Paardrijden in IJsland.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:08

Een vriendin van mij werkt momenteel bij Langhús in Skagafjörđur. Is volgens haar een leuk bedrijf, kleinachalig en niet erg toeristisch, in een werkelijk prachtige omgeving.

Ook een aanrader is Hestheimar in het zuiden. Wel duur, maar alles is daar echt van topklasse (dat was tenminste zo 8 jaar terug). Vooral ook het eten, dat is echt super.

Skeiđvellir, hierboven al genoemd, is ook een prachtig, mooi gesitueerd bedrijf met goede paarden. Wij kwamen daar om verkooppaarden te kijken, dus geen ervaring met ritten. Destijds stond de T1 WK wisselbeker (de zgn tölthoorn) daar in de kantine, gewonnen door 1 van hun fokpaarden.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


Mickey
Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-19 14:33

Kobus17 schreef:
Hadden jullie rijkleding en schoenen mee?
Heb wel een nieuwe rijbroek gekocht, maar zit een beetje met schoenen, ik heb mn stalschoenen nog waar ik altijd mee reed, die zijn dus al 8 jr niet meer in aanraking met paarden geweest, maar ik weet niet of je hiermee mag rijden, of kan je bijvoorbeeld met wandelschoenen ook rijden? Mijn voorkeur zijn mn stalschoenen.

Wij hebben onze gewassen rijbroeken aangehad maar de temperatuur was ook prima bij ons.
Verder hebben we onze bergschoenen gedesinfecteerd en hebben daarin gereden. Die zijn namelijk ook warm genoeg ;) Verder had ik verschillende laagjes zodat ik mijn jast en eventueel een vast open kon doen.

Handschoenen en cap kregen we daar.

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:20

Kijk ik net goed op onze reispapieren, zie ik dat we bij Hestasport overnachten :') dus dat wordt daar in ieder ieder geval een rit, dan kan manlief lekker bij het huisje blijven.

De andere keuze best heel lastig, ik eigenlijk overal wel rijden _O-.

Ik heb in ieder geval wel besloten dat ik met mn wandelschoenen ga rijden, scheelt ook weer gewicht in mn koffer :+

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:50

Vandaag was dan de dag dat ik heb gereden, had een 3uur durende rit door de rivierdelta en het was super leuk om te doen ,heb veel getölt, door rivieren gereden,flinke galoppade gedaan, het was echt de moeite waard om te doen. :j. Helaas was de wel de enige keer, had graag nog ergens anders willen rijden, maar hadden zoooo veel te doen :+ dat dat er helaas niet in zat, maar manlief wil graag nog een keer terug, dus dan heb ik vast wel weer een mogelijkheid om ergens anders te rijden :D

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

GerenGer
Berichten: 1005
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:21

Ik kwam deze topic tegen.. ik ben van plan om 6-11 nov naar IJsland te gaan en wil graag een dagje op IJslanders rijden. Welk gebied raden jullie aan om te gaan rijden? Ik zag Ishestar, Oddstadir, Eldhestar en Skalakot oa voorbij komen. Welke is het meest geschikt voor in november en bij welke kun je een vrij lange tocht maken? Alvast bedankt!!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Paardrijden in IJsland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:15

Wij zijn in februari (3 jaar geleden) bij Eldhestar geweest en waren daar toen heel tevreden. Ze hadden een heel ruim aanbod van ritten, paarden waren goed verzorgd en braaf en de instructeurs ook heel vriendelijk!

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 16:08

GerenGer schreef:
Ik kwam deze topic tegen.. ik ben van plan om 6-11 nov naar IJsland te gaan en wil graag een dagje op IJslanders rijden. Welk gebied raden jullie aan om te gaan rijden? Ik zag Ishestar, Oddstadir, Eldhestar en Skalakot oa voorbij komen. Welke is het meest geschikt voor in november en bij welke kun je een vrij lange tocht maken? Alvast bedankt!!


