Cuba vs Dominicaanse, Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iSaBeLL
Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Cuba vs Dominicaanse, Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-19 12:04

Hallo!

In twijfel waar de reis naar toe gaat! Heel even wat feitjes op een rij (met vriend)

- Reisperiode eind Juni
- 12 dagen
- All inclusieve hotel
- Leuke excursies / leuke dingen om te bekijken

Het gaat vooral om een lekkere relaxde vakantie maar ook dat we er nog wat dagen op uit kunnen trekken
om iets te kunnen bekijken, cultuur!

Cuba en de Dominicaanse Republiek trekt ons beide!
De ene voor de hotels de andere weer meer voor de cultuur

Wie heeft er goede tips, ervaringen, hotels evt, leuke uitstapjes :D

        Brenda you have been the one for me, rust zacht,mijn toppertje
                  Noortje | Z1 + 1 | mijn droompony,mijn alles,she is perfect.. Espada Urano DL | Z1


      nouklime
      Berichten: 1008
      Geregistreerd: 13-10-08
      Woonplaats: Haarlemmermeer

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:19

      Oeh leuk! Cuba trekt mij ook heel erg, iets met teveel dirty dancing 2 gekeken.... Maar ben er nog nooit geweest! Op de dominicaanse ben ik wel geweest en vond ik geweldig heerlijk bijgekomen prachtig hotel heerlijk eten en lekkere cocktails! Wij zaten in VIK arena blanca en wij hebben ook 2 excursies gedaan, paardgereden en met een boot naar een eiland gevaren was intens mooi! Succes met je keuze.

      Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
      Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

      Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

      Kmbrly
      Berichten: 1843
      Geregistreerd: 11-05-09
      Woonplaats: Rekem

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:31

      Oei jij hebt hetzelfde dilemma -O-
      Ik ga toch even meekijken .

      I know you'll be a sun in somebody else's sky

      Booooo
      Berichten: 6509
      Geregistreerd: 26-03-06

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:53

      Ik heb ook in VIK Arena Blanca gezeten op de dominicaanse. Naar mijn idee kun je in Cuba wel makkelijker/veiliger de straat op.

      butengeweun
      Berichten: 3649
      Geregistreerd: 15-01-06
      Woonplaats: voorne putten

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:08

      Hier was de keuze voor Cuba, je kan gewoon als vrouw alleen de straat op heb me nooit onveilig gevoeld. In de Dominicaanse mocht ke volgens mij alleen begeleid van de resorts af. Ik zou zeggen Cuba maar het is wel 7 jaar gelden dat ik er was

      "Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
      "Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

      daantjuhhh
      Berichten: 26856
      Geregistreerd: 23-11-04
      Woonplaats: The Netherlands

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:35

      Ik ben een keer op Cuba geweest.
      Het land is werkelijk prachtig.
      Mijn vakantie was minder, maar dat kwam doordat mijn toenmalige vriend mij dumpte tijdens de vakantie.
      Nu hoor je de hele tijd op de radio reclame voor de film verliefd op Cuba! En dan denk ik >;)

      [o] [o] [o]
      Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

      anjali
      Berichten: 15042
      Geregistreerd: 25-07-15

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:15

      daantjuhhh schreef:
      Ik ben een keer op Cuba geweest.
      Het land is werkelijk prachtig.
      Mijn vakantie was minder, maar dat kwam doordat mijn toenmalige vriend mij dumpte tijdens de vakantie.
      Nu hoor je de hele tijd op de radio reclame voor de film verliefd op Cuba! En dan denk ik >;)

      Als je in de Dominicaanse Republiek gedumpt zou worden door je vriend dan heb je binnen 5 seconden 20 anderen. :)

      Booooo
      Berichten: 6509
      Geregistreerd: 26-03-06

      Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:10

      Dat zal in Cuba niet anders zijn :+ Maar goed denk dat je daar dan sowieso geen behoefte aan hebt.

      daantjuhhh
      Berichten: 26856
      Geregistreerd: 23-11-04
      Woonplaats: The Netherlands

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:01

      Booooo schreef:
      Dat zal in Cuba niet anders zijn :+ Maar goed denk dat je daar dan sowieso geen behoefte aan hebt.

