Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:44

monsterina schreef:
Granoek schreef:
Please geen booking.com :P
Doe het hotel een lol en boek rechtstreeks :D


Dat hotel krijgt gewoon uitbetaald wat dat hotel zelf kan instellen van booking.com?

Enige voordeel van rechtstreeks naar hotel is dat het soms iets goedkoper is, aangezien er vaak een toeslag wordt berekend. Booking.com moet ook betaald. Maar dat gaat dus niet ten koste van de betaling aan het hotel.

En dat is dus niet zo. In een ideale wereld kun je je eigen prijs bepalen, en gooi je die op booking lekker omhoog want je geeft (bijna?) 15% af natuurlijk.
Maar in werkelijkheid staat booking o-ver-al bovenaan als je een hotel zoekt en als je prijs te hoog is gaan ze gewoon op een ander.

Dus dan hou je maar iets of wat dezelfde prijs aan, het geld wat je er aan moet afgeven neem je voor lief en je hoopt gewoon dat de volgende rechtstreeks boekt

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:45

Achterom schreef:
Thokkadisje schreef:

Helemaal mee eens :)

Booking kan je prima gebruiken om te kijken wat er in de buurt is en wat anderen er van vinden, maar boek rechtstreeks bij het hotel. Zeker als het om een kleiner (geen keten) hotel gaat of een B&B.

Tja, mijn ervaring is dat boeken bij het hotel zelf vaak duurder is. Dus ja...ik boek gewoon waar de beste aanbiedingen zijn.

Ja daar kan ik dus met mijn verstand niet bij. Zie daar echt geen logische verklaring voor en vind dat totaal niet nuttig ook. Maar daar zullen ze wel een reden voor hebben denk ik? Geen idee

Wij geven tijdelijk attenties mee bij uitchecken aan mensen die rechtstreeks geboekt hebben, een initiatief van toerisme Vlaanderen denk ik? Weet het niet meer precies, maar zij doen nu erg veel om gasten bewust te maken van het rechtstreeks boeken

moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:54

Ik heb ook vaak via booking gezocht naar rechtstreeks geboekt. Kwam tot nu toe altijd goedkoper uit.

AnnoNiemand

Berichten: 882
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:57

Ik zou kijken naar air bnb. Veel leuker dan hotels. :)
Laatst bijgewerkt door AnnoNiemand op 24-05-19 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:00

Natuurhuisje.nl! Veel leuker dan een hotel

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:05

fleurtjeuh schreef:
We willen niet ver weg hoor en ook niet lang.
Maar gewoon even een weekendje samen er tussenuit.
Een echte vakantie komt ooit wel weer en daar komen geen hotels aan te pas denk ik :p


'ver weg' is natuurlijk relatief. Voor de ene is dat een uurtje met de auto, de ander rijdt gerust naar midden duitsland/frankrijk voor 2 nachtjes weg. Wat wil je precies gaan doen?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:09

Granoek schreef:
Please geen booking.com :P
Doe het hotel een lol en boek rechtstreeks :D


Tja, als het hotel mij de laagste prijs kan bieden. Maar met mijn genius korting lukt dat niet. En als er dan ook nog een deposit van 1 nacht wordt ingehouden rechtstreeks en bij Booking niet dan ligt de keus voor de hand.

Fleurtjuh, ik kijk altijd op Trivago wie de beste aanbieding heeft voor een hotel. En via TripAdvisor kijk ik naar reviews.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:16

Ik bedenk altijd eerst waar ik heen wil en google dan op die plaats. Dus hotels in amsterdam bijv. Dan krijg je een hele lijst van hotels in en om die plaats. Dan bekijk ik per hotel naar de prijzen, de kamers en referenties en van daaruit boek ik dan een hotel. Tot nu toe is het ons nog nooit tegengevallen. Dit doe ik ook met huisjes op bijv de eilanden.

