Japan 2019: 行くぞ!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:00

Wij hebben losse kaarten besteld, was wel stress maar is gelukt!
Vliegtickets moeten wij nog, tijdens het kijken schoten de prijzen spontaan omhoog dus dat laten we even rusten tot ze weer zakken :Y)
Slaapplaats in Tokyo voor de eerste paar dagen hebben wij wel al geboekt. Bizar duur! 2e keer naar Tokyo moeten wij nog wel een slaapplaats boeken.

Heeft iemand wel eens in van die capsules of slaapzalen overnacht? Is dat wat of geen aanrader?

Anoniem

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:00

Ik zou in Japan altijd voor Airbnb gaan :j hotels zijn sowieso al duur

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 15:12

Ik boek in Japan nooit AirBnB's door dat gedoe met de minpaku :+ Serviced appartments of hostels hebben voor mij echt de voorkeur.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:51

Wij willen volgend jaar misschien ook naar de OS gaan om naar een vriend te kijken. Dan icm met 2 of 3 weken reizen omdat ik het te duur vliegen vind voor alleen een OS wedstrijddag..

Is het een beetje te doen om japan op budget te reizen? Althans mijn voorgevoel zegt dat ik voor tickets, os, en twee weken reizen een totaalbedrag van 6k pp kwijt ga zijn ofzo. En dat zie ik nou ook weer niet zitten..

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:15

ik ben paar weken geleden week geweest in tokyo (iets met ik moet nog een keer naar japan dit jaar en verder geen vakantie dagen meer hebben) en ik was p/p 560 euro kwijt voor een vliegticket retour en voor hotel voor 7 dagen ongeveer 350 voor 2 personen. Reizen met metro vind ik sowieso daar erg goed te doen en viel me qua kosten ook erg mee dus het ligt er een beetje aan wat je precies van plan bent maar 6K pp is wel heel erg veel geld :+

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:25

Oh jeetje dan valt me dat nog heel erg mee inderdaad! dan zijn in augustus de prijzen wel wat duurder. Ik kom uit op 700 euro pp. Maar dat is ook nog te overzien..
Deze week maar eens uitvogelen, ook wat handig is qua verblijf in Tokyo want die prijzen verschillen van 100 euro tot 3000 per nacht haha :+
Als de OS voorbij zijn wil ik ook zo snel mogelijk het land in of naar een ander land in azie vliegen om daar twee weken te reizen.

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:44

Wat ik in Tokyo erg belangrijk vind is dat ik dicht bij een metro station zit vanaf daar maakt het me niet zoveel meer uit aangezien het trein/metro verkeer daar zo goed is dat je altijd wel weer thuis komt _O-

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:49

6K p.p is wel heel veel tenzij je voor de alleen maar luxe gaat.

Ik vind vooral ticketprijzen en hotels duur. (ik ga zelf meestal in een hostel) maar qua vervoer, eten en andere dingen is het redelijk goedkoop.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 16:44

Twee weken en dan 6k? Ben benieuwd wat je allemaal van plan bent, haha.

Ik vlieg dinsdag (als alles goed gaat) voor 3 weken weer terug naar Tokyo. Zitten nog even wat haken en ogen aan dus ik hoop dat het ook daadwerkelijk zo is :) Mijn ticket was vrij duur deze keer (€675), normaliter vlieg ik voor rond de €500 met een A-class carrier naar Haneda. Tis vooral even goed uitzoeken, dingen zelf boeken/kopen is vaak stukken voordeliger. Als je qua budget echt te hoog uitkomt zou ik eens kijken naar hostels of capsule hotels. Ik slaap per definitie niet in hostels maar in Japan zou ik het voor budget redenen wellicht nog overwegen door de netheid en service :)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:49

Is vervoer goed te doen dan? Ik dacht altijd dat de trein daar super duur was
Courses, we gaan wel 3 weken dan. We zitten een kleine week in Tokyo en twee weken rondreizen. Ga het deze week allemaal eens uitzoeken. Een hostel heeft niet zo mijn voorkeur gezien ik met mijn vriend reis. Maar zag al wel een aantal acceptabele airbnbs

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 17:03

Openbaar vervoer is prima. De shinkansen is voornamelijk prijzig (als je 14 dagen wilt rondreizen zou ik zeker kijken naar een JR Pass). Verder is het echt prima betaalbaar :)

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:37

De prijzen gaan enorm stijgen met de OS. Mijn calculatie zit ook zo rond de 9k voor 3 weken.
Al ga ik wel wat duurdere dingen doen en zit ik een week in Tokyo tijdens de OS. Vlucht heb ik al geboekt en was ik rond de 800eu kwijt, hotels en tickets voor de OS worden geregeld via via die in Japan woont. De prijzen die ik nu voorbij zie komen variëren enorm en kan je redelijk 'cheap' in een capsule hotel slapen of een slaapzaal.

