Ervaringen met airbnb

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Ervaringen met airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 20:00

Ik heb 1 keer geboekt via airbnb, de te verblijven datum volgt nog dus ik heb vooral gezocht op goede reviews. Nu wou ik voor een andere periode ook gaan kijken en zie ik bij mijn account identificatie moet toegevoegd worden om reserveringen te maken. Hetgeen wat ik al had geboekt is gegaan en al betaalt zonder ID. Is het per host verschillend of je een ID nodig hebt en hoe kun je dit zien? Ik wil mijn ID namelijk niet uploaden op internet. Voor ik allemaal plekken op ga slaan waarbij er misschien de kans is dat ik het niet kan boeken vroeg ik me af of het ergens zichtbaar is.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:09

Maar je kunt je id onbruikbaar maken door bepaalde zaken af te schermen. Misschien denk ik wel te simpel hoor.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ervaringen met airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 03:18

Je kan inderdaad heel veel afschermen zoals je foto en bijna alle info. Er is zelfs een app of website van de politie voor

Edit; de app heet KopieID en is van de Rijksoverheid :)

Margee
Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 06:58


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ervaringen met airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:06

Je paspoort wordt niet naar de airbnb van jouw keuze gestuurd, maar zit alleen in het systeem van de organisatie zodat jij geverifieerd bent.

Margee
Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:15

elnienjo schreef:
Je paspoort wordt niet naar de airbnb van jouw keuze gestuurd, maar zit alleen in het systeem van de organisatie zodat jij geverifieerd bent.


Vraag is of dat mag. In een hotel moet je je legitimeren, kopie maken mag dus niet.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ervaringen met airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:21

Ik overwoog om ook via Airbnb te boeken, maar nee, laat maar zitten als ze je paspoort willen hebben.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 17:54

Inmiddels heb ik wat gereserveerd en er werd niet om een ID gevraagd ;)

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

_Nancy
Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:06

Ik heb eenmaal eerder via Airbnb geboekt en hoefde ook geen ID te laten zien.
Ik zou dan verder zoeken naar een adres waar dat niet perse hoeft.

Was een groot succes trouwens! Zijn nu vrienden/kennissen geworden waarbij we een paar weken geleden weer bij op bezoek gingen.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ervaringen met airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:36

Het hoeft niet bij iedere Airbnb. Wij doen het nu wel bij de vakantiehuisjes omdat je anders niet weet wie je aansprakelijk kan houden bij schade.

Overigens vragen ze in een hotel wel naar je ID en noteren ze de gegevens of maken een kopie. Overheid wil namelijk weten wie er verblijft. 2 weken geleden nog gehad op Ibiza. En iedere keer in Italië

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:22



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, brennie85, ontherun, Room_Soesje, Sintara, StalNollie, StonedRomy, xJurdyWonanx en 73 bezoekers