Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 19:14

Hoi! :wave:

Met de zomervakantie in het vooruitzicht, is het weer tijd om concrete vakantieplannen te maken *\%/* Mijn vriend en ik zijn zo bevooroordeeld dat we inmiddels al vele mooie delen van de wereld (met name Europa) hebben mogen zien. We zijn allebei dol op roadtrips en vinden het absoluut niet erg om veel/lang in de auto te zitten, dus dat doen we dan meestal ook.

Vorig jaar was wel echt het toppunt en hebben we in 2 weken bijna 5.000 kilometer afgelegd :o Dat was eigenlijk zelfs óns iets te enthousiast, dus dit jaar willen we het wel iets rustiger aanpakken. Wel wilden we allebei graag naar landen/een regio waar we nog nooit waren geweest en laat dat nou net de Balkan zijn.

We zijn van plan om in ieder geval de landen Servië, Bosnië en Herzegovina, Montenegro en Kroatië aan te doen. Kosovo laten we waarschijnlijk links liggen, aangezien het volgens internet best lastig is qua grensovergangen e.d. door de situatie met Servië.

Op dit moment weten we nog niet helemaal zeker of we met de tent gaan of dat we met een campertje gaan. Het mooie aan de Balkan, vind ik, is dat het nog helemaal niet populair is en er nog heel veel ongerept natuurschoon is. Echter brengt deze onbekendheid ook wel een "probleem" met zich mee; er is maar heel erg weinig informatie over te vinden.

Dat is eigenlijk ook een beetje de reden van dit topic. Naast dat ik heel graag leuke ervaringen en dergelijke zou willen horen, ben ik ook heel benieuwd of er nog bepaalde dingen sterk aan- of juist afgeraden worden. Daarnaast heb ik in ieder geval ook nog een concrete vraag:
- Is het mogelijk om op de bonnefooi te gaan en last-minute nog een plekje op een camping te vinden? Ik weet dat wildkamperen in alle landen die we aandoen, met uitzondering van Kroatië, wordt gedoogd en dat zou natuurlijk altijd nog kunnen, maar ik vraag me af in hoeverre het nodig is om vooraf te reserveren.

Ik ben heel benieuwd of er Bokkers zijn die ervaringen hebben in de Balkan! :D

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3


Nassie
Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:22

Wij zijn afgelopen jaar een stukje door de Balkan heen gereisd. Voornamelijk in Albanië blijven hangen vanwege de prachtige natuur. We hebben geen enkele camping geboekt, overal was nog wel plek.
In Albanië hebben we ook wild gekampeerd, aan het strand en in de bergen.

Selectief beschikbaar

Stinkmodder
Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:41

Wij zijn vorig jaar naar Albanië, Macedonië en Kosovo geweest. Daar een autootje gehuurd en rond gereden. Was echt fantastisch! Prachtige natuur, leuke stadjes, vriendelijke mensen, lekker eten, niet toeristisch, fijne prijzen, etc.

Wij hadden geen tent mee, maar hebben overnacht in B&B's en hotels. Niets van te voren geboekt en over was voldoende plek.

Niet helemaal de landen waar jij naar kijkt, maar misschien heb je er toch wat aan.

Van een jongen (die van Amsterdam naar Albanië was gefietst) hoorden we dat Montenegro zijn favoriet was qua natuur. Dat land staat dus nu ook op mijn verlanglijstje ;)

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:12

Ik ben vorig jaar in Montenegro geweest.
Wat een schitterende natuur heb je daar zeg!
Zeker een aanrader dat land.
De meeste spreken Engels, en met de wat oudere bevolking kom je ook nog wel ver met wat duits.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41321
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:36

Overal wordt gerookt, apotheken en bakkers op iedere straathoek en ontzéttend vriendelijke mensen. Servië <3.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:50

Houd er rekening mee dat in Bosnië er nog aardig wat plekken zijn waar nog landmijnen liggen. Niet zo fijn om je tent neer te zetten.

Come over to the dark side, we have cookies!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-19 12:10

Jullie maken me helemaal enthousiast! *\o/*

Voor de mensen die er geweest zijn; zijn er veel campings/hotels en zijn die makkelijk te vinden en/of goed aangegeven? Of zijn er echt alleen faciliteiten in de buurt van de grote(re) steden?

