Barcelona, wat is er te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AmyJamess
Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 15:34

Hoi allemaal,

Afgelopen weekend hebben mijn vriend en ik onze vakantie geboekt. In september gaan we 7 dagen naar Barcelona.
Heel leuk, zelf ben ik er nog nooit geweest, en mijn vriend is jaren geleden een keer geweest.
Maar nu willen we er een leuke actieve vakantie van maken ipv de hele dag bij het zwembad of strand zoals we anders vaak doen :+

Wij willen sowieso naar Camp nou. Ook willen wij naar de bekende winkelstraat la Rambla.
Maar aangezien we dan nog zeker 5 andere dagen over hebben om te vullen vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben. Wat vonden jullie mooi en zeg je daar moet je echt heen gaan.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:38

Parc Guell (Gaudi) vond ik erg mooi en zo ook Casa Milo en Casa Battlo. Maar zorg dat je om 9 uur voor de deur staat want het wordt snel druk. En let op zakkenrollers op de Ramblas.

Liselot
Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:41

De oude stad is ook erg mooi; daar is het nieuwe centrum overheen gebouwd. Ze hebben dat opgegraven en kan je dus in

La segrada familia natuurlijk

En verder is een hop on hop off bus ideaal, brengt je langs alle bezienswaardigheden

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

ikheetesmee
Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:41

Heel afgezaagd wellicht, maar de sagrada familia moet je eigenlijk ooit ook zeker gezien hebben!

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:49

ikheetesmee schreef:
Heel afgezaagd wellicht, maar de sagrada familia moet je eigenlijk ooit ook zeker gezien hebben!

Heb ik bewust niet gedaan. Sta je een halve dag in de wachtrij. Heb wel foto's van de buitenkant gemaakt.

Kelan
Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:55

Voor de gebouwen en het park van Gaudi, maar ook voor de Sagrada Familia kun je vooraf tickets kopen. Dan mag je gewoon op een bepaald tijdslot naar binnen. Dan heb je geen last van de lange rij.

*****************************************

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:28

Inderdaad de Sagrada Familie, ik ben niet religieus en heb niet zoveel met kerken maar deze is echt super tof! Zorg datje er vroeg bent en je kunt gelijk naar binnen. Park Guell is leuk en wij hebben toen ook de hop on hop off bus genomen voor 2 dagen. Zeven met ons hotel aan het strand en hebben ook nog een chocolademuseum bezocht. Verder lekker eten, slenteren door de straatjes en dan zijn de zeven dagen zo om.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:57

Aan de zijkant van de ramblas heb je ook een leuke markthal.
Er staan wegwijzers naartoe. Volgens mij met marqet of zoiets.

Verder gewoon heerlijk bovenop de hop on hop of bus gaan zitten en overal even uitstappen.

~Turbohoof Solutions ~

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:32

Er is zoveel te doen dat je het beste gewoon goede schoenen aan moet trekken en dan vind je echt van alles :D
Vergeet vooral ook niet regelmatig wat te eten en te drinken want dat is ook een aanrader <<)

_djoeke_
Berichten: 284
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:36

elnienjo schreef:
ikheetesmee schreef:
Heel afgezaagd wellicht, maar de sagrada familia moet je eigenlijk ooit ook zeker gezien hebben!

Heb ik bewust niet gedaan. Sta je een halve dag in de wachtrij. Heb wel foto's van de buitenkant gemaakt.


Wij hebben vooraf kaartjes gekocht voor een guided tour. Die is op een vaste tijd en dan kan je zo de rij voorbij lopen en naar binnen. Halverwege de gids verlaten en lekker zelf gaanrondlopen. Was zeer de moeite waard om van binnen te zien!

De kaartjes kwamen overigens uit een soort gele pinautomaat, Caixa ofzo.

_Nancy
Berichten: 14091
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:42

Ze hebben daar een enorme foodmarket, met allemaal hammen, vissen, fruit... Echt heel leuk om daar heen te gaan en gewoon alleen maar rond te kijken.

