Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
daantjuhhh
Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:52

Mariposa11 schreef:
Sorry maar jeetje er zijn echt ergere dingen dan 1x niet naar tenerife te kunnen vliegen vanwege een koophuis..

Dat is zeker zo.
Maar ik begrijp TS ook wel.

Ik heb exact het zelfde.
Ook vanwege verkoop oud huis - aankoop nieuw huis voor mij geen Griekenland dit jaar.

Ik baal daar ook van. Ik hou echt van het strand, het lekkere eten. De cultuur. De ontdekkingen.
Ik leef dan echt op.
Een soort reset van lichaam en geest en ik kan er weer een jaar tegen.

Het is een luxe probleem. Dat besef ik mij heel goed. Zal dus niet klagen. Volgend jaar maar weer lekker op vakantie.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:52

Mazida schreef:
Castila: het is alleen maar goed om TS er op te wijzen dat een vliegvakantie gewoon luxe is en dat je er niet dood van gaat als een jaartje niet kunt. Dat zet zaken in perspectief. Zolang je kunt eten, kleding hebt en een dak boven je hoofd heb je geen probleem. En wie weet krijg je een hele mooie zomer in Nederland, kun je ook gewoon naar zee hoor :)


Want daar heb je tijd voor als je aan het klussen bent...

Spijt me zeer, maar je reactie komt verschrikkelijk veroordelend over... Zaken in perspectief? LOL... Als iemand iets voelt, dan voelt iemand dat... Daar gaat een perspectief weinig aan veranderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:55

Castilja schreef:
Jongens please, zullen we niet een wedstrijdje 'zielig doen' starten? Ik vind dat zo vervelend om te lezen; iedereen voelt inderdaad wat 'ie voelt (zoals hierboven ook door iemand gezegd) en jij kunt niet oordelen over of het missen van een vakantie voor een persoon erg is of niet. Voor sommige mensen zal het onder de categorie 'luxeprobleem' vallen; anderen begrijpen maar al te goed was de TS bedoelt. Echt nokken met dat oordelen vanuit je eigen referentiekader.

Dit. := De eerste keer dat we met de auto op vakantie gingen (daarvoor altijd vliegreizen vanwege familie in verre oorden), was ik ook echt not amused. Rationeel natuurlijk absurd, maar op dat moment was het idee van 12 uur in de auto naar Zuid Frankrijk echt de hel.

Maar wat ik gemerkt heb de laatste jaren, is dat als je je focust op je dagelijkse bezigheden, en wellicht een weekendje weg hier en daar, de tijd ook vrij snel gaat, TS. :) Toen ik net zat te bedenken wanneer ik voor het laatst echt op vakantie geweest ben, dacht ik ook: huh, is dat alweer bijna 4 jaar terug? :wow: Tussendoor ben ik wel wat weekendjes weggeweest, en dat helpt op zich wel. Als je een beetje van het "get, ik ben nog in Nederland" gevoel af wilt, kun je natuurlijk ook overwegen om een weekend naar een plek in België, Duitsland of Noord Frankrijk of zo te gaan, dat is nog best te doen en je bent toch even weg uit Nederland.

Petrichor
Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 12:07

Nouja wat heb ik een commotie los gemaakt met dit onderwerp. :')

Nogmaals: Ja vakantie is een luxe, maar hé ik werk samen met mijn vriend heel erg veel. Weekenden samen vrij kennen wij niet dus even een weekendje weg zit er bij ons niet in. Moeten we ook speciaal voor vrij vragen dus dat kan dit jaar ook niet.

Hard en veel werken maakt ons niet uit klagen wij niet over, maar normaal gesproken gaan wij dus ook elk jaar 1 of 2 weken lekker op vakantie. :D Dus nee ik ga mij er niet schuldig over voelen dat ik er van baal dat dat dit jaar dus niet door gaat.

The smell of earth after rain!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:13

Petrichor schreef:
Nouja wat heb ik een commotie los gemaakt met dit onderwerp. :')

Nogmaals: Ja vakantie is een luxe, maar hé ik werk samen met mijn vriend heel erg veel. Weekenden samen vrij kennen wij niet dus even een weekendje weg zit er bij ons niet in. Moeten we ook speciaal voor vrij vragen dus dat kan dit jaar ook niet.

