Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:37

Ahhh zou zo graag is op vakantie gaan maar helaas zijn mijn zorgkosten zo duur dat het niet haalbaar is voorlopig. 2005 voor het laatst echt weg geweest in de vakantie met mn partner. Wie weet volgend jaar.

Snap je gevoel ook zeker, tijd voor elkaar thuis is totaal anders dan op vakantie. "Gelukkig " gaan we er vanuit dat je jaartje geduld moet hebben en hoop dat je huis dat jaartje ook goed maakt!

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 06:31

Goedemorgen allemaal!

Vanacht was ik in Tenerife maar nu sta ik weer met beide beentjes in Nederland, wat jammer weer! :') :D

Ineke2

Berichten: 33112
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 06:45

Petrichor schreef:
Ja ik vind het dus wel heel erg balen, maar goed ik werk dan ook heel erg veel dus dan ligt het denk ik wel iets anders. :)

Mwah ik ben al 10 jaar niet met het vliegtuig op vakantie geweest en afgelopen jaren ook niet buiten NL.

Ik werk full time ( meer dan dat zeer regelmatig) dus het zegt niets.

Heb wel een paard in de randstad :')

In NL kun je je ook prima vermaken hoor, ga lekker een lang weekend of een weekje weg als dat wel lukt. Ben je toch even uit de dagelijkse sleur.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 06:47

Ik ben 5 jaar geleden voor het eerst wezen vliegen, jaar erna hebben wij een huis gekocht dus helaas niet kunnen gaan, maar de vakantie was zo fantastisch dat ik eigenlijk toch wel weer wilden gaan.
Toen 2 jaar op rij geweest en dit jaar zou ik met manlief ook niet gaan omdat wij tuinhuisje aan het bouwen zijn. Maaaaaaaaar mijn zus wil graag op vakantie en ik zei ik ga wel met je mee :D dus hebben wij een goedkopere vliegvakantie opgezocht en gaan wij samen :)

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 06:47

Ja hier nog een :')

Ik leef enorm toe naar een tripje buitenland in de zomer ieder jaar. Al is het maar 4 dagen. Dat komt wel vooral, omdat ik heel veel ellende heb steeds(o.a. met gezondheid). Dan is zo een tripje voor mij echt even alles vergeten en loslaten, om daarna weer verder te kunnen. :Y)

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 06:50

Ik ga elk jaar op wintersport. Ik zou ontzettend balen als we niet kunnen, kijk er bijna het hele jaar naar uit. Niet dat ik hier geen leuke dingen doe, maar het is zo ontzettend gezellig en leuk in Oostenrijk! Zou het echt wel missen als we een jaar niet gaan.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:09

Heb nog nooit gevlogen. Wel giga veel gezien met de camper van mijn ouders mee 23 jaar lang. We gingen elke vakantie wel weg. Al dan wel niet in NL of 1 van de buurlanden of naar Turkije of Griekenland of Portugal of Noorwegen in de zomervakanties. (om maar fftjes wat te noemen, ik ben namelijk in meer dan 15 landen geweest)

Nu al een paar jaar minder op vakantie geweest en dat allemaal in eigen land (ouders dood, camper verkocht) En om heel eerlijk te zijn. Ik ga alleen op vakantie. Ik heb aan Center Parcs genoeg. Ik doe dan niks zelf. Ik laat lekker het personeel voor mij zorgen. En ik vind het heerlijk.

Eet wanneer ik trek heb, en eet dan waar ik trek in heb. Als ik moe ben ga ik slapen, ben ik wakker ben ik wakker. Zo heb ik tijdens 1 vakantie ruim 12 uur Sims2 gespeeld :):) :wow: :Y)

Ben de laatste 5 jaar 3x op vakantie geweest. Laatste keer was van maart dit jaar.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:51

Maar dan ga je dit jaar toch gewoon naar Balkonia of Um das haus herom.Is ook leuk om te doen.

cursebreaker

Berichten: 11452
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:35

Petrichor schreef:
Ik denk ook dat sommige mensen het probleem niet herkennen.

