In je eentje naar het buitenland..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 20:32

Hoi allemaal!
Hier zijn vast wel bokkers met ervaringen :D

Al een tijdje speelt het in m'n hoofd dat ik op vakantie wil, samen met mijn zoontje van 3.5
Nu kan ik ontelbare leuke hotels ect vinden, maar ik ben nog nooit ver weg geweest.
En al helemaal niet alleen.
Wat mij ook niet echt helpt, dat ik geen enkele taal spreek, behalve Nederlands dan.

Het vliegtuig in, en daarheen vliegen zal me nog prima vergaan.
Maar en dan? Dan stap ik uit, In een onbekend land. Waar ik de taal niet ken, de weg niet ect.

Uiteraard zou ik ook gewoon in de buurt kunnen blijven, maar in Nederland ben ik al heel veel geweest.
Het liefst ga ik aankomende zondag weg, en dan ongeveer voor een weekje.

Iemand tips, ervaringen? :)

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:36

Spreek je wat Engels? Er zijn genoeg landen dichtbij waar je je met Engels makkelijk kunt redden, denk aan de UK en Ierland, of iets als Denemarken. En als je geen enkel woord over de grens spreekt, dan kun je altijd nog naar België gaan natuurlijk. In steden als Antwerpen, Gent en Brugge spreekt iedereen gewoon Nederlands (al dan niet met een iets anders accent :P). En als je bang bent om de weg kwijt te raken: installeer een app als Google Maps, daarmee kun je bijna niet verdwalen! Anyway, net over grens werkt niet wezenlijk anders als Nederland in de meeste gevallen. Wat zou je thuis doen als je verdwaald? Nou, dat kun je in België of Duitsland waarschijnlijk ook doen.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:40

Je zou ook kunnen kijken voor een groepsreis. Die heb je voor verschillende doelgroepen (families, singles, gescheiden ouders etc). Je kunt alleen op pad maar hebt dan toch altijd mensen in de buurt en reisleiding waar je op terug kan vallen. Dat lijkt me wel handig als je zelf geen talen spreekt

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:40

Ik weet niet of het op zon korte termijn nog lukt, maar je hebt compleet georganiseerde reizen, waar je gewoon achter je gids aan kan wandelen. Die vaak nog Nederlands zijn ook.

Of iets all inclusive achtigs. Dan boek je ook de shuttle van het vliegveld naar het hotel, en dan hoef je alleen maar over te stappen en zit je veilig op de resort. Vanaf daar kan je alles rustig uitpuzzelen.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 20:53

Mijn Engels is helaas bar slecht, daar kom ik in ieder geval niet ver mee.

België / Duitsland ben ik al heel vaak geweest, Dus dat valt wel een beetje af.
Het liefst wil ik naar een warm land, met een mooi strand haha.

Ik ga eens kijken naar georganiseerde reizen, misschien kom ik dan iets verder :)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:55

Wil je een rondreis of vind je een weekje op een resort/hotel ook goed?

Ga naar een reisburo en boek daar.
Rondreizen heb je georganiseerd daar word je van dag tot dag begeleid. Een weekje op een resort/hotel is semi begeleid.
Bij aankomst word je opgevangen door een host(ess) die je in een bus naar je verblijf brengt.
Tijdens je verblijf kun je bij hem/haar terecht voor problemen, vragen en boeken van excursies.
Aan het eind van je verblijf word je weer opgehaald en naar het vliegveld gebracht (als je gaat vliegen) of de bus rijd weer naar nederland als je een busreis hebt.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:57

Lekker last minute naar turkije. Spreken ze hoekie toekie engels. Handen en voeten werk want ze verstaan je vaak niet als je vloeiend engels spreekt.
Yes yes i want a cola alsjeblieft. No iceklontjes. Yes tenk joe... Dat.
Bovendien, vaak is alles geregeld. Je landt op t vliegveld, pakt je koffer. Loopt het vliegveld af, meld je (in het nederlands vaak) bij je touroperator (bv tui, corendon etc) en je krijgt papier met info (geen water uit de kraan drinken) en een busnummer. Je loopt door naar de bussen. De buschauffeur vraagt je je namen en zet je koffers in de bus en je gaat lekker in de airco en je wordt voor de deur van je hotel afgezet. Koffers worden naar binnen gebracht en dan check je in.
Voor de rest all inclusive dus pakken wat je wilt, doen wat je wilt en altijd kids clubs en vermaak. Savonds eventueel nog volwassen vermaak met shows en live music. Zeker aan te raden met een kleine! Alles compleet, nergens naar omkijken, j ehoeft geen neente zeggen. Alles kan.

