Airbnb

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 12:52

Ik kon geen centraal topic vinden voor airbnb dus maak er bij deze 1 aan.

Ik wil over een paar weken er uit gaan, rondreizen door Europa met mijn auto. Ga mijn auto volgend weekend wegbrengen naar de garage voor de check en ga dan alles inplannen. Verwacht rond 2/3 juni te vertrekken richting Duitsland, eerst 1 nachtje misschien rond Hannover een overnachting zoeken en dan doorreizen naar Berlijn waar ik op bezoek ga bij een vriendin. Daarna wil ik een mooie overnachting voor ca 4 nachten in polen, dan wellicht 1 of 2 in Tsjechië, dan 3 of 4 in Oostenrijk en dan weer richting huis. Ik zit met een laag budget (max 25 euro per nacht) en ga alleen. Wil mijn eigen woning en de langere periodes met een wasmachine. Graag ook in een mooie omgeving met een mooi uitzicht.

Ik zoek dus mensen die evt wat aanraders hebben. Voor een idee van de omgeving die ik zoek:


Afbeelding

Ik weet dat het niet het grootste budget is, maar ik ga buiten de vakantieperiode en ben alleen dus vrij beperkt :+ hoeven echt geen luxe villa’s te zijn, zolang er maar electriciteit is en WiFi in geval van geen bereik met eigen telefoon.

Ik hoop dat er hier mensen zijn met een beetje ervaring :D word voor mij de eerste keer dat ik met de auto op reis ga, wel vaker in Duitsland geweest maar nog nooit zo ver.

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:57

gewoon die filters invullen op airbnb en dan kijken op de kaart?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 12:59

Amyyy schreef:
gewoon die filters invullen op airbnb en dan kijken op de kaart?

Ben ik inderdaad al aan het doen, nadeel is alleen dat je niet weet hoe goed het bereikbaar is, soms ook niet hoe het uitzicht is. Ervaringen uit eerste hand vind ik het prettigst.

Ik wil wel een beetje goed begaanbare wegen hebben. Een klein stukje landwegen geen probleem maar Mn auto en met name de velgen zijn niet geschikt voor wegen met veel kuilen eb gaten :+

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:12

Kies alleen huizen met veel goede reviews, mijn ervaring is dat het dan ook wel echt goed is. Maar een volledig eigen huis voor 25 euro per nacht klinkt mij als erg krap in de oren. Wij verblijven al jaren alleen maar via Airbnb, maar budget is dan 50 euro per persoon per nacht. Voor 25 kom je eerder aan een tuinhuisje.

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:14

Vaak staan er ook al aardig wat recensies van de mensen die er zijn geweest online. Daar kijk ik altijd vrijwel direct naar :))
En meestal zijn de eigenaren ook goed te bereiken voor vragen.

Bij plekken zonder reviews ben ik toch altijd wat huiveriger voor om heen te gaan. Ik zou een plekje met meer reviews eerder kiezen dan eentje zonder enig review.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:19

Inderdaad goed de reviews lezen, en er ook rekening mee houden dat mensen op basis van hun eigen verwachtingen reviewen. Zo heb ik eens in een kamer in San Francisco gezeten voor 75 euro per nacht in een dure periode (er was een groot festival maar daar kwam ik niet voor). Die kamer kreeg gigantisch goede reviews maar dat was puur omdat het relatief gezien zo goedkoop was. Andere kamers in die periode waren minimaal het dubbele dus de prijs-kwaliteitverhouding was top. Maar de kamer was klein, het bed was brak en het was niet echt heel schoon allemaal..

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 13:21

Voor 25 euro is er nog best veel te vinden...
ik wil echt niet delen, en wil wel mijn eigen keuken, badkamer en toilet tot mijn beschikking. Een huis hoeft niet perse maar ik moet dus wel echt mijn ding kunnen doen zeg maar. Badkamer en toilet delen is een no go :+

Deze vind ik echt leuk
https://www.airbnb.nl/rooms/34178262?wl ... BUEl3bdAbA

Edit; heeft weinig recensies dus deze valt dan af volgens jullie of is een groot risico?

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:32

Je kunt ook altijd naar de recensies van de verhuurder zelf kijken.
Deze verhuurder heeft bijvoorbeeld 35 recensies op z'n naam staan van verschillende locaties. Als deze goed zijn dan zou ik de locatie die je stuurde ook wel vertrouwen :j

In Polen zou je ook rondom Marczow kunnen kijken. Daar staan geloof ik ook leuke huisjes op. Jelenia Gora ligt daar niet ver vanaf.
Ga je ook naar Jaskolka? :))

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Re: Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:41

In tjechie op de grens met polen is pec pod snezkou en adrspach erg mooi! In adrspach kun je een pension voor zon 20-25 per nacht wel vinden denk ik.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 13:49

Jaskolka is een tinkerfokkerij als ik het zo zie? Wou inderdaad ook nog graag paarden ermee combineren, dus kijken of ik nog langs een stal kon om te fotograferen of rijden eventueel. Maar dat ga ik de komende weken even uitzoeken. Ik wil een huis gaan kopen dus daarvoor moet ik echt even op vakantie gezien ik die kans heel lang niet meer ga krijgen :+

Ik ga vooral overal heen om mooie stukjes natuur te zien en wat van geschiedenis. Ga alles alleen doen (altijd al gedaan, werkt het beste voor mij) dus even alles goed in kaart brengen wat ik wil :+ 7 uur rijden lukt mij niet aan 1 stuk, 3,5 uur zal de max zijn met 1 of 2 tussenstops, kamp momenteel met een depressie en burn out dus ik zal alles op mijn tempo doen waar ik mij goed bij voel... word een hele taak voor maar maar ik denk dat dit voor mij mentaal een heel goede stap is richting herstel...

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:54

Ja, Jaskolka is een Tinkerstoeterij die van een Nederlandse man is. Als het goed is, is de huismeester/diegene die over de reserveringen en eten enzo gaat, ook Nederlands.
Je kunt er heel leuk rijden door de bergen heen :))

Daar kun je eventueel ook overnachten voor €28,- per nacht, inclusief ontbijt.
Maar dat zeg ik, geloof dat AirBnB ook een aantal huisjes aanbied in omgeving (Wlen/Marczow)
Hier staan een aantal foto's die ik heb gemaakt tijdens tochten daar;
SayaJones @ [ITP] Trektocht te paard in Polen. Práchtige ervaring

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:57

De host in de link is superhost, in mijn ervaring is dat eigenlijk altijd terecht.

Ik geef toe dat de prijzen in die regio erg laag liggen, dan moet je voor €25 wel iets leuks kunnen vinden.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 14:15

Dan kijk ik alleen bij supwrhosts lol.

Ik zie trouwens vaak bijkomende kosten als schoonmaken, vind 30 euro voor schoonmaken best heftig :+ neem aan dat ik het gewoon netjes moet achter laten?

@sayajones, wauw ziet er erg mooi uit! Gok alleen dat zon trektocht voor mij lichamelijk te intensief zal zijn helaas, wel heel vet!

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:18

Schoonmaakkosten worden meestal toegevoegd aan je Airbnb rekening.

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:25

Snap ik :j
De foto's waren vooral om de omgeving te laten zien. Korte ritjes doen ze daar ook, omgeving wordt er niet minder mooi op <3

Ik zag ook al €30 aan schoonmaakkosten enzo voorbij komen, dat is dan nog meer dan een nacht zelf. Vind ik ook heftig :+ Die sla ik dan ook altijd over :+

Iets minder mooi uitzicht wellicht, maar ziet er wel gezellig uit, plus wifi en wasmachine, €14 per nacht;
https://www.airbnb.nl/rooms/31526178?lo ... s=YfwQ8IYS

Deze ziet er ook tof uit <3 Ook met wifi en wasmachine & €12 per nacht;
https://www.airbnb.nl/rooms/33864737?lo ... s=YfwQ8IYS

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 14:30

Oh geen idee hoe dat zit met airbnb rekening. Wil in elk geval niet hoge onverwachte kosten hebben en al helemaal niet als ik maar 1 nachtje blijf xD denk dat ik rond Hannover nog ergens wil overnachten op weg naar Berlijn.

Eff je linkjes kijken dankjewel :P
Edit; die laatste is echt mooi!!!!

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 13:27

Even alles qua verzekeringen en dekkingen gecheckt en kan goed op reis :+ alleen mijn id kaart nog en Mn auto fixen en klaar.

Ik twijfel nog of ik van ene plek naar andere plek moet gaan of niet gewoon een langere periode op 1 mooi stuk. Wil ongeveer 1,5 week a 2 weken weg zijn.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:41

Je wil wel een heel groot stuk afleggen in maar anderhalve week, zeker als je maar beperkt kunt reizen per dag.
Je bent dan alleen maar aan het reizen en haasten, ik zou lekker een kleiner stuk pakken en genieten van de omgeving.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 21:49

Goof schreef:
Je wil wel een heel groot stuk afleggen in maar anderhalve week, zeker als je maar beperkt kunt reizen per dag.
Je bent dan alleen maar aan het reizen en haasten, ik zou lekker een kleiner stuk pakken en genieten van de omgeving.

Scheelt dat ik autorijden wel echt leuk vind... geniet dan ook al van de omgeving. dus dat maakt mij op zich niet uit. Leg het heen in 3 etappes af denk ik (Hannover, Berlijn en dan jelenia Gora wss). Terug twijfel ik nog wel, denk dat ik dat met 1 tussenstop ga doen maar dat weet ik nog niet. Ga het nog beter uitstippelen allemaal

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:57

Ja, zou ik doen ja.
Als je de heen weg (heenweg? Het is toch een roundtrip??) in 3 dagen doet, ben je dus al een halve week kwijt en heb je nog 1 week om al Polen, Tsjechie en Oostenrijk te doen. En dan weer naar huis te rijden. Da's heftig hoor.

Ik ga iedere zomer roadtrippen en een paar jaar geleden hadden wij het ook te fanatiek ingezet. Flink gereden, heel veel gezien. Zoveel eigenlijk dat niet alles was blijven hangen en ik doodmoe was daarna (ondanks dat ik gek ben op rondtouren met de auto). Sindsdien touren we nog steeds, maar richten we ons wel op een kleiner gedeelte. Daar geniet ik echt veel meer van.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:14

Kwam deze tegen met gewoon even snel zoeken in tsjechie, vind het persoonlijk wel een gave:
https://www.airbnb.nl/rooms/13113319?location=Tsjechië&guests=1&adults=1&source_impression_id=p3_1558123963_J6KHOOyWu3QhwNkZ&s=5OXfCqru&check_in=2019-05-27&check_out=2019-05-30&sl_alternate_dates_exclusion=true

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 02:41

Ik zal ook enkel doen waar ik mij goed bij voel. Ik ga sowieso naar Duitsland en polen maar de rest weet ik nog niet.