Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 19:03

Handbagage is ook wel genoeg maar het ging meer om de afmeting van 40x25x20, dus de tas voor onder de stoel. :D

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.


Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:05

truus1957 schreef:
Ailill schreef:
Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')


Ja hallo, jij bent een man!!! De mannen die ik ken hebbben genoeg aan een schone onderbroek en een tandenborstel, daar redt de gemiddelde vrouw het niet mee. ;) ;)
Valt mee hoor, 3 spijkerbroeken, 6 shirts, 4 truien, ondergoed/sokken voor 7 dagen, 1 zakelijke set en 3 paar schoenen. Plus toilettas en nog een setje sportkleding. Daarnaast rugtas met laptop, elektronica, paar boeken, persoonlijke spullen/documenten, fototoestel en dan ben je er wel :P

En ik kon daar wassen :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Letizia
Berichten: 12144
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:13

Wij vliegen met 6 personen over een de paar weken voor 3 dagen naar Italie, maar we boeken gewoon een koffer bij. We gaan naar een bruiloft, red ik het echt niet met zo'n kleine koffee :')

Celiien
Berichten: 13248
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:44

Ik zeg maar niks over 2x 25kilo bagage voor mij+vriend.. hadden 49,8 bij de balie _O- voor 12 dagen _O-
(Maar er zijn een paar goede italiaanse wijnen mee gegaan :)) )

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:50

Ik reis inmiddels heel licht ( 8-11kilo voor 25 dagen) maar ik vermijd Ryanair. Wat een poedersuiker is me dat zeg. Je er opleggen bij alles ja dank je. En mini zitjes. Voor dezelfde prijs vlieg je gewoon uiteindelijk met de ‘luxe’ maatschappijen. Zoveel slechte ervaringen met hen. Denk dat dit echt de enige maatschappij is waar ik liever nooit meer mee vlieg. Bovendien ook heel erg slecht met hun personeel.

Dus. Sterkte en haal je portefeuille maar uit vrees ik.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Boterbloem90
Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:52

Ik heb vorig jaar met Ryanair gevlogen. Ik had een rugtas mee, zo'n eastpack en een klein koffertje. Koffer werd voor het vliegtuig instappen in het ruim geladen en over de rugtas hebben ze niks gezegd (die was ook iets groter dan het voorgeschreven formaat := )
Overigens was dit gewoon tijdens hoogseizoen.
Blijkbaar dus veranderd.

Als je neus 180 graden gedraaid zat zou je bij regen verdrinken.

mvdende
Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:10

Vroeger kon je gewoon "gratis" een koffer in het ruim kwijt. Daarnaast mocht je een stuk handbagage meenemen. Omdat de koffer nog "gratis" in het ruim mocht, was er in de cabine geen ruimte gebrek, immers bijna iedereen checkte hun koffer in. De ruime handbagage regel was er voornamelijk voor de zakenreiziger.

Toen kwam het punt dat je voor je ruim baggage moest gaan betalen: et voila, iedereen die het voor elkaar kreeg om al hun spullen in de handbagage te proppen, nam maximaal handbagage mee. Daar zijn vliegtuigen niet op gebouwd en er is dus te weinig plek voor 189 koffertjes....

Nu dus nog kleinere handbagage (die je ook nog eens verplicht tussen je voeten moet houden?) Mensen gaan vanzelf wel weer de grenzen op zoeken van wat mogelijk is. Veel lagen kleding aan bijvoorbeeld, of zakken vol proppen en dat eenmaal in het vliegtuig er weer uit gooien.....

Als ze nou gewoon bijvoorbeeld 1 handbagage koffertje gratis in het ruim + één klein tasje in de cabine toestaan, ben je van een hele hoop gezeik af. Voldoende ruimte in de overhead bins, dus sneller boarden. Het ruim is toch voldoende groot om al die koffertjes kwijt te kunnen.