Vliegen is sowieso iets wat ik al heel gaaf vind, het moment op het vliegveld alleen al. Veel blije en vrolijke mensen die lekker op reis gaan.

Als je dan aankomt in je hotelletje kan je lekker alles doen waar je zin in hebt. Als je in bed ligt hoor je bepaalde geluiden die je alleen hoort op een vakantiebestemming. Midden in de nacht hoor je de zee die tegen de branding aan slaat. Overdag als je een terrasje aan het strand pakt ruik je die heerlijke zeelucht gemengd met zonnebrandcrème en zie je weer al die mensen die zo blij zijn dat ze lekker op vakantie zijn. Niks geen chagerijnig kijkende mensen die lijden onder de werkdruk en de dingen van het dagelijkse leven.

Hoe kan je vakantie nou niet missen??


Amen. Ook voor ons is het een jaarlijks uitje waar we enorm naar uitkijken precies om de redenen die TS ook aanhaalt hierboven bv. Ik kan me dan bv. niet goed voorstellen dat mensen een camping geweldig vertoeven vinden omdat ik echt zo'n All-inclusive hotelletje met een mooi zwembad pas echt vakantie vieren vind, lol. Maar ik ken dan idd genoeg mensen die zweren bij een camping en niks anders willen. Zo heeft ieder z'n eigen idee en manier van vakantie vieren en daar heb ik wel respect en probeer daar ook begrip voor te hebben, ook al is het niet een manier van vakantie vieren wat ik zelf zou willen doen bv. Zo gaan wij ook regelmatig een midweekje binnen NL, wat ook erg gezellig is want dan kan ook de hond mee enz. Maar uiteindelijk komen wij pas echt tot rust als we gewoon lekker op Mallorca zijn een weekje en nergens aan hoeven denken en niks hoeven te doen behalve zwemmen, relaxen, eten, cocktails drinken ;)

Maar echt. wat een reacties weer, pfft. Fijn voor de mensen die al jaaaren niet op vakantie zijn geweest (of misschien nog nooit naar het buitenland) en dit 'probleem' van TS afdoen alsof het niks is ( het is zeker geen 1st world problem, maar in dat geval mag niemand zich ergens nog rot over voelen want er zijn altijd wel een hele hoop andere dingen in de wereld waar je je veel drukker over kunt maken) omdat zij het ook maar zonder vakantie moeten doen en dat prima overleven...

Ik kan er ook zeker inkomen dat mensen hier dus heel anders tegenaan kijken vanwege wat voor reden dan ook, maar er mag best wat meer tweezijdig begrip zijn hier. TS heeft het topic niet geopend denk ik om te horen dat ze zich eigenlijk hier niet druk over moet maken want anderen hebben ook geen vakantie of doen andere dingen in hun vakantie wat ze leuk vinden.

Maar back to the point;
TS, Is een weekendje/midweekje stedentrip ih buitenland geen optie? Dat is financieel misschien nog wel ergens tussen te proppen als je de aanbiedingen een beetje in de gaten houdt? Dat je toch gewoon even helemaal weg bent hier en andere cultuur kunt snuiven? Dat geeft mij ook vaak al een heel relaxed gevoel. Het is geen zon, zee,strand vakantie maar ok haha.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:56

TS gaat dit jaar niet met vakantie en de aarde is gered.... _/-\o_ :wow: :oo +:)+ *\%/* :') :')

cursebreaker

Berichten: 11452
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:00

Cowgirl schreef:
TS gaat dit jaar niet met vakantie en de aarde is gered.... _/-\o_ :wow: :oo +:)+ *\%/* :') :')


:') :')

Maar dat iedereen ondertussen blijft rondtuffen in hun (soms/vaak oudere) auto's (omdat deze vaak goedkoper zijn in aanschaf e.d.) om naar hun paardje te kunnen/hun vrienden/etc. laten we maar buiten beschouwing. Een betere wereld begint bij jezelf en wij weten niet hoe TS op andere vlakken bezig is met het milieu maar dat zou ook geeneens hier besproken moeten worden want daar is het topic niet voor. Genoeg milieubewuste topics op bokt, waar gezellig gekletst kan worden over hoe je vooral niet moet vliegen om milieubewust bezig te zijn :wave: Imo is dit topic daar echt de plaats niet voor om dat milieu naar voren te blijven halen.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:01

