Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:25

Ik ben dit jaar nog niet geweest, in januari geopereerd en herstel was zwaar gevallen en nu depressie en burn out, maar ik wil er wel echt heel graag even uit... maar in je eentje is het echt duur om te gaan...of ik moet naar Aruba of Amerika gaan maar die tickets zijn ook niet niks
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 12-05-19 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:25

Lolacabana schreef:
Ik snap het ook heel goed TS.

Wij gaan ook niet op vakantie ivm zwangerschap (ben 17 juli uitgerekend) en vind dat best jammer. Maar we zijn in januari wel naar Londen geweest, maar dat is geen zomervakantie :+

Ben gewoon de vakantie voor volgend jaar maar gaan uitzoeken, heb ik toch nog een beetje de voorpret :))

Vorig jaar zouden we ook niet gaan ivm de aankoop van ons huis, maar toen heb ik net zolang gezeurd tot we toch nog een week naar Frankrijk gingen (wilde hij graag, dan was de kans dat we gingen groter :') ).

Maar dit jaar gaat me dat niet lukken denk ik -O-


Precies dat ben ik ook aan het doen! :')

En ja natuurlijk is dit een luxe probleem, maarja als je iets gewend bent is dat altijd jammer natuurlijk. :)

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:25

lifaya schreef:
Ik ben dit jaar nog niet geweest, in januari geopereerd en herstel was zwaar gevallen en nu depressie en burn out, maar ik wil er wel echt heel graag even uit... maar in je eentje is het echt duur om te gaan...of ik moet naar Aruba of Amerika gaan maar die tickets zijn ook niet niks

Kijk eens via Duitsland, dat is vaak goedkoper!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:26

Petrichor schreef:
Fohadie het gaat er niet over om binnen het land voor een prikkie weg te gaan. Ivm het huis hebben wij geen vrije dagen meer, dus al was het gratis we kunnen geen weekje meer weg. :D



Excuus, dan begrijp ik je helemaal verkeerd! Ik dacht financieel. Dan snap ik je verhaal beter. Lijkt me idd lastig ontspannen dan. Is het geen optie om wat dagen voor volgend jaar nu alvast te gebruiken? (Bij sommige bedrijven/bazen kan dat?) Of om onbetaald verlof op te nemen?

Sterkte. Hoop dat het een mooie zomer wordt dat je iig van het weer kan genieten.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:27

Petrichor schreef:
lifaya schreef:
Ik ben dit jaar nog niet geweest, in januari geopereerd en herstel was zwaar gevallen en nu depressie en burn out, maar ik wil er wel echt heel graag even uit... maar in je eentje is het echt duur om te gaan...of ik moet naar Aruba of Amerika gaan maar die tickets zijn ook niet niks

Kijk eens via Duitsland, dat is vaak goedkoper!

En dat geeft weer zoveel extra stress mee en je komt daar ook niet gratis := nee dan liever gewoon Schiphol waar ik alles ken gezien ik daar werk...

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:27

Ik kies er bewust voor nergens naartoe te vliegen.... genoeg gedaan, en nu vind ik het eigenlijk helemaal klote dat het zo vreselijk vervuilend is...
En waarom? Zoals anderen al aangeven is er ontzettend veel leuks en moois te zien dichter bij huis en/ of Europa...

Wanneer mensen vreselijk naar een vakantie-moment toeleven ervaren ze toch vaak te weinig 'vakantie' in hun leven. Veel werken om veel spullen te kopen of dingen te doen die geld kosten, om vervolgens weer veel te werken om alle gaten dicht te gooien.
Ik ga dus liever zo min mogelijk (geen) schulden aan om zoveel mogelijk mijn eigen tijd te kunnen bepalen..... dan heb je dat vakantiegevoel heel regelmatig :-)

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:28

Ik snap dat je het jammer vindt want het is natuurlijk fantastisch.

Hier al een aantal jaar niet weg met het vliegtuig voor het milieu. Ik zou ook nooit meer elk jaar kunnen vliegen als ik weet hoe slecht dat is

Wij gaan dus lekker in Nederland verblijven

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:29

Haha, herkenbaar hoor. Ik word ook altijd helemaal blij van vakantie, niets hoeft... je weet 's morgens nog niet waar je 's avonds gaat eten en wat je tussendoor nu eigenlijk gaat doen.
Ik snap het best :j

Toen wij ons huis net hadden zijn we ook niet geweest, maar toen hebben we er alles aan gedaan om thuis een beetje vakantiesfeer te creëren.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:29

Geeft niet fohadie, mwah mijn vriend zou dat misschien wel lukken maar denk dat bij mij die kans wel wat kleiner is.

Lifaya, ah dat is wel vervelend zeg! Misschien is er iemand die met je mee wil? Misschien wel iemand van bokt?

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:29

Mariposa11 schreef:
Sorry maar jeetje er zijn echt ergere dingen dan 1x niet naar tenerife te kunnen vliegen vanwege een koophuis..


