Malta

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zertab
Berichten: 12068
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Malta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 10:38

Ola!
Kon niet zo snel aan topic vinden, maar mocht deze bestaan, dan mijn excuses!

Zijn er hier bokkers die naar Malta op vakantie gaan? Zo ja, waar ergens zitten jullie en wat gaan jullie allemaal doen/bekijken? :)


Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Malta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:45

Ik ben er wel eens geweest! Het was er erg mooi, leuk om heen te gaan. Maar!! Zorg dat je een appartement hebt / zelf kunt koken. Het eten was best wel... Nouja Brits zeg maar

Zertab
Berichten: 12068
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 15:27

Sintara schreef:
Ik ben er wel eens geweest! Het was er erg mooi, leuk om heen te gaan. Maar!! Zorg dat je een appartement hebt / zelf kunt koken. Het eten was best wel... Nouja Brits zeg maar


We hebben een hotel geboekt, maar komt vast goed. Ik ben niet zo'n moeilijke eter. :P Plus, in hotels hebben ze vaak wel wat algemenere dingen lijkt me, dus desnoods eten we elke avond in ons hotel.

Lottehorse27
Berichten: 235
Geregistreerd: 05-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:47

Ooeeh leuk!! Ik ben vorig jaar geweest voor 8 dagen. Ik heb daar familie wonen dus die kende de lekkerste restaurantjes wel. Ik zal in Mellieha maar het maakt daar niet zoveel uit waar je zit want het eiland is maar klein en je bent zo van de ene plek naar de andere. Valetta is (natuurlijk) wel leuk om naar toe te gaan. Ik vond het wel wat tegenvallen kwa winkels. Medina is ook aan te raden. Hier zit een heeeel lekker taarten restaurantje waar je echt de beste taartpunten kunt krijgen en heel leuk kunt zitten, volgens mij heet het La Fontanella ofzoiets. In Mosta kun je de grote kerk in, daar is ooit een bom in gevallen die nooit is af gegaan (geloof ik) en die kun je dus nog steeds bekijken. En je hebt nog popeye village (wel mega toeristisch) en nog golden bay beach en Gozo is ook wel een aanrader om naartoe te gaan en... teveel leuke dingen :D :') .

assileM
Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Malta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:01

Ik heb er 3 maanden gewoond voor stage. Dus mocht je vragen hebben :)

'Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het windstil.'

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:59

Ik heb er 6 maanden gewoond en gewerkt. In welk hotel verblijf je? :)

Een paar tips voor Malta:

- Dingli Cliffs
- Marsaxlokk (evt op zondag ochtend naar de markt)
- Mosta Dome in Mostar waar een bom is gevallen in een volle kerk en niet ontploft is.
- Mdnina, de mooiste stad van Malta en taart eten bij Fontanella
- Golden Bay voor een mooi zand strand
- Valetta de hoofstad is prachtig! Als je echt geïnteresseerd bent in de geschiedenis bezoek dan de film The Malta Experience Valetta. Ik vond het persoonlijk niks aan, maar als je houd van geschiedenis is het een aanrader!

Wat ook leuk is, is om naar The Blue Lagoon te gaan. In het hoogseizoen barst het er van de mensen, maar in het laagseizoen valt het mee!

Een dagje gozo is ook de moeite waard! Hier ben je even weg van alle drukte die op Malta is <3

TIP: Huur geen auto! Ik heb zelf wel gereden en vond het oké te doen. Maar ik heb een collega gehad die paniekaanvallen door het verkeer van daar kreeg... Ook vaker gasten die de auto eerder in wilde leveren omdat ze het niet te doen vonden.

Ga mee op een excursie, pak de hop on off bus of de gewone lokale bus is over het algemeen ook prima te doen.

The world is a book, and those who not travel read only a page

idje
Berichten: 1309
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:19

Ik ben een paar jaar geleden een week naar Malta geweest.
Geen Engels voer tegengekomen, dus dat zal wel afhangen van waar je zit.
La Fontanella in Medina heeft inderdaad het meest heerlijke gebak, maar ze zijn sowieso goed in taart op dat eiland.
Malta is als je van archeologie houdt heel bijzonder.
Tempels ouder dan die in Egypte, de grootste staat op Gozo,
en vergeet vooral de “karrensporen” niet.
Die zijn op veel plekken gevonden op Malta.
Gleuven in de rotsen, twee aan twee, en overal de zelfde afstand.
Komen nergens anders voor en niemand weet er nog het fijne van, behalve dat ze oud zijn.
Heel oud.
Niet ver van de Dingly Cliffs liggen er zoveel, kris kras door elkaar, dat ze die plek “ Clapham Junction’ genoemd hebben.
Goede tip, koop een bus abonnement.
De bussen rijden echt zo ongeveer overal naar toe.
Er is 1 maar aan.
Ze zijn te vroeg, te laat of komen helemaal niet.
Maar toch, we hebben zo alle uithoeken van Malta gezien voor weinig geld.

Veel plezier!

Wel op, niet over de rug van het paard.
[o]

Zertab
Berichten: 12068
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Malta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 16:46

Bedankt iedereen! :)

Zertab
Berichten: 12068
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Malta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 10:19

Iemand naar de paardenraces geweest op Malta? Is dat de moeite waard?

idje
Berichten: 1309
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:44

Nee, niet geweest.
Maar rond de drafbaan kun je zomaar een paard met sulky en al aan een huis vastgebonden tegenkomen
of paarden met sulky’s door het verkeer zien crossen.
Dan kijk je toch wel even raar op :wow:

Wel op, niet over de rug van het paard.
[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, CharleyT, Chinas, craiester, F_inley, Jorex, Marleen_L, moonsparkle, mvdende, RanjaRietje, stella92, SuperSuup en 80 bezoekers