Wat is jouw favoriete Waddeneiland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Wat is jouw favoriete Waddeneiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-21 14:37

Omdat ik in het Texeltopic niet wilde vloeken in de kerk :Y) heb ik even een nieuw topic geopend. Want ik ben benieuwd welk Waddeneiland jullie nou het mooiste vinden? Aangezien vakantie dit jaar voor ons wederom binnen NL zal zijn, zijn we op zoek naar dagjes/weekendjes weg. Wij houden van rust, ruimte, natuur, schattige dorpjes, gezellige restaurantjes, fijne wandelingen. En af en toe een interessante 'toeristenmagneet' kan ook, als afwisseling.

We zijn ooit op Schiermonnikoog geweest, en ik als kind op Ameland, maar daar weet ik niks meer van. Terschelling ook al 's geweest, maar ook dat is al jaaaaren geleden en lang niet volledig kunnen genieten van dat eiland.

Dus wat zijn tips? Welk eiland is het rustigst en biedt het meeste van wat wij zoeken? En zijn de grotere eilanden ook leuk voor een dagje weg of moet je dan toch echt meer tijd ervoor uittrekken?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:41

Voor mij is dat Ameland, alhoewel ik dat in mijn familie niet durf te zeggen met fervent Schiermonnikoog gangers :')

Ik hou van rust en ruimte, maar ook wel van het idee dat er iets meer dan een paar restaurants zijn en wat meer leuke winkeltjes.

Amethyst_
Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:43

Ik heb in een ver verleden stage gelopen op Terschelling, vond ik erg leuk! Ik fietste graag van het hostel waar ik woonde/werkte (Stayokay) via Dodemansgat (als ik het goed zeg) naar de duinen die weer naar het groenestrand liep. Ben er niet helemaal zeker van of ik alle namen goed zeg.

Als je een ritje wil maken dan zou ik je Lok in Landerum (dacht ik, misschien Formerum) aanraden :-) Heb ik altijd heerlijk gereden in de tijd dat ik er was

Star <3 † 12-3-2018
Target :+: † 18-9-2012

kosseh
Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:50

Heb zelf nog niet alle eilanden gezien.

Texel toen ik 8 was.
Vlieland en Terschelling vorige week nog.

Texel vond ik toen erg leuk en het voordeel dat het maar kort varen is, ik ben altijd misselijk op een boot. Wil er nog binnenkort nog een keertje heen

Vlieland vond ik niet zo. Te klein. 1 dorpje, na een paar uur al genoeg gezien.

Terschelling vond ik wel erg leuk. Genoeg te doen, verschillende dorpjes. Genoeg restaurants enzo.

Roosch
Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wat is jouw favoriete Waddeneiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:52

Texel is niks voor mij, daar ontbreekt het eilandgevoel echt compleet voor mij.

Mijn favorieten zijn Ameland , Vlieland en toch ook wel Terschelling. Alledrie heel veel leuke plekjes.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Bo_Y
Berichten: 4551
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Wat is jouw favoriete Waddeneiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:32

Hier staat ameland bovenaan en dan texel

ღ Bo! ღ 16-05-05 —- 28-08-2020
ღ Sinelia! ღ 21-04-99 --- 27-03-13

lies_sparkle
Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Wat is jouw favoriete Waddeneiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:35

Schier staat 100% bovenaan!
Maar niet voor jouw wensen denk ik hihi :)
Dan zou ik inderdaad voor Ameland of Terschelling gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:40

Vlieland. Moet er wel bij zeggen, heb alleen ervaring met Texel, Vlieland en Terschelling. Maar Vlieland staat met stip op 1 :j ben er helaas al jaren niet geweest, maar tot mijn 30e kwam ik er ieder jaar meerdere keren.

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:46

Vlieland!! Ik ken ze allemaal, alleen Schier niet en die komt ook zeker nog, hoor. Ik hou vooral van rust, natuur, de uitzichten, één dorpje met veel leuke winkeltjes en gezellige eettentjes. Hou niet van drukte en massa. Laatst nog op Ameland geweest (mei), ook leuk en mooi, maar heel anders.

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:48

Ik ben momenteel op Ameland (Hollum). Ben vroeger alleen op Texel geweest maar weet daar weinig vanaf. Ameland vind ik echt prachtig, geweldige natuur (uiteraard eindeloos strand, maar ook echt een heel mooi bos) en het dorp heeft een heel gezellige sfeer. Heerlijke restaurantjes en leuke winkels. Verder is alles dichtbij en prima op de fiets te doen
Als je meer wilt weten stuur maar PB :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-21 22:31

lies_sparkle schreef:
Schier staat 100% bovenaan!
Maar niet voor jouw wensen denk ik hihi :)
Dan zou ik inderdaad voor Ameland of Terschelling gaan.


Hoe bedoel je dat precies?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Marije_jiplover
Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wat is jouw favoriete Waddeneiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:41

Schier staat bij ons met stip op 1.
Rust, ruimte en veel natuur, paar goede restaurants.
Wat wil een mens nog meer?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:42

Wij gingen vroeger in de herfst naar Texel, met oud en nieuw naar Teschelling en de rest van het jaar regelmatig weekendjes naar Schiermonnikoog, later kwam Vlieland daar ook bij. Die laatste twee zijn echt mijn favoriet omdat die kleine eilanden mij echt een eiland gevoel geven. De andere twee vind ik te groot en massaal, misschien ook omdat je er met de auto mag rijden. Ameland ben ik nog nooit geweest.