      Hahahaha nee klopt. In Cuba is dat net zo. Maar inderdaad geen behoefte op dat moment.

      [o] [o] [o]
      Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

      lovelucydan
      Berichten: 2064
      Geregistreerd: 10-10-06
      Woonplaats: amsterdam

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:16

      Absoluut Cuba! Zo'n mooi land en bijzondere cultuur.

      my haflinger horse lucydan!

      citroen
      Berichten: 1649
      Geregistreerd: 13-04-09

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 01:30

      Ik heb geen ervaring met de Dominicaanse Republiek.
      Maar Cuba vind ik zeker een aanrader! Het land is prachtig, de mensen zijn ontzettend vriendelijk en er hangt een hele gezellige sfeer!

      Ben er 2x geweest (1x varadero en 1x Holguin).

      Mocht je Havana willen bezoeken, neem dan wel een hotel in Varadero. Ik had het idee dat je vanuit Varadero meer mogelijkheden had qua excursies!

      Mocht je naar Holguin gaan en zoek je een betrouwbare, leuke, en goede gids/ chauffer om met een oldtimer op pad te gaan, stuur dan maar een pb! Dan kan ik je zijn email adres/ telefoonnummer geven! :)

      The world is a book, and those who not travel read only a page

      IngridM
      Berichten: 11826
      Geregistreerd: 10-07-01

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 05:16

      In beide landen geweest. Op Cuba rondreis van 3 weken en in Doninicaanse Republiek 2 weken op 1 plek: Sosua. Vanuit Varadero op Cuba kun je denk ik niet zoveel excursies doen (vermoed ik). Vanuit Sosua DR hebben wij veel excursies gedaan toen maar ik spreek over 22 jaar geleden :-)
      Ik zou voor de DR gaan en in Cuba ooit rondtrekken :-)

      LieZ_Horses
      Berichten: 2205
      Geregistreerd: 23-01-07
      Woonplaats: Amersfoort

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 06:25

      Ik heb beide landen bezocht. Als je de mogelijkheid ooit hebt zou ik Cuba bewaren voor een mooie rondreis en Dominicaans Republiek bezoeken voor een heerlijke, ontspannen strandvakantie met leuke uitstapjes.

      Cuba is te mooi om er af en toe met een excursie op uit te trekken waardoor je vaak maar kort te tijd hebt om bijvoorbeeld Havana op je gemakje te bezoeken.

      Alleen is er rond juni volgens mij het orkaan seizoen op DR, dit zou je even goed na moeten checken.

      anjali
      Berichten: 15042
      Geregistreerd: 25-07-15

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:11

      LieZ_Horses schreef:
      Ik heb beide landen bezocht. Als je de mogelijkheid ooit hebt zou ik Cuba bewaren voor een mooie rondreis en Dominicaans Republiek bezoeken voor een heerlijke, ontspannen strandvakantie met leuke uitstapjes.

      Cuba is te mooi om er af en toe met een excursie op uit te trekken waardoor je vaak maar kort te tijd hebt om bijvoorbeeld Havana op je gemakje te bezoeken.

      Alleen is er rond juni volgens mij het orkaan seizoen op DR, dit zou je even goed na moeten checken.

      Nog niet in juni.Het echte orkaanseizoen is in september. Wel is er in het voorjaar en zomer kans op regen.Maar het blijft heel warm dan,erg groeizaam weer. In december en januari is het er droog. Maar ook minder warm. Net wat je prettig vindt!

      Cowboy55
      Berichten: 8475
      Geregistreerd: 11-10-05

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:17

      Cuba is veel veiliger dan de Dominican. Jammer genoeg.