Sintara
Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:26

Celiien schreef:
Ik zeg maar niks over 2x 25kilo bagage voor mij+vriend.. hadden 49,8 bij de balie _O- voor 12 dagen _O-
(Maar er zijn een paar goede italiaanse wijnen mee gegaan :)) )


Ik denk dat de complete inhoud van m'n kledingkast, inclusief sportkleren en teenslippers nooit in de buurt komen van de 25 kilo. Wat neem je in vredesnaam mee? Of was het vooral wijn :')

Celiien
Berichten: 13248
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:47

Naja, we gingen reizen door italie.. dus kleding, makeup/toiletspullen, goede wandelschoenen (2 paar, zwemspullen.. en 6 flessen wijn _O- heenweg hadden we samen 40kilo, dus de wijn was +- 10kg _O-
Uiteindelijk ook echt alle kleding gebruikt, iets met warmte en stedentripjes waardoor je om 4u toch moe bent en ff wil uitrusten douchen en omkleden :))

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:35

mvdende schreef:
Vroeger kon je gewoon "gratis" een koffer in het ruim kwijt. Daarnaast mocht je een stuk handbagage meenemen. Omdat de koffer nog "gratis" in het ruim mocht, was er in de cabine geen ruimte gebrek, immers bijna iedereen checkte hun koffer in. De ruime handbagage regel was er voornamelijk voor de zakenreiziger.

Toen kwam het punt dat je voor je ruim baggage moest gaan betalen: et voila, iedereen die het voor elkaar kreeg om al hun spullen in de handbagage te proppen, nam maximaal handbagage mee. Daar zijn vliegtuigen niet op gebouwd en er is dus te weinig plek voor 189 koffertjes....

Nu dus nog kleinere handbagage (die je ook nog eens verplicht tussen je voeten moet houden?) Mensen gaan vanzelf wel weer de grenzen op zoeken van wat mogelijk is. Veel lagen kleding aan bijvoorbeeld, of zakken vol proppen en dat eenmaal in het vliegtuig er weer uit gooien.....

Als ze nou gewoon bijvoorbeeld 1 handbagage koffertje gratis in het ruim + één klein tasje in de cabine toestaan, ben je van een hele hoop gezeik af. Voldoende ruimte in de overhead bins, dus sneller boarden. Het ruim is toch voldoende groot om al die koffertjes kwijt te kunnen.

Dit verhaal heeft wel een beetje twee kanten hoor. Steeds meer mensen zijn ook gewoon met alleen handbagage gaan reizen omdat de regels eromtrent vrij vaag waren ('een tas' en geen gewichtsspecificaties) en eerlijk is eerlijk, het is ook gewoon chiller om met handbagage te reizen. Ik check nu meestal alles wel in, maar als ik wat meer mee mocht nemen zou ik mijn rugtas ook lekker vol laden en over mijn schouder slingeren als ik het vliegtuig uitloop. Nooit meer anderhalf uur wachten op mijn bagage lijkt me echt heerlijk.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:50

Ik heb echt nog maar 1 keer zo lang gewacht op mijn bagage. Vind het persoonlijk niet leuk dat gedoe met vloeistoffen en ik neem gewoon graag mijn koffer of backpack mee. Dus hier altijd voorkeur voor ruimbagage juist.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:53

Pff geluk hoor. Ik sta op Schiphol vooral altijd echt heel erg lang te wachten en op Kaapstad was de wachttijd ook niet mals toen ik daar om half 12 aankwam. Ik vind ruimbagage idd door vloeistoffen chiller maar kan me wel voorstellen dat mensen liever met handbagage reizen.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:10

Schiphol heb ik sowieso altijd pech met wachten wat dat betreft zijn er echt veel snellere luchthavens idd!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Schuur_
Berichten: 4811
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:23

Schiphol is toch het synoniem van wachten?