Waar in IJsland ben je? Ik ben net terug uit Ijsland en heb op 2 plekken een korte rit gereden, 1x in het zuiden en 1x in het noord-westen.

www.iceworld.is
2,5 uur gereden (stap, draf, tölt) "country ride", poetsen en opzadelen. Was een privé rit geworden bij gebrek aan andere gasten. Gids was een leuke Ijslandse dame.
Caps aanwezig, indien nodig ook regenkleding/jas
Prijs 15.000 ijslandse kronen (€110,-)
Commercieler, ook geschikt voor beginners en de typische non-riding toerist ;-). Maar ook lange tochten.

https://www.horsesandtours.com
Ruim 1 uur gereden (stap, draf, tölt, galop) poetsen,zelf opzadelen (ze checken het uiteraard). Duitse dame als gids en 1 andere gast.
Caps en schoene/laarzen ter beschikking.
Prijs 6.000 ijslandse kronen (€42,-)
Boerderij met ook een guesthouse. Korte en lange ritten.

Maar op bijna elke hoek vind je behalve schapen* ook plekken om te rijden.

*let aub goed op met autorijden. De schapen lopen behalve achter de omheiningen en op de hellingen ook 'los' in de bermen (avontuurlijke types) en ze steken ook nog wel eens over. Ik heb er voor mijn ogen 1 zien verongelukken omdat die overstak en de tegenligger niet meer op tijd kon stoppen.

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 16:33

GerenGer schreef:
Ik kwam deze topic tegen.. ik ben van plan om 6-11 nov naar IJsland te gaan en wil graag een dagje op IJslanders rijden. Welk gebied raden jullie aan om te gaan rijden? Ik zag Ishestar, Oddstadir, Eldhestar en Skalakot oa voorbij komen. Welke is het meest geschikt voor in november en bij welke kun je een vrij lange tocht maken? Alvast bedankt!!

Eldhestar kan ik aanraden. Ze halen je op bij je hotel in Reykjavik en de ritten zijn prachtig en de paarden zien er top uit. Ze houden rekening met niveau dus je komt nooit met beginners als je kunt rijden.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

GerenGer
Berichten: 1005
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:17

Pikkepor schreef:
Wij zijn in februari (3 jaar geleden) bij Eldhestar geweest en waren daar toen heel tevreden. Ze hadden een heel ruim aanbod van ritten, paarden waren goed verzorgd en braaf en de instructeurs ook heel vriendelijk!

Ah dat klinkt goed!!

Wij zijn van plan de Golden Circle te gaan doen en het lijkt me leuk om dan een overnachting te doen bij Eldhestar hotel omdat ik dit ook mooi op de route ligt.

GerenGer
Berichten: 1005
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:19

Dorine92 schreef:
GerenGer schreef:
Ik kwam deze topic tegen.. ik ben van plan om 6-11 nov naar IJsland te gaan en wil graag een dagje op IJslanders rijden. Welk gebied raden jullie aan om te gaan rijden? Ik zag Ishestar, Oddstadir, Eldhestar en Skalakot oa voorbij komen. Welke is het meest geschikt voor in november en bij welke kun je een vrij lange tocht maken? Alvast bedankt!!

Eldhestar kan ik aanraden. Ze halen je op bij je hotel in Reykjavik en de ritten zijn prachtig en de paarden zien er top uit. Ze houden rekening met niveau dus je komt nooit met beginners als je kunt rijden.

[ [url=m/xyakSe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rDhtMY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bxuuQn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NfXej5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KTXERO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nKFQdJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lRFyyg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RecxHW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Woww super gaaf!! Wat een mooie foto's zeg! Krijg er helemaal zin in haha!
Wat voor route heb jij gedaan?
Op de website staat best wel veel keus waar ik wat keuzestress van krijg haha.

GerenGer
Berichten: 1005
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:20

Rongyos schreef:
GerenGer schreef:
Ik kwam deze topic tegen.. ik ben van plan om 6-11 nov naar IJsland te gaan en wil graag een dagje op IJslanders rijden. Welk gebied raden jullie aan om te gaan rijden? Ik zag Ishestar, Oddstadir, Eldhestar en Skalakot oa voorbij komen. Welke is het meest geschikt voor in november en bij welke kun je een vrij lange tocht maken? Alvast bedankt!!