      .
      "Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

      Choiix
      Berichten: 2266
      Geregistreerd: 08-08-12

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:18

      De reisvloggers Kara and Nate hebben toevallig net een reis in Cuba er op zitten, dus als je nog wat inspiratie op wilt doen dan kan je ze even opzoeken op YouTube :)

      Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
      Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

      daantjuhhh
      Berichten: 26856
      Geregistreerd: 23-11-04
      Woonplaats: The Netherlands

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:26

      Een ding. Als je naar Cuba gaat. Boek dan niet onderstaand hotel.
      Wij hebben hier alleen even een drankje gedaan. Maar het was er oud, vies en er hing een naar sfeertje.
      [ img ]

      [o] [o] [o]
      Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

      Nimber
      Berichten: 26551
      Geregistreerd: 10-01-01
      Woonplaats: Apeldoorn

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:42

      Ik ben beide geweest. Dominicaanse steekt er met kop en schouders bovenuit. Daar echt veel en mooie dingen gezien en gedaan. Cuba was wat lastiger om op eigen houtje rond te gaan trekken. Ook een prachtig land hoor maar ik vond de natuur op de Dominicaanse republiek mooier. We hebben daar ook veel gedoken en gesnorkeld.

      http://www.kimtelgen.nl
      Cranio sacraal therapeut en instructrice

      Flygill
      Berichten: 8044
      Geregistreerd: 10-08-04
      Woonplaats: Overloon

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:43

      IngridM schreef:
      In beide landen geweest. Op Cuba rondreis van 3 weken en in Doninicaanse Republiek 2 weken op 1 plek: Sosua. Vanuit Varadero op Cuba kun je denk ik niet zoveel excursies doen (vermoed ik). Vanuit Sosua DR hebben wij veel excursies gedaan toen maar ik spreek over 22 jaar geleden :-)
      Ik zou voor de DR gaan en in Cuba ooit rondtrekken :-)


      Helemaal mee eens!

      Flygill von Wilhelmstein

      Fjölnir van 't Slingerbos

      Flygill
      Berichten: 8044
      Geregistreerd: 10-08-04
      Woonplaats: Overloon

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:49

      Ik ben in juni naar de dominicaanse geweest, wij zaten in Punta Cana in het Bavaro Princess hotel. Het was helemaal geweldig, stralend weer alleen in de avond een buitje van 5 minuten en daarna weer droog. We hebben verschillende excursies gedaan, allemaal even mooi.

      buiten het resort is het gewoon veilig, alleen als je naar de grens met puerto rico reist is het onveilig, en in bepaalde buurten in de hoofdstad is het niet veilig als toerist. Wij hebben een groep dominicaanse vrienden en die zeggen dat het vaak overtrokken is wat reisleiders zeggen. Toerisme is de grootste inkomstenbron, en dat willen ze niet op het spel zetten. Echter is het niet aan te raden om met pakken geld te gaan zwaaien, een peperdure camera, telefoon en dure sieraden 'te koop te gaan lopen' Ik zelf ben iedere dag buiten het resort gaan hardlopen als meisje alleen en niemand die me lastig viel. Ook toen we een middag zijn gaan shoppen in een mall was er niks onveiligs aan.

      Flygill von Wilhelmstein

      Fjölnir van 't Slingerbos

      IngridM
      Berichten: 11826
      Geregistreerd: 10-07-01

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:12

      Angela_ schreef:
      buiten het resort is het gewoon veilig, alleen als je naar de grens met puerto rico reist is het onveilig, .


      Dat is knap als je bij de grens van puerto rico bent geweest :D

      Ik denk dat je Haïti bedoelt? :-)

      Flygill
      Berichten: 8044
      Geregistreerd: 10-08-04
      Woonplaats: Overloon

      Re: Cuba vs Dominicaanse, Tips?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:00

      Sorry, foutje! Ik wilde het even snel schrijven

      Flygill von Wilhelmstein

      Fjölnir van 't Slingerbos

      iSaBeLL
      Berichten: 5951
      Geregistreerd: 16-05-05

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 11:44

      Bedankt voor al jullie info!

      Na lang wikken en wegen toch besloten om niet voor deze 2 plaatsen te gaan :)
      Misschien in de toekomst nog eens :)

            Brenda you have been the one for me, rust zacht,mijn toppertje
                      Noortje | Z1 + 1 | mijn droompony,mijn alles,she is perfect.. Espada Urano DL | Z1


          Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

          Wie is er online

          Gebruikers op dit forum: boemel en 114 bezoekers