In je eentje met een groepsreis (naar Amerika) --> tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

In je eentje met een groepsreis (naar Amerika) --> tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-24 16:40

Hi!
Ik loop al een tijdje rond met het idee naar Amerika te willen. Ben ZZP'er en niet gebonden aan schoolvakanties, daarom dacht ik ineens 'kak ik kan ook gewoon met een groepsreis mee'.
Heeft iemand wel eens via zo'n groepsreis een mooie reis gehad? Zo ja: bij welke organisatie was dat?
Gooi alle tips maar, ook als het niet zoveel met Amerika te maken heeft.
Hoor graag goede ervaringen vanuit de "eerste" hand waarna ik verder kan speuren naar mogelijke opties. :Y)
Dank!


asjemenou
Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: In je eentje met een groepsreis (naar Amerika) --> tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:03

Ik ben met singlereizen van Fox en Shoestring naar Jordanie, Vietnam en Costa Rica geweest.
Volgende maand ga ik naar Zuid Amerika.
Ik vind het super leuk, maar je moet er wel tegen kunnen dat je veel met de groep doet en elke dag op tijd in de bus moet zitten.
Van te voren goed het programma kijken hoeveel vrije tijd je hebt, dit verschilt per reis.
En je kunt bij de meeste organisaties ook de groepssamenstelling al bekijken. Als je bij een groepsreis de enige single bent is het misschien lastiger aansluiting te vinden.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10393
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: In je eentje met een groepsreis (naar Amerika) --> tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:08

Ik verplaats dit topic naar [BEU] Bokt erop uit. Daar past het beter

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

purny
Berichten: 27458
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: In je eentje met een groepsreis (naar Amerika) --> tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:14

Ik ben met TUI naar Marokko geweest met een groepsreis. De groep was divers bij mij maar omdat ik in mijn eentje was voelde ik mij op de laatste dagen wel een beetje alleen. Maar dat was meer denk ik omdat ik 11 dagen "aan" had gestaan...

Ik zou dan naar een singlesreis kijken.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Prairy
Berichten: 9054
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:22

Ik zou vooral goed kijken naar de samenstelling van de groep qua leeftijd. Wij zijn naar Marokko geweest en mijn zusje naar Sri Lanka, en bij ons allebei was de gemiddelde leeftijd ruim boven die van ons.

Daarnaast vond ik elke dag in de bus zitten best zwaar en saai, en mijn man helemaal met zijn 2m.

Voor ons was het eens maar niet meer, ik zoek het liever zelf uit qua accommodatie, die waren namelijk ook niet zo geweldig.

En kijk ook goed welke excursies en maaltijden wel en niet inbegrepen zitten.

Winged
Berichten: 33004
Geregistreerd: 28-12-05

Re: In je eentje met een groepsreis (naar Amerika) --> tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:03

Ik ben qua verre reizen met Shoestring naar Cuba en Jordanië geweest. Met een aantal andere organisaties naar Elba, Kroatie en Cyprus. Maar ook andere keren solo aan het backpacken. Dat laatste bevalt mij nu beter. (wel een paar kitesurfgroepsreizen nog, maar dat is toch anders)

Maar: Ik heb wel ontzettend leuke groepsreizen gehad. Je moet er inderdaad even op letten welke leeftijdscategoriën er zijn. Ook even kijken naar welke plekken de reis gaat en of dat de plekken zijn die je absoluut wilt zien (of dat daar plekken in ontbreken).

Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: In je eentje met een groepsreis (naar Amerika) --> tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-24 10:54

Super tips, dank!! Singlesreis dacht ik dat je dan alsnog in je eentje zou gaan, maar dat zijn dus singles in een groep :') Je mot 't maar weten. Ik ga alles even bekijken!

xxxmh
Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-06-11

Re: In je eentje met een groepsreis (naar Amerika) --> tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:06

Ik ben nu 2 keer met shoestring op singlereis geweest, februari vorig jaar naar Costa Rica en september vorig jaar naar Jordanië. Echt aan te raden. De groep van Costa Rica heb ik geen contact meer mee maar de groep van Jordanië nog veel contact en zie ik regelmatig nog en daar zijn echt hechte vriendschappen uit voortgekomen. Wil dit jaar weer met shoestring 3 weken naar Indonesië!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