Hard en veel werken maakt ons niet uit klagen wij niet over, maar normaal gesproken gaan wij dus ook elk jaar 1 of 2 weken lekker op vakantie. :D Dus nee ik ga mij er niet schuldig over voelen dat ik er van baal dat dat dit jaar dus niet door gaat.

Ah, dat is wel balen dan. -O- In dat geval zou ik me denk ik gewoon vasthouden aan wat je zelf al aangeeft: een weekje weg in februari of maart volgend jaar. Is nog wel een eindje weg, maar in ieder geval wel iets om alvast naar uit te kijken.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:36

Petrichor schreef:
Nouja wat heb ik een commotie los gemaakt met dit onderwerp. :')

Nogmaals: Ja vakantie is een luxe, maar hé ik werk samen met mijn vriend heel erg veel. Weekenden samen vrij kennen wij niet dus even een weekendje weg zit er bij ons niet in. Moeten we ook speciaal voor vrij vragen dus dat kan dit jaar ook niet.

Hard en veel werken maakt ons niet uit klagen wij niet over, maar normaal gesproken gaan wij dus ook elk jaar 1 of 2 weken lekker op vakantie. :D Dus nee ik ga mij er niet schuldig over voelen dat ik er van baal dat dat dit jaar dus niet door gaat.


Ken het gevoel. Op een iets andere manier. We hebben een huis gekocht en wilden wel graag op vakantie maar nu is mijn stiefdochter bij ons komen wonen en ben ik gestopt met werken daarvoor waardoor een vakantie niet haalbaar is. Dit vind ik ook erg vervelend, gewoon omdat we dan even een weekje tijd voor elkaar konden hebben. Hij werkt wel elk weekend en staat altijd klaar voor zijn werk. Wat ook nodig is dus wil hem daarvoor niet zwart maken ofzo. Maar mis het samen zijn dan wel heel erg. Ja vakantie is een luxe. Maar je wil ook wat tijd voor elkaar en er even tussenuit.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:37

Ach ik zit in dezelfde situatie. Ik heb denk ik met kerst mijn vriend voor het laatst langer dan een uurtje voor mijzelf gehad. Hij heeft 81 vrije dagen openstaan dus daar ligt het niet aan. Alleen een beetje jammer dat hij gewoon geen tijd heeft om vrij te nemen.

Dit wordt ons 2e jaar zonder zomervakantie. Vorig jaar zijn we 6 dagen weggeweest met de auto en dit jaar doen wij niks. Ik ga niet voor een week naar de VS en dat is ons favoriete vakantieland.

Ik begrijp je goed. Het is fijn om eens een keer samen tijd door te brengen.

Vanavond zit ik ook weer alleen bij mijn moeder, hij is aan het werk.

Sophie_Wind
Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:40

Toch wel goed eens een keer geen vliegvakantie, beter voor onze wereld ;)
Waar wij nog wel een aantal decennia gebruik van willen maken :o

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:43

Ik kan me idd goed voorstellen hoe je je voelt TS!

Wij zouden eigenlijk ook niet gaan dit jaar omdat we ook sparen voor een nieuw huis. Maar dat vooruitzicht van niet gaan viel ons toch zwaarder als gedacht, dus hebben we besloten Toch een vakantie te boeken naar Mallorca :')

We hadden uiteindelijk beiden zoiets van; die 2/3 maanden langer sparen overleven we dan ook wel voor we een nieuw huis kopen.

Hopelijk is het vooruitzicht van in feb/mrt gaan iets wat je erdoor kan slepen.
Misschien een stedentripje doen als dat financieel in het plaatje past? Dat je toch even weg bent van hier?

Wij leven ook Echt uit naar onze vakantie elk jaar; gewoon weg van alles hier, een week lang zelf geen eten koken (all-in), lekker luieren aan het zwembad en/of strand. Niks moet, alles mag. Heerlijk is dat idd. En we zijn dan alle drie (manlief, zoonlief en ik) heerlijk relaxed op een manier dat we hier in eigen land toch nooit zo voor elkaar krijgen als we bv. in een huisje zitten ofzo - wat ook leuk is, maar het is wat jij zegt toch net even wat anders als naar het buitenland gaan.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-05-19 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:44

Makkelijke opmerking Sopie_Wind, je weet niet wat andere doen of laten voor het milieu.