Wij waren naar de Sagrada Familia gelopen, maar deze was uitverkocht, maar goed.. De buitenkant is ook mooi :)

Verder waren wij er tijdens de formule 1 testdagen, dus hadden we maar 1-1,5 dag in Barcelona zelf.
Ook wij zijn bij Camp Nou geweest, vond het erg leuk daar!

De vader van mijn vriend was in de metro gerold, dus let echt goed op je spullen!
Ze zeiden het zelf nog; Let op de portemonnee en spullen.. En wij maar; 'Ja-ha..'
En later belden ze op dat ze onderweg naar het politiebureau waren om aangifte te doen, want mijn vriend zijn vader was zijn portemonnee kwijt..
Bleek later wel gevonden te zijn, met pasjes en al erin, enkel het geld eruit.

Anyway,, let dus op je spullen in de metro ;)

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

nafkedemi
Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:46

elnienjo schreef:
ikheetesmee schreef:
Heel afgezaagd wellicht, maar de sagrada familia moet je eigenlijk ooit ook zeker gezien hebben!

Heb ik bewust niet gedaan. Sta je een halve dag in de wachtrij. Heb wel foto's van de buitenkant gemaakt.


Je kan van te voren via internet tickets bestellen..scheelt wachttijd

Miesemuisje
Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:50

De fonteinshow is ook mooi! Verder lekker gaan rondlopen!

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:52

Djoeke, Caixa is een bank. Ik denk dat je in de war bent. Als je geld trouwens opneemt ts, kan je dit het beste doen bij deze bank. Je betaalt namelijk geen kosten dan.

Leer een paar woorden Catalaans, zoals dankjewel en tot ziens. stellen ze erg op prijs.

Montjuïc is erg mooi en je hebt een mooi uitzicht over de stad. Barceloneta is ook leuk.

Met de metro kan je prima door de stad heen. Ik zou even uitrekenen hoevaak je de metro wilt nemen. Je kan een kaart kopen die een bepaalde tijd geldig is. Anders zou ik een t-10 aanraden (enkele reis is €2,40) Deze kun je ook vanaf het vliegveld gebruiken als je de trein neemt naar Barcelona Sants. Voor de metro betaal je aanzienlijk meer. Verder zou ik aanraden misschien geen 7 dagen in Barcelona te blijven. Net als Amsterdam is het in sommige plekken erg toeristisch. Figueres en Tarragona zijn ook erg mooi als je een dagje wat anders wilt.

Oke ik praat heel veel. Als je nog wat wilt weten, brand los. Ik woon in Girona en ben vaak in Barcelona :)

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

luxx
Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:04

Die markt heet la boqueria, is naast la Rambla en is inderdaad geweldig. Er vlakbij is ook nog een soort koffie/eettentje granja viader waar je churros en warme chocolademelk (mét Slagroom!) moet bestellen, is geopend heel lang geleden door een boer om zijn producten te verkopen, nu zoveelste generatie, hangen overal oude foto's van hun koeien enzo echt heel grappig. Zou je ook aanraden om trips naar bijvoorbeeld Sagrada Familia of andere toeristische attracties via viator te boeken, meestal skip the line En gewoon echt leuk georganiseerd, kijk ik altijd op wanneer ik naar een stad ga. Ik heb in Barcelona via hun een tapas cursus gedaan, echt aanrader!

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Mo_86
Berichten: 1227
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:17

Inderdaad kun je met de toeristenbus overal heen, erg makkelijk! Sla vooral ook de Barri Gotic en de wijk El Born niet over, daar vind je leuke steegjes met authentieke barretjes en winkels. Goede tapas eet je bij Cal Pep. Barceloneta is ook erg leuk, daar vind je het strand en er is een barretje, Gran Foc, waar je lekker kan eten en cocktails kan drinken. Veel plezier!

AmyJamess
Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 19:49

Bedankt voor alle tips!
Ik ga alles eens op papier zetten.
Ik vroeg me nog wel af, de toegang kaarten voor Sagrada Familia. Waar let ik op als ik die wil kopen?
Voor een tijdje terug heb ik namelijk gezien dat in Rome veel mensen werden opgelicht met toegangskaarten kopen, is dat in Barcelona ook of valt het daar mee?

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

luxx
Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:04

Dat zou ik dus via viator doen...!

