Auto huren in Spanje?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
crazy_horses
Berichten: 305
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: België, West-Vlaanderen

Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-19 11:44

Hallo,

Heeft er iemand ervaringen met een auto huren in Spanje? Op het internet staan er vooral horror verhalen dus ik vroeg mij af om iemand wel goede ervaringen heeft. Zoja, via wat heb je geboekt?

Groetjes,

Crazy_horses


miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:47

Als je zekerheid wilt dat alles goed geregeld is, boek dan via Sunnycars. Dan ben je uitgebreid verzekerd.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:49

miccamaaike schreef:
Als je zekerheid wilt dat alles goed geregeld is, boek dan via Sunnycars. Dan ben je uitgebreid verzekerd.

Geen ervaring met Spanje, wel met sunnycars, top +:)+

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:52

Wij hebben gehuurd bij Cicar Car Rentals, dat beviel goed. :j Zij hebben ook standaard alles verzekerd zonder eigen risico. Voor ons waren zij de goedkoopste en we kregen ook nog gratis een luxere auto.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:28

Je zou ook nog kunnen kijken of je via Ryanair kunt boeken (kan ook als je er niet mee vliegt) en dan het premium verzekeringspakket erbij afsluiten. Dan heb je ook geen eigen risico etc en kun je je eigen verhuurder kiezen.

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:35

Als je een grote maatschappij zoekt zoals Avis of Budget dan kan er weinig mis gaan. Gewoon niet in die bizar goedkope aanbiedingen trappen van particulieren of locale (nep)verhuurders.
Ik heb de laatste keer bij Europcar gehuurd.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:40

Ik maak zelf altijd voor de zekerheid foto's van alle schade die ik zie als ik de auto mee krijg

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:41

Ik boek altijd bij firefly via auto-Europe.nl nooit problemen mee gehad

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:28

moonsparkle schreef:
Ik maak zelf altijd voor de zekerheid foto's van alle schade die ik zie als ik de auto mee krijg


Dat is sowieso altijd verstandig :j

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:32

In Alicante heb ik meermaals goede ervaringen met Goldcar Click-n-Go. Dan zitten alle verzekeringen erbij inclusief geen eigen risico en je krijgt via de app een berichtje op welk parkeervak je auto staat. Je kunt hem via de app openen en in het handschoenenvak ligt de sleutel. Inleveren omgekeerde procedure. Erg makkelijk en erg goed!

Verder heb ik eveneens goede ervaringen met Sunny Cars in combinatie met Hertz. Ook met het uitgebreidste verzekeringspakket en afhalen in de garage ipv bij de balie.

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:38

Meerdere malen een auto gehuurde in Spanje via Sunnycars!
Altijd tevreden, goed verzekerd en niet heel duur :j

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Toby
Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:45

Sunny Cars inderdaad! :)
Supergoede ervaringen mee en alles is inclusief.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:47

Wij huren in Spanje ook altijd bij Sunnycars. Tot nu toe nog geen problemen gehad

furious
Berichten: 7100
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:00

Ik ga ook altijd voor sunny cars. Liever iets duurder, dan dat je niet weet wat je te wachten als je de auto terug brengt.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

Johnie
Berichten: 516
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: utrecht

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:23

Wij huren altijd bij hola car rent. Ook nooit problemen mee gehad

Sodera
Berichten: 5285
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:27

Sunny cars was prima en goed betaalbaar!
Houd er alleen rekening mee dat bij de verhuurbalie je nog wel een borg moet betalen, met een credit card.
Ook als je schade hebt: je moet het zelf voorschieten en krijgt het dan van Sunnycars weer terug.

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:35

Welke verhuurder je ook kiest, ze zullen eisen dat je óf bij hen de verzekeringen erbij koopt óf dat je inderdaad een flinke borg op de credit card laat zetten. Sodera zegt het al, zij houden van jouw borg af en Sunny Cars (of AutoEurope of welke bemiddelaar dan ook) betaalt het terug. Daar komen vaak de horrorverhalen van. Mensen krijgen de auto niet mee omdat ze geen ruimte op de credit card hebben en dus alsnog de verzekeringen bij moeten betalen.