En die aarde kan wat mij betreft prima zonder mensen. Ik persoonlijk hoef er dus geen decennia mee te doen maar dat is off-topic.

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:47

Sophie_Wind schreef:
Toch wel goed eens een keer geen vliegvakantie, beter voor onze wereld ;)
Waar wij nog wel een aantal decennia gebruik van willen maken :o


Ik denk dat de stoelen van TS en haar vriend zo opgevuld zijn hoor... :roll:

cursebreaker
Berichten: 11404
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:48

Selka schreef:
Makkelijke opmerking Sopie_Wind, je weet niet wat andere doen of laten voor het milieu.

En die aarde kan wat mij betreft prima zonder mensen. Ik persoonlijk hoef er dus geen decennia mee te doen maar dat is off-topic.


Ik vind idd dat dit niet thuishoort in dit topic. Er zijn genoeg milieubewuste topics op bokt waar hier over gepraat kan worden.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:06

Janine1990 schreef:
Als iemand iets voelt, dan voelt iemand dat... Daar gaat een perspectief weinig aan veranderen!


Natuurlijk kan een perspectief veranderen.... steeds een 'emotie' bevestigen maakt echter dat je het steeds erger gaat vinden.
Dat is als blijven focussen op je hoofdpijn, die wordt dan steeds erger....

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:07

Janine1990 schreef:
Sophie_Wind schreef:
Toch wel goed eens een keer geen vliegvakantie, beter voor onze wereld ;)
Waar wij nog wel een aantal decennia gebruik van willen maken :o


Ik denk dat de stoelen van TS en haar vriend zo opgevuld zijn hoor... :roll:


Dat is inderdaad treurig Janine1990.... zou mooi zijn wanneer meer mensen willen bijdragen aan een betere wereld. Maar misschien hebben die mensen geen kinderen en maakt het ze niet uit dat kinderen straks geen lucht meer krijgen?

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:12

Oh TS ik snap je helemaal! Ik ga gelukkig wel dit jaar op vakantie. Maar als ik niet kon gaan zou ik dat heel erg vinden. :( Reizen is een van mijn grootste passies!

Second to the right, and straight on till morning

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:13

Ninx schreef:
Janine1990 schreef:
Als iemand iets voelt, dan voelt iemand dat... Daar gaat een perspectief weinig aan veranderen!


Natuurlijk kan een perspectief veranderen.... steeds een 'emotie' bevestigen maakt echter dat je het steeds erger gaat vinden.
Dat is als blijven focussen op je hoofdpijn, die wordt dan steeds erger....

Mwah, ik geloof niet dat het erkennen van iemands gevoel ertoe leidt dat iemand het steeds erger gaat vinden. Je kunt iemands gevoel ook erkennen en het relativeren zonder iemand direct te veroordelen of af te branden. TS snapt zelf ook wel dat het niet het einde van de wereld is, maar wil gewoon even haar ei kwijt, no big deal lijkt me

juval
Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:15

balen dat je niet kan gaan.. volgend jaar dan maar weer. Koophuis is ook erg fijn natuurlijk.

Wij hebben een melkveebedrijf, dus gaan nooit op vakantie. Ik heb nog nooit gevlogen. Ben best benieuwd hoe dat zou zijn, maar ik zie het er niet van komen. Je kan je dieren niet zo makkelijk alleen laten, en onze werkweken van 60-80 uur laten het ook niet toe.
Maar goed, we zijn niet ongelukkig verder hoor! wel af en toe een klein beetje jaloers, maar het is maar net waar je voor kiest.

ondanks dat gun ik toch iedereen wel zijn vakantie hoor!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Petrichor
Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 13:20

Gelukkig dat er toch wel mensen zijn die het snappen! Het is gewoon iets waar wij ons elk jaar weer op verheugen. Gelukkig troost het mij wel dat we dan begin volgend jaar gaan, dat klinkt nog niet zo heel ver weg al duurt het natuurlijk wel eventjes!

