Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 22:21

Suzanne F. schreef:
Kinderen kan je ook adopteren he, dus toch een beetje te koop. Dan ‘neem’ je ze ook.
Maar goed, beetje vreemde discussie in een vakantietopic. Al kan je heerlijk op vakantie in 18 plus, adult only resorts!

Net wat je zegt best een aparte discussie. :+

En vaak kies ik toch wel voor adults only, dat geschreeuw aan mijn hoofd geeft nog geen rust.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:24

Ik ben in maart op Gran Canaria naar een adults only geweest, in 1 woord geweldig. Nu nog vliegtuigen met adults only :+

Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 22:30

Fitzroy schreef:
Ik ben in maart op Gran Canaria naar een adults only geweest, in 1 woord geweldig. Nu nog vliegtuigen met adults only :+

Oh leuk, welk hotel ben je geweest? :D

Adults only vliegen is trouwens ook een best goed idee.

Een paar jaar geleden ging ik met een vriendin op vakantie. Ik ben al niet echt gek op kids maar zij is echt het toppunt. Voor ons zat een jongetje met zijn moeder en dat kind dat beukte al elke keer tegen zijn stoel aan zodat bij mijn vriendin alles van het talfeltje viel. Dat jochie zat ook continu omgedraaid op de stoel om ons helemaal te bestuderen wat dus echt vreselijk irritant was. Na een poosje kreeg hij kauwgom van zijn moeder en zat daar zo vreselijk oorverdovend op te smakken dat de bom echt barste bij mijn vriendin. Zij heeft daar toen wat van gezegd en flink boos gekeken naar dat kind waardoor hij keurig netjes op zijn stoel zat de rest van de vlucht.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:36

https://www.tui.nl/fbc-fortuny-resort-5 ... earmodel=1

Echt mooie en fijne appartementen!

Ik heb ook wel eens onenigheid gehad in het vliegtuig. Kindje achter me zat maar tegen mijn stoel aan te trappen. Dus ik werd op een gegeven moment pissig maar ik moest daar van die vader maar begrip voor hebben. Hallo? Ik kies er niet voor dat je met je kind gaat vliegen.

Raineri
Berichten: 6230
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:41

Wat een onzin Fitzroy. Kind moet normaal doen. Ik heb niets tegen huilende kinderen of baby’s in het vliegtuig, voor hun doet het opstijgen en landen eenmaal wat meer pijn. Helaas heb je van die bestemmingen waar ook veel tokkies naartoe gaan.

Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 22:55

Oh ziet er leuk uit! :D

Ja idd als een kind een keer huilt ivm druk op de oren is dat logisch. Maar dat vreselijk irritante gedoe mag best door de ouders de kop ingedrukt worden.

Ik zag laatst een lijst met bestemmingen waar veel tokkies naar toe gaan. :')

Edit:

1. Antalya
2. Alanya
3. Salou
4. Chersonissos
5. Sunny Beach
6. Benidorm
7. Lloret de Mar
8. Zandvoort
9. Scheveningen
Bonus voor tokkies met wat centjes: Ibiza!
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 16-05-19 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:57

Oh ik snap dit topic ook goed.

Ik heb nog 3 vakanties gepland op het moment (omg hahaha)

Maar na Januari moet bij ons waarschijnlijk ook even de knip erop ivm kopen huis.

En net zoals jij; thuis vakantie hebben is gewoon niet vakantie. Dan ben ik constant aant opruimen of klusjes doen.

En “goedkoop in eigen land”.
Ik kan je vertellen dat voor een week in Australie je meer kwijt bent dan een week in Bali :’)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:13

Pfff nou liever een huilend kind en een paar keer zooi van je tafeltje af... Dan om zes uur sochtends in het hoogseizoen met een prijsvechter vier uur lang eentje op de stoel voor je hebben te springen. Ik ben 1.86m en kon twee dagen amper lopen in mijn vakantie. Niet de beste knieën en vliegen is in dat opzicht niet mijn hobby.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:45

Zullen we er ook even geen 'ik haat kinderen' topic van maken aub? Daar is al een ander topic voor :+ Ik lees graag mee hier, maar voor mij hoeft het topic nu niet deze kant op te gaan (het heeft imo ook niet echt te maken met 'ik kan niet op vakantie, maar wil wel graag')

En er zijn ook genoeg volwassen wat vreselijk irritant met voeten tegen de stoelen schoppen enz hoor en luidruchtig kunnen zijn enz. De meeste ouders (En tuurlijk, zeker niet allemaal hoor; ouders die zich nergens wat van aantrekken vind ik als ouder zijnde ook super irritant }:) ) zullen lig proberen om hun kinderen op te voeden en ze zullen toch ook moeten vliegen om de kids er daadwerkelijk aan te laten wennen.

