Jaaaah! Alpenkreuzer-fans!? Show your vouwwagen!

Moderators: MirandaT, Essie73, Duhelo, Muiz, Ods

prulletje

Re: Jaaaah! Alpenkreuzer-fans!? Show your vouwwagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:32

Heerlijk, jeugdsentiment dit :D . Wij gingen als kind altijd met een Holtkamper Flyer op vakantie. Heerlijk de ruimte voor vijf personen. Ooit komt er bij mij zeker weer een vouwwagen, voor nu voldoet de tent nog prima :) .

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 09:07

LindyH, ja het is net toverij :D Dat vind ik er ook zo leuk aan, een vrij kleine aanhanger waar toch een heel compleet huisje uit tevoorschijn komt.
Plus je hebt geen zware auto of extra rijbewijs nodig.
Als deze vouwwagen het ooit begeeft komt er zeker weten weer een nieuwe :j

De matrassen liggen prima (maar ik slaap ook heel goed op een dun self-inflating matje).
Ik ben nog aan het zoeken naar een plaatje van de vouwwagen van onze Duitse buren op de camping een paar jaar geleden maar weet geen merknaam of model helaas. Het leek net op de ingang van de Efteling, met van die punten aan het dak.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-19 17:23

Zo we zijn alweer even terug uit Schotland. Apetrots op die gekke ouwe vouwwagen, stond als een huis <3
[ img ]
We hadden één nacht met zeer onstuimig weer en heftige windstoten gevolgd door een dag met regenbuien van het soort dat wij hier in NL niet kennen (en we zijn wel wat gewend toch)
Maar het doek heeft het allemaal gehouden, geen lekkage! *\o/*

Nog wat interessante Britse vouwwagens gezien:
[ img ]
Een 'Dandy' net een paddenstoeltje :D

En een Pathfinder
[ img ]
Zijn hele grote aanhangers, er zit ook een toilet in.
Beide systemen lijken op de Amerikaanse pop-up campers, valt op dat ze de ruimte onder de bedden niet benutten zoals bij die van ons.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

LindyH
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:14

Oeh, daar zou ik wel eens een kijkje in willen nemen.

*Gaat zoeken naar interieurfilmpjes*

EDIT: Wow, die Pathfinder is haast een tiny house met alles erop en eraan. Echt álles is inklapbaar. Heel ingenieus.

Ik zat trouwens laatst een video te bekijken met de 10 handigste futuristische uitschuifbare minicaravans (ofzo), en daarin werd de good old vouwwagen ook gebracht als iets heel nieuws. Misschien dat het voor Amerika een vrij nieuw concept is, maar hier hebben we het toch al een jaartje of 40-50, als het niet langer is.

ikke
Ik kom misschien naar Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:46

Oh!! Conway, de ECHTE!! <3

Als ik zo'n grote bak nog eens op de kop kan tikken zal ik het niet laten. Werelddingen zijn dat (maar ook dito prijs).

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info