Ervaringen vakantie naar Georgië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RianneH
Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Ervaringen vakantie naar Georgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-16 17:30

Het nadenken over de komende vakantie is weer begonnen en steeds vaker kom ik Georgië tegen. Zijn er bokkers die hier al eerder naartoe zijn gereisd en hoe is dat bevallen?

Foto's die ik langs zie komen en aanbevelingen in reisbladen zien er geweldig uit, maar ben heel benieuwd hoe anderen het ervaren hebben :)

"Een draver, is gaver" :D


Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:33

Ja ik! Was mijn meest bijzondere en tegelijkertijd meest bizarre vakantie ooit. Wat wil je weten?

Edit: het is wel echt een prachtig land met ontzettend vriendelijke, behulpzame bevolking.

RianneH
Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ervaringen vakantie naar Georgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-16 17:38

Alles! :D

"Een draver, is gaver" :D

jarco
Berichten: 737
Geregistreerd: 10-10-08
Woonplaats: purmerend

Re: Ervaringen vakantie naar Georgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:00

Hier ook eentje die in Georgië is geweest.

Zoals hierboven beschreven, super vriendelijke mensen.

Mijn ex heeft daar een aantal weken gezeten voor zijn werk en is bevriend geraakt met de eigenaresse van het hotel. Uiteindelijk ben ik toen later met hem die kant op gevlogen en hebben we een heerlijke paar dagen gehad. Super gastvrij !

Van taxi chauffeur die je wodka aanbied in een hoorn ( was daarna erg benieuwd hoeveel alcohol hij zelf al op had toen we met hem mee reden ) tot super gezellige restaurantjes.

Wel vond ik het alsnog een dure onderneming, en ik had het veel goedkoper verwacht namelijk. Dus voor 'goedkoop leven' moet je het niet doen.

De omgeving vond ik wat op Turkije lijken, droge grond, hier en daar wat groen.

De mensen zijn ontzettend in to het drinken van Wodka ( Russisch )

Voor de rest ben ik tekort gebleven om je een waardige update te geven hoor.

Maar ik zou zeggen, doen !

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:21

Ik ben er amper anderhalve week geweest. Was met een klein groepje vrienden. We hadden vooraf geen enkel plan, behalve het motto "we zien wel waar we uit komen".

We startten in Tblisi en hebben daar 2 dagen doorgebracht. Daarna zijn we met het OV, en soms liftend met Georgiërs die we onderweg leerden kennen, richting Batoemi en later naar Mestia gegaan. Tussendoor ook her en der in allerlei dorpjes gestopt. Toen weer terug naar Tblisi om vanaf daar weer naar Nederland te vliegen.

Zeker buiten Tblisi vond ik de Georgiërs inderdaad wel heftige drinkers := Wodka heb ik veel gezien, maar mijn meest bizarre ervaringen zijn toch wel wanneer er tsjatsja (chacha, soort wodka) in het spel was. En dat was er bijna altijd. Echt overal werd dat aangeboden, zoals hierboven ook al gezegd is. Uit een hoorn heb ik het dan nog nooit gedronken :D Een aantal mannen uit Mestia vertelden ons dat als je dronken bent en de politie belt, dat ze je dan jou en je auto gewoon thuis brengen. Dit omdat dat makkelijker te handhaven is, dan in alle verlaten dorpen controleren op dronkenschap in het verkeer. Ik twijfel nog steeds of het niet gewoon een sterk verhaal was, maar we hoorden het heel regelmatig terug.

We hebben ook een dagdeel te paard met een gids door de bergen getrokken. Echt prachtig om zo door het landschap te trekken. Paardenwelzijn heeft daar wel een andere standaard, maar ik vond het niet onoverkomelijk.

Over vriendelijke bevolking gesproken: wij raakten in 1 avond meerdere dingen kwijt, waaronder een portemonnee met veel contant geld. De volgende dag werd dat (plus de andere spullen) keurig bij ons pension afgegeven, met zelfs al het geld er nog in. Achteraf heb ik ook dingen gedaan die ik normaal niet zou doen, maar de Georgiërs hebben daarin nooit mijn vertrouwen beschaamd.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:34

Zelf ben ik er in 2013 geweest volgens mij, voor de verkiezingen in ieder geval.

Je moet er naar toe gaan als je van bijzondere reizen houdt :D Ik vond het fantastisch! Met name de Kaukasus vond ik geweldig. We hebben met een lange wandeling daar een klooster bezocht die heel afgelegen was. Heel bijzonder was dat. Ook Gori vond ik een bijzondere plaats, heel vreemd dat museum van Stalin. Dat drinken vond ik nog wel meevallen eigenlijk (die roemenen kunnen het imo nog beter :') )

We hebben een rondje door het hele land gedaan, maar voor de exacte bestemmingen moet ik toch even weer in het dagboek kijken.

RianneH
Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-19 11:09

Tijd om deze onder het stof weg te halen, want we hebben eindelijk een ticket geboekt :D

Zijn er mensen die ervaring hebben met eigen vervoer huren?

"Een draver, is gaver" :D

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:29

Ik ben er ondertussen zo'n 7 keer geweest. (Wellicht volgend weekend weer).

Meeste keren zelf met ov gereisd, of door t werk georganiseerd. Eens zelf een auto gehuurd. Het verkeer is best gek als je het niet gewend bent. Denk aan op rare momenten inhalen, auto's die van de weg geduwd worden door inhalen, met zn drieën naast elkaar op een tweebaansweg, en daarbij is het bijna 50/50 qua linksgestuurde en rechtsgestuurde auto's. Ik heb zelf niet gereden maar mijn vader, die al flink wat buitenland rijervaring heeft. Ga bij jezelf na of je dat aankunt of niet. We hebben schade gehad aan de auto (buiten onze schuld om, iemand zonder rijbewijs/ervaring zat bij ons op), maar dat is met de politie allemaal snel en goed opgelost.

Als je vragen hebt qua regio's ed, kom maar op.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: goesju, meniekske, Naskur11 en 60 bezoekers