Wonen in Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
liljebo
Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Wonen in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-21 11:00

Ik ben al een tijd paardloos en niet actief hier, maar kom nu toch nog een keer binnen vallen. Over 2,5 jaar gaat mijn man met pensioen en ik werk van huis uit en het is ter sprake gekomen om dan nog een keer te verkassen naar een ander land (we wonen momenteel in zweden) Een paar redenen zijn de hoge belasting in zweden, waardoor weinig van ons beperkte inkomen overschiet, toch stilaan zin in een wat milder klimaat, gemakkelijker naar NL kunnen naar kinderen en kleinkinderen, Frankrijk uiteraard leuk vinden etc.
Of we het tzt werkelijk doen, is nog zeer de vraag, maar orientering kan geen kwaad. Voor zover ik heb beoordeeld zijn de kosten van bv boodschappen ongeveer vergelijkbaar met NL als je niet in een toeristische stad gaat wonen, maar het belastingsysteem in Frankrijk is voor ons heel erg veel gunstiger dan hier in zweden (emigreren na pensioen naar frankrijk is hier om die reden best populair) Maar ik vraag mij af hoe het met woonlasten zit? We zouden dan graag een kleine, gelijkvloerse woning willen huren met een patio of terrasje of zo. We hoeven dus geen lap grond en geen groot huis (1 slaapkamer zou al voldoende zijn) Regio zou Picardië, Bourgogne, Normandië of, op zijn verst, Bretagne zijn en dan in een levendig dorp(je) of plaatsje; niet in een stad of in een uitgestorven dorp. Ik heb echter geen flauw idee van de huurprijzen, noch wat standaard erbij zit. In zweden zit bijvoorbeeld standaard het witgoed in een huurhuis. Of warmte/electr e.d. inbegrepen is, is verschillend. Kan mij iemand die daar meer inzicht in heeft wat wijzer maken? Ik heb ook gezocht naar het topic emigreren, natuurlijk, maar kon het niet vinden(?) Misschien staat het verder naar achteren omdat men daar niet meer zo actief is en heb ik het daardoor gemist. Maar wat info zou leuk zijn.


tamary
Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wonen in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:13

[HK] Emigreren? Natuurlijk!

Frankrijk en iets regelen qua overheidsinstanties _-:( %) :roll:
Spanje schijnt daar in beter te zijn en bij lage inkomens ook gunstig qua belastingen (20.999 belastingvrije voet als ik het goed heb).

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

liljebo
Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-21 11:39

tamary schreef:
[HK] Emigreren? Natuurlijk!

Frankrijk en iets regelen qua overheidsinstanties _-:( %) :roll:
Spanje schijnt daar in beter te zijn en bij lage inkomens ook gunstig qua belastingen (20.999 belastingvrije voet als ik het goed heb).

Dank je voor de tip. Zal er dadelijk kijken
Overheidsinstaties zijn volgens mij overal een ramp. Hier in zweden ook :p
Spanje is ter sprake geweest, maar het is een stuk verder van nederland en ik heb begrepen dat huren daar ook niet zo erg goedkoop is. Kan het fout hebben. Verder las ik nogal wat waarschuwingen mbt criminaliteit in spanje en waar ik wel moeite mee heb is het vele dierenleed daar (ben daar tamelijk hard mee in aanraking gekomen de laatste keer dat ik daar was )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 157 bezoekers