Disneyland in Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9709
Geregistreerd: 11-01-07

Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 19:03

Hier een groot Disney fan. Meerdere malen in Parijs geweest maar zou ook graag naar Amerika gaan. Op mijn verlanglijstje staat Disney Anaheim. Ik kom echter vooral groepsreizen tegen waarbij je aan een bepaald schema vast zit. Ik hoop dat er hier bokkers zijn met tips, los vliegticket etc.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:54

Waarom wil je graag naar Anaheim en niet naar Disney World in Florida? Ik ben zelf in Anaheim geweest en vond het park weinig verschillen met Disneyland Parijs. Best zonde dan om zo’n stuk te reizen voor alleen het park.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:03

Ben wel in DisneyWorld geweest :+: wil graag nog eens naar Anaheim :) zoveel beter dan Parijs plus California Adventures :+:

L_iek
Berichten: 9709
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 22:13

Nadir schreef:
Waarom wil je graag naar Anaheim en niet naar Disney World in Florida? Ik ben zelf in Anaheim geweest en vond het park weinig verschillen met Disneyland Parijs. Best zonde dan om zo’n stuk te reizen voor alleen het park.


Zo op het eerste zicht sprak deze mij het meest aan. Er staat echter zo veel op internet dat ik alles nog maar even goed moet uitzoeken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:32

Ik zou naar Florida gaan. Daar heb je veel meer Disneyparken dan in Anaheim.
Je hebt Magic Kingdom, Epcot, Animal Kingdom en Hollywood studio's. En daarnaast nog een paar waterparken.

Boek een vliegticket naar Orlando en een accommodatie via booking.com. Als je alleen om de pretparken gaat zou je zonder huurauto toekunnen want dan kun je met de hotelshuttle op en neer. Als je wil roadtrippen en daarnaast ook een paar pretparken wil doen is een huurauto natuurlijk onontbeerlijk.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:34

Nadir schreef:
Waarom wil je graag naar Anaheim en niet naar Disney World in Florida? Ik ben zelf in Anaheim geweest en vond het park weinig verschillen met Disneyland Parijs. Best zonde dan om zo’n stuk te reizen voor alleen het park.

Het enige wat mist in Orlando wat je wel in Anaheim hebt was de attractie van Indiana Jones.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:50

Smaken verschillen. Anaheim is voor mij de enige echte. Mede omdat ik hier als kind meerdere malen ben geweest maar ook mede omdat dit gewoon de eerste en voor mij dus ook de echte is.
Anaheim vergelijken met Parijs is voor mij vloeken in de kerk. De hele ervaring is anders, alleen al door taal, weer en de plaatselijke bevolking. 1x naar Parijs geweest en dat was voor mij een echte afknapper.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:00

Klopt hoor Sorro, het weer en de mensen maken alles sowieso beter dan Parijs :+
Maar als je echt voor de attracties gaat zou ik zelf niet speciaal voor Anaheim kiezen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:21

Sorro schreef:
Smaken verschillen. Anaheim is voor mij de enige echte. Mede omdat ik hier als kind meerdere malen ben geweest maar ook mede omdat dit gewoon de eerste en voor mij dus ook de echte is.
Anaheim vergelijken met Parijs is voor mij vloeken in de kerk. De hele ervaring is anders, alleen al door taal, weer en de plaatselijke bevolking. 1x naar Parijs geweest en dat was voor mij een echte afknapper.

Parijs vond ik ook een afknapper door de taal. Maar daar is tussen Orlando en Anaheim natuurlijk geen verschil in.

L_iek
Berichten: 9709
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 13:53

Nadir schreef:
Klopt hoor Sorro, het weer en de mensen maken alles sowieso beter dan Parijs :+
Maar als je echt voor de attracties gaat zou ik zelf niet speciaal voor Anaheim kiezen.


Wij zijn er uit. We gaan richting Orlando en pakken Universal ook mee. Maar wat een ellende met boeken er is zoveel informatie dat ik niet weet waar te beginnen.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:07

Leuk plan!
Wat wil je precies weten? Ik zou zelf een villa huren in/bij Orlando en vanuit daar de parken bezoeken. Zo duur is dat niet en het geeft je veel vrijheid.

L_iek
Berichten: 9709
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 16:17

Nadir schreef:
Leuk plan!
Wat wil je precies weten? Ik zou zelf een villa huren in/bij Orlando en vanuit daar de parken bezoeken. Zo duur is dat niet en het geeft je veel vrijheid.


Gaan we een ‘pakket’ reis boeken. Boeken we alles los. Hoeveel dagen gaan we naar Disney. Huren we een auto, vliegtickets los etc.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:33

Zonder auto ben je nergens in de USA dus zeker doen.
Ik zou alles los boeken tenzij je op een leuke aanbieding van TUI wilt wachten. Wanneer wil je ongeveer ?