Jaaaaaaaaaaaa lekker oordelen!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Laat iedereen lekker voelen wat hij/zij voelt zeg... TS heeft hier nu eenmaal moeite mee, en dat is haar goed recht.


Petrichor schreef:
Hoi!

Dit klinkt best wel erg, maar ivm het kopen van een huis gaan wij dit jaar niet met het vliegtuig op vakantie. Wel een paar daagjes binnen Nederland weg, maar dus geen vlieg vakantie. En dat vind ik echt heel erg. :')

Ik baal er best van dat we niet op vakantie gaan dit jaar. Wij gaan elke keer naar Tenerife en ik ga gewoon alles missen. Het vliegen het wakker worden en de specifieke vakantie geluiden horen, de zee het strand de boulevard alles.

Het is zo erg dat ik nu al bezig ben met het uitzoeken voor een trip naar Tenerife in februari/maart als we beiden weer genoeg uren hebben. Ik ben echt iemand die gigantisch naar de vakantie toe leeft en dit is voor het eerst in lange tijd dat wij een jaartje overslaan!

Meer mensen in het zelfde schuitje?


Ik zit niet in hetzelfde schuitje, in 2010 voor het laatst echt op vakantie geweest :') En daarna een paar kleine tripjes gehad. Maar ik herken dit niet.
Denk wel dat ik je kan steunen met een berichtje :)

Allereerst, het is dus helemaal niet erg dat jij hier moeite mee hebt! Het is een standaard geworden, je hebt je gehecht aan het eiland, daar is niets mis mee. Dus vooral accepteren dat je dat gevoel hebt.

Verder ga je een huis kopen, ik weet niet wat er allemaal moet gebeuren... Bij mij was dat best wel veel. En ik heb nog steeds geen toffe tuin... Maar ik ben vorig jaar wel begonnen met proberen er wat van te maken. Zodat ik op mooie zonnige dagen toch een beetje het gevoel te hebben weg te zijn. :D En ik vind dat tot nu toe wel aardig gelukt :D
En misschien is het iets om in plaats van toeleven naar je vakantie, je te gaan richten op je 'eigen' Tenerife thuis? Door de Tenerife sfeer in je tuin te krijgen?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:32

Met een vreemde op vakantie gaan kan heel goed uitpakken maar wat nou als je totaal niet klikt? Dan ben je fiets... dan ga ik nog liever met de auto rond reizen of naar Mn familie in Israël waar ik vorig jaar nog geweest ben... of het moet due iemand zijn die ik al ken maar ja :+

Alenthe05

Berichten: 1094
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:39

@lifaya: kijk eens op weflycheap, als je opdie data vrij bent kan je rij goedkoop weg. Wij hebben zo de aanbieding van curacao gevonden. Soms moet je even zoeken. Dan kan je best heel goedkoop een weekje weg.

@TS: is het geen idee om vrijde dagen te kopen, mits mogelijk? Kan je toch een weekje weg

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:44

Hier nog iemand die dit jaar niet op vakantie gaat! En jeetje, ik mis het inderdaad meer dan dat ik gedacht had. Het is eigenlijk meer eigen keuze, want de centjes groeien nog steeds niet aan de boom (helaas :') ). De vorige vakanties naar Indonesië en Zuid-Afrika hakte er flink in := . Dus dit jaar extra sparen en dan volgend jaar weer naar Zuid-Afrika. Het plannen en ergens naar uit kijken in de zomer na drukke maanden werken, mis ik wel.
Het werkt wel motiverend bij mij om extra te sparen en minder dingen te kopen als je weet dat je over een tijdje op vakantie gaat.
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 12-05-19 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:45

Wat erg zeg als mensen een jaar niet op vakantie kunnen. Is toch gewoon een luxeprobleem. Zoveel mensen die geen geld hebben om een vliegvakantie te boeken. En daarnaast, vliegen is ontzettend vervuilend. Nog veel vervuilender dan vlees eten. Je kunt ook blij zijn dat je daar een jaar niet aan meedoet voor een betere wereld :)

Ibbel

Berichten: 49103
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:46

Heb je al je dagen nodig voor een verbouwing of klussen in huis? Zijn je dagen nu al op, of ligt de verhuizing nog in de toekomst?

Zo ja, kun je dan je verhuisplannen niet een beetje aanpassen zodat je toch nog een weekje weg kunt? Als je de laatste klusjes in je nieuwe huis in 3 weekenden plant ipv in je laatste vrije dagen, kun je alsnog een week weg
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 12-05-19 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:46

Ik snap het wel,
Een paar jaar geleden gingen wij ook een keer helemaal niet wegens verhuizing (daarvoor altijd naar italie of Frankrijk (wel met de auto dan want in een vliegtuig kom ik niet :') ) maar het is me dus zo goed bevallen dat ik eigenlijk nu liever thuis blijf :o maar de rest wil wel dis jaar erna naar NL was ook leuk! Dit jaar weer een weekje naar Fr.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:47

Ah t komt al heel anders over nu je zegt dat je gewoon de rest van het jaar geen vrij meer kan nemen dan dat je niet naar t buitenland kan..

