Vakantie met baby, wat is leuk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 10:26

Hoi Bokkers,

Er zullen vast meer mensen eens met hun baby op vakantie zijn geweest dus vraag het hier eens.

Wij willen deze zomer op vakantie met ons zoontje die dan ongeveer 8 maanden is.

We willen graag in Nederland blijven en dachten zelf meteen aan zeeland, maar wat zou buiten zeeland nog leuk zijn en wat zijn aanraders? En zijn er ook aanraders in zeeland?

Huisje of caravan en wij willen het liefst wat dingen gaan bekijken, en lekker wandelen, dus kom maar op met de tips :D

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:34

Ik vind het wel belangrijk dat het huisje dan groot genoeg is óf dat er iets van een binnenspeelplaats bij zit zodat je je kleintje kunt laten bewegen. Rond die periode zijn ze druk bezig met kruipen en staan en dat is buiten lastig als het slecht weer is.

Voor de rest lekker de draagzak/doek mee voor het vele wandelen en zodat je de slaapjes niet in bed hoeft te doen.

Eerlijk gezegd vond ik landal ook toch wel best fijn met die leeftijd. Lekker een zwembad erbij, restaurant waar je makkelijk kan aanschuiven. Landal rabbit Hill vonden wij wel een aanrader. Midden in de bossen en lekker rustig .

Moiraliann
Berichten: 120
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Grootebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:42

Wij gaan dit jaar met onze dochter naar de camping in Ermelo op de Veluwe.
Onze dochter is nu 8 en halve maand en op moment dat we 2 a 2 en halve week gaan, is ze bijna 11 maanden. Wij staan op een camping met een binnenzwembad die midden in de bossen ligt. Je loopt eigenlijk aan alle kanten het bos in. Ook zit de schaapskooi vlak bij, onze dochter vind beestjes nu al geweldig. Voor de rest is er genoeg leuke uitjes in de omgeving en genoeg om te wandelen voor ons.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:16

Let er met zwembaden op dat de temperatuur van het water niet te laag is. Volgens mij is het advies vanaf 30 graden. Op veel websites van parken staat de temperatuur wel vermeld, of dat het niet geschikt is voor baby's. Anders even een email sturen vooraf, want de temperatuur kunnen ze je wel vertellen.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:18

Camping de paalberg op de veluwe bied alles wat je zoekt!

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 10:09

Dankjewel voor de tips, daar kunnen we wat mee!

Anoniem

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:37

Wij zaten met dezelfde zoektocht voor in September, maar dan met een kindje van 13 maand. Wij hebben gekozen voor een huisje in centerparcs. Vooral voor de handigheid (supermarkt in het park zelf, restaurant idem etc) alsook de hondvriendelijkheid. Een speeltuin voor kleine kindjes en een zwembad. Dat is voor ons ideaal. Wij gaan naar het park vlak bij metz, dus op mooie dagen kunnen wij van alles gaan bezoeken, maar op sombere dagen is het huisje ruim genoeg en kan je ook van alles doen met baby/peuter.

Anoniem

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:16

Landal en Centerparcs parken zijn wat dat betreft eigenlijk heel goed toegepast op gezinnen met kleintjes.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:22

Wij gaan altijd naar labdal de lommerbergen, hebben 2 kleine kindjes en een hond .Ligt in t groen, subtropisch zwembad, kinderboerderij, speeltuinen, restaurants,...

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:58

Drenthe is ook erg leuk, veel te doen. Centerparcs of landal zijn idd altijd wel aan te raden, omdat daar vaak alles voor handen is en ingesteld is op kleine kinderen...

