Safari ideeën

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
OomaaikeoO
Berichten: 610
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: heerhugowaard

Safari ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 21:12

Hoooii,

Het idee is om dit jaar naar Afrika te gaan.
Voorkeur gaat uit naar Kenia of Tanzania, maar hou alle opties open.
We willen ongeveer 2 weken weg. Eerste deel safari en afsluiten met relaxen op het strand.
Nu ben ik wel een beetje aan het speuren, maar er is zo veel!! En ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van mensen zelf.

Groepsreis is prima!

Zijn er mensen met tips voor reisorganisaties, landen etc.?

Jeurtsje fan ‘e Hynsteblom Feitse 293 Preferent x Leffert 306 Sport+Preferent x Reitse Sport+Preferent x Naen Preferent
Seppe Dries 421 x Feitse 293


Anoniem

Re: Safari ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:19

Ik kreeg toen van een fijn bureau de tip om tijdens de grote trek te gaan.
Heb via de vakantie beurs contact met www.intoafricatz.com gehad!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Safari ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:26

Grote trek is idd tof, maar heel erg duur. In andere periodes zie je ook veel dieren.
Als je naar de grote trek gaat moet je wel naar masai mara (Kenia) of serengeti (Tanzania) gaan :)
Ik hou van Kenia, zo prachtig <3

[o]

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:31

Als je naar Tanzania gaat kun je het daar gemakkelijk ter plekke boeken, al snap dat als je plannen verder al vast liggen, je graag ook de safari al geboekt wil hebben. Over een (Nederlands) reisbureau heb ik geen tips, maar er zijn actieve Facebook groepen zoals backpackers Afrika (NL) EN Africa backpackers (EN) waar je heel veel hulp van kan krijgen :)

Een "standaard" safari in Tanzania duurt 4 of 5 dagen en dan bezoek je Tarangire, Serengeti en Nogorngoro, als je een 5e dag neemt ga je vaak als extra naar Lake Manyara.
Tarangire staat bekent om de massale hoeveelheid olifanten, ik heb er al heeeel veel gezien maar dit was erg indrukwekkend! Sergenti is een groot deel van het jaar bezaaidt met grote kuddes gnoe's en zebra's, ook een grote kans op leeuwen. Nogorngoro was het mooiste, echt een prachtige plek met veel dieren! Hier vindt je sowieso een leeuw :D Lake Manyara heb ik erbij gedaan omdat ik nooit genoeg dieren zie, maar het is eigenlijk niet heel veel bijzonders. Het meer is mooi, maar het is niet dat je hier vlakbij de flamingo's komen.
Tenzij je op huwelijksreis ofzo bent ( :+ ) zou ik kiezen voor een groepssafari, je hebt genoeg tijd tijdens lunch en in de avonden om samen tijd door te brengen en het bespaart heel veel geld. Een campingsafari is echt heel erg basic en best wel goor. Pretty much alle organisaties (voor camping) nemen dezelfde route en overnachten op dezelfde camping, dus hier hoef je je keuze niet over uit te maken. Als een wat duurdere organisatie kiest dan is vooral het eten beter.
Let wel op dat als je voor een organisatie gaat die beduidend goedkoper is dan de rest, deze waarschijnlijk zijn personeel erg slecht betaald.

Edit: Arusha NP is ook een echte aanrader, dat is een van de weinige parken waar vandaan je de Kilimanjaro kan zien. Dus ja, alle fotos van Sergenti met Kilimanjaro op Google zijn nep, vanaf de grond kun je hem niet zien.
Mocht je willen uitrusten, sla Dar es salaam over. De stranden zijn vies, net zoals de hele stad :+ verblijf dan in Arusha, Moshi of vlieg meteen door naar Zanzibar!

Elanor
Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:43

Ik zou ook kiezen voor Tanzania. Ik ben toen ik er werkte met een groep van in totaal 5 met Masumin safaris gegaan. https://masuminsafaris.com

Drie dagen Serengeti (twee nachten kamperen in het open veld; magisch en niks ‘goor’ hoor gewoon basic), Ngorongoro, Lake Manyara en Tarangire. Overigens kun je ook uitstekend vijf dagen in élk park je ogen uitkijken, dus voel niet teveel druk om alles te willen zien.