Ik snap het helemaal, het gevoel wat je krijgt als naar het vliegveld rijdt, wetende dat je over een paar uurtjes uitstapt in een heerlijk warm land met zand zee en cocktails.
Het ultieme vakantie gevoel.
Dat gevoel krijg ik niet als we een weekje Landal pakken in Drenthe (hoewel dit ook lekker is hoor met onze 3 kinderen)

Ik ben ruim 7 jaar geleden voor het laatst op Gran Canaria geweest. Daarvoor ging ik bijna elk jaar wel.
Dus ja ik snap je wel haha.
Nee het is geen ramp en je overleeft het wel, maar als ik nu denk aan een week Gran Canaria <3

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:05

:=

Als ik midweekjes en weekendjes weg niet mee zou tellen, dan was mijn laatste vakantie in 2008. Tel ik ze wel mee, dan was het laatste midweekje in 2014 en weekendje in 2015. En ik heb het overleefd.

Nederland zelf is toch ook mooi, doe een dagje zee, Dagje veluwe, Dagje Zuid Limburg... En samen klussen in jullie nieuwe huis.

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:25

Mja ik snap het wel.
Een weekje thuisblijven en in huis keutelen (of echt klussen) is geen verfrissende vakantie waarmee je je hoofd leegmaakt.

En als er dan 0 vakantiedagen over zijn dan kan ik me voorstellen dat je daar van baalt.

Gewoon aftellen naar volgend jaar TS.

Die milieudiscussie is naast de kwestie.
Doet me denken aan m'n zusje. Zij is veganistisch en vind mij dus niet zo milieubewust als vleeseter met een dikke diesel onder m'n kont.
Maar zus vliegt bijna 10 keer per jaar voor haar werk.
Wie zonder zonde is ... :+

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:31

Ik snap je wel TS. Ik ben van huis uit gewent (Edit: verwent :o ) dat wij iedere zomervakantie 3 weken maar Frankrijk/Italië/Spanje/Zwitserland etc etc gingen. Heerlijk camperen. Maar als je t zelf moet betalen (en tevens paarden hebt om tr onderhouden) is het lastiger. Ik ben al een aantal jaar niet echt op vakantie geweest. Dat is opzich niet erg, maar wat zou ik graag weer een weekje echt op vakantie willen gaan!
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 13-05-19 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:33

Uiteraard is het een extreem first world problem, maar ik snap het wel hoor. Vakantie is heerlijk en zeker als je normaal in Nederland
fulltime bezig bent dan is het zo fijn om er helemaal tussenuit te gaan.
Ik herken het ook wel, ik vind twee weekjes weg per jaar toch echt wel 'nodig', en dan daarnaast het liefst nog wat lange weekendjes weg.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:36

Petrichor schreef:
Ja ik vind het dus wel heel erg balen, maar goed ik werk dan ook heel erg veel dus dan ligt het denk ik wel iets anders. :)

Hier word ook heel hard gewerkt,juist daarom is een keer vakantie thuis wel lekker.Wij zijn dit jaar ook thuis wegens verbouwingen,verleden jaar kregen we geen oppas geregeld voor de dieren.Maar ik heb wel familie in buitenland wonen ,dus tussendoor een een weekend lukt wel.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:45

Wij gaan dit jaar niet op vakantie.
Geld sparen om volgend jaar 2 weken naar Amerika te kunnen.
Zoon gaat een week naar Zweden op vakantie.

Ik verheug mij enorm op Amerika dus dit jaar niet weg vind ik niet erg.
Scheelt wel dat wij sowieso weleens een jaar op vakantie gaan overslaan.
En van huis uit was een weekje veluwe al een hele vakantie.