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:10

Wij zijn naar een wedstrijd van FC Barca geweest :D Was erg gaaf om eens mee te maken ook al heb ik verder weinig met voetbal.
De sfeer en het meeleven van zo'n hele tribune is machtig mooi om eens tussen te zitten.

tiwi1969
Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:25

Sagrada familia is heel bijzonder maar mijn favo is Casa Batllo, vooral daar de tijd nemen om zelf te ontdekken en te kijken en je niet laten opjagen door de digitale rondleiding. Kijk en verwonder en kom betoverd naar buiten.
Als je een goede conditie hebt loop dan de Montjuïc op en ga met de kabelbaan terug naar de haven.

Het eten is beter en lekkerder in de buurten wat verder van La Ramblas, eigenlijk vind ik die hele straat niet zoveel aan.

Beetje kuitengym bij de klim naar Parc Guell, voor het middendeel met de banken moet je een kaart kopen deze gaat op tijd en is vaak uitverkocht dus als je daar in wil kan je het beste op tijd reserveren. Zonder die kaart heeft het park ook genoeg te bieden.

Hier bestel je safe je Metro abonnement https://www.publictransport.barcelona/m ... gK99_D_BwE

Gràcia is een buurt waar veel studenten en locals zijn, zeker ook de moeite waard. Zit ook een mooie foodmarket die minder toeristisch is dan die bij La Ramblas.

Verder: drink geen water uit de kraan, je wordt er niet ziek van maar het is zo smerig. In de supermarkt of 24/7 winkels kost flessenwater bijna niks.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

topsylover
Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:25

Lunchen bij CLDC <3 Kost geen drol maar heerlijk gemaakt! Ook heb je van die electrische scooters die je kunt huren waarmee je over de boulevard kunt crossen.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:43

Tibidabo geweldig uitzicht over de stad. En mooie tocht daarheen. Metro daarna met tram en als laatste steile kabeltrein.

Boven is een uitzicht platteau soort pretpark en een gave kerk waar je ook nog op kan klimmen.

Google maar eens.

Ik was achter andere toeristen aangewandeld die naar die trein liepen anders had ik het nooit ontdekt.

The end

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:59

Ok, ik was te lui om alles door te lezen, maar wil je wel wat meegeven van onze super fijne vakantie in Barcelona!

Wij zijn bijna overal lopend naartoe gegaan, terwijl we niet eens echt een hotel in het stadscentrum hadden. Elke dag ongeveer 20.000 stappen gelopen en echt heel veel gezien! We zijn niet in veel dingen geweest, behalve de sagrada familia (grote aanrader! Ik vond het eerst cliché, maar mijn vriend wilde heel graag en ik ben hem er dankbaar voor nu!). Al lopend hebben we allerlei verschillende architectuur ontdekt, langs het strand gelopen, el forum, het oude centrum met mooie pandjes en het moderne zakencentrum.
Één dag zijn we op de fiets gegaan, die dag hebben we Parc Guell bezocht. Dat lag anders te ver weg.

Tips zijn verder monjuic met daarop de olympische vlam van 1992 (hij brand alleen niet meer natuurlijk) en een mooi kasteel. Daarnaast vond ik de arc du triomf erg verrassend. Daarbij zit een mooi park wat een heerlijk plekje voor een rustige middag is.

Oh, en niet vergeten: men eet pas na 9 uur s avonds avondeten.

Finnea
Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:18

Ik ben er vorige week nog geweest. Naast de tips die hierboven zijn gegeven, kan ik je de highlights fietstour van Baja Bikes aanraden. Wij hadden een Nederlandse studente als gids. Echt een leuke manier om kennis te maken met de stad. Leuk om tijdens het begin van je verblijf te doen :) Verder is de rooftop bar van Barcelo Raval fantastisch om een drankje te doen tegen zonsondergang. De bar is rond dus je hebt overal een fantastisch uitzicht op de stad!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram


Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Barcelona, wat is er te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:45

Absoluut een aanrader vind ik een dagje Viguerez waar het Dali museum staat. Moet je wel lang voor in de trein maar ik vind het echt een cool museum.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 bezoekers