L_iek
Berichten: 9709
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 17:20

Fitzroy schreef:
Zonder auto ben je nergens in de USA dus zeker doen.
Ik zou alles los boeken tenzij je op een leuke aanbieding van TUI wilt wachten. Wanneer wil je ongeveer ?


Dat is een goede. Dachten aan september maar dan blijkt het orkaan seizoen te zijn.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:24

Ik zou ook alles zelf/los boeken. Hoeveel dagen Disney is afhankelijk van hoeveel parken je gaat doen en of je echt alles in elk park wil doen/zien. Bij Universal hadden wij aan 1 dag per park genoeg.

Een auto heb je daar echt nodig. Als je niet veel gaat rijden omdat je de hele dag in een pretpark zit hoeft het natuurlijk geen bijzondere/dure auto te zijn.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:26

L_iek schreef:
Fitzroy schreef:
Zonder auto ben je nergens in de USA dus zeker doen.
Ik zou alles los boeken tenzij je op een leuke aanbieding van TUI wilt wachten. Wanneer wil je ongeveer ?


Dat is een goede. Dachten aan september maar dan blijkt het orkaan seizoen te zijn.

Ga de laatste helft van oktober, als het goed is heb je dan geen orkanen meer én je hebt alles in halloween sfeer!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:31

Hoi, ik kom hier even binnenvallen. Ik zou graag naar orlando gaan en de grote parken doen (niet Seaworld).
Hoeveel dagen vonden jullie goed om alle parken te doen?

Dank je!

L_iek
Berichten: 9709
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 11:32

Ik ben ook nog volop aan het zoeken en denk dat wij 5 a 6 dagen Disney gaan doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:36

Ik lees even mee, wacht nog op antwoord terug van disney florida wat betreft ticket prijzen. Zag dat er meerdere dingen zijn. Oa epcot? En animal kingdom oook. Hoever ligt alles van elkaar af kwa parkhoppen? Scheelt nogal in prijs wel of niet. Bij seaworld niet gedaan, universal wel

Poes seaworld en aquatica hebben we twee dagen gedaan, ieder een dag. Keer er op universal en isle of adventure twee dagen all access. Dat was voor ons genoeg. :j

L_iek
Berichten: 9709
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 11:40

karuna schreef:
Ik lees even mee, wacht nog op antwoord terug van disney florida wat betreft ticket prijzen. Zag dat er meerdere dingen zijn. Oa epcot? En animal kingdom oook. Hoever ligt alles van elkaar af kwa parkhoppen? Scheelt nogal in prijs wel of niet. Bij seaworld niet gedaan, universal wel

Poes seaworld en aquatica hebben we twee dagen gedaan, ieder een dag. Keer er op universal en isle of adventure twee dagen all access. Dat was voor ons genoeg. :j


Waar kopen jullie de kaartjes?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:44

Universal daar ter plaatse (was goedkoper in het hotel). in hotel seaworld vooraf ivm rolstoel (scheelde 200 dollar daardoor). Voor nu ben ik vooral info aan het verzamelen voor als we er heen willen en het kunnen betalen. Dan heb ik de info vast. Moet nu uitvissen of er iets afwijkt met rolstoel. In euro disney wel namelijk :j

Koop liever daar voor het geval het weer uitermate prut is en je niet in de stromende regen in een park moet sjokken

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:05

Geen concrete tips voor je, wel de tip om (als je een Facebook account hebt) lid te worden van de Facebookgroep Vrienden van Café Mickey. Daar kun je aardig wat tips krijgen voor een bezoekje aan een Disneypark in Amerika van mensen die er vaker komen. Veel plezier alvast op je reis (ben stiekem wel een beetje jaloers).

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:30

Karuna: Seaworld ga ik niet heen, maar moet ook eens kijken wat er verder allemaal is. ik zou wel echt 1 park per dag doen en niet in de dag parkhoppen denk ik.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Disneyland in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:46

De parken zelf hebben ook apps en er is ook een site waarop de verwachte drukte aangegeven staat.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:50

Universal en isle of adventure was goed te doen kwa hoppen een harry potter trein heen en weer nemen. Was toen redelijk rustig, alleen de net geopende nieuwe atractie was lange wachttijd, de rest mwa max 20 minuten of zo. Seaworld en aquatica was domweg te ver uit elkaar en niet handig met natte spullen.

Van disney geen idee hoe alles ten opzichte van elkaar ligt. Wacht eerst rustig mail af. Esta is nog tot april geldig. :D maar wordt of heel snel al of niet :')