Sabri

Berichten: 1391
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:05

Heel eerlijk; gezien de heftige toestand met onlangs verlies van je man en nu je angsten savonds in je eigen huis dat je kalmeringspillen nodig hebt je slaapkamer in te komen, waar je onlangs nog over schreef, lijkt me zo een op korte termijn reis en geen ervaring en geen talenkennis daar best wat heavy en niet bevorderlijk voor je angsten. Beter lijkt in vertrouwde omgeving te blijven en eerst zelf verder op orde komen, daar waar je ook de taal niet spreekt en ook nog nooit alleen bent weggegaan met de kleine zou ik zeggen hou het wat simpeler voor jezelf en bereid je voor! Ga bv eens cursus Engels of Duits volgen zodat je je wat zekerder voelt en wat beter voorbereid weg kunt. En dan zou ik eerst eens in eigen land weggaan met de kleine(zijn vast ook nog veel plekken waar je nooit bent geweest), gaat dat goed kun je later altijd nog verder weg
Laatst bijgewerkt door Sabri op 06-05-19 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:07

Turkije, Spanje, Griekenland. Iets all inclusive? Er zijn genoeg mensen die geen woord over de grens spreken en toch lekker weg gaan.
Denk er wel aan dat je voor uk dezelfde reissom zal betalen als jezelf, aangezien de meeste (vlieg)reizen uitgaan van twee volbetalende personen.

Ik vind je een stoer wijf in ieder geval! +:)+

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:09

De ABC eilanden? Al moet ik zeggen dat daar ook niet iedereen Nederlands spreekt, maar je kunt je over het algemeen wel redden. Het is wel een eind vliegen, weet niet of ik dat er voor over zou hebben voor een weekje

Bianca_v_s
Berichten: 87
Geregistreerd: 21-05-16

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:15

Zoek eens op eenoudervakanties, dat zijn groepsreizen met andere alleengaande ouders met kinderen. Speelkameraadjes voor je zoontje en je hebt zelf ook aanspraak.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:20

Reisje naar Egypte,
Leuk zwembad erbij voor de kleine uk en je bent vertrokken.

Het is zoals hier boven staat reis je via corendon of Neckermann. Kan je gewoon luchthaven uit komen en wordt je naar het hotel gebracht.

Mijn oma spreekt geen woord Engels.
Buiten Wine _O- en komt toch thuis.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:21

Sabri schreef:
Heel eerlijk; gezien de heftige toestand met onlangs verlies van je man en nu je angsten savonds in je eigen huis dat je kalmeringspillen nodig hebt je slaapkamer in te komen, waar je onlangs nog over schreef, lijkt me zo een op korte termijn reis en geen ervaring en geen talenkennis daar best wat heavy en niet bevorderlijk voor je angsten. Beter lijkt in vertrouwde omgeving te blijven en eerst zelf verder op orde komen, daar waar je ook de taal niet spreekt en ook nog nooit alleen bent weggegaan met de kleine zou ik zeggen hou het wat simpeler voor jezelf en bereid je voor! Ga bv eens cursus Engels of Duits volgen zodat je je wat zekerder voelt en wat beter voorbereid weg kunt. En dan zou ik eerst eens in eigen land weggaan met de kleine(zijn vast ook nog veel plekken waar je nooit bent geweest), gaat dat goed kun je later altijd nog verder weg

Denk niet dat dat aan jou is om voor haar te beslissen. Misschien is het voor haar juist een mooie kans om even er helemaal uit te zijn en werkt dat voor haar heel erg goed.

Ts ik ben vorig jaar met corendon weggeweest en dit jaar weer. Op een all inclusive. Je wordt gehaald en gebracht, en je kan gewoon lekker makkelijk aanschuiven overal zonder een woord te hoeven praten. Ideaal!

mysa

Berichten: 10468
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:21

Eenoudervakantie lijkt me ook het meest geschikt. Ik weet alleen niet of dat op zo'n korte termijn kan? En wat hierboven wordt gezegd : voor toekomstige reizen toch wat Engels proberen te leren, daar kom je ver mee ;)

SimplySusan

Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:23

Labyrinth https://labyrinth.nl/vakanties/eenoudervakanties biedt eenoudervakanties aan en je kunt eventueel een busreis naar de bestemming bijboeken. Maar misschien is je zoontje hier nog erg jong voor.

Jaren geleden zijn wij met ze op kampeervakantie geweest naar Frankrijk. De tenten van labyrinth stonden bij elkaar en er was een Nederlandstalige activiteitenteam. Er was veel interactie met de andere kampeerders zoals samen barbecuen e.d. en tijdens de activiteiten (vlot bouwen, kanoën). Verder was de groep gemêleerd dus zeker niet alleen eenoudergezinnen. Tevoren kon je je inschrijven voor activiteiten (tegen extra kosten). Uitleg bij de activiteiten was in het Nederlands.