Dat van de landmijnen in Bosnië was ik inderdaad tegengekomen, dus daar gaan we zeker rekening mee houden! Is het alleen in Bosnië of ook in de landen er om heen?

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

RianneH
Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:16

Oh ja, roken in restaurants en winkelcentra idd := Dat kwamen wij tegen in BiH, maar in Kroatië veel minder.
BiH vond ik prachtig en een groot contrast tussen beide delen, Bosnië was erg groen en ‘bossig’ terwijl Herzegovina gevoelsmatig meer mooie kleine plaatsjes en culturele overblijfselen had. Was ook wat ruiger, warmer en meer kale bergen. Vond het wel lang duren bij de paspoortcontrole bij de grensovergang naar Kroatië, maar wij waren toen met een bus dus kan de reden zijn geweest ;)

Zorg in elk geval voor goede navigatie, want we hebben best even moeite gehad om de plaatsen te vinden waar we heen moesten.
Betalen doe je met euro’s wat ideaal is. Wij hebben in de steden geslapen, hele betaalbare overnachtingen, maar dus geen ervaring met campings. Landmijnen wordt wel voor gewaarschuwd, ik zou kiezen voor officiële campings en niet zomaar ergens tentje opzetten. Op meer plekken in de Balkan wordt ook gewaarschuwd voor mogelijke overvallen, zelf absoluut geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat je op officiële plaatsen wat veiliger zit.
Verder is het land erg mooi en de mensen zijn heel vriendelijk. Schade van de oorlog is nog heel zichtbaar en geeft een heel dubbel gevoel, maar qua sfeer voelde we ons altijd erg op ons gemak :)

Kroatië is een hoop over te vinden, maar ik kan het eiland Vis zeker aanraden om te bezoeken :D

"Een draver, is gaver" :D

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41321
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:49

NadjaNadja schreef:
Jullie maken me helemaal enthousiast! *\o/*

Voor de mensen die er geweest zijn; zijn er veel campings/hotels en zijn die makkelijk te vinden en/of goed aangegeven? Of zijn er echt alleen faciliteiten in de buurt van de grote(re) steden?

Dat van de landmijnen in Bosnië was ik inderdaad tegengekomen, dus daar gaan we zeker rekening mee houden! Is het alleen in Bosnië of ook in de landen er om heen?
Ik kan alleen voor Servië spreken, maar nee. De weg is niet heel erg makkelijk te vinden, veel plaatsen en vooral wegen worden in Servisch aangegeven, en niet altijd in ons alfabet. Dus zorg voor goede navigatie. Rond de grote steden is bijna alles wel ook in ons alfabet/Engels aangegeven.

De meeste faciliteiten vind je rond de grote steden. Maar de kleinere dorpen e.d. hebben wel een marktje en/of supermarkt, bakker e.d.. heb je echt hele specifieke vragen over Servië, dan kan ik ze mijn Servische vriend voorleggen.

Bedenk trouwens dat je in Servië geen euro's hebt. Bij de meeste hotels en B&B's kun je er wel mee betalen (grote steden), campings weet ik niet, maar je zal toch ook dinars moeten hebben.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:15

Leuk de Balkan!! :D

Twee jaar geleden ben ik in Montenegro geweest en vorig jaar zijn we met een cruise ook door de fjorden naar Kotor gegaan, prachtig <3 Wij zijn erg fan van dit land! Wij zaten toen in Igalo (vlakbij Herceg Novi), maar het land is zo klein dat alles makkelijk te bereizen is. Kotor vond ik een erg mooi stadje en zeker hierbij de klim maken naar het fort met prachtig uitzicht. Zijn ook in twee NP’s geweest (Biogradska Gora en Durmitor) en bij het Skadar lake. Absoluut doen als je daar bent <3 Hieronder een paar plaatjes voor het idee:

Skadar lake
[ img ]
[ img ]

Durmitor
[ img ]
Black lake in het NP
[ img ]
[ img ]

Baai van Kotor
[ img ]
[ img ]

Biogradska Gora (dit was bij Biograd Lake)
[ img ]
[ img ]

Sveti Stefan
[ img ]

Uitzicht bij fort in Kotor
[ img ]

