Vakantie sevilla

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IIII
Berichten: 136
Geregistreerd: 30-01-15

Vakantie sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 14:28

Over 2 weken ga ik met een vriendin 5 dagen naar sevilla. Hebben jullie tips voor leuke plaatsjes waar we kunnen eten of uitgaan (we zijn 17) of dingen die we daar moeten doen of dingen die we echt gezien moeten hebben in onze tijd daar?
Alle tips zijn welkom.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Vakantie sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:35

Sevilla is erg leuk!
Sowieso zou ik je aanraden om naar het Plaza de Espana toe te gaan. Dat is erg mooi :)
Alcázar Real de Sevilla is ook leuk, prachtige tuinen hebben ze daar.
Plaza/Museo de Toros is best leuk om heen te gaan, niet naar het stierengevecht zelf, maar naar het museum dat ze hebben.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:36


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:53

Erg leuke stad! Ik was er vorig jaar. Even uit mijn hoofd (ik vergeet vast een hoop):

Je hebt er de Setas de Sevilla, ook bekend onder de naam Metropol Parasol. Je betaalt 3 euro entree en je ticket kun je dan inwisselen voor een drankje in het café boven. Bijzonder bouwwerk met een mooi uitzicht over de stad: https://setasdesevilla.com/

Je hebt er parken waar je heerlijk kunt lopen en zitten, zoals het Parque de María Luisa en de Jardines de la Buhaira. Ook mooi: het oude klooster Santa Maria de las Cuevas (een stukje buiten het centrum) met daarbij eveneens een park.

Het Alcazar heb ik overgeslagen, maar mijn hotelletje zat wel in een straatje aan de voet ervan. Leuke wijk, allemaal van die kleine smalle straatjes en pleintjes. Probeer ergens online een leuke stadswandeling (of meerdere) te scoren die niet alleen langs de top 10 van bezienswaardigheden gaat, maar ook dat soort straatjes en pleintjes meenemen.

Je zou ook nog een dagje Cordoba kunnen doen met de trein (Renfe) of met de bus (ALSA).