LvA1993
Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Re: In je eentje met een groepsreis (naar Amerika) --> tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:15

Wij (mijn vriend en ikzelf) hebben een groepsrondreis geboekt naar Costa Rica via Tui/Kras. Twee jaar later zijn we met zes vanuit dezelfde groep naar Maleisië en Borneo geweest. Vervolgens met dezelfde mensen ook verschillende dagjes uit en weekendjes weg geweest. Je hebt het natuurlijk niet voor het zeggen met wie je in de groep terecht komt, maar wij hebben zo intens genoten en fijne vriendschappen eraan over gehouden. Juist omdat het op de reizen helemaal niet uitmaakt wat je doet qua werk of hoe oud je bent. De reis en de locatie verbind de mens. Echt heel tof om te mogen ervaren..! Daarnaast was een groepsreis ook hard werken hoor, haha je hebt keuzes om activiteiten wel of niet te doen, maarja, je bent er dan toch he! Wij waren vooral moe én voldaan bij thuiskomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:02

Ik ben met Fox naar Amerika geweest en heb echt een fantastische reis en ervaring gehad <3 Het was een singlereis, maar ik zie hem er niet meer op staan..

Ik vond het vooral super relaxed dat je zelf weinig hoeft te regelen en toch onwijs veel ziet en doet, ik houd wel van reizen in hoog tempo, geen getreuzel. Toch heb je ook vrije dagen die je zelf invult en met de groep gaat ook dat vanzelf, altijd wel mensen met leuke ideeën waarbij je kan aanhaken.

Volgende maand ga ik met Sawadee naar Mexico, ook superveel zin in :j

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: In je eentje met een groepsreis (naar Amerika) --> tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:11

Ik ben met Fox naar Amerika, Canada en Marokko gegaan. Vooral Amerika en Canada waren echt prachtige reizen. Je ziet héél veel, het tempo ligt hoog. Je moet je schikken naar het schema van de reis, dus je zult op sommige plekken voor je gevoel te kort zijn en ergens anders te lang.

Wij hadden bij alledrie de reizen hele diverse groepen. Ik was met mijn moeder, maar er waren ook een aantal mensen die alleen mee gingen. Die vonden allemaal snel genoeg aansluiting.

Voordeel van een groepsreis is dat je de gezelligheid op kan zoeken als je wilt, maar als je er even minder zin in hebt dan wil afzonderen ook prima :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: In je eentje met een groepsreis (naar Amerika) --> tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:51

Als je alleen gaat zou ik zeker aanraden om een singlereis te pakken en niet een groepsreis. Je hebt dan eigenlijk altijd wel aansluiting bij mensen. Staar je ook niet blind op leeftijd. Ik ben met Fox zowel naar Zuid-Afrika als naar Peru geweest met een singlereis en de leeftijden lagen tussen de 18 en 80. Dat was echt top en zorgde telkens voor een leuke chemie in de groep. Bij Fox vond ik het fijn dat je niet hoefde na te denken. Alleen over wat je wilde eten, welke souvenirs je kocht en of je wel of niet met een excursie mee wilde gaan. De rest regelde de reisleiderers.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:59

Thats_Me schreef:
Als je alleen gaat zou ik zeker aanraden om een singlereis te pakken en niet een groepsreis. Je hebt dan eigenlijk altijd wel aansluiting bij mensen. Staar je ook niet blind op leeftijd. Ik ben met Fox zowel naar Zuid-Afrika als naar Peru geweest met een singlereis en de leeftijden lagen tussen de 18 en 80. Dat was echt top en zorgde telkens voor een leuke chemie in de groep. Bij Fox vond ik het fijn dat je niet hoefde na te denken. Alleen over wat je wilde eten, welke souvenirs je kocht en of je wel of niet met een excursie mee wilde gaan. De rest regelde de reisleiderers.


Ook bij een groepsreis vind je prima aansluiting, anders gaan die mensen niet mee met een groepsreis. Wel zou ik dan checken dat er ook singles meegaan en niet alleen maar stellen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maessie en 108 bezoekers