Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Skinfaxi
Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:37

Oh Ryanair ja... vind het zo flauw dat ze moeilijk kunnen doen over een paar cm extra, alles om maar extra geld te kunnen vangen. Misschien vind je dit wel een leuke sketch :7 :

https://youtu.be/A22x-7nSDwM


Anoniem

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:38

Ze doen moeilijk over die paar cm extra omdat anders iedereen een paar cm extra meeneemt en daardoor mensen die later in de rij staan hun handbagage in het ruim moeten laten. Ik vind het juist mega gierig om elke keer te willen smokkelen met die paar cm terwijl het gewoon beleid is van de maatschappij om kleine tassen mee te nemen. Als je meer wil kan je dat bijboeken, of je vliegt met een luxere maatschappij.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:43

harriehoef schreef:
Ailill schreef:
Hoezo zou je dan in de kosten lopen? Ik vlieg regelmatig met die maatschappij, voor 10/15 euro extra stap je in met prioriteit én je mag 2 stuks handbagage meenemen. Standaard reiskoffer en een rugzak. Ze hebben inderdaad de naam streng te zijn, ik krijg echt nooit een controle en zie ze die ook niet uitvoeren.

Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')


Op het moment dat de tickets zijn geboekt heb en we hier zeker naar gekeken. Dit was echter wel een stuk duurder toen. Nu zitten we dus we te denken om 1 koffertje bij te boeken, daar gaan we het sowieso wel mee redden. Hoeven ook niet veel mee zoals je zegt.
Neem aan dat 1 koffer bijboeken ook mogelijk is? Heb nog nooit met deze maatschappij gevlogen, vandaar. :+
Wanneer zijn die tickets dan geboekt? Ben je al in gecheckt? Zo niet, dan kun je die prio alsnog via de app toevoegen, prio kost 10/12 euro ui m'n hoofd.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:44

Emmaa_ schreef:
Ze doen moeilijk over die paar cm extra omdat anders iedereen een paar cm extra meeneemt en daardoor mensen die later in de rij staan hun handbagage in het ruim moeten laten. Ik vind het juist mega gierig om elke keer te willen smokkelen met die paar cm terwijl het gewoon beleid is van de maatschappij om kleine tassen mee te nemen. Als je meer wil kan je dat bijboeken, of je vliegt met een luxere maatschappij.
Eens :j

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 15:45

Emmaa_ schreef:
Ze doen moeilijk over die paar cm extra omdat anders iedereen een paar cm extra meeneemt en daardoor mensen die later in de rij staan hun handbagage in het ruim moeten laten. Ik vind het juist mega gierig om elke keer te willen smokkelen met die paar cm terwijl het gewoon beleid is van de maatschappij om kleine tassen mee te nemen. Als je meer wil kan je dat bijboeken, of je vliegt met een luxere maatschappij.


Het gaat mij niet om smokkelen. Het is puur de tas die je onder de stoel voor je plaatst dus heeft niks te maken met handbagage in die vakken boven de stoelen. Dus wat dat betreft lijkt mij niet dat dat uitmaakt voor mensen die wel een grotere koffer in het vliegtuig meenemen. :)
Het ging mij er meer om dat ik een tas heb liggen in die maten en mij afvroeg of dat wel of niet zou kunnen. :)

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:46

harriehoef schreef:
Emmaa_ schreef:
Ze doen moeilijk over die paar cm extra omdat anders iedereen een paar cm extra meeneemt en daardoor mensen die later in de rij staan hun handbagage in het ruim moeten laten. Ik vind het juist mega gierig om elke keer te willen smokkelen met die paar cm terwijl het gewoon beleid is van de maatschappij om kleine tassen mee te nemen. Als je meer wil kan je dat bijboeken, of je vliegt met een luxere maatschappij.


Het gaat mij niet om smokkelen. Het is puur de tas die je onder de stoel voor je plaatst dus heeft niks te maken met handbagage in die vakken boven de stoelen. Dus wat dat betreft lijkt mij niet dat dat uitmaakt voor mensen die wel een grotere koffer in het vliegtuig meenemen. :)
Het ging mij er meer om dat ik een tas heb liggen in die maten en mij afvroeg of dat wel of niet zou kunnen. :)

Het was ook niet specifiek aan jou gericht hoor, maar iemand boven me vroeg waarom ze moeilijk doen over die paar cm. Ik snap dat het vervelend is als je veel spullen in een kleine tas kwijt moet, maar dat is nou eenmaal het risico van met een budgetmaatschappij vliegen.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:48

harriehoef schreef:
Emmaa_ schreef:
Ze doen moeilijk over die paar cm extra omdat anders iedereen een paar cm extra meeneemt en daardoor mensen die later in de rij staan hun handbagage in het ruim moeten laten. Ik vind het juist mega gierig om elke keer te willen smokkelen met die paar cm terwijl het gewoon beleid is van de maatschappij om kleine tassen mee te nemen. Als je meer wil kan je dat bijboeken, of je vliegt met een luxere maatschappij.