Het jaar daarvoor waren we in Macedonië en dat vonden we ook erg mooi! We zaten toen bij het meer van Ohrid. Zijn toen ook in Albanië geweest, in NP Mavrovo en zijn toen met de boot vanuit Ohrid naar het klooster van Sveti Naum geweest. Hele mooie uitzichten en bij Sveti Naum kan je met kleine bootjes het park in, erg leuk! Hierbij ook nog een paar foto’s, maar ik heb destijds geloof ik ook een topic ervan gemaakt. Zal zo even zoeken.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
(bovenstaande was bij Sveti Naum en onderstaande was tijdens het tochtje erheen)
[ img ]

Heb weer helemaal pret als ik de foto’s weer zie :D

Beide landen vonden we erg leuk! Prachtige natuur, vriendelijke mensen, nog niet mega toeristisch en ook voor relatief weinig geld. Beide landen willen we graag nog wel eens naar terug. Hoop dat je nog iets aan de tips hebt! :D

Edit: gevonden! _Tamara @ [BEU] [FOTO] Macedonië en Albanië, vol verrassingen!ë#p96152860

SplashIsLief
Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:30

Wij hebben vorig jaar door de Balkan gereisd en vonden het fantastisch! Leuk om de verschillen te zien en prachtige gebieden en leuke steden.

Ik heb een kaart gemaakt met dingen die ik uitgezocht heb; https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 000043&z=7
Dit is onze reis geworden (niet helemaal logisch, maar we bedachten halverwege dat we toch nog iets wilde zien :)) ); https://mydrive.tomtom.com/gor-webapp/s ... 2%7D+ver=3
Wij hebben overigens in hostels/hotels/airBnB geslapen dus over kamperen kan ik je niets vertellen.

Hoogtepunten voor ons;
Macedonie;
- Bela Voda restaurant; aan een prachtig meer waar je kunt zwemmen
- Ohrid meer en Ohrid; wel erg toeristisch, maar wel leuk.
- Radozhda (aan het Ohrid meer); kapel in de berg
- Trpecjca heeft een heel leuk klein (kiezel)strandje met restaurantjes (en een parkeerprobleem :+ ) waar je prachtig naar de zonsondergang kunt kijken.
- Sveti Naum; Mooi (klein) klooster en je kunt er heerlijk aan het strand liggen
- Must ride :)) ; De weg door het Nationaal park Galicia is fantastisch! Prachtig uitzicht over het meer van Ohrid en de bergen.
- Struga; leuk plaatsje
- Bitola; leuke plaats met meer Macedoniërs.
- Skopje; ook leuk

Griekenland;
- Noord-Griekenland is prachtig qua natuur. Ongerept en je komt niemand tegen.

Albanie; over het algemeen erg rommelig en druk
- Sarande is een leuk dorpje met mooie boulevard, maar veeeeeeel te toeristisch voor ons
- De Blue Eye; mooi, maar ook erg toeristisch
- Gijorakaster; erg leuk plaatsje met leuke oude straatjes
- Must see wat ons betreft (het stond wel op mijn kaart maar eigenlijk kwamen we er per ongeluk); Gjipje Beach. Je stapt boven op een berg uit en je loopt langs de kust naar beneden (langs bunkers) en komt in een kloof uit met een fantastisch strand en camping (met een gewone auto kun je daar niet komen, alleen lopend of met Jeep). Sowieso is het daar heel mooi rijden! Je kunt daar ook nog een stuk de kloof in lopen. (doe wel stevige schoenen aan, het is best wel een wandeling)
- Daar vlakbij ligt de Llogara Pass. Prachtig om over heen te rijden.
- Berat; leuk plaatsje, maar wij vonden het niet heel bijzonder. Wij hadden daar wel een heel leuk hostel.
- Tirana; heel leuk stadje in opkomst en je kunt er mee met een gratis tour door de stad. (Wij waren per ongeluk aangehaakt bij een betaalde tour :') )
- Must do; Ferry over Komani Lake. Wauw! Fantastische natuur (houd er wel rekening mee dat de weg er naar toe wat langer duurt door gaten in de weg)

Kosovo; wij vonden het heel bijzonder om daar te zijn en hebben totaal geen problemen gehad bij de grensovergangen (we hebben er toch 4 gehad). Je komt hele mooie monumenten tegen langs de weg.
- Prizren; heel lief, leuk stadje!
- Pristhina; ook heel leuk!