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:18

Lang niet alle hotels staan op Booking.com. Twee weken geleden nog naar een stadje in Duitsland geweest, waar drie van de vier hotels niet via Booking te vinden waren. Ik zoek meestal gewoon op ‘hotel plaatsnaam’. Na vergelijken (eventueel via Booking), bel of mail ik mijn hotel naar keuze. Met persoonlijk en rechtstreeks contact krijg je bijna altijd fijnere prijzen. Gisteren ook zo gedaan voor een zakenrelatie, en een prima prijs gekregen.
Kost pietsie meer moeite maar levert meer op, inclusief de garantie dat het geld volledig naar de hoteleigenaar gaat. En dat laatste vind ik vooral voor de hotels die niet aan een grote keten zijn verbonden wel zo belangrijk.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:39

Ik boek hotels eigenlijk altijd via www.hotels.nl je kan zoeken op plaats en/of thema. Je kan vaak tot de dag zelf gratis annuleren.

Schuur_

Berichten: 4877
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:19

Ik boek ook veel via booking. Probeer ook vaak rechtstreeks te boeken maar kom dan duurder uit. Zelfs een keer gehad dat ik last minute een hotel nodig had, prijscheck op booking en aan de receptie 20 euro duurder. Ik vroeg of hij me niet rechtstreeks dezelfde booking prijs kon geven (en dan niets moest afgeven aan booking dus meer overhouden) maar dat wouden ze niet. Nou, dan boek ik aan de receptie via booking en doen we het zo maar.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:14

Zamora schreef:
Ik boek hotels eigenlijk altijd via http://www.hotels.nl je kan zoeken op plaats en/of thema. Je kan vaak tot de dag zelf gratis annuleren.


Wij zijn er idd ook fan van! Maar boeken tegenwoordig ook rechtstreeks bij het hotel. Persoonlijk zijn wij fan van de nieuwe generatie van der Valk. En dat het liefst met een wellness en zwembad. Enschede, Oostzaan, Dordrecht, Almere en Breukelen vonden wij erg fijn!

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:49

Als ik naar een stad ga kijk ik vaak op booking en tripadvisor. Soms is boeken bij het hotel zelf goedkoper, en soms niet. Ik vind booking en tripadvisor vooral handig om een overzicht te krijgen wat er voor welke prijs beschikbaar is. Vooral de zoekfunctie op kaart vind ik fijn. Als ik iets anders zoek dan een hotelkamer in een grotere stad dan vaak via Google. Voor een huisje in Schotland met hond toegestaan heb ik bijvoorbeeld na een rondje googlen geboekt bij holidaycottages. Ik zoek dan wel veel bevestiging dat het een betrouwbare site betreft.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:04

Ik gebruik de combinatie booking.com en tripadvisor.
Eerst bedenk ik waar ik heen wil en dan kijk ik via googlemaps wat er in de buurt zit. Van de b&b's, motels of hotels die mij aanspreken lees ik wat reviews op tripadvisor en de boeking doe ik meestal via booking.com. Dat vind ik overzichtelijker in de app en annuleren is makkelijk.

Vaak is via booking zelfs goedkoper dan in het motel zelf! In de USA een keer meegemaakt dat ik op booking de kamerprijs had gecheckt en het motel binnenstapte. Ik ging er vanuit dat de kamer dan wel goedkoper aangeboden zou worden, maar ze vroegen behoorlijk veel meer. Toen heb ik voor hun neus via booking geboekt en kon ik voor een lagere prijs inchecken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:06

Tripadvisor vind ik overigens wel slechter geworden sinds ze zelf commercieel profijt hebben aan de hotelboekingen. Die charmante B&B die je via google gevonden hebt kan er zomaar niet op staan. Door je eigen reiservaring kun je het echter best goed inschatten (mailen met de eigenaar bijv)

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:12

Op voordeeluitjes.nl staan soms ook leuke hotels met eten en bijv fietshuur erbij

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:12

Tegenwoordig staan hotels ook op social deal. Ideaal!
Hebben wij vorige week toevallig gedaan En dat is erg goed bevallen en de prijs is super goed.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:16

elnienjo schreef:
Ik gebruik de combinatie booking.com en tripadvisor.
Eerst bedenk ik waar ik heen wil en dan kijk ik via googlemaps wat er in de buurt zit. Van de b&b's, motels of hotels die mij aanspreken lees ik wat reviews op tripadvisor en de boeking doe ik meestal via booking.com. Dat vind ik overzichtelijker in de app en annuleren is makkelijk.

Vaak is via booking zelfs goedkoper dan in het motel zelf! In de USA een keer meegemaakt dat ik op booking de kamerprijs had gecheckt en het motel binnenstapte. Ik ging er vanuit dat de kamer dan wel goedkoper aangeboden zou worden, maar ze vroegen behoorlijk veel meer. Toen heb ik voor hun neus via booking geboekt en kon ik voor een lagere prijs inchecken.