Het gaat mij niet om smokkelen. Het is puur de tas die je onder de stoel voor je plaatst dus heeft niks te maken met handbagage in die vakken boven de stoelen. Dus wat dat betreft lijkt mij niet dat dat uitmaakt voor mensen die wel een grotere koffer in het vliegtuig meenemen. :)
Het ging mij er meer om dat ik een tas heb liggen in die maten en mij afvroeg of dat wel of niet zou kunnen. :)
Oooh die, die checken ze sowieso nooit en die kun je desnoods op schoot houden, mits het natuurlijk geen bizar grote rugtas is.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Celiien
Berichten: 13248
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:51

Ooo zeker dat ze die wel checken, tenminste bij ons toen wel. Op de cm af. Mensen moesten toch echt hun oversized tas of minder vol weten te krijgen, of inchecken := zodra ze t idee hebben dat hij iets te groot is doen ze dat.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:53

Skinfaxi schreef:
Oh Ryanair ja... vind het zo flauw dat ze moeilijk kunnen doen over een paar cm extra, alles om maar extra geld te kunnen vangen. Misschien vind je dit wel een leuke sketch :7 :

https://youtu.be/A22x-7nSDwM


En terecht, dat gelazer altijd met koffers die niet in de vakken boven passen. Dat er alsnog ingecheckt moet worden. Dat er daarom vertraging is. Dat dan de hele bende in de soep loopt.
Zo irritant als mensen willen vliegen met hun te grote koffer in de cabine en het gezanik als dat ding ingecheckt moet worden :roll:. Vliegen is al spotgoedkoop, boek dan gewoon je koffer bij.

[o]

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:54

Hoe groter de tas onder je stoel, hoe minder voetruimte de persoon achter je. En je zou maar 'ns daadwerkelijk dat zwemvest onder je stoel nodig hebben; dan kun je er niet aan omdat alles volgepropt ligt met tassen.

Barron
Berichten: 373
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:55

Wij zijn een paar weken gelden met Ryanair naar Italië gevlogen. Wij hadden in eerste instantie niet helemaal door dat de handgage zo klein zou zijn. We gingen uit van de maten die meestal gelden bij andere vliegmaatschappijen. De avond voor vertrek nog even kijken en bleek het inderdaad maar een heel klein tasje te zijn. We hebben er voor gekozen om samen 1 koffer bij te boeken.

Bij het inchecken werd niet heel streng gecontroleerd (niet op 1 of 2 cm.), maar dat zal ook verschillen per keer. Er is wel een soort bakje waar je tas in moet kunnen passen maar dat werd niet standaard bij iedereen gedaan. Bij ons op de vlucht was wel iemand met een duidelijk veel grotere tas en die is wel uit de rij gehaald en moest alsnog bijbetalen.

Cartouschka: What the heart has once owned and had, it shall never lose.

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 15:57

elnienjo schreef:
Hoe groter de tas onder je stoel, hoe minder voetruimte de persoon achter je. En je zou maar 'ns daadwerkelijk dat zwemvest onder je stoel nodig hebben; dan kun je er niet aan omdat alles volgepropt ligt met tassen.


Het zijn de afmetingen en eisen van de maatschappij. Lijkt mij dat dit dan gewoon kan.

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:04

Celiien schreef:
Ooo zeker dat ze die wel checken, tenminste bij ons toen wel. Op de cm af. Mensen moesten toch echt hun oversized tas of minder vol weten te krijgen, of inchecken := zodra ze t idee hebben dat hij iets te groot is doen ze dat.
Echt?

Ik vlieg toch vrijwel maandelijks (I know, niet goed voor het milieu maar voor de rest een links ei en geen kinderen) en heb het nog nooit meegemaakt. Ook niet bij andere maatschappijen. Vrijwel nooit vertraging en nog nooit verloren bagage, geluksvogel denk ik.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Anoniem

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:05

Ik heb bij budgetmaatschappijen wel regelmatig gezien dat mensen bij het boarden hun koffer/tas alsnog in een rek moesten doen en dat ze moesten bijbetalen als hij te groot was. Maar ze laten je hem er alleen in zetten als ze vermoeden dat hij echt te groot is.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:08

Beenruimte voor degene achter je maakt echt niet uit. Tas leg je onder de stoel voor je en daar heeft niemand last van.