Waar in IJsland ben je? Ik ben net terug uit Ijsland en heb op 2 plekken een korte rit gereden, 1x in het zuiden en 1x in het noord-westen.

https://www.iceworld.is
2,5 uur gereden (stap, draf, tölt) "country ride", poetsen en opzadelen. Was een privé rit geworden bij gebrek aan andere gasten. Gids was een leuke Ijslandse dame.
Caps aanwezig, indien nodig ook regenkleding/jas
Prijs 15.000 ijslandse kronen (€110,-)
Commercieler, ook geschikt voor beginners en de typische non-riding toerist ;-). Maar ook lange tochten.

https://www.horsesandtours.com
Ruim 1 uur gereden (stap, draf, tölt, galop) poetsen,zelf opzadelen (ze checken het uiteraard). Duitse dame als gids en 1 andere gast.
Caps en schoene/laarzen ter beschikking.
Prijs 6.000 ijslandse kronen (€42,-)
Boerderij met ook een guesthouse. Korte en lange ritten.

Maar op bijna elke hoek vind je behalve schapen* ook plekken om te rijden.

*let aub goed op met autorijden. De schapen lopen behalve achter de omheiningen en op de hellingen ook 'los' in de bermen (avontuurlijke types) en ze steken ook nog wel eens over. Ik heb er voor mijn ogen 1 zien verongelukken omdat die overstak en de tegenligger niet meer op tijd kon stoppen.


Super bedankt! Ik ga de Golden Circle doen en een stuk van de vatnajökull gletsjer.
En wat sneu zeg! Idd goed opletten op de schapen dan!
Heb je nog tips qua auto huren? Ik wilde graag een 4x4 aangezien het al november is. Is dit ook aan te raden?

Century
Berichten: 5898
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Paardrijden in IJsland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 14:04

Zeker doen, je wilt niet minder dan een 4x4 in die tijd. Hadden wij ook eind oktober/november en we waren er heel blij mee.

Oakland1990
Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 14:12

In 2018 gedaan, ik met een vriendinnetje die beiden al jaren rijden maar geen helden zijn. Viel enorm tegen, rit was kort, hebben alleen maar gedraafd, ponys waren ongemanierd en sommige zelfs stout. Diegene waar ik op zat was het erf nog niet af en was al 5x geschrokken zonder echte aanleiding, die van mijn vriendinnetje was ook niet wat je wou hebben. Zijn toen door de lavavelden geweest, uitzicht was wel mooi maar daarvoor hoefde je het niet te doen.

Wij vonden het heel erg duur en achteraf gezien de moeite echt niet waard.

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 02:44

GerenGer schreef:
Dorine92 schreef:
Eldhestar kan ik aanraden. Ze halen je op bij je hotel in Reykjavik en de ritten zijn prachtig en de paarden zien er top uit. Ze houden rekening met niveau dus je komt nooit met beginners als je kunt rijden.

[ [url=m/xyakSe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rDhtMY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bxuuQn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NfXej5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KTXERO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nKFQdJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lRFyyg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RecxHW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Woww super gaaf!! Wat een mooie foto's zeg! Krijg er helemaal zin in haha!
Wat voor route heb jij gedaan?
Op de website staat best wel veel keus waar ik wat keuzestress van krijg haha.

Ik kan me sowieso herinneren dat ik de below the mountains tour en de hot spring tour heb gedaan, maar wel een aangepaste versie omdat het winter was en niet alles was begaanbaar. Maargoed, ik had wel een privé rit dus ik had niks te klagen. Ik ga zeker nog eens terug, ook weer buiten het seizoen maar dan denk voorjaar of einde zomer
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 18-09-22 02:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 02:46

Oakland1990 schreef:
In 2018 gedaan, ik met een vriendinnetje die beiden al jaren rijden maar geen helden zijn. Viel enorm tegen, rit was kort, hebben alleen maar gedraafd, ponys waren ongemanierd en sommige zelfs stout. Diegene waar ik op zat was het erf nog niet af en was al 5x geschrokken zonder echte aanleiding, die van mijn vriendinnetje was ook niet wat je wou hebben. Zijn toen door de lavavelden geweest, uitzicht was wel mooi maar daarvoor hoefde je het niet te doen.

Wij vonden het heel erg duur en achteraf gezien de moeite echt niet waard.

Dan zat je echt bij de verkeerde stal, zonde!

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:24

GerenGer schreef:
Super bedankt! Ik ga de Golden Circle doen en een stuk van de vatnajökull gletsjer.
En wat sneu zeg! Idd goed opletten op de schapen dan!
Heb je nog tips qua auto huren? Ik wilde graag een 4x4 aangezien het al november is. Is dit ook aan te raden?
[/quote]

Ja, dat schaap was sneu, 'gelukkig' overleed ie heel snel. De bestuurder kende de eigenaar dus die belde hem ook nadat we hem van de weg hadden getild.

4x4 zou ik zeker doen in die tijd van het jaar. Wij hadden geen 4x4 nodig, we reden ook niet op F-wegen (dat was uitgesloten door verhuurbedrijf in de voorwaarden als je een gewone auto huurde). F-wegen staan duidelijk aangegeven, en dat is wat anders dan onverhard, want dat mochten we dan weer wel. Moest ook wel, want op somigge stukken was het onverhard/gravel.

Wij hadden gehuurd op vliegveld bij Blue Car Rental, we hadden daar een kortingsbon van en het zag er goed uit bij het boeken. Auto (Kia Stonic) was prima, vol benzine mee, en vol weer inleveren. Onbeperkt aantal km, verzekeringen. Bij ophalen, 5 minuten wandelen van terminal (rijdt ook een lijnbus tot 17:30u langs al die verhuurbedrijven) kun je ook bij late aankomst de sleutel oppikken uit kluisje. Wij hadden ook een mifi erbij gehuurd. Dus altijd internet bij ons. Dat was achteraf misschien niet nodig geweest, maar het was superhandig.

Veel plezier! Wij gaan zeker nog eens terug!

shadowstar
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:57

Nog 6 weken en dan gaan we weg, heb er echt zo ontzettend veel zin in

secricible
Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Paardrijden in IJsland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:59

Super leuk! Waar ga je heen?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

shadowstar
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:00


secricible
Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:20

Tof, ik sla hem op! Nog erg zoekend, maar ik hoop volgende zomer te gaan.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:01

Rongyos schreef:
GerenGer schreef:
Super bedankt! Ik ga de Golden Circle doen en een stuk van de vatnajökull gletsjer.
En wat sneu zeg! Idd goed opletten op de schapen dan!
Heb je nog tips qua auto huren? Ik wilde graag een 4x4 aangezien het al november is. Is dit ook aan te raden?


Ja, dat schaap was sneu, 'gelukkig' overleed ie heel snel. De bestuurder kende de eigenaar dus die belde hem ook nadat we hem van de weg hadden getild.

4x4 zou ik zeker doen in die tijd van het jaar. Wij hadden geen 4x4 nodig, we reden ook niet op F-wegen (dat was uitgesloten door verhuurbedrijf in de voorwaarden als je een gewone auto huurde). F-wegen staan duidelijk aangegeven, en dat is wat anders dan onverhard, want dat mochten we dan weer wel. Moest ook wel, want op somigge stukken was het onverhard/gravel.

Wij hadden gehuurd op vliegveld bij Blue Car Rental, we hadden daar een kortingsbon van en het zag er goed uit bij het boeken. Auto (Kia Stonic) was prima, vol benzine mee, en vol weer inleveren. Onbeperkt aantal km, verzekeringen. Bij ophalen, 5 minuten wandelen van terminal (rijdt ook een lijnbus tot 17:30u langs al die verhuurbedrijven) kun je ook bij late aankomst de sleutel oppikken uit kluisje. Wij hadden ook een mifi erbij gehuurd. Dus altijd internet bij ons. Dat was achteraf misschien niet nodig geweest, maar het was superhandig.

Veel plezier! Wij gaan zeker nog eens terug!