Ik heb het soms in Nederland ook als ik huur, ik sla de verzekeringen af omdat ik via AutoEurope huur en krijg dan 1500 euro borg op mijn credit card. Geen probleem, maar veel mensen hebben die ruimte op de kaart niet.

Vermijd Goldcar, die flikken je altijd wat. Hertz, Avis en Enterprise vertrouw ik sowieso. En huur je toevallig in Alicante, dan ken ik een prima lokale verhuurder waar je zelfs zonder credit card terug kan.

Webshop - digital art: MoTekent

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:57

Sodera schreef:
Sunny cars was prima en goed betaalbaar!
Houd er alleen rekening mee dat bij de verhuurbalie je nog wel een borg moet betalen, met een credit card.
Ook als je schade hebt: je moet het zelf voorschieten en krijgt het dan van Sunnycars weer terug.

Dat is raar, wij hebben juist voor sunnycars gekozen omdat dit niet zo was. Wij zijn 6 juli nog geweest.
De credit card bedoel ik. Schade hebben we er nog nooit mee gehad.

History_
Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:26

Ik boek meestal via Ryanair en neem altijd nog een extra verzekering. Die verzekering boek ik op voorhand, niet ter plaatse ook al proberen de verhuurbedrijven je nog vaak een eigen verzekering aan te smeren.

Goed de voorwaarden lezen en ruimte op je credit kaart voorzien

/3 Max, Wodani, Azar

Escada
Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:28

Wij hebben ook goede ervaringen met Centauro car rental :j

Volg ons! @purarazavalerio

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:13

beatje schreef:
Sodera schreef:
Sunny cars was prima en goed betaalbaar!
Houd er alleen rekening mee dat bij de verhuurbalie je nog wel een borg moet betalen, met een credit card.
Ook als je schade hebt: je moet het zelf voorschieten en krijgt het dan van Sunnycars weer terug.

Dat is raar, wij hebben juist voor sunnycars gekozen omdat dit niet zo was. Wij zijn 6 juli nog geweest.
De credit card bedoel ik. Schade hebben we er nog nooit mee gehad.



Toevallig op de eilanden?

https://www.sunnycars.nl/nieuws/geen-cr ... n-dat-kan/

Het grootste nadeel van Centauro en Goldcar vind ik dat ze zo duidelijk als huurauto herkenbaar zijn. Daardoor worden ze vaak slachtoffer van inbraken.

Webshop - digital art: MoTekent

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:44

MoniqueT schreef:
beatje schreef:
Dat is raar, wij hebben juist voor sunnycars gekozen omdat dit niet zo was. Wij zijn 6 juli nog geweest.
De credit card bedoel ik. Schade hebben we er nog nooit mee gehad.



Toevallig op de eilanden?

https://www.sunnycars.nl/nieuws/geen-cr ... n-dat-kan/

Het grootste nadeel van Centauro en Goldcar vind ik dat ze zo duidelijk als huurauto herkenbaar zijn. Daardoor worden ze vaak slachtoffer van inbraken.

Nee, allicante.

Anoniem

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:53

Hier al jaren goede ervaringen met Sunnycars en de laatste keer met Goldcar (maar wel inclusief alle verzekeringen en eigen risico afgekocht) ging ook super :) Altijd in Madrid.

Anoniem

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:18

In Valencia ook nog nooit extra borg moeten doen via Auto-Europa, huren altijd via Firefly al zijn we tegenwoordig Sixt loyals

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:24

Toch zijn er juist over die borg de meeste problemen. Meest wel bij Goldcar trouwens. Als je alle verzekeringen bij hen neemt, zullen er zelden problemen zijn.

Wellicht zijn ze niet meer zo agressief in hun verkoop door alle aandacht die er voor geweest is?

Voor Alicante kan ik www.huurcar.com van harte aanbevelen. Locaal Spaans bedrijf met Nederlands en Engelstalig personeel wat het erg goed doet.

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, amy495, Fitii, Gaby, germie, Lijsken, ryukapple, stella92 en 85 bezoekers