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:02

Wij hebben de beste vakanties toen onzekids klein waren gehad op de wat luxere campings met veel voorzieningen voor kinderen. Camping de Zandstuve (in Hardenberg?) was favoriet. Binnenzwembad, binnen speel gelegenheid, veel entertainment voor kinderen. Gelegen in een mooie omgeving ook.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:11

Wij zijn vorig jaar met onze tweeling van 9 maanden naar Zuid-Frankrijk geweest. Altijd prima weer, dus dat is echt fijn!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:24

Het is maar net wat je zelf gewend bent en wilt.
Wij zijn gewend om primitief te kamperen, met een koepeltentje.
Maar nu met baby zag ik dat nog niet voor me. Dus caravan gekocht.
Twee weken geleden gingen we proef draaien met onze drie maanden oude baby op een boerencamping in Zeeland. We hadden heerlijk weer en hebben genoten. Moet wel zeggen dat het een thuiswedstrijd was, we wonen er zelf om de hoek. Maar het was proefdraaien.
Heb je tips nodig qua omgeving, laat maar weten. Zat (boeren)campings hier.

Dus kijk goed wat je nodig hebt. Is een zwembad nodig of een speeltuin. Naar mijn idee heeft een baby dat allemaal nog niet nodig.

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:35

_Tarzan schreef:
Hoi Bokkers,

Er zullen vast meer mensen eens met hun baby op vakantie zijn geweest dus vraag het hier eens.

Wij willen deze zomer op vakantie met ons zoontje die dan ongeveer 8 maanden is.

We willen graag in Nederland blijven en dachten zelf meteen aan zeeland, maar wat zou buiten zeeland nog leuk zijn en wat zijn aanraders? En zijn er ook aanraders in zeeland?

Huisje of caravan en wij willen het liefst wat dingen gaan bekijken, en lekker wandelen, dus kom maar op met de tips :D



Wij gaan heel graag naar Hoenderloo. Ons vaste park heeft echt hele leuke en ruime huisjes en als je het park uitloopt, zit je meteen in de Veluwe. Heerlijk om te wandelen - wij gaan er extra naartoe zodat onze hond ook lekker veel kan lopen zonder dat we veel andere mensen tegenkomen. Het is vanuit ons, Heerlen, 2uurtjes rijden.

https://www.roompot.nl/vakantieparken/n ... WkEALw_wcB

En gefeliciteerd met jullie zoontje! Ik zie nu pas dat je een zoontje hebt dus ik denk dan feliciteer ik nog even (ik ben Melissa van Helmer)

Ook gaan we wel eens naar een Roompot park in Arcen, uurtje van hier vandaan, waar je ook onwijs mooi kunt wandelen. Je kunt er ook fietsen huren. Park heeft ook een binnen zwembadje wat goed te doen is met een kleintje - we gaan er in het najaar naartoe met vrienden die ook een baby van 10 maanden dan mee hebben. En ook mooie, luxe en moderne huisjes.

https://www.vakantieparkresortarcen.nl/ ... PcEALw_wcB

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 18:22

Dankje voor de verdere tips!
Wat grappig Melissa, dankjewel en dankje voor de tips :D

Lindsey_99
Berichten: 2476
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:25

Zeeuws Vlaanderen is ook leuk. Onderin, bij Cadzand en zo. Het is daar nooit zo belachelijk druk. Kun je ook een uitstapje maken naar België.

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:51

Center parcs in Zeeland is een aanrader. Center parcs heeft alles voor de kleintjes. Wij zijn nog bij broedershoek in Zeeland geweest. Heel simpel park, maar genoeg te doen in de buurt. Stuur maar een berichtje als je nog iets wilt weten

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:25

Ik vind zelf wel bij veel center parks parken de huisjes verouderd. Nu maakt de ene persoon dat geen zak uit, want je zit natuurlijk niet de hele dag in het huisje. Maar wij persoonlijk hebben lievers iets modernere en luxere huisjes en dan kan ik Roompot bv. meer aanraden. Qua activiteiten op parken zelf is center parks wel heel goed, maar hoeveel je hiervan kunt doen met een baby is ook op een hand te tellen denk ik.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:59

Wij gaan over 2 weken naar een Roompot vakantiepark in Limburg, onze dochter is 7 maanden :)
Zoiets zou ik je ook aanraden, kijk ook even op actievandedag.nl ! Daar staan vaak goede aanbiedingen op voor zulke parken.

