[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 08:34

Simkaart is niet nodig.
Je hebt op heel veel plekken wifi en kaarten hebben we offline staan en kunnen we op wifi updaten.
Wij zijn niet zo gefocused op internet dat we dit elke minuut willen hebben.
Maar zo is iedereen verschillend uiteraard.

Creditcard gaat mn vriend checken vandaag.

Auto is gereserveerd en zelfs al betaald.
Sterker nog, alles is al betaald.


Route hangt hier aan de muur. Zelf in elkaar gezet met printscreens van google maps en dan zelf lijnen trekken op paint.
Uitprinten aan elkaar plakken eb ophangen :))

[ img ]


lovelynutia
Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:37

Misschien niet iets wat kan maar wij hadden echt mazzel dat we door de handicap van mijn moeder overal snel doorheen konden bij aankomst en als "eerste" bij de auto verhuur waren. Betalen ging per categorie en zo hebben we een hele fijne wagen uitgekozen uit de opties die er waren (met als kenteken fry wat we wel toepasselijk vonden voor de USA :') ) zat namelijk best n groot verschil in wat er klaar stond.

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 08:39

Wij hebben met het reisbureau al een auto uitgezocht en we verwachten dus ook gewoon een auto uit diezelfde klasse.

Wij begrepen dat ze vrij makkelijk zijn met de auto's.

Ik snap niet wat je bedoeld met je post haha.

lovelynutia
Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:46

Jolliegirl schreef:
Wij hebben met het reisbureau al een auto uitgezocht en we verwachten dus ook gewoon een auto uit diezelfde klasse.

Wij begrepen dat ze vrij makkelijk zijn met de auto's.

Ik snap niet wat je bedoeld met je post haha.


Inderdaad leest wat warrig zie ik nu maar dezelfde klasse auto bleek in Orlando nogal ruim geïnterpreteerd vandaar dat ik blij was er eerder te zijn dan de rest.

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

Eponastable
Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:57

Mooie route heb je daar zeg! :oo
Qua auto's... wees niet teleurgesteld als je bvb een Chrysler besteld hebt en moet kiezen tussen andere wagens.
Ik heb uiteindelijk een Dodge genomen toen maar de gekozen wagen was niet aanwezig toen wij aankwamen.
Ik had jammer genoeg weinig keuze in onze geboekte categorie.

Eponastable
Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:04

TS,

Ik zie in je openingspost over je batterijen van je camera.
Ik heb wel aan de Douane in Dublin toen mijn camera materiaal moeten opstarten.
Ze moeten degelijk wel kunnen kijken of je camera's en computer opstart.
Ik had de pech dat er bij het opgaan materiaal blijven opstaan is en bij aankomst dus heel erg gebaald dat er apparaten zelf niet in de stopcontacten wouden opladen, mijn enige redding was in de auto opladen toen en eerst nog verschillende Wallmarts moeten afgaan om iets goed te vinden qua autolader voor batterijen van een fototoestel.

Informeer je daar toch maar eens over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:07

Ik zou niet moeilijk doen met paracetamol oid meenemen, tylenol is niet duur. Laatst een doosje extra strength gekocht voor $10 ofzo. Zou een doosje tampons meenemen zodat je nooit zonder zit, maar zonde om 234 dozen mee te nemen omdat het hier zo duur is, dat valt allemaal wel mee. Zonde van je ruimbagage.

Ik laat m'n koffer altijd sealen met van die plastic wrap, dan hoeven ze geen slotjes open te knippen en weet je ook meteen of iemand in je koffer is geweest.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:21

Jolliegirl schreef:
Hoe bedoel je dat we niet in de NP's zitten?
De hotels daar?
Ik heb werkelijk geen idee hoe het gaat lopen.. We gaan gewoon rijden.
We hebben de dagen wel op papier staan met de plaatsen waar we dan willen zijn. Maar we boeken eigenlijk nooit vantevoren op vakanties.

We hebben we plaatsen gepland waarbij we binnen 15/30 min bij een NP zijn.

We gaan het zien.

Wat Fitzroy bedoelt is dat in deze tijd van het jaar het behoorlijk druk is in de NP’s en de hotels daar dus vol zitten. Als je niets geboekt hebt dan kan het eerstvolgende hotel zomaar op 1,5 uur van het NP af liggen. Dat is zonde van je tijd. Maar goed, daar is nu niets meer aan te veranderen. ;)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:31

Wat betreft huurautos, ja daar zijn ze kwa klasse wel makkelijk in bij alamo. Maar ook hier rap ivm rolstoel maar twee keer was humor. Zien rolstoel, nee jullie klasse vinden we wat klein neemt u deze maar. Een mega grote dodge met automatische schuifdeuren achterklep 7 persoons. Minivan voor amerikanen dus :') Echt een heerlijke bak in vergelijk met de hyundai elantra die we zouden krijgen. Twee klasses hoger zonder kosten Keer erop wilden ze ons een nog grotere bak meegeven, een mega Jeep :') maar toen gevraagd of een slagje kleiner (die dodge weer) konden meekrijgen. En jawel.