Wij hadden een fijne driver en geweldig goede kok mee, alles gemoedelijk en redelijk ‘low budget’. Wij vertrokken vanuit Mwanza en eindigden in Arusha (wat voor ons echt het handigste was maar een ‘retour’ zal vaak wat goedkoper zijn). Ik ben weer retour naar het noordoosten gegaan en de rest van de groep is doorgereisd naae Zanzibar voor een duik/snorkel/strandafsluiting.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 12-06-19 22:19, in het totaal 5 keer bewerkt

Lola. <3

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:45

Kun je een idee geven van wat zoiets kost?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Elanor
Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:47

Hangt er onwijs van af. Wil je in een lodge in een park, dan ga je al gauw naar het dubbele van een campsite. En hoeveel dagen ga je, de entry fees van de parken zijn hoog dus hoe langer, hoe duurder.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 12-06-19 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:49

Het is ook heel gebruikelijk om lokale aanbieders te mailen met je wensen (welke parken, hoeveel dagen, welk type verblijf) en met vraag om een bijpassend itinary en offerte. Zo kun je vergelijken.

Voor wat ik heb gedaan (vijf volle dagen, vier nachten) was ik in totaal iets minder dan 800 euro kwijt. Let wel, ik zat dus al in het land.

Lola. <3

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:54

http://we4kenya.com/

Deze mensen zitten in amboseli in Kenia. (Echt het mooiste park vind ik :P) Kunnen ook een mooie reis adviseren :) en spreken Nederlands. Ook fijn :)

[o]

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:15

moonsparkle schreef:
Kun je een idee geven van wat zoiets kost?


Voor een standaard camping safari in Januari was ik ook 800 dollar kwijt. Denk dat de prijzen erg omhoog gaan als de grote migratie begint :)

Kaatje_S
Berichten: 1003
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 01:37

Ik ben in Kenia geweest, in het Masai Mara gebied. We deden alles via entumoto safari camp en dat was echt geweldig! Zowel het slapen, als het eten, als de auto's.

https://www.facebook.com/EntumotoSafariCamp/

Ze gebruiken open jeeps, dus dat geeft een heel vrij gevoel.
We zijn er 4 dagen geweest, hebben op de neushoorn na alles gezien en voor m'n gevoel waren we er 2 weken...

Nu was onze reis gewonnen, dus we hadden er verder ook geen invloed op :+ :D

Groetjes Karen, Funi, Blíðfari en Sigþór

Sanne_zepp
Berichten: 197
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Safari ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:40

Ohh Kenia is zo mooi! Ben echt verliefd geworden op het land. Ga er ook zeker nog eens naar terug.

Wij zijn ruim 2 weken geweest naar verschillende wildparken: samburu, masai mara, lake nakuru en sweetwaters.
Vond vooral de Masai mara erg mooi, groot, uitgestrekt en groen. De samburu was ook indrukwekkend, veel droger maar ook zo mooi. Wat rotsachtiger met grote struiken. En zo veel wild gezien daar.

In de masai mara toen ook nog iets bijzonders gezien: een python die bezig was met het opeten van een hyena. Dit was nog nooit eerder gezien, dus onze beelden zijn toen zelfs nog op het nieuws geweest haha.

Qua kosten heb ik helaas geen idee we hebben het als speciaal cadeau gekregen van mn moeder. We waren met 2 gezinnen op reis dus hadden onze eigen gidsen met 2 jeeps.

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 07:14

Ik ben in beide landen geweest, en het is ook prachtig. Tanzania ben ik een half jaar geweest en van noord naar Oost (kust gereisd). Er worden al veel leuke dingen geopperd qua safari. Mbt strand kan ik zowel zanzibar als ushongo echt aanraden. Ushongo ligt best afgelegen maar liggen mooie resorts als beach crab en emayani.

Openbaar vervoer is prima en goed zelf te regelen. Ik was alleen en heb me nooit onveilig gevoeld.
Mocht je wat specifieks willen weten dan hoor ik 't wel!

Ik zeg maar zo...ik zeg maar niks


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende en 75 bezoekers