Anoniem

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:14

Wij zijn toen onze dochter 4 maanden oud was naar Roompot op Texel geweest. Klein familie park met lekker zwembadje. Voor de rest bij Ecomare geweest, gewinkeld en gewandeld.
Afgelopen weekend zijn we een weekendje naar de Efteling geweest (dochterlief is nu 10 maanden) en dat vonden we ook erg leuk. Dit keer zaten we alleen in een hotel in plaats van een los huisje, dat zou ik niet snel meer doen. Dochterlief lag in de badkamer in haar campingbedje en ik was contant bang dat ze te hard geluid zou maken voor de andere mensen. :)

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 17:45

Hotel gaat hem sowieso niet worden, lijkt mij niet zo handig met een kleintje :=

Roompot ga ik ook eens naar kijken alleen niet in Limburg want het mooie heuvelland zien we elke dag al :P

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Vakantie met baby, wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:51

Het land van bartje in drenthe zijn wij veel geweest met de kinderen toen ze klein waren...luxe huisjes en een fijn zwembad...en mocht hwt wat kouder zijn ook een binnen zandbak / speelruimte waar ze kunnen spelen/kruipen...

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:01

Anoniem schreef:
Wij zijn toen onze dochter 4 maanden oud was naar Roompot op Texel geweest. Klein familie park met lekker zwembadje. Voor de rest bij Ecomare geweest, gewinkeld en gewandeld.
Afgelopen weekend zijn we een weekendje naar de Efteling geweest (dochterlief is nu 10 maanden) en dat vonden we ook erg leuk. Dit keer zaten we alleen in een hotel in plaats van een los huisje, dat zou ik niet snel meer doen. Dochterlief lag in de badkamer in haar campingbedje en ik was contant bang dat ze te hard geluid zou maken voor de andere mensen. :)


Kun je wel een beetje de attracties in met zo'n kleintje? De achtbaan wordt 'm niet, dat snap ik :')
Maar de rest?

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:02

Mijn kleine had ongeveer dezelfde leeftijd toen ik voor het eerst met hem op vakantie ging. Wij zijn lekker naar de camping geweest, met de caravan. Picknickkleed op de grond, speelgoed erbij en lekker genieten. Ik ben ook heel erg van het wandelen en daarvoor had/heb ik een draagzak die je op je rug kan dragen.
Mijn ervaring is, hoe makkelijker je zelf bent, hoe makkelijker het is. En zo'n kleintje vermaakt zich praktisch overal :)

Edit: Efteling is echt heel leuk met kleintjes! Ze mogen op de achtbanen na praktisch overal in. Ik ben vorig jaar met mijn zoon geweest en die is echt heel klein, maar hij mocht zelfs in de waterbaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:07

Aranel schreef:
Anoniem schreef:
Wij zijn toen onze dochter 4 maanden oud was naar Roompot op Texel geweest. Klein familie park met lekker zwembadje. Voor de rest bij Ecomare geweest, gewinkeld en gewandeld.
Afgelopen weekend zijn we een weekendje naar de Efteling geweest (dochterlief is nu 10 maanden) en dat vonden we ook erg leuk. Dit keer zaten we alleen in een hotel in plaats van een los huisje, dat zou ik niet snel meer doen. Dochterlief lag in de badkamer in haar campingbedje en ik was contant bang dat ze te hard geluid zou maken voor de andere mensen. :)


Kun je wel een beetje de attracties in met zo'n kleintje? De achtbaan wordt 'm niet, dat snap ik :')
Maar de rest?


Zeker! Best veel zelfs.
Wij zijn in de carnaval festival geweest, droomvlucht, stoomcarrousel, pagode, gondoletta en de monorail. Dl vond het fantastisch. Bij de stoomcarrousel schrok ik zelfs een beetje dat hij best hard ging, maar dl vond het geweldig, pakte de steun vast en ging zitten wiebelen :=
Fata morgana mag ook, maar dl was kapot dus we zijn lekker naar huis gegaan.

En uiteraard lekker wandelen in het sprookjesbos!