Maar leuk zo die route en extra voorpret.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 09:37

Eponastable schreef:
TS,

Ik zie in je openingspost over je batterijen van je camera.
Ik heb wel aan de Douane in Dublin toen mijn camera materiaal moeten opstarten.
Ze moeten degelijk wel kunnen kijken of je camera's en computer opstart.
Ik had de pech dat er bij het opgaan materiaal blijven opstaan is en bij aankomst dus heel erg gebaald dat er apparaten zelf niet in de stopcontacten wouden opladen, mijn enige redding was in de auto opladen toen en eerst nog verschillende Wallmarts moeten afgaan om iets goed te vinden qua autolader voor batterijen van een fototoestel.

Informeer je daar toch maar eens over.


Je spullen waren dus leeg omdat ze niet uitgezet waren?
Oei!

Daar zullen we heel goed op letten.



We zitten sowieso niet vlak bij de NP's. Dit is bewust omdat we het dusdanig plannen dat het zegmaar een autotrip gaat worden naar een NP, en op de weg erheen hebben we van alle dingen nog plaatjes waar we heen willen.

We gaan het wel zien. We zijn niet vies van autorijden, mn vriend is chauffeur en rijd heel graag. En we zien graag heel veel :D



Oke, over de auto.
We gaan het zien. Ben benieuwd.
Ik maak me daar niet zo'n zorgen om, komt heus goed.


Bedankt allemaal, super dat jullie ze onwijs meedenken!

Eponastable
Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:02

Jolliegirl schreef:
Eponastable schreef:
TS,

Ik zie in je openingspost over je batterijen van je camera.
Ik heb wel aan de Douane in Dublin toen mijn camera materiaal moeten opstarten.
Ze moeten degelijk wel kunnen kijken of je camera's en computer opstart.
Ik had de pech dat er bij het opgaan materiaal blijven opstaan is en bij aankomst dus heel erg gebaald dat er apparaten zelf niet in de stopcontacten wouden opladen, mijn enige redding was in de auto opladen toen en eerst nog verschillende Wallmarts moeten afgaan om iets goed te vinden qua autolader voor batterijen van een fototoestel.

Informeer je daar toch maar eens over.


Je spullen waren dus leeg omdat ze niet uitgezet waren?
Oei!

Daar zullen we heel goed op letten.



We zitten sowieso niet vlak bij de NP's. Dit is bewust omdat we het dusdanig plannen dat het zegmaar een autotrip gaat worden naar een NP, en op de weg erheen hebben we van alle dingen nog plaatjes waar we heen willen.

We gaan het wel zien. We zijn niet vies van autorijden, mn vriend is chauffeur en rijd heel graag. En we zien graag heel veel :D



Oke, over de auto.
We gaan het zien. Ben benieuwd.
Ik maak me daar niet zo'n zorgen om, komt heus goed.


Bedankt allemaal, super dat jullie ze onwijs meedenken!


Klopt! camera's waren tijdens de vlucht nog ingeschakeld :')
Of je laat best je spullen in je grote koffer zitten zodat je ze niet moet uithalen aan de douane maar ik heb alles moeten opstarten ter controle maar dat wist ik ook vooraf dat ze dat gingen doen.

En ik dacht chiiiiiiillll ik heb adapters mee om alles op te laden... -O- ik kreeg mijn batterijen niet opgeladen, ik had zo een mini computer van men werk mee zodat ik foto's kon overzetten, die heeft niet eens gewerkt en voor niets meegesleurd. Dus daarvoor kan ik je aanraden genoeg geheugenkaartjes mee te nemen en ik heb ook pech gehad dat ik met één van mijn toestellen alle foto's van Bodie kwijt was. ik ben nogal iemand die doodgraag foto's maakt |( mijn ziel heb ik uitgejankt en ben dan al lopend met de gsm foto's gaan maken. ik was zo getimed dat ik geen tijd had om nog uren daar door te brengen.

Oh en voorzie misschien zo een sigarettenaansterker/lader ding... je weet wel wat ik bedoel zodat je je gsm kan opladen ofzo.

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 10:08

Usb lader voor de auto hebben we.

Maar.. Ik snap je niet.
Je kon je batterijen niet meer opladen??
Dan waren die kapot ofzo?

Ik wil mn gloednieuwe laptop niet in de ruimbagage doen en mn camera met 3 lenzen ook niet.

Ik start alles wel op bij de douane..

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:13

Ik heb nog nooit m'n apparatuur moeten opstarten bij de douane.

Eponastable
Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:35

Jolliegirl schreef:
Usb lader voor de auto hebben we.