Het einde van de wereld is het natuurlijk niet, dat begrijp ik ook wel! :D

Over het milieu sja laten we het daar niet over hebben, ik moet ook elke dag de auto wel pakken voor mijn werk/paard. En zolang de formule 1 hier ook nog komt denk ik dat een vakantie overslaan voor 2 mensjes niet mee gaat helpen. :D Maar dat terzijde!

The smell of earth after rain!

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:24

Ninx schreef:
Janine1990 schreef:
Als iemand iets voelt, dan voelt iemand dat... Daar gaat een perspectief weinig aan veranderen!


Natuurlijk kan een perspectief veranderen.... steeds een 'emotie' bevestigen maakt echter dat je het steeds erger gaat vinden.
Dat is als blijven focussen op je hoofdpijn, die wordt dan steeds erger....


Uhm... niet dus...
Uit eigen ervaring met stress release therapie...
Vaak legt men de focus op het niet mogen voelen van een bepaalde emotie vanwege het perspectief (andere mensen hebben het veel erger) en maken ze hun eigen gevoelens onbelangrijk. Wat dus het probleem veel groter maakt dan bedenken: Goh ja, wel heel erg jammer dat het dit jaar niet lukt omdat we zoveel tijd kwijt zijn aan ons nieuwe huis.
Veel makkelijker om daarna door te gaan :)

Zoals jij zegt, focussen op de hoofdpijn... In plaats daarvan moet je je focussen op het gevoel dat je ervan krijgt (niet het doet pijn, maar; ik voel me akelig en kan mijn ding niet doen), hierdoor kan je realistischere doelen stellen: Ik ga dit lastige ding even niet doen en settel me even op de bank met een kop thee en je geeft jezelf daarna een simpele taak als het echt nodig is.

Bralindy
Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:28

Ik ga in oktober voor het eerst weer in 6 jaar :') daar moet ik aan wennen haha.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:28

Ik snap het wel een beetje. Ik ga regelmatig met mijn vriend erop uit. Door de weeks zijn wij niet samen, we hebben geen kinderen (mijn bijdrage aan het milieu) en we werken hard. Vakantie is ook echt ons moment samen.
We.hebben zelf een vakantiehuis in Noordwijk en ik moet zeggen dat als het goed weer is ik daar net zo fijn vertoef of zelf beter als op bijv de Canarische eilanden. In Nederland mis ik alleen de bergen. Misschien hebben jullie toch nog samen daagjes vrij dat je lekker naar de kust kan met een overnachting? Dit laad je batterij weer even op

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

raket
Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:36

Vorig jaar ging mijn vakantie 4x niet door vanwege ziekte. Maar dit jaar ga ik wel. En nu is de voorpret nóg groter.

Het gaat er gewoon om dat je je op iets verheugd en als dat niet door kan gaan ben je teleurgesteld.

...

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:42

Ninx schreef:
Janine1990 schreef:

Ik denk dat de stoelen van TS en haar vriend zo opgevuld zijn hoor... :roll:


Dat is inderdaad treurig Janine1990.... zou mooi zijn wanneer meer mensen willen bijdragen aan een betere wereld. Maar misschien hebben die mensen geen kinderen en maakt het ze niet uit dat kinderen straks geen lucht meer krijgen?

Wat is dat nou weer voor een rotopmerking?
Overigens, het beste wat je voor het milieu kunt doen is geen kinderen krijgen.

Dammie
Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:46

Ik vind mensen die alleen wat voor het milieu willen doen omdat hun genenpakketjes anders later last hebben juist de asocialen. Alsof mensen met wie je geen verwantschap hebt geen recht hebben op schone lucht.

Terug on topic: Ik herken het gevoel. Ivm drukte privé en gezondheidstoestand komt het er dit jaar waarschijnlijk ook niet van. Aan de ene kant lekker rustig. Aan de andere kant ook best saai. Ik heb wel een paar weekenden wat leuks gepland, dat scheelt wel. Heb ik toch iets om naar uit te zien.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:48

Ik vind iedereen die wat voor het milieu doet, wat de reden ook is, prijzenswaardig om die reden.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Renee1991 en 133 bezoekers