Want ja ik kan me heel goed voorstellen dat de rest vh jaar doorwerken heel veel is!

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:48

Jongens please, zullen we niet een wedstrijdje 'zielig doen' starten? Ik vind dat zo vervelend om te lezen; iedereen voelt inderdaad wat 'ie voelt (zoals hierboven ook door iemand gezegd) en jij kunt niet oordelen over of het missen van een vakantie voor een persoon erg is of niet. Voor sommige mensen zal het onder de categorie 'luxeprobleem' vallen; anderen begrijpen maar al te goed was de TS bedoelt. Echt nokken met dat oordelen vanuit je eigen referentiekader.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:48

ik zou zeggen; tel je zegeningen en wees maar blij, zo blij dat je alleen om gebrek aan vrije dagen dit jaar niet weg kan.
Laatste keer dat wij een vakantie hebben kunnen bekostigen was in 2005 en gezien alle prijsstijgingen zal het wel nooit meer worden vermoed ik. Vliegvakantie (of überhaupt naar het buitenland) heeft zelfs nooit gekunt.

Dus tja; wees maar blij dat je zo'n luxeprobleem hebt....wou dat ik het had

Uiteraard neem ik wel elk jaar mn vakantie op, maar blijf thuis. Nu was dat afgelopen zomer zeker geen straf met dat warme weer.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 12-05-19 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:49

Castilja schreef:
Jongens please, zullen we niet een wedstrijdje 'zielig doen' starten? Ik vind dat zo vervelend om te lezen; iedereen voelt inderdaad wat 'ie voelt (zoals hierboven ook door iemand gezegd) en jij kunt niet oordelen over of het missen van een vakantie voor een persoon erg is of niet. Voor sommige mensen zal het onder de categorie 'luxeprobleem' vallen; anderen begrijpen maar al te goed was de TS bedoelt. Echt nokken met dat oordelen vanuit je eigen referentiekader.


Jaaa echt zo leest het he :')
VRESELIJK!

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:49

Mazida schreef:
Wat erg zeg als mensen een jaar niet op vakantie kunnen. Is toch gewoon een luxeprobleem. Zoveel mensen die geen geld hebben om een vliegvakantie te boeken. En daarnaast, vliegen is ontzettend vervuilend. Nog veel vervuilender dan vlees eten. Je kunt ook blij zijn dat je daar een jaar niet aan meedoet voor een betere wereld :)


Als dat de keuze is dat je daarvoor werkt, is dat toch een keuze? Het gaat erom wie er nog een jaartje niet op vakantie gaat, niet hoe verwend iemand is als die wil reizen of slecht is voor het milieu.
Ik werkt bewust hard om nu nog te kunnen reizen, daar zijn verdere oordelen toch niet voor nodig. Lijkt me inherent aan dit topic.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:49

Mazida schreef:
Wat erg zeg als mensen een jaar niet op vakantie kunnen. Is toch gewoon een luxeprobleem. Zoveel mensen die geen geld hebben om een vliegvakantie te boeken. En daarnaast, vliegen is ontzettend vervuilend. Nog veel vervuilender dan vlees eten. Je kunt ook blij zijn dat je daar een jaar niet aan meedoet voor een betere wereld :)

Ook gedacht aan mensen die vrienden en familie in buitenland hebben of bijvoorbeeld mensen die overspannen zijn? Tuurlijk is een keer niet op vakantie kunnen geen drama maar om zo een oordeel te trekken moet je wel de rest van het verhaal ook weten.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:50

Dit jaar wordt mijn paard beleerd en heb ik dus mijn vakantiegeld daarvoor gereserveerd. Helemaal niet erg, want het is alleen maar leuk!

Mocht ik nog geld over hebben gaan we in de herfstvakantie een weekje naar de Canarische Eilanden. Nadeel is dat ik docent ben en dus altijd de hoofdprijs betaal.

Het deed wel even pijn dat ik niet op wintersport kon, maar we hebben alvast geboekt voor volgend jaar :o

Ik heb wel vakantie dus, alleen ik ga niet weg.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:51

Ik snap heel goed dat je het jammer vindt!

Maar denk ook aan hoe goed het is voor het milieu om een keertje niet te vliegen :) Dat je niet aan jezelf denkt, maar aan de planeet. Mij helpt dat altijd :)

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:51

Castila: het is alleen maar goed om TS er op te wijzen dat een vliegvakantie gewoon luxe is en dat je er niet dood van gaat als een jaartje niet kunt. Dat zet zaken in perspectief. Zolang je kunt eten, kleding hebt en een dak boven je hoofd heb je geen probleem. En wie weet krijg je een hele mooie zomer in Nederland, kun je ook gewoon naar zee hoor :)