Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-19 12:22

Hoi

In november wil ik graag naar orlando om lekker pretparken te bezoeken en wat rond te toeren door Florida. Ik heb 20 dagen. Wel tijdens het beruchte halloween dus even kijken of dat te doen is qua parken, anders verzet ik alles.

Heb idd net een flighttracker ingesteld (vlucht gevonden voor 419, mwaaaah ma goed) en lijstje met parken gemaakt. Zou denk ik gaan voor:

1.Magic Kingdom - of te gelijkaardig aan Parijs?
2. Animal Kingdom
3. Universal's Island of Adventure
4. Universal Studios'

Ga me nog verder inlezen hoor :)
Maar ervaringen zijn welkom!
Sea World ga ik niet heen, dat staat vast.

Is Bush Gardens iets? Epcot de moeite?

Ik zou per park een dag uittrekken dat ik rustig de tijd heb. Zijn er parken waar je meerdere dagen heen zou gaan?

Allerlei ervaringen welkom! Autoverhuur, overnachting, tickets, fast passes, etc etc etc :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:24

Er is toch gewoon een USA-topic waar je al vragen kunt stellen :?

[BEU] USA deel 2

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

VenoSnorlax
Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:49

Whaa ik ga ook in september, ik heb de hoppassen voor 14 dagen dan kan je naar epcot magic kingdom hollywood studio's animal kingdom en nog 1 maar die ben ik vergeten
Universal vond ik zelf veel te duur voor wat je krijgt

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:51

Cape Canaveral vond ik echt de moeite waard :j (hoewel geen echt pretpark natuurlijk :)) ) Shuttle in het echt gezien, enorm indrukwekkend!

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:54

Wij hebben afgelopen jaar Animal park en Epcot gedaan en Space centre. Epcot vonden zowel man, kinderen (toen 10-12-14) als ik ook echt de moeite.

Albert
Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:57

Misschien ook leuk om tijdens een Disney Run Weekend te gaan.
Je kunt dan verschillende afstanden en challenges lopen met mooie medailles en loopshirts als herinnering.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Albert
Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:59


3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:01

Wij hebben toen Disney Land, Universal studio’s, Epcot centre en Sea World gedaan. Helaas niet Cape Canaveral.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:06

Magic Kingdom is absoluut niet te vergelijken met Parijs :n

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-19 13:15

Anke98 schreef:
Whaa ik ga ook in september, ik heb de hoppassen voor 14 dagen dan kan je naar epcot magic kingdom hollywood studio's animal kingdom en nog 1 maar die ben ik vergeten
Universal vond ik zelf veel te duur voor wat je krijgt


O wat leuk!! Waar heb je die hoppass besteld? :) Ben je al geweest in Universal? Ga je 14 dagen parken doen? Waar overnacht je?

Fitzroy schreef:
Er is toch gewoon een USA-topic waar je al vragen kunt stellen :?

[BEU] USA deel 2


Ha niet aan gedacht, maar dit is een stuk specifieker, ik zoek vooral info over de parken. Maar ga in dat topic ook eens zoeken dank je!

Apple schreef:
Cape Canaveral vond ik echt de moeite waard :j (hoewel geen echt pretpark natuurlijk :)) ) Shuttle in het echt gezien, enorm indrukwekkend!


Staat ook op het lijstje. De pretparken krijgen voorrang, zodra ik dat rond heb, ga ik kijken wat er nog bij kan :j

Ok Magic Kingdom laat ik staan dus, Epcot ga ik me wat inlezen, kan er nog niet echt een beeld bij vormen.

Hoe lang vinden jullie dat je nodig hebt voor bovenstaande parken?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Faringo
Berichten: 8132
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:32

Bush Gardens zeker doen als je van 8banen en dieren houdt. Erg mooi en gaaf park. Wij zijn hier 1 dag geweest (1 uur rijden ongeveer vanaf Orlando) en dat vond ik voldoende. Was het dichterbij geweest dan was ik nog een keer gegaan.

Beide parken van Universal vond ik ook echt wel de moeite waard.
Disney niet geweest.

Voor mij al bijna 10 jaar geleden dus zou graag nog eens terug gaan.

VenoSnorlax
Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:45

poes schreef:
Anke98 schreef:
Whaa ik ga ook in september, ik heb de hoppassen voor 14 dagen dan kan je naar epcot magic kingdom hollywood studio's animal kingdom en nog 1 maar die ben ik vergeten
Universal vond ik zelf veel te duur voor wat je krijgt


O wat leuk!! Waar heb je die hoppass besteld? :) Ben je al geweest in Universal? Ga je 14 dagen parken doen? Waar overnacht je?




attractiontickets heb ik het besteld daar waren 7 dagen bijna net zo duur als 14 dagen. Universal nog nooit geweest maar is nu zo'n 200 dollar per DAG. Overnachten doe ik bij mijn schoonouders die hebben daar namelijk een huis dus dat scheelt een hoop in de kosten.
Dacht dat ik 450 ongeveer betaald heb aan de tickets dus dat is zeker goed te doen!

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:08

Ik volg. Wij gaan volgend jaar die kant op.

smurvaas
Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:32

Ow wat gaaf!
Wij zijn er ook geweest. Cape canaveral, zeer indrukwekkend! Epcot, leuk voor een dag.
Bush Gardens echt heel erg leuk! En als je dan toch daar bent, ook Tempa Beach even aandoen.