Ryan air moet je idd bijbetalen. Ik vond t vooral typisch dat het goedkoper was om in te checken met prioriteit en 2 stuks handbagage, dan om een handbagagekoffertje in te laten checken. Misschien was voor jouw vlucht het inchecken met prioriteit al vergeven en kan hij alleen in het ruim oud? Dat het daarom duurder is? Ik zou lekker 1 koffer bijboeken. Anders krijg je t wel heel krap.

Celiien
Berichten: 13248
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:16

harriehoef schreef:
Lien2 schreef:
Je mag bij Ryan Air een tas van 40x20x25 meenemen aan boord. Dat is niet echt groot. Wil je een trolley meenemen aan boord, dan moet je betalen. Ryan Air doet regelmatig heel moeilijk over een paar centimeter meer.


Ik heb een tas die binnen de maten valt maar dit is zo der inhoud. Met inhoud wordt de tas natuurlijk gevulder en boller. Dan komt hij dus wel iets buiten de maten. Dan is dat zeker ook te groot of niet? Of mag dat wel zolang je “lege” tas maar binnen de afmetingen past?

Je zegt zelf dat hij vol buiten de maten is.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

moonsparkle
Berichten: 21643
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:39

Ik boek voor een week gewoon 1 koffer bij van 15kg en daar doen mijn man en ik dan samen mee. Maar alsnog is 1 koffer 60,-

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:48

beatje schreef:
Dat ze een eind hebben gemaakt aan de handbage koffers is wel jammer,alleen al omdat je niet op de band moet wachten of je koffer aub langs wil komen.Maar ik begrijp het wel,het is idd een gezeur van mensen die te veel mee wilde nemen.
Als wij nu zouden gaan denk ik dat ik gewoon 1 grote koffer meeneem,hebben we vaker gedaan voor 2 personen en dan sleep ik nog het 1 en ander heen en weer mee heb ik ruimte zat.Ik heb familie in buitenland en wij reizen bijna altijd met ryanair heen en weer ,tot nu toe nooit geen problemen gehad,zelfs veel hulp omdat we wegens overlijden de datum van een ticket moesten veranderen

Je mag (bij wizzair iig) gewoon een trolley mee hoor, alleen daar betaal je 10/15€ voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:49

Ik had destijds een rugzak met 4 vakken mee die net binnen de maten viel. Kleding oprollen ipv vouwen scheelt al ruimte, eventueel een band er om zodat hij 'platter' is.
Ik weet niet hoe lang je weg bent, maar dan is een lang weekend erg goed te doen, met nog ruimte voor de terugreis!

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:52

Maar goed, ik denk dan: wat heb je nodig voor een weekend?

Wij (mijn man en ik) hadden voor 5 dagen 1 trolley en een rugzakje voor de camera, e readers, laders etc

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 16:55

Ik denk dat we een koffertje bijboeken. Bedankt voor de tips. :)

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

PPeetje
Berichten: 109
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:14

Ik heb er vd week nog mee gevlogen. De tas moet onder de stoel voor je passen. Als hij veel groter is past hij qua hoogte niet of je kunt je benen niet echt meer kwijt. Voor jezelf niet prettig dus. Ze waren bij ons niet streng op daadwerkelijk checken van de afmeting van deze tas. Maar wel streng op het feit dat het niet op schoot mag. Dus als je hem dan te groot hebt moet je je benen al bijna op de tas kwijt. En het wisselt hoe streng ze zijn.

Sintara
Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:39

Is toch groot zat voor een weekend? Ik ga gerust twee weken op vakantie met handbagage :o

thequeensmum
Berichten: 3479
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:19

Ailill schreef:
Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')


Ja hallo, jij bent een man!!! De mannen die ik ken hebbben genoeg aan een schone onderbroek en een tandenborstel, daar redt de gemiddelde vrouw het niet mee. ;) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:29

truus1957 schreef:
Ailill schreef:
Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')


Ja hallo, jij bent een man!!! De mannen die ik ken hebbben genoeg aan een schone onderbroek en een tandenborstel, daar redt de gemiddelde vrouw het niet mee. ;) ;)

Extra set kleding, wat ondergoed, opladerboel, toillettas, extra tasje voor vliegtickets en mobiel. Zo moeilijk is het niet :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers