Paardrijden in IJsland.

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:08

Een vriendin van mij werkt momenteel bij Langhús in Skagafjörđur. Is volgens haar een leuk bedrijf, kleinachalig en niet erg toeristisch, in een werkelijk prachtige omgeving.

Ook een aanrader is Hestheimar in het zuiden. Wel duur, maar alles is daar echt van topklasse (dat was tenminste zo 8 jaar terug). Vooral ook het eten, dat is echt super.

Skeiđvellir, hierboven al genoemd, is ook een prachtig, mooi gesitueerd bedrijf met goede paarden. Wij kwamen daar om verkooppaarden te kijken, dus geen ervaring met ritten. Destijds stond de T1 WK wisselbeker (de zgn tölthoorn) daar in de kantine, gewonnen door 1 van hun fokpaarden.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-19 15:33

Kobus17 schreef:
Hadden jullie rijkleding en schoenen mee?
Heb wel een nieuwe rijbroek gekocht, maar zit een beetje met schoenen, ik heb mn stalschoenen nog waar ik altijd mee reed, die zijn dus al 8 jr niet meer in aanraking met paarden geweest, maar ik weet niet of je hiermee mag rijden, of kan je bijvoorbeeld met wandelschoenen ook rijden? Mijn voorkeur zijn mn stalschoenen.

Wij hebben onze gewassen rijbroeken aangehad maar de temperatuur was ook prima bij ons.
Verder hebben we onze bergschoenen gedesinfecteerd en hebben daarin gereden. Die zijn namelijk ook warm genoeg ;) Verder had ik verschillende laagjes zodat ik mijn jast en eventueel een vast open kon doen.

Handschoenen en cap kregen we daar.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:20

Kijk ik net goed op onze reispapieren, zie ik dat we bij Hestasport overnachten :') dus dat wordt daar in ieder ieder geval een rit, dan kan manlief lekker bij het huisje blijven.

De andere keuze best heel lastig, ik eigenlijk overal wel rijden _O-.

Ik heb in ieder geval wel besloten dat ik met mn wandelschoenen ga rijden, scheelt ook weer gewicht in mn koffer :+

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:50

Vandaag was dan de dag dat ik heb gereden, had een 3uur durende rit door de rivierdelta en het was super leuk om te doen ,heb veel getölt, door rivieren gereden,flinke galoppade gedaan, het was echt de moeite waard om te doen. :j. Helaas was de wel de enige keer, had graag nog ergens anders willen rijden, maar hadden zoooo veel te doen :+ dat dat er helaas niet in zat, maar manlief wil graag nog een keer terug, dus dan heb ik vast wel weer een mogelijkheid om ergens anders te rijden :D

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono