Hoe werkt een hostel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Hoe werkt een hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 22:48

Komend weekend ga ik naar een vriendin in Hongarije.
We vliegen maandag morgen vroeg terug, en moeten dus on 4.00 op het vliegveld zijn.
We denken erover om dan zondag een dag Budapest te doen, zodat we niet ‘s nachts 2 uur hoeven te rijden, maar ik zit nog met de overbrugging van zo dag zeg 22.00 tot maandag 3.00.
Nu kom ik op een hostel uit, want ik vind een hotel echt te duur voor die paar uurtjes.
Ik ben echter nog nooit in een hostel geweest, en nu zie ik dat het kamers met stapelbedden voor 4-6-8 personen zijn.
Nu vind ik dat geen probleem, maar is het dan geen probleem als wij midden in de nacht willen vertrekken?

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:54

Nee hoor, dat moet geen probleem zijn. Het enige wat jullie niet moeten doen is meerdere malen snoozen, hardop praten, licht aan doen (gebruik de zaklamp functie op je telefoon) en je koffer helemaal in- of uitpakken (zorg er voor dat je koffer al is ingepakt en een setje kleding ed voor het grijpen hebt liggen, eventueel omkleden in de badkamer).

Edit; sommige hostels hebben een 24/7 receptie, bij andere kan je de sleutels in een kluisje/brievenbus deponeren.
Laatst bijgewerkt door Ekeif96 op 29-05-19 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Hoe werkt een hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:58

Nee dat is in een hostel helemaal geen probleem. Ik vond dat zelfs heel leuk als ik er in de ochtend achter kwam dat er mensen bijgekomen waren.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:59

Afhankelijk van het hostel en de mogelijkheden heb je een privekamer of een x-aantal bedden op een kamer. Hoe meer bedden, hoe goedkoper over het algemeen.

Binnen mijn hostel-ervaring heb ik nog niet meegemaakt dat mensen ‘op tijd op het werk moesten zijn’.

Meest recent in Dublin: ik lag er op tijd in. Moest om 7.30 op, 8.00 weg naar evenement. Om 2.15 kwamen drinken lui binnen. Één meisje moest om 5.00 uur weg voor een excursie.

Op zo’n zaal heb je het niet voor het uitkiezen. Ik denk niet dat mensen daar eennprobleem van maken. De grote lampen aan en schijnen met fel licht van je mobieltje wordt minder gewaardeerd. Maar ik gok dat jullie je tas op tijd inpakken

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hoe werkt een hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 06:11

Je kan je toch ook vermaken op de luchthaven van 22.00u tot 4.00u. zijn maar 6 uurtjes. Kost je niets extra's.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hoe werkt een hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 06:28

Sommige airporthotels kan je voor een paar uurtjes boeken ipv voor een hele dag of 24u

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:42

Ekeif96 schreef:
Nee hoor, dat moet geen probleem zijn. Het enige wat jullie niet moeten doen is meerdere malen snoozen, hardop praten, licht aan doen (gebruik de zaklamp functie op je telefoon) en je koffer helemaal in- of uitpakken (zorg er voor dat je koffer al is ingepakt en een setje kleding ed voor het grijpen hebt liggen, eventueel omkleden in de badkamer).

Edit; sommige hostels hebben een 24/7 receptie, bij andere kan je de sleutels in een kluisje/brievenbus deponeren.


Dit inderdaad. Het verschilt echt niet veel met een hotel in dat opzicht, alleen even rekening houden met het feit dat er andere mensen slapen. En dus geen dingen doen waar je zelf ook nijdig van zou worden (dus niet met deuren slaan, het grote licht aanknallen of heel je hebben en houden gaan uitzoeken met een hoop herrie. Oh, en als het kan, zet dan je wekker zsm uit zodat jij de enige bent die er wakker van wordt :+ )

Heb al vaak in hostels geslapen (het is nu eenmaal een stuk goedkoper dan een hotel en helemaal in steden zoals Londen en Stockholm bespaar ik graag waar het kan :') ) en er is altijd begrip voor mensen die in het holst van de nacht binnenkomen/weg moeten, zolang je dat maar een beetje met beleid doet :j

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:45

janouk schreef:
Je kan je toch ook vermaken op de luchthaven van 22.00u tot 4.00u. zijn maar 6 uurtjes. Kost je niets extra's.


Zou ik ook doen. Een rustig hoekje zoeken met comfi stoelen en lekker pitten. Snachts liggen er altijd wel mensen te pitten op een vliegveld

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:46

janouk schreef:
Je kan je toch ook vermaken op de luchthaven van 22.00u tot 4.00u. zijn maar 6 uurtjes. Kost je niets extra's.


Hostels in Budapest zijn echt maar €10 ofzo, dat zou mij toch die paar extra uurtjes goede slaap waard zijn hoor

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:49

Als ervaren budapest reiziger en frequent gebruiker van de hostels kan ik het zeker aanraden!
Als je op gekke uren toekomt of weg gaat wel héél goed afspreken dat er iemand aanwezig is! Via booking.com loopt dit vaak fout! Zoek dus een adres waar je persoonlijk contact mee kan opnemen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hoe werkt een hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 05:02

We hebben toch besloten Boedapest over te slaan, dus we zijn om 2 uur gaan rijden en waren in 1.45 uur op t vliegveld.
Toch bedankt voor de tips! +:)+