Druivenpluk ervaringen gevraagd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Druivenpluk ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 10:48

Hallo iedereen, Ik heb afgelopen week ontslag gegeven op mijn werk. Mijn opzeg loopt nog t.e.m. september. Het is tijd voor iets anders en ik wil niet meer vast hangen aan iets. Nu zei een vriendin mij, waarom ga je niet de druivenpluk doen in Frankrijk of Duitsland? En dat idee vond ik nog zo gek niet. Hoe meer ik erover nadenk en probeer op te zoeken erover hoe meer ik dit zie zitten. Even helemaal iets anders. Ik ben niet bang voor zwaar werk en het idee om even weg te zijn en de hele sfeer errond trekt mij aan. (Ik zou ook mijn paard meenemen maar daar wil ik het topic niet over houden aangezien ik gewend ven ze overal mee heen te nemen. Gewoon kwestie van wat duiding :) ) Bij deze, zijn er hier mensen die dit al eens gedaan hebben? Ben al ingeschreven bij APCON en nu vooral op zoek naar ervaringen: Do's en dont's, hoe lang en waar ben je geweest, waar verbleven, hoe was de sfeer, kost en inwoon of betaald.... En wie weet kent iemand wel een leuk insider adresje! Alvast bedankt, ik kijk uit naar jullie antwoorden! Groetjes

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Re: Druivenpluk ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:57

Zwaar met een mand van 15/25kg op je rug, op ongelijke ondergrond lijkt me?
Heb je wel eens aan de nederlandse oogst gedacht? Appels en peren komen ook eind augustus/begin september en gaat door t/m oktober.

Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 11:22

Barvrouwke schreef:
Zwaar met een mand van 15/25kg op je rug, op ongelijke ondergrond lijkt me?
Heb je wel eens aan de nederlandse oogst gedacht? Appels en peren komen ook eind augustus/begin september en gaat door t/m oktober.


Ga mijn topic wat aanpassen dat het wat duidelijker is :)

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:25

Vroeger was het een leuke ervaring, mits je wist waar je moest zijn, want het was niet overal even tof en veilig.
http://wijnweetje.nl/wijndruiven.html

Maar goed, ik heb geen recente ervaringen, wel gehoord dat het niet meer zo leuk is als het was.
Parijzenaren die komen plukken en erg erg veel dronkenschap....misschien dat het met die website wel wat beter is.

Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 11:47

Rakkie123 schreef:
Vroeger was het een leuke ervaring, mits je wist waar je moest zijn, want het was niet overal even tof en veilig.
http://wijnweetje.nl/wijndruiven.html

Maar goed, ik heb geen recente ervaringen, wel gehoord dat het niet meer zo leuk is als het was.
Parijzenaren die komen plukken en erg erg veel dronkenschap....misschien dat het met die website wel wat beter is.



Dankjewel! Die website (APCON) had ik inderdaad al gevonden en ben er ook al op ingeschreven :D

Jij hebt vroeger nog de druivenpluk gedaan begrijp ik?

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Druivenpluk ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:11

Geen ervaring met druiven plukken, maar ik heb een paar jaar in Leiwen aan de Moezel gewoond. Mocht je in die regio willen plukken en vragen hebben, laat maar weten.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:15

Ja, 2 of 3x, maar dan hebben we het over 40 jaar geleden.

Maar ik kreeg een keer een brief van mijn ouders, die zaten in de Provence, en die zeiden, toen al, We willen niet dat je hier heen gaat, het is zo rauw volk wat hier plukt.
En zij waren echte francofielen en stimuleerden het enorm, maar toen al waren er plekken waar je niet moest zijn.

Ik ben uiteindelijk een paar keer met een organisatie mee gegaan, we gingen naar de Lot, enorm naar mijn zin gehad.
Knoert hard werken, dat wel.
Maar na een paar dagen spierpijn, kwam je lekker in het ritme.

Maar ook daar waren boeren waar ik niet heen zou willen gaan, nog niet voor een miljoen ( in guldens nog :+ )

Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Re: Druivenpluk ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 12:45

@moonwencke thanks! Zou zeker een optie zijn als ik daar iets vind :)

@Rakkie123 ok goed om weten, dus echt best via de site of waar iemand recent goeie ervaring mee gehad heeft. Thx! :)

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:56

Zelf ervaring mee in zuid frankrijk. Zwaar werk, maar de sfeer maakt alles goed. Heel belangrijk om een goed adres te zoeken. Sommigen zijn gewoon uitbuiters....
Ik zou zoeken in de kanten van ardeche. Ik was langs de kanten van marseille en zowel ik als vrienden bij andere wijnboeren in de streek hadden toch wel wat mindere ervaring met de werkgevers uit die regio.

Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 12:59

betadine schreef:
Zelf ervaring mee in zuid frankrijk. Zwaar werk, maar de sfeer maakt alles goed. Heel belangrijk om een goed adres te zoeken. Sommigen zijn gewoon uitbuiters....
Ik zou zoeken in de kanten van ardeche. Ik was langs de kanten van marseille en zowel ik als vrienden bij andere wijnboeren in de streek hadden toch wel wat mindere ervaring met de werkgevers uit die regio.


Dankjewel! Weet je toevallig ook adresjes of websites oid via waar ik een plek kan vinden?

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Druivenpluk ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:27

Neen geen adres. Ik woonde daar toen en kende ze al van naam.
Je kunt kijken op pole emploi de franse werkaanbieding site. Dan speuren naar zoekertjes waar logement bij eit.

Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 13:28

betadine schreef:
Neen geen adres. Ik woonde daar toen en kende ze al van naam.
Je kunt kijken op pole emploi de franse werkaanbieding site. Dan speuren naar zoekertjes waar logement bij eit.


Zal eens kijken dankjewel!

Anoniem

Re: Druivenpluk ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:16

Omdat je vraag toch meer werkgerelateerd is, verplaats ik je topic van BEU naar STW :j

Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 23:44

[***] schreef:
Omdat je vraag toch meer werkgerelateerd is, verplaats ik je topic van BEU naar STW :j


Bedankt!