Montenegro; Fantastisch :+: Zo schoon, zo ver ontwikkeld, zulke mooie wegen, prachtige natuur, lieve mensen. Ik zeg doen!
- Must see; Nationaal Park Durmitor; prachtig park met dwars er doorheen de Tara kloof. Fantastische natuur (en bij de Tara Brug kun je ziplinen). Leuk ook om de skilift te te pakken. Er loopt een fantastische weg doorheen <3
- Zabljak; mooie plek om te overnachten en van daaruit te gaan lopen. Prachtig meer om naar toe te gaan.
- Water rafting center; https://www.raftingmontenegro.com/?p=8729 Wij zijn er per ongeluk terecht gekomen omdat we honger hadden. Mensen zijn super trots op hun bedrijf, vangen verse vis om te serveren en je kunt er slapen. Super mooie plek, wel een eh hobbelige weg er naar toe. (Oja je kunt er dus ook raften maar dat hebben wij niet gedaan).
- Must see; Nationaal park Lovcen; Prachtig ook! Prachtige weg er doorheen met heel mooi uitzicht.
- Tivat; leuk chique stadje
- Perast; leuk dorpje, beetje vergelijkbaar met de stijl van Dubrovnik maar dan een stuk rustiger.

Kroatie; we hebben een klein stukje meegepikt, maar zouden dat nu achterwege laten.
- Dubrovnik; heel mooi maar ook heeeeeel toeristisch; veel mensen en duur.
- Hele mooie weg langs de kust :j

Bosnie
- Sarajevo; mooie plaats. Wel veel oorlogsschade nog te zien.

Ik raad het je wel aan het iets rustiger aan te doen dan wij hebben gedaan _O- We waren kapot, maar het was een fantastische reis. Tip is zeker Montenegro! Oooh en inderdaad naar de Bakkers in de buurt :))
Mocht je nog vragen hebben laat maar weten! Ik kan evt ook wat foto's op zoeken :))

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:12

Wij zijn vorig jaar in Montenegro wezen backpacken en het was er zooooo leuk. Ik zal als ik thuis ben wat voor je schrijven maar om alvast even kort te zeggen is het een heerlijk land met een ontzettend relaxede sfeer. Wij hebben alles ‘ongeregeld’ gedaan (backpacking en 3x een hostel) en dat ging hartstikke prima.

Iets om rekening mee te houden: de mentaliteit is er natuurlijk heel anders en niks gaat op de klok. We hebben rustig een aantal uren op bussen gewacht en hebben wij er tussen de 2 en 4 uur elke keer over gedaan om over de grenzen met Albanie, Montenegro en Croatie te komen. Wij deden het wel per OV dus met je eigen auto zou het best wel eens sneller kunnen gaan.

SplashIsLief
Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:51

Met de auto waren de grenzen goed te doen :j wij waren er in augustus en hebben in totaal 14 keer een grens overgang gehad. Max 30 min gestaan maar meestal maar 10-15 min.

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:22

Montenegro! <3 <3 <3

Ik heb vorig jaar een halfjaar in dit prachtige land mogen wonen, en heb nogsteeds dagelijks heimwee! :p

Als je vragen heb mag je ze mij altijd sturen! Mocht ik ze niet weten, dan vraag ik het aan m'n (oud) collega's / vrienden die er wonen!

Ik durf niet te zeggen of je overal mag kamperen in Montenegro. In Ada Bojana (mooiste strand) heb je wel een camping!

In nationaal park Biogradska Gora kan je ook kamperen! Neem alleen wel genoeg insecten spray mee! :+

Mocht je trouwens willen paardrijden, stuur dan even een pb! Wij hebben het in Zabljak gedaan, de paarden werden goed verzorgd en we konden zelf 2 uur ons eigen gang gaan!

Mocht je bij Budva in de buurt komen, ga dan vooral eten bij Kuzina! Dit restaurant ligt niet in de oude stad, maar er iets buiten. Wel binnen zitten, en niet boven op het dak..
Maar hier kan je heerlijk eten, lokale prijzen en de locals komen hier ook veel.
Wij gingen hier bijna elke dag uiteten (te lui om zelf te koken) en het is ons nooit tegen gevallen!