Alja
Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat is jouw favoriete Waddeneiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:49

Wij gaan al jaren naar Ameland, bevalt erg goed.
Texel zijn we ook geweest maar geen eiland gevoel bij.
In december zijn we voor het eerst naar Schiermonnikoog geweest, erg mooi en we willen zeker nog eens terug met mooi weer.
Afgelopen weekend zijn we naar Terschelling geweest, was ook prachtig.
Volgende maand gaan we naar Vlieland en dan hebben we alles gehad...

ONDERSCHRIFTLOOS

Joltsje
Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:49

hier een eilandfan en bij mij staat vlieland op 1. maar dat komt omdat we er vroeger altijd heen gingen.
Ameland vroeger huisjes schoon gemaakt, ik woon in de buurt en te veel mensen uit de buurt daar haha. schiermonnikoog is mijn favo eiland voor een dagje. terschelling en texel minder ervaring.

mijn omschrijving
Texel, groot eiland en daardoor minder eiland gevoel. korte overtocht dus sneller en goedkoper

Vlieland, klein eiland, maar 1 dorp, minder reuring. inmiddels wat een yuppen eiland. voor mij heerlijke rust en te befietsen in een dag. mooie wandelingen bos, strand duinen. camping in de duinen, dus binnen no time op het strand (dat is de grootste plus voor mij denk ik, duinovergang op de camping)

Terschelling, weinig ervaring mee (dus don't judge me). Meerdere dorpjes. strand, bos duinen. groter dan vlieland. gezellig. als ik er een kenmerk aan mag geven, misschien ietwat alternatievelingen? uitgaansgelegenheden, meer reuring.

Ameland, meerdere dorpjes, meer reuring. ietwat uitgaans gelegenheid. bos, strand duinen, maar miner vindbaar of zo haha (vlieland heeft 1 fietspad door de duinen, ameland ook, maar dan wat langer). meer volksmensen of zo

Schiermonnikoog. klein, te bewandelen in 1 dag. bos, duinen, strand. meer voor de natuur en rust liefhebbers. geen reuring. geen camping in de duinen.

Be your best self

lies_sparkle
Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 23:08

Rije schreef:
lies_sparkle schreef:
Schier staat 100% bovenaan!
Maar niet voor jouw wensen denk ik hihi :)
Dan zou ik inderdaad voor Ameland of Terschelling gaan.


Hoe bedoel je dat precies?


In je omschrijving wil je meerdere dorpjes bekijken (schier heeft er eentje die, hoe toepasselijk ook, ook Schiermonnikoog heet) en dat is er niet. Daarnaast heeft het niet echt toeristentrekpleisters. Mensen komen vooral op schier voor de rust en de ruimte. Met daarna een hapje eten bij een van de fijne restaurantjes :)
Als je wat meer reuring wilt, zou ik een ander eiland kiezen.

Marije_jiplover
Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:57

Schiermonnikoog heeft wél een camping in de duinen, camping Seedune.
En in 1 dag te bewandelen?
Dan ben je een erg fanatieke wandelaar denk ik, of je hebt alsnog t halve eiland gemist.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Kookaburra
Berichten: 5380
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:09

Bevooroordeelt... Maar voor mij is het Terschelling! Sowieso de lengte van de boottocht geeft al het idee dat je een end van de vaste wal bent!
Maar daar komt een deel van mijn roots vandaan ;)

En Texel vind ik qua omgeving muah. Ik kan er wel van genieten als ik op het vliegveld zit en met een sorbet voor mijn neus parachutisten zie springen :D

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:10

Alle eilanden dus geen voorkeur eigenlijk. Alleen Texel staat er heel iets boven omdat je daar alle kanten op kunt kwa natuur voor meer dagen. Verveelt nooit zomer en winter. Tot voor kort stond Schiermonnikoog nog op de nooit geweest lijst. Maar wat een eilandje <3 de hoeveelheid vogels en plantjen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 08:29

lies_sparkle schreef:
In je omschrijving wil je meerdere dorpjes bekijken (schier heeft er eentje die, hoe toepasselijk ook, ook Schiermonnikoog heet) en dat is er niet. Daarnaast heeft het niet echt toeristentrekpleisters. Mensen komen vooral op schier voor de rust en de ruimte. Met daarna een hapje eten bij een van de fijne restaurantjes :)
Als je wat meer reuring wilt, zou ik een ander eiland kiezen.


Ah ik snap het! Dank je :)

En overduidelijk is het zoals altijd weer heel persoonlijk :)) Maar dank iedereen voor de meningen, leuk om te lezen! :j

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

ravellie
Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:30

Terschelling *\o/*

inkepink
Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:34

terschelling staat dan toch wel op 1. Vooral een hapje eten bij de walvis :Y)

ameland op 2, aantal leuke restaurantjes en veel te doen

texel leuk maar mis daar echt het eilandgevoel

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)

M_arjolein
Berichten: 1419
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wat is jouw favoriete Waddeneiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:00

Hier ook Terschelling favoriet, maar goed mijn ouders wonen er dus zijn er ook regelmatig. Je hebt rust/drukte, prachtige omgeving om te wandelen of fietsen maar je kan ook even lekker shoppen als je wil.

Jolien87
Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:59

Ik ben team Terschelling, maar dat wist je natuurlijk al ;)

Terschelling is een mooie combinatie van natuur, dorpjes en voorzieningen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Wat is jouw favoriete Waddeneiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 10:24

Haha ik dacht al: wanneer zal Jolien hier reageren? :D :*

Ja die ene keer dat ik er geweest ben weet ik dus weinig meer van af, wel jammer. Wellicht toch de moeite waard om weer 's te gaan kijken dan :)

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 142 bezoekers