Sabri

Berichten: 1391
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:33

amado7 schreef:
Sabri schreef:
Heel eerlijk; gezien de heftige toestand met onlangs verlies van je man en nu je angsten savonds in je eigen huis dat je kalmeringspillen nodig hebt je slaapkamer in te komen, waar je onlangs nog over schreef, lijkt me zo een op korte termijn reis en geen ervaring en geen talenkennis daar best wat heavy en niet bevorderlijk voor je angsten. Beter lijkt in vertrouwde omgeving te blijven en eerst zelf verder op orde komen, daar waar je ook de taal niet spreekt en ook nog nooit alleen bent weggegaan met de kleine zou ik zeggen hou het wat simpeler voor jezelf en bereid je voor! Ga bv eens cursus Engels of Duits volgen zodat je je wat zekerder voelt en wat beter voorbereid weg kunt. En dan zou ik eerst eens in eigen land weggaan met de kleine(zijn vast ook nog veel plekken waar je nooit bent geweest), gaat dat goed kun je later altijd nog verder weg

Denk niet dat dat aan jou is om voor haar te beslissen. Misschien is het voor haar juist een mooie kans om even er helemaal uit te zijn en werkt dat voor haar heel erg goed.

Ts ik ben vorig jaar met corendon weggeweest en dit jaar weer. Op een all inclusive. Je wordt gehaald en gebracht, en je kan gewoon lekker makkelijk aanschuiven overal zonder een woord te hoeven praten. Ideaal!


Ik beslis ook niet voor haar. Ik spreek alleen uit ervaring om met dergelijke angsten in een vreemd land te gaan zitten terwijl je hier al moeite heb je angsten onder controle te houden. Het is immers geen lolletje als je in een vreemd land in hevige paniek daardoor raakt en dan is er weinig 'stoers' meer aan. Ik denk echt dat je beter kleine stappen kunt nemen dan een te grote stap wat je misschien niet aankunt. En daar is verder ook niks mis mee. De vraag is of het nu in haar situatie zo verstandig is en dat kan TS beste zelf beslissen/aanvoelen.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:43

Een Nederlandse vriendin van mij verhuurt een air B&B kamer in haar huis in de buurt van Barcelona.
Zou je zoiets misschien aanspreken? Ze woont 10 minuten lopen van het strand. Op het moment gaat er een koude stroom door Europa maar over een week of 2 is het daar weer mooi weer en je hebt daar het stand bijna helemaal voor jezelf ivm geen toerisme in dat gebied.
Ze is ook zelfstandig chiropracter en masseuze, misschien ook niet zo slecht?
Het is echter wel heel er basic en 2 honden aanwezig.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:45

Ow als je geen Engels spreekt zou ik geen ander land aan durven. Behalve curacao/Bonaire/ Aruba uiteraard. Dan kun je gewoon Nederlands spreken.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:56

Geloof me ik heb al zooooveel voorbij zien komen op vakantie qua talen.. Russen die geen woord Engels spreken blijken zich ook te redden kan ik uit ervaring zeggen, dan moet dit ook goed komen.

Lekker all in naar Turkije of Egypte, er is een Nederlandse touroperator bij, die kun je altijd bellen, en verder kom je met handen en voeten aardig ver. :j

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:58

Roosch schreef:
Geloof me ik heb al zooooveel voorbij zien komen op vakantie qua talen.. Russen die geen woord Engels spreken blijken zich ook te redden kan ik uit ervaring zeggen, dan moet dit ook goed komen.

Lekker all in naar Turkije of Egypte, er is een Nederlandse touroperator bij, die kun je altijd bellen, en verder kom je met handen en voeten aardig ver. :j

Dat is ook zeker waar..

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:03

En hey ik heb ooit een serieus gesprek gevoerd met een lading Tsjechen die geen woord Engels spraken. Hoe? Zij schakelden Google translate in :') en er zijn vast zat andere Nederlanders die willen helpen indien nodig.

En cola, wijn en bier snappen ze zowel in Egypte, Griekenland als Egypte prima is mijn ervaring. In alledrie de landen zelfs locals gesproken die zich zelfs in het Nederlands aardig wisten te redden :)

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:14

Er zijn ook hotels (en grote campings) in frankrijk/spanje/italie waar ze ook Nederlandse leiding hebben! Daar zou je ook naar kunnen zoeken. En de reis kan je vaak al helemaal plannen in Nederland, dus dan kom je er ook veilig aan :)

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:16

ANWB campings bieden ook vermaak voor kinderen in het Nederlands :j

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:22

Mocht je trouwens zenuwen hebben over de taal: stel van tevoren even een lijstje op met dingen die je verwachten kan en laat die vertalen.

Ik verwacht dat je met all inclusive minder tot niet tegen die barrière aanloopt, zij zijn dit gewend. Ik kan je in ieder geval afraden ergens in Frankrijk in de Ardennen te gaan zitten want daar kwam ik (die 3 talen vloeiend spreekt) in de knel want ze spraken er echt alleen Frans. En ik heel basis. Dat was echt handen en voeten.. :')

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:29

Luxemburg een optie?

Ik ben o.a. naar de Canarische eilanden geweest. All inclusive hotel bij het strand. Echt wel een aanrader. Mijn ervaring is dat ze daar erg behulpzaam zijn, ookal spreek je slecht Engels. Ze helpen je graag, zolang je zelf ook je best doet om te communiceren doen zij dat ook.