Omgeving Dresden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muronia
Berichten: 19405
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Omgeving Dresden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 13:59

Ik ben er ooit eens door gereden toen we naar Tsjechië gingen en mooi is de stad wel, maar wat zijn nou echt dingen om te zien in en in de buurt van Dresden?

Ik vraag dit omdat mijn vader heeft gezegd daar graag eens naartoe te willen. Mijn ouders gingen niet vaak echt op vakantie en nu mijn moeder anderhalf jaar geleden is overleden en pap helemaal alleen is, bedacht ik me dat we dit komende zomer wel zouden kunnen gaan doen.

Ik heb wel geleerd dat je zulke plannen niet vooruit moet schuiven, voor je het weet kan het niet meer. Dit is ook nog wel goed te doen voor mij met de auto, dus ik zou pap er graag mee willen verrassen en ook mijn dochter van tien mee willen nemen. Mijn man houdt niet van vakanties of stedentrips, dus die blijft thuis op de beestjes passen.

Ik denk dat als we gaan, dit voor 2 of 3 nachtjes gaat zijn, dus echt het idee stedentrip. Ik kan ook niet te lang wegblijven van de paarden..

Brandt maar los met jullie tips :).

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Omgeving Dresden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:47

Dresden is een leuke stad. Het is vooral leuk om lekker rond te slenteren, je komt dan vanzelf de bezienswaardigheden tegen. Ik ben gezegend in de Frauenkirche tijdens mijn ontdekkingstocht := De natuur rond Dresden is prachtig dus ik raad je ook zeker aan om de stad uit te gaan. Wij hebben er gewandeld maar die tochten zijn vrij pittig, je kan er ook met de trein langs de Elbe reizen.

Vlak over de grens, bij Hrensko, ligt de Pravčická brána. Ontzettend toeristisch maar wel leuk om gezien te hebben.

Zorg er iig voor dat je een hotel/appartement in het oude gedeelte hebt, daar is het ontzettend gezellig met straatmuziekantjes, kleine winkeltjes, restaurants etc.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Muronia
Berichten: 19405
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 12:42

Dank je voor je tips Dee_Es, ik ga de dingen die je noemt even uitzoeken!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

prulletjeJarig
Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:28

Voor Dresden zelf heb ik niet zoveel tips, maar als je daar bent mag een bezoekje aan de Bastei (zandsteengebergte ten oosten van Dresden) zeker niet ontbreken. Je kunt met de auto tot aan de Bastei zelf komen en je loopt over een soort brug tussen en langs de rotsen. Wel opletten aan welke kant je parkeert, als je er geen intensieve wandeling van wilt maken. Aan de ene kant moet je veel steile paden en trappen op om er te komen, de andere kant is de "makkelijke" kant, die ook rolstoeltoegankelijk is.
Het is toeristisch, maar wel een prachtig natuurverschijnsel.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 23:18

Dee_Es schreef:
Zorg er iig voor dat je een hotel/appartement in het oude gedeelte hebt, daar is het ontzettend gezellig met straatmuziekantjes, kleine winkeltjes, restaurants etc.


Ik was vorige week in Dresden, en vond juist de Neustadt erg leuk om te verblijven.. allemaal leuke barretjes en bijzondere restaurants, veel alternatieve plekken.. dus echt een kwestie van smaak!

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Herfstblad, Ladyson en 63 bezoekers