En in Tivat is het erg leuk om een keer bij Byblos te gaan eten. Het lijkt net of je in een sprookje zit.. Zo ontzettend mooi!

En de lekkerste taart van Montenegro eet je bij hotel Regent in Porto Montenegro! Prijzig voor Montenegrijnse begrippen, maar ZO lekker! <3

Mocht je nog meer tips willen, laat het maar weten! Anders gaat dit berichtje veels te lang worden.. :+

The world is a book, and those who not travel read only a page

Qimm
Berichten: 15108
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:09


:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 10:11

Super leuk om al jullie ervaringen, tips en foto's te zien/lezen! :D Het maakt me nog 10x enthousiaster dan ik al was :j

Ik zie veel voorbij komen over goede navigatie; wat valt daar precies onder? Wij zijn gewend om in principe alles met Google Maps te doen en eventueel met een gewone landkaart. Is dat voldoende of werkt dat voor geen meter?

Wat betreft de cultuurchange etc., dat komt wel goed denk ik. We zijn in principe redelijk ervaren kampeerders en hebben ons wel vaker moeten redden met heel weinig. Ik vind het juist heel erg leuk om naar plekken te gaan die nog vrij on-ontdekt zijn en het allemaal zelf een beetje uit te zoeken. Ik word ook erg enthousiast van alle mooie foto's. En dan te bedenken dat het op een foto vaak lang zo mooi niet is als in het echt! <3

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:18

Voor navigatie in Montenegro kan je maps.me gebruiken! Dit is de beste offline map die wij hebben gebruikt daar!

Als je Google maps wil gebruiken, dan kan je het beste een internet kaart van daar kopen. Dit kost uit m'n hoofd dacht ik €20 voor 100 GB! Je heb ook nog een kleiner pakket voor €10,maar ik durf niet te zeggen hoeveel gb je hiervoor had!

Het raften in Montenegro is trouwens wel echt een aanrader! Het raft gebied ligt op de grens met Bosnië en Herzegovina, dus ideaal als je daar de grens oversteekt om gelijk te gaan raften! :D
Je zou dan ook eventueel in zo'n berg hutje kunnen slapen!

The world is a book, and those who not travel read only a page

SplashIsLief
Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:29

Onze TomTom deed het ook erg goed :j

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Winged
Berichten: 32974
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Roadtrip Balkan; tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:12

Tip: Download Maps.me. Ideaal!

Reizen via Kosovo kán wel. Je kan alleen niet van Kosovo Servië in. Verder helemaal geen problemen gehad

Kosovo: Prizren
Macedonië: Ohrid en Skopje (en de kloof vlakbij Skopje)
Albanie; Tirana (BunkArt 1& 2 zijn een aanrader! Net als de piramide die je gewoon in kan). Sarande, THe blue eye (zorg dat je daar om 7 uur 's ochtends bent. dan heb je het rijk voor jezelf). Gijrokaster. Ksamil (druk, maar leuk). Vlóre moet je overslaan. Skoder is ook leuk. Natuurgebied Komani en Blue Eye Theth.

Montenegro: Zalbjac, park Durmitor zijn echt prachtig. Tarakloof, de rivier. Heerlijk! Verder Kotor en Budva (laatste voor een feestje).

Bosnie: Sarajevo, bezoek daar ook het genoicide museum en het tunnelmuseum. En ga ook de wandeling maken in de bobsleebaan. Je kan met een kabelbaan de berg op, en loopt dan via de bobsleebaan naar beneden. Blijf wel op de paden ivm mijnen! (google de baan maar even)

Mostar in Bosnië, als je de kans hebt ga dan ook de scherpschuttertoren in. De ingang zit aan de achterzijde en je moet even een muurtje overklimmen. Met een aantal jaar wordt dit waarschijnlijk een museum.

Dubrovnik: Sla het over als je van de andere balkanlanden komt of doe hem als eerste. De omslag van niet zo toeristisch naar dat was zo enorm...

Heel veel plezier! Het is er zoooo leuk. (En Prizren in Kosovo, google maar even ;) )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende, Piekosjj, tumtummie en 74 bezoekers