Maar.. Ik snap je niet.
Je kon je batterijen niet meer opladen??
Dan waren die kapot ofzo?

Ik wil mn gloednieuwe laptop niet in de ruimbagage doen en mn camera met 3 lenzen ook niet.

Ik start alles wel op bij de douane..


Nee bij mij lukte het gewoon niet om ze op te laden.
Ik had van thuis uit adapters meegenomen en dat lukte gewoon niet om ze op '110V' op te laden.
Heel vreemd dus ik heb ze in de auto opgeladen telkens.
Vraag me niet waarom, misschien was het onze stekker die niet werkte zoals het moest.

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 10:43

Hmmm.. Dat is dus wel een interessante!
Als t goed is moet je een wereldstekker op t juiste dingetje draaien.. Ik kan iig kiezen..
Als t goed is moet hij het dan automatisch omzetten.

Mn camera lader zal sowieso wel werken. Die deed het in New York ook, heb zelfde soort camera.

Laptop ga ik even uitzoeken.

Want voor de auto zou ik weer een omvormer nodig hebben..
Sigarette aansteker naar normale stekker.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:44

Usb aansluiting niet voldoende?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Eponastable
Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:46

Ik kan ook gewoon brute pech gehad hebben :')
Maar ik ben niet vergeten dat ik alle camera's moest opladen in de wagen.
Ik vermoed dat die voltage wel hetzelfde zal zijn als hier voor de sigarettenoplader.
Hier heb ik dan geen problemen mee gehad.

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 10:46

Mijn laptop laad niet op een usb aansluiting denk ik?
Ik heb een gewoon stekkerblok eraan zitten.

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:48

Als meerdere apparaten niet opladen dan zou ik ter plekke op zoek gaan naar een nieuwe adapter/wereldstekker. Want in principe kunnen apparaten die je makkelijk mee kunt nemen, prima 110V hebben. Als het goed is staat de range ook op de stekker :)

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:50

Mm je zou kunnen kijken of er een usb stroomkabel aan kan aan de andere kant. Wij hebben deels in motel opgeladen deels in de auto. Soeciaal zo n aparte stekker gekocht, kwamen we er de eerste keer vier uur voor vertrek naar nl achter dat usb aansluiting in het handschoenenvakje zat :')

Als je een wereldstekker hebt zou opladen moeten gaan op 110 v hooguit duurt het langer. Maar heel zelden lukt het niet. Je zou voor de zekerheid kunnen navragen bij de fabrikant van je apparatuur

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 10:53

Yessy schreef:
Als meerdere apparaten niet opladen dan zou ik ter plekke op zoek gaan naar een nieuwe adapter/wereldstekker. Want in principe kunnen apparaten die je makkelijk mee kunt nemen, prima 110V hebben. Als het goed is staat de range ook op de stekker :)


Mn adapter kan 100 tot 240 volt hebben.
De wereldstekker is een omzetten van 110 als k het goed bekijk.

Ik durf het wel aan.
Het werkte in New York ook gewoon prima.

Dank!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:51

Ik boek naar Amerika altijd de kleinste auto, ze hebben namelijk geen kleine auto's :') vragen ze eerst binnen nog wil je voor een beetje meer geld een upgrade? Nou nee. Vervolgens kom je op de parkeerplaats waar auto's uit je categorie staan en zijn ze allemaal groot.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:54

Ik had mijn laptop en camera in de handbagage mee en alles verliep vlekkeloos....
Kon lekker iedere avond in de hotels op de wifi gewoon alle foto's op de laptop zetten...

Wij hadden alleen voor de rodeo in Salinas een hotel vooraf geboekt.... de rest van de trip niet. maar zon grote rodeo zit alles vol in de omstreken en we gingen er 3 dagen heen....

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:01

Als je spullen hebt die met een usb opgeladen kunnen worden: in de tv's zitten meestal ook usb poorten. Kan je ook vanalles mee opladen

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:10

moonsparkle schreef:
Ik boek naar Amerika altijd de kleinste auto, ze hebben namelijk geen kleine auto's :') vragen ze eerst binnen nog wil je voor een beetje meer geld een upgrade? Nou nee. Vervolgens kom je op de parkeerplaats waar auto's uit je categorie staan en zijn ze allemaal groot.

Afhankelijk van waar je precies bent, is dit wel een risico. Er zijn namelijk ook zat verhuurbedrijven in de VS die wel kleine maatjes hebben staan en dat worden er steeds meer heb ik het idee. Misschien juist omdat veel mensen er voor kiezen, en ook misschien wel omdat Amerikanen tegenwoordig uit kosten- of milieuoogpunt vaker kleinere auto's rijden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, ComscoreBot, Elastiek, Exorcizamus, Hannanasjuh, Ineke2, marga1, mvdende, NinaCharlie, pluklief, Syzygy, Temeraire en 74 bezoekers