Huh maar op ijsland heb je gewoon 4g toch. Valt qua telefoongebruik onder “binnen Europa”
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 19-07-23 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:03

shadowstar schreef:
https://www.horsebackridingiceland.is/

Naar aanleiding van een tip van een bokker

Dit is de 3e keer dat ik naar Ijsland ga en de eerste keer dat ik 6 dagen ga rijden

Ziet er mooi uit maar wat duuuuuuuur

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:07

Rongyos schreef:
Ja, dat schaap was sneu, 'gelukkig' overleed ie heel snel. De bestuurder kende de eigenaar dus die belde hem ook nadat we hem van de weg hadden getild.

Je kunt altijd de eigenaar vinden; ieder schaap heeft een oormerk met een individunummer en een boerderijcode, met die laatste kun je de eigenaar vinden, hier kun je die code ingeven; https://www.landsmarkaskra.is/markaleit.jsp
Invullen bij "bæjarnúmer".
Het wordt iha zeer gewaardeerd dat je een dergelijk ongeluk meldt, want boeren zijn meestal verzekerd voor zulke verliezen.

JorineV
Berichten: 1084
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Paardrijden in IJsland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:59

Wij hebben gister de river delta tour gedaan bij Hestasport in het Noorden van IJsland. https://riding.is/riding/

Prachtig! Te paard naar een uitzichtpunt bij de waterval, en daarna de delta door: dwars door waterstromen. In stap en tölt. Ik had wel eerder (op Vlieland) op een IJslander gereden, maar de tölt was nieuw voor ons beiden. Zo comfortabel dat je eigenlijk weinig actief bent. Was best fris in de wind :Y) Heel anders dan we van paardrijden thuis gewend zijn, waarbij je het in draf en galop vanzelf wel warm krijgt ;)
Maar was echt heel leuk, mooi landschap, brave fitte paarden. Stonden wel al gezadeld klaar, wat ik stiekem jammer vond.

Denk wel dat het, waar je ook bent, de moeite (lees: het geld) waard is om een rit van minstens twee uur te doen. Veel plezier alvast voor iedereen die nog gaat!

boeflover
Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:02

Ik heb 2 weken terug een rit gemaakt bij Eldhestar.
Itt wat hier eerder wordt vermeld werd er geen rekening gehouden met niveaus.
Ik had een rit van 2-3 uur geboekt en het grootste deel van de groep (+- 15 man) zat voor de eerste keer op een paard. We hebben een keer of 3 een klein stukje in tölt gereden en op het einde werd de groep heel even gesplitst zodat je in galop een berg op kon gaan. Ondanks dat ik helemaal geen snelle rit wilde rijden had ik graag iets meer tölt willen rijden. We waren na 2 uur terug op locatie terwijl het dus 1:45 u stap was, geen idee hoe ze dit dan doen met een meer ervaren groep qua route?
Ze hebben ongeveer 350 paarden dus zijn erg massaal, de paarden zien er top uit, geven een veilig gevoel en er waren 2 begeleiders bij. De begeleiders kennen de namen van de paarden niet en de paarden hebben ook geen eigen tuig. Ik zou deze plek aanraden voor mensen die samen met hun reisgenoot willen rijden die nog niet eerder paard heeft gereden.

Ik was in eerste instantie van plan te gaan rijden bij Polar Hestar in het Noorden. Deze is wat minder massaal en een betaalbare optie
Een optie in de buurt bij Eldhestar die ik ook tegen kwam maar geen plek had die dag was rtsi.is deze zitten ook in een prachtig gebied en gaan met kleinere groepen op pad.
Voor ervaren ruiters vond ik daarnaast Hekla Hestar, zij nemen geen beginners mee dus ik denk dat het tempo hier een stuk hoger zal liggen.
Dit zijn een paar aanbieders, er zijn er echt enorm veel! Wel een (paar) dag(en) vooraf boeken zodat je wat meer keuze hebt in aanbieders. De meeste hebben tochten om 10 en 14 uur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, juval, kimmetje26, Patriesje, pluklief, RuNi, ryukapple, xU_Blinghx, XxMariellexX en 76 bezoekers