Wij hadden in Taiwan zelfs dat ze zeiden dat er geen kamer meer beschikbaar was. Toen heb ik ter plekke geboekt via booking.com en toen konden we dus wel een kamer krijgen :')

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 00:41

Achterom schreef:
elnienjo schreef:
Ik gebruik de combinatie booking.com en tripadvisor.
Eerst bedenk ik waar ik heen wil en dan kijk ik via googlemaps wat er in de buurt zit. Van de b&b's, motels of hotels die mij aanspreken lees ik wat reviews op tripadvisor en de boeking doe ik meestal via booking.com. Dat vind ik overzichtelijker in de app en annuleren is makkelijk.

Vaak is via booking zelfs goedkoper dan in het motel zelf! In de USA een keer meegemaakt dat ik op booking de kamerprijs had gecheckt en het motel binnenstapte. Ik ging er vanuit dat de kamer dan wel goedkoper aangeboden zou worden, maar ze vroegen behoorlijk veel meer. Toen heb ik voor hun neus via booking geboekt en kon ik voor een lagere prijs inchecken.

Wij hadden in Taiwan zelfs dat ze zeiden dat er geen kamer meer beschikbaar was. Toen heb ik ter plekke geboekt via booking.com en toen konden we dus wel een kamer krijgen :')


Weet je hoe dat komt? Omdat het hotel Booking een aantal kamers heeft beloofd die ze niet elders mogen verkopen :) Ze mogen de kamers dus zelf ook niet verkopen, omdat de kamer 'weggeven' is en vrij moet zijn voor een last minute Booking boeking.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:27

Thokkadisje schreef:
Achterom schreef:
Wij hadden in Taiwan zelfs dat ze zeiden dat er geen kamer meer beschikbaar was. Toen heb ik ter plekke geboekt via booking.com en toen konden we dus wel een kamer krijgen :')


Weet je hoe dat komt? Omdat het hotel Booking een aantal kamers heeft beloofd die ze niet elders mogen verkopen :) Ze mogen de kamers dus zelf ook niet verkopen, omdat de kamer 'weggeven' is en vrij moet zijn voor een last minute Booking boeking.

Tja, dat had ik wel verwacht en dat doet de hotelhouder helemaal zelf. Dus dat gejank achteraf dat ze er te weinig aan over houden, trek ik me dus niet meer zoveel van aan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:40

Vriendelijk :=

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:30

Nee, niet echt nee :D
Daar heb je gelijk in :j
Ik merk dat ik het af en toe wat zat ben, het is gewoon een business deal. Als het hotel het er niet mee eens is, kunnen ze ook gewoon geen zaken doen met booking/hotels.nl/tripadvisor/etc. Maar dan ook accepteren dat ze ook niet de exposure krijgen.
Booking.com gebruiken om een hotel op te zoeken en vervolgens rechtstreeks een deal maken met het hotel zelf is in feite ook weer oneerlijk tegenover booking.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Hotelletje vinden en boeken, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:18

Hier inderdaad ook meestal Google plaatsnaam en hotel. Daarnaast gebruik ik ook booking.com en vind ik de van der valk exclusive hotels erg fijn.

Zat dit weekend in een gewone van der valk, maar daar zit toch wel duidelijk verschil tussen.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 16:02

darkadia schreef:
Hier inderdaad ook meestal Google plaatsnaam en hotel. Daarnaast gebruik ik ook booking.com en vind ik de van der valk exclusive hotels erg fijn.

Zat dit weekend in een gewone van der valk, maar daar zit toch wel duidelijk verschil tussen.

Wat is het verschil?

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:25

fleurtjeuh schreef:
darkadia schreef:
Hier inderdaad ook meestal Google plaatsnaam en hotel. Daarnaast gebruik ik ook booking.com en vind ik de van der valk exclusive hotels erg fijn.

Zat dit weekend in een gewone van der valk, maar daar zit toch wel duidelijk verschil tussen.

Wat is het verschil?


Kamers minder ruim/luxe en het personeel vond ik ook minder vriendelijk.
De exclusive hebben wat meer klasse en voordeel is dat je daarbij ook kan sparen voor korting op een volgende boeking.