Universal is echt fantastisch, je hebt aan 1 dag niet genoeg. Met een combi ticket kan je ook van park naar park, echt geweldig!

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:44

Het ligt er heel erg aan waar je van houdt. Wil je actie? Een sprookjesachtige omgeving? Iets met dieren zien?
Hoeveel dagen wil je naar de parken gaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:46

Sla Seaworld aub over. Dat is echt niet zo diervriendelijk als ze doen voorkomen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:22

Wij zijn naar Seaworld geweest en op mijn 14e vond ik het fantastisch maar ja, met de kennis van nu. En zie ook dat je daar niet heen wilt :)

Bush Gardens en space center zijn erg gaaf! Disney ben ik niet geweest. Hadden maar 4 dagen :)

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:31

Anke98 schreef:
Whaa ik ga ook in september, ik heb de hoppassen voor 14 dagen dan kan je naar epcot magic kingdom hollywood studio's animal kingdom en nog 1 maar die ben ik vergeten
Universal vond ik zelf veel te duur voor wat je krijgt


Waar heb je deze gekocht?

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:36

Daytona Beach inlassen!!!!
( Verder vond ik zelf Orlando niet zoveel aan, maar ben wel naar heel leuk bikers cafe geweest, heb rondgezworven in de bieb, en ben naar museum geweest wat ik erg mooi vond....zou moeten zoeken welke het was )

Heb je ticket van Icelandair?
Ben 2 jaar terug voor 277 retour gegaan :D

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:27

Anke98 schreef:
Whaa ik ga ook in september, ik heb de hoppassen voor 14 dagen dan kan je naar epcot magic kingdom hollywood studio's animal kingdom en nog 1 maar die ben ik vergeten
Universal vond ik zelf veel te duur voor wat je krijgt


Ik vond Universal geweldig. Hollywood, Orlando weet ik niet.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:35

Bush garden tampa aparte ligging :') wij kwamen van de verkeerde zijde aanrijden. Dwars door de gevaarlijkste wijk van Tampa bleek oeps -O- de achtbanen waren de moeite, de beestjes ook wel :j

Ruimtevaart plek space center is heel erg de moeite waard :j neem als je de kans krijgt de bus vanaf de entree naar het verste stuk, inclusief zicht op de lanceerplatforms en mooie natuur. Wij hebben toen onxe eerste bald eagle gezien. En het geluk gehad dat op het achterste gedeelte een medewerker ter plaatste was die de eerste maanlanding heeft meegemaakt als lanceermannetje <3 tijd met de man zitten praten.

idem als je toch in Tampa bent clear water beach.
Als je wat waterparken houd, aquatica is best leuk aangelegd. :D
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-08-19 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:35

Leuk!!
Ik ben in 2008 met mijn ouders geweest naar Disney Magic Kingdom en Animal Kingdom en Seaworld, in 2014 met mijn man naar 2 Universal Studios parken en Bush gardens. Die laatste is écht een aanrader, vond ik leuker dan Animal Kingdom.
Universal en Disney zijn totaal verschillend, maar als groot Harry Potter fan wint Universal + Island of Adventure het wel.

Toevallig ga ik in September weer met mijn man en zus, plan is wederom Universal en Bush Gardens. En we zijn ook van plan een Halloween avond te gaan doen :D

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-19 20:54

Katja schreef:
Het ligt er heel erg aan waar je van houdt. Wil je actie? Een sprookjesachtige omgeving? Iets met dieren zien?
Hoeveel dagen wil je naar de parken gaan?


Ik heb 20 dagen. Daarvan heb ik er 3 nodig om te vliegen. Daarna krijgen de parken voorrang :j denk dat ik er wel 10 dagen voor wil uit trekken?

Ik hou van dieren maar ben erg kritisch op welzijn. Dus dat even goed uitzoeken.

Verder hou ik van thrills en rollercoasters! Maar geniet ook heel erg van droomwerelden :j

Bush gardens veel enthousiastelingen leuk :j

Waterpark vind ik niets en Sea World ga ik uit principe niet heen :n

O wauw rakkie wat een leuke prijs voor de vlucht. Ik had er vorig jaar ook voor 300 gezien ma goed. Zo lang is het niet meer.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:55

Rakkie123 schreef:
Daytona Beach inlassen!!!!
( Verder vond ik zelf Orlando niet zoveel aan, maar ben wel naar heel leuk bikers cafe geweest, heb rondgezworven in de bieb, en ben naar museum geweest wat ik erg mooi vond....zou moeten zoeken welke het was )

Heb je ticket van Icelandair?
Ben 2 jaar terug voor 277 retour gegaan :D


Waar heb je die gevonden dan. Ik ben volop aan het zoeken naar vluchten maar wat een hel.

Suzan
Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:25

Als je tussen alle pretparken door een relaxed dagje wilt, dan is Kelly park rock springs, op ongeveer 45 min. Ten noorden van Orlando erg leuk. Daar huur je voor een paar dollar een band waar je in kunt zitten en de lazy river af kunt drijven.

Ga niet in een weekend of op een feestdag, dan is het er vaak erg druk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AndreaB, Eleionomae, Esther, Fair, Googlebot, ingvdh, Miran, nuscaniels, petraaken, Yipee en 74 bezoekers