Het is nu eenmaal zo dat er (nog) geen adults only vluchten zijn, dus so be it. Ik vind dit niet het topic om daar nu je gal over te spuwen want het staat volledig los vh topic onderwerp imo.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:56

Wij gaan ook niet op vakantie dit jaar. Bewust voor gekozen, we hebben een nieuw huis gekocht en vindt het belangrijker dat alles eerst klaar is :j

Maar idd TS, we missen het wel haha. De voorpret van een vakantie uitzoeken, het vliegveld en aankomst in vakantieland *\o/*
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 17-05-19 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:59

Tegen de tijd dat wij een nieuw huis kopen - hopelijk in 2021 - zullen wij er lig ook dat jaar wel voor moeten kiezen om een keer over te slaan. Ik kijk al enorm uit naar een verhuizing en hoop dat we ons droomhuis ook gaan vinden tegen die tijd, maar ik zal het ook zeker weten vreselijk vinden om een jaar vakantie over te slaan. Het is dan 'maar' een jaartje overslaan, maar toch :')

Maar ook als we een paar reisvakanties willen gaan doen in Amerika bv. zullen we ook een jaartje moeten gaan overslaan een keer of een vakantie in eigen land moeten doen, om te sparen voor een langere reis. Dat is dan helaas ook niet anders. Maar ik ben gewoon zo'n verwend nest wat gewoon echt even een weekje er tussenuit wil naar een All-Inclusive hotel :')

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:51

Danique_G schreef:
als je mijn vorige berichtje gelezen hebt, dan weet je dat ik ook vaak vlieg. 6 keer per jaar en intercontinentaal ook eens per jaar. Ik probeerde alleen de positieve kant te belichten :) vorig jaar, heb ik welgeteld 23 vluchten genomen. Moet me maar eens verdiepen in een puntenprogramma :’)

Spoiler:
Ik compenseer wel altijd mijn CO2 emissies eens per jaar



Oh dat zou ik zeker doen als je zoveel vliegt. Mijn vriend vliegt ook heel veel en die heeft zo'n platinumkaart inmiddels van de KLM. Daar heb je een hoop voordeel van.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:25

Cursebreaker, is dit jouw topic of zo?
Als TS en ik hier nu even wat over willen zeggen is het niet aan jou om hier de boel te willen regelen. Of ben je ook moderator want dan is me dat ontgaan.

Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 18:17

Nooit gedacht dat dit topic 8 pagina's zou halen. :P

Ach inprincipe is alles al besproken, dus wat maakt het nog uit dat kinderen tijdens een vlucht ook even aangehaald worden? :D

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:40

cursebreaker schreef:
Zullen we er ook even geen 'ik haat kinderen' topic van maken aub? Daar is al een ander topic voor :+ Ik lees graag mee hier, maar voor mij hoeft het topic nu niet deze kant op te gaan (het heeft imo ook niet echt te maken met 'ik kan niet op vakantie, maar wil wel graag')

En er zijn ook genoeg volwassen wat vreselijk irritant met voeten tegen de stoelen schoppen enz hoor en luidruchtig kunnen zijn enz. De meeste ouders (En tuurlijk, zeker niet allemaal hoor; ouders die zich nergens wat van aantrekken vind ik als ouder zijnde ook super irritant }:) ) zullen lig proberen om hun kinderen op te voeden en ze zullen toch ook moeten vliegen om de kids er daadwerkelijk aan te laten wennen.

Het is nu eenmaal zo dat er (nog) geen adults only vluchten zijn, dus so be it. Ik vind dit niet het topic om daar nu je gal over te spuwen want het staat volledig los vh topic onderwerp imo.


Ik heb geen hekel aan kinderen hoor, hooguit aan die runderen die niet weten wat opvoeden is en dit gewoon 4 uur lang z'n gang laten gaan.