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:39

Volgens mij heeft ts niet zoveel aan de waardeoordelen van anderen. Immers is ts zelf de enige die hier over kan oordelen. Misschien kun je het andersom redeneren. Als het op vakantie gaan zo belangrijk is, had je het huis niet moeten kopen. De keuze is dan huis OF vakantie. Alleen ts is degene die deze keuze kan maken. Wanneer het puur een vakantiedagen kwestie is kun je een tussenoplossing zoeken. Als financieen geen probleem zijn kun je extra dagen verlof kopen, of bijvoorbeeld iemand anders inhuren om je huis te verbouwen/inrichten zodat je daar geen vakantiedagen aan kwijt bent?

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:20

Ik ben jaren niet op vakantie geweest, niet omdat het niet kon maar omdat ik mn geld voor andere dingen gebruikte. Dagjes weg, huis gekocht, gadgets. Luxeprobleem dus.
Vorig jaar eindelijk weer eens op vakantie geweest en man wat heb ik dat gemist! Ik wist niet eens dat ik het zo kon missen.

Dit jaar in mn handjes knijpen want ga 10 dagen op vakantie op kosten van mijn schoonouders, die nemen alle kids en aanhang mee :)

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:22

Ik snap je ook helemaal. Ik woon nog liever in een doos onder de brug dan dat ik niet op vakantie ga.
Ik haal daar zoveel energie uit, zowel uit het plannen (en dus de voorpret) als de vakantie zelf.
Kun je geen dagen kopen om via een last-minute alsnog goedkoop naar Tenerife te gaan?

Raineri
Berichten: 6230
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:28

Ik voel je pijn, afgelopen zomer nog alleen rondgetrokken door Colombia. Het jaar daarvoor woonde ik een half jaar in Cambodja en dit jaar woon ik in Spanje. Ik kan dit jaar niet op vakantie doordat ik aan het afstuderen ben, volgend jaar kan ik ook niet weg door een verhuizing. Ik zie er enorm tegenop, maar we hebben het enorm goed hier. Even doorbijten. Misschien kan je een weekendje weg met een klein budget? Als je tips wil, ik help graag!

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:36

Petrichor schreef:
Hoi!

Dit klinkt best wel erg, maar ivm het kopen van een huis gaan wij dit jaar niet met het vliegtuig op vakantie. Wel een paar daagjes binnen Nederland weg, maar dus geen vlieg vakantie. En dat vind ik echt heel erg. :')

Ik baal er best van dat we niet op vakantie gaan dit jaar. Wij gaan elke keer naar Tenerife en ik ga gewoon alles missen. Het vliegen het wakker worden en de specifieke vakantie geluiden horen, de zee het strand de boulevard alles.

Het is zo erg dat ik nu al bezig ben met het uitzoeken voor een trip naar Tenerife in februari/maart als we beiden weer genoeg uren hebben. Ik ben echt iemand die gigantisch naar de vakantie toe leeft en dit is voor het eerst in lange tijd dat wij een jaartje overslaan!

Meer mensen in het zelfde schuitje?




Goh, ik wou dat ik in zo'n schuitje zat zeg.....

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:37

Ik snap het totaal niet, ga nooit op vakantie, met uitzondering 1 weekend per jaar naar de Veluwe om paard te rijden. Als ik met vakantie ben verveel ik me en mis mijn dieren en kan niet slapen, nergens zo fijn als thuis, dus blijf ik ook gewoon lekker thuis.

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:05

Ik snap je ook helemaal, TS. Ik moet er ook niet aan denken om niet op vakantie te gaan. Voor mij is dat echt een oplaadmoment. Thuis blijf je toch in dezelfde sleur zitten. Vakanties in Nederland geven me ook niet hetzelfde vakantiegevoel als een vliegvakantie naar zon/zee/strand. Ik ga volgende maand 15 dagen en heb dat ook echt nodig na alle stress van het afstuderen.

Rot dat je niet op vakantie kunt gaan. Voor nu zit er niks anders op dan genieten van jullie huisje en genieten van de voorpret van een volgende vakantie. Kleine troost: in Nederland belooft het dit jaar ook weer een mooie zomer te worden ;)