjes erbuiten.
Ik ben bijvoorbeeld erg gesteld op normale, schone toiletten en hotelkamers :) en bijvoorkeur landen waar ik met wat engels een gesprek zou kunnen hebben met een personeel of locals :)

Ik zou dan eerst een aantal keer gewoon alleen op vakantie gaan, zodat het reizen zelf niet zo spannend meer is, en dan bijvoorbeeld naar niet-Engelstalige landen of streken binnen Europa gaan zodat je ook leert dat je je prima kunt redden met wat basiskennis van een taal en handen- en voetenwerk. Als ik echt op wereldreis zou gaan, wat voor een hoop mensen toch een once in a lifetime kans is, zou ik het persoonlijk zonde vinden als ik alleen maar landen bezoek die een cultuur hebben die heel vergelijkbaar is met de mijne.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 16:11

ik ben al twee keer alleen op reis geweest. 1x Spanje, waar ze slecht tot geen engels spraken. 1x Nieuw-Zeeland. Dus het alleen reizen dat moet wel lukken. je hebt opzicht wel gelijk over dat het zonde is als je deze cultuur overal bezoekt ipv andere culturen. de andere culturen bezoek ik liever als ik een reismaatje heb denk ik. of het reizen moet tegen die tijd zo goed gaan, dat mijn comfortzone wat verbreed is, dat ik het dan wel in mijn eentje doe.

ik ga eens google naar Air New Zealand tickets! goede tip!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Amparo, Indy_Mouse_9, Letje01, Luxorvalkje, mvdende, ogidni, purny, ryukapple, Sanne1802, stella92 en 85 bezoekers