Jammer dat het meteen zo opgevat word... Of eigenlijk ingevuld voor een ander. Maar goed, het internet zit er tussen ;)

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:36

Janine1990 schreef:
cursebreaker schreef:
Zullen we er ook even geen 'ik haat kinderen' topic van maken aub? Daar is al een ander topic voor :+ Ik lees graag mee hier, maar voor mij hoeft het topic nu niet deze kant op te gaan (het heeft imo ook niet echt te maken met 'ik kan niet op vakantie, maar wil wel graag')

En er zijn ook genoeg volwassen wat vreselijk irritant met voeten tegen de stoelen schoppen enz hoor en luidruchtig kunnen zijn enz. De meeste ouders (En tuurlijk, zeker niet allemaal hoor; ouders die zich nergens wat van aantrekken vind ik als ouder zijnde ook super irritant }:) ) zullen lig proberen om hun kinderen op te voeden en ze zullen toch ook moeten vliegen om de kids er daadwerkelijk aan te laten wennen.

Het is nu eenmaal zo dat er (nog) geen adults only vluchten zijn, dus so be it. Ik vind dit niet het topic om daar nu je gal over te spuwen want het staat volledig los vh topic onderwerp imo.


Ik heb geen hekel aan kinderen hoor, hooguit aan die runderen die niet weten wat opvoeden is en dit gewoon 4 uur lang z'n gang laten gaan.

Jammer dat het meteen zo opgevat word... Of eigenlijk ingevuld voor een ander. Maar goed, het internet zit er tussen ;)


Het staat er idd wat ongelukkig neergezet door mezelf. Als ik teruglees komt het ook idd erg intens en aanvallend over en zo bedoelde ik het ook niet. Ik vond het alleen jammer dat het gesprek een beetje over ging naar dit onderwerp en reageerde wat te fel. Bij deze dus verontschuldigingen van mijn kant naar de rest hier :)

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:52

Om even terug te komen op de oorspronkelijke issue van TS.

Ik begrijp het helemaal. Als je uit je eigen woonomgeving bent, uit je eigen land, zon, zee, strand op loopafstand dan kom ik ook helemaal tot rust. Dan pas kan ik me echt volledig distantiëren van mijn werk.

Vol genieten van mijn 3 kinderen, die ook volledig ontspannen zijn tijdens een vakantie buiten NL.

Normaliter met de auto, maar na 6 jaar hebben ze het nog met regelmaat over de vliegvakantie naar Rhodos, dat we nu weer gaan Vliegen. Bedankt voor de stoelen ts, kunnen wij naar Tenerife waar we al jaren van buren over horen.

Gelukkig kunnen jullie er nog even samen uit, mijn vriend werkt ook in het weekend (chefkok), dus ook wij hebben altijd even tijd voor ons nodig in de vakantie en thuis ga je toch weer eigen dingen doen. Het is echt een andere beleving

Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 23:28

Ooh van Tenerife ga je geen spijt krijgen dat is echt zo leuk! :D Waar ga je heen en welk hotel?

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:13

Petrichor schreef:
Ooh van Tenerife ga je geen spijt krijgen dat is echt zo leuk! :D Waar ga je heen en welk hotel?


We gaan naar Los Christianos, en verblijven in een duplex appartement. De zus van ex buren woont al naren op Tenerife, we horen er al 10jr vanalles over, tijd om het van dichtbij te bekijken.

Evelyne79

Berichten: 4001
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:22

Als ik het goed begrepen heb kun je niet op vakantie gaan omdat je geen verlofdagen meer hebt maar is het financieel niet het probleem.

Heb je geen mogelijkheid om verlofdagen bij te kopen?

Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 17:28

Evelyne79 schreef:
Als ik het goed begrepen heb kun je niet op vakantie gaan omdat je geen verlofdagen meer hebt maar is het financieel niet het probleem.

Heb je geen mogelijkheid om verlofdagen bij te kopen?

Was dat maar waar, gaat hem helaas niet worden.

Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 17:28

Mama3 schreef:
Petrichor schreef:
Ooh van Tenerife ga je geen spijt krijgen dat is echt zo leuk! :D Waar ga je heen en welk hotel?


We gaan naar Los Christianos, en verblijven in een duplex appartement. De zus van ex buren woont al naren op Tenerife, we horen er al 10jr vanalles over, tijd om het van dichtbij te bekijken.

Oh dan zul je er wel naar toe leven, het is echt super leuk daar hoor!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:55

Oh dan zul je er wel naar toe leven, het is echt super leuk daar hoor![/quote]

Ik ga 8 juni nog een weekje naar Zakynthos met mijn dochter, even weg van alle mannen in het gezin en genieten voordat voor haar de hectiek van het eerste jaar brugklas begint. Maar ik heb in beide vakanties superveel zin!

Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 07:18

Ohh heerlijk!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:30

Ik zou deze zomer niet op vakantie maar kreeg een aanbod om op een huis en dieren te passen in Gelderland dus ben ik toch even de hort op(!)