Mijn zus woonde in Rio en heeft ook de OS daar meegemaakt, daar gingen de prijzen van 0,70c voor een cola naar 5,30eu. Dus wel echt een heel verschil!
Ik krijg van verschillende mensen dan Japan van zichzelf al een duur land is of iedereen zit me nu bang te maken :')

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 20:32

Ik vind Japan geen duur land imo. Is allemaal eigen perspectief natuurlijk, maar je kan 't echt zo duur maken als dat je wilt :)

Anoniem

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:10

Ik vind Japan ook niet duur, zeker niet als je bijv met tussenstop vliegt en hotels mijdt :D

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:05

Ach, dat lucht al een beetje op. Zat me zelf al een beetje te stressen en te rekenen :7

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 13:19

Afbeelding

Best lekker weertje hier.

Sinds vanochtend weer op Japanse grond, toch wel fijn om weer terug te zijn. Helaas is er wel wat gedoe met de geboekte accomodatie (heel erg in mijn nadeel ook) waardoor er nog even wat kopzorgen aan vast zitten, maar dat word morgen hopelijk opgelost ..

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:28

Topic weer gevonden! Zou eigenlijk in 2017 weer terug naar Japan gaan..maar eh life happened en relaties die uit gingen en dergelijke :=

Nu geen concrete plannen maar wil wel graag meegenieten weer van jullie want ik mis het ontzettend. <3

Willemiens- Ik vond Japan ook inderdaad niet per sé duur. Het is maar wat je er zelf van maakt. Ik zou hier in Nederland bij een tankstation o.i.d. nog geen broodje kopen maar bij de 7/11 in Japan kan je voor rond de 8 euro een hele nette maaltijd kopen die ook echt gewoon goed smaakt bijvoorbeeld :j

Courses - Hopelijk snel opgelost! Maar geniet weer van je trip, ik ben jaloers <3

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:37

Ik haak even aan, mijn vriend en ik gaan volgend jaar in juni drie weken naar Japan. Alle tips en trucs zijn welkom.

Tickets zijn iig geboekt (€492,- retour)
Ik ben vooral benieuwd naar tips voor slaapplaatsen, we hoeven niet de luxe van een hotel. Wat zijn aanraders?
We willen een railwaypass aanschaffen, dat komt allemaal wel goed denk ik
En we hebben in grote lijnen al uitgedokterd wat we zoal willen gaan zien

Voor mij is het mijn eerste verre reis, dus best spannnend! :j

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 17:02

Well, om even kort over het appartement drama te zijn: That escalated quickly.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 17:22

Wat is er gebeurd?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 14:45

Uiteindelijk 1 nacht daar geslapen en vervolgens volledig gecancelled. Ze waren wat dingen ‘vergeten’ te melden, schoon te maken en te repareren (zoals de toiletbril die volledig eraf lag?). Laat ik het zo zeggen: er is heel veel niet gemeld wat echt gemeld had moeten worden voor overall comfort maar ook slapen (zeker als lichte slaper). Voor het geld wat ik ervoor betaald heb was dat écht niet acceptabel, heb ook geen oog dicht gedaan de eerste nacht dus dat zorgde voor wat ... gedoe :+ Ik ben echt ontzettend gezegend met mijn vrienden hier, die hebben mij meteen opgevangen en geholpen dus in dat opzicht na 48uur is er weer rust en wat positiviteit. Naam van het bedrijf wil ik per PB best verstrekken ter attentie maar niet openbaar :)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:57

AH fijn dat je nu iets nieuws hebt weten te vinden.

ik heb dit soort verhalen inderdaad vaker gehoord :(

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 11:58

Nou, rust is weer terug hier. Nieuw appartement gevonden, paar dagen heerlijk alleen vermaakt en nu even momentje niks voordat ik zo naar een etentje in Roppongi ga :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:56

Fijn Courses, dat de rust weer een beetje terug is. Ziet er allemaal zo leuk uit! kijk er enorm naar uit om heen te gaan.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 03:31

Het is hier ook hartstikke fijn :) Zeker omdat het weer nog heel erg goed is! Ondertussen alweer een week volledig op Japanse grond, het weer is nog steeds top (lekker terug komen straks in onze eigen vrieskou). Vandaag shooten voor een merk dus de hele dag straks buiten.

Van de week zelf nog even voor de camera gestaan, ik heb al een hele lange tijd geen foto's meer van mezelf gepost door wat privé dingen, maar met deze beelden ben ik toch wel heel blij :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding