Rondreis in Indonesie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Rondreis in Indonesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 12:02

Graag zou ik volgend jaar of het jaar erop, een rondreis in Indonesië maken.
Het liefste een reis waar je niet elke dag in een bus zit, maar ook tijd hebt om rond te kijken.
Mijn vader is in Bandung geboren, dus die moet er zeker in zitten.
Ik zit nu te denken aan een groepsreis van ong 3 weken.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen. Welke reisorganisatie raden jullie aan en welke absoluut niet?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:09

Wij zij afgelopen kerst naar indonesie geweest, overigens geen georganiseerde reis. Ook naar bandung om mijn oma's huis te bezoeken. We zijn 3 dagen in bandung geweest en eigenlijk vonden we dat zelfs te lang. Vonden het geen fijne stad en enorm vies. We zijn blij dat we het huis hebben gezien en zelfs er meerdere malen hebben kunnen eten. Maar als je meerdere dingen wil zien zou ik niet kiezen voor een reis die daar te lang blijft hangen :)

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:11

Leuk vooruitzicht! Ik heb in Mn eentje een rondreis gemaakt door Indonesië. Ben begonnen in Jakarta en vanuit daar met de trein naar Bandung en jogjakarta gegaan. Vanuit daar gevlogen naar Surabaya en de bus naar probolingo gepakt. Vanaf daar een tour naar bromi en IJen vulkaan gedaan en toen naar Bali gegaan. Van Bali naar lombok, Flores en de gili eilanden. Echt een aanrader! Ik heb geen tips voor groepsreizen helaas. Maar mocht je nog dingen willen weten, vraag maar raak!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Rondreis in Indonesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:47

Ik verplaats je topic naar BEU (Bokt Erop Uit), daar past het beter.
Veel plezier met voorbereiden!!!

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Rondreis in Indonesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 02:39

Geen tips voor groepsreizen helaas.

3 jaar geleden ben ik ook naar Indonesië geweest. Echt een geweldig land!
Ik zou in je eentje gaan. Helemaal in Indonesië kan je prima zelf reizen en scheelt erg veel geld. In 3 weken zou ik gaan voor een stuk Java en Bali.
De meeste groepsreizen zouden mij te vol gepland zijn. Je hebt soms wel even tijd voor jezelf, maar gaat meestal ook als een gek door het land heen. Zonde!