Grote luchthaven maar niet mijn favoriet. Wachttijden lopen er altijd flink op

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Anoniem

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:25

Mwah, ik heb ook wel eens in een keer door kunnen lopen op Schiphol en ik vind het echt heel fijn dat bijna alles geautomatiseerd is tegenwoordig. Als ik net van een 12 uur lange vlucht af kom wil ik liever niet met iemand praten. Alleen wachten op bagage is een crime. Niet zo gek ook want het is een gigantische luchthaven, maar het ergert me wel altijd enorm.

chanicha
Berichten: 12032
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:00

Nou ik ben net terug vanuit Spanje vanaf Schiphol maar geef mij Rotterdam maar! Ik weet wel dat daar iet alle bestemmingen vandaan gaan maar man, wat een relaxte luchthaven is dat!
Schiphol gewoon drie kwartier op de bagage staan wachten plus die einden lopen, kan dat al niet zo goed, en die loopbanen deden het bijna allemaal niet :n

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:02

Brussel is inmiddels ook zo goed als compleet automatisch, enkel bagage inchecken niet. Vind ik ook prettig!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

thirteenn
Berichten: 2078
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:03

Is er ergens een mogelijkheid om je tast eerder al in zo'n rek te stoppen om te kijken of het past? op Eindhoven Airport? Ik ga binnenkort weekendje naar porto en neem alleen handbagage mee, maar vind het toch wel een fijn idee om te kunnen passen :+

All magic comes with a price, dearie

lizy29
Berichten: 6231
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:05

Op Eindhoven hebben ze zo’n pasrek bij de incheckbalies.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Dorus
Berichten: 13167
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:14

Klop, alle maatschappijen hebben op Eindhoven AirPort van die rekken staan waarin je kan passen.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15855
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:15

Ailill schreef:
Hoezo zou je dan in de kosten lopen? Ik vlieg regelmatig met die maatschappij, voor 10/15 euro extra stap je in met prioriteit én je mag 2 stuks handbagage meenemen. Standaard reiskoffer en een rugzak. Ze hebben inderdaad de naam streng te zijn, ik krijg echt nooit een controle en zie ze die ook niet uitvoeren.

Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')

Juist, doe ik ook, en dan mag je ook een koffer meenemen van 55 x 40 x 20.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:22

janderegelaa schreef:
Ailill schreef:
Hoezo zou je dan in de kosten lopen? Ik vlieg regelmatig met die maatschappij, voor 10/15 euro extra stap je in met prioriteit én je mag 2 stuks handbagage meenemen. Standaard reiskoffer en een rugzak. Ze hebben inderdaad de naam streng te zijn, ik krijg echt nooit een controle en zie ze die ook niet uitvoeren.

Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')

Juist, doe ik ook, en dan mag je ook een koffer meenemen van 55 x 40 x 20.
Daar moest ik dan wederom 10/15 per vlucht extra voor betalen, maar die prio is wel echt makkelijk en voordelig.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ashleytjuhh
Berichten: 6629
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:36

Vorig jaar ben ik 1,5 week naar griekenland geweest en ook alles paste in een handbagage. Klein flesje Shampoo heb je toch genoeg aan dus die ging ook mee.

1x deden ze wel echt moeilijk bij mij. Ook handbagage koffer mee en een minitasje waar alleen mijn telefoon net in paste en mijn creditcard had een vest vast omdat het warm was, maar midden in nacht terug in Nederland Dus koud. over dat minitasje en vest deden ze dus echt heel moeilijk.

Veder nooit problemen mee gehad.

Ik zou er ook geen problemen mee hebben om 10 euro ofzo extra te moeten betalen voor handbagage, voordeel is dat je uit het vliegtuig zo door kunt lopen

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:17

Verschilt erg per maatschappij. Gewoon goed lezen. Ik vlieg regelmatig met wizz air, en daar mag je 1 personal item (rugzakje) mee nemen van 40x30x20 uit m’n hoofd. Wil je ern roltrolley mee nemen moet je prio boeken en dus meer betalen.
Elke maatschappij heeft hier zn eigen regels voor

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 11:25

Wij gingen laatst met Ryan Air naar Dublin via Schiphol en wij hadden op de heen weg echt een mini
rugzak bij ons aangezien onze andere rugzakken net buiten de afmetingen vielen.

Wat bleek op de heen weg ze keken er niet eens na dus hebben we in Dublin een grotere
rugzak gekocht wat dus buiten hun afmetingen viel maar nog wel onder de stoel ging passen en
er we zijn gewoon me terug gereisd zonder dat er iemand naar keek.

Zo konden we toch nog iets van shoppen :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers