Japan 2019: 行くぞ!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 06:40

Mooie foto’s Courses. Krijg echt heimwee ook van het zien van die straatjes <3

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie


Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 03:27

Ik zit as we speak op Haneda te wachten totdat we gaan boarden. Alles verliep vrij soepel vanochtend ondanks rush hour dus daar ben ik wel redelijk blij mee :) Gister nog een afscheids izakaya visit gedaan en een van de bars bezocht die al heeeeel lang op m’n to-do list stond <3

[ img ]

Rawr
Berichten: 2820
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 00:44

Even een schopje omdat ik niet een heel nieuw topic wil openen. :Y)

Zijn hier mensen die de Japantrip hebben gecombineerd met Zuid Korea? Ik heb een periode van 4 à 5 weken in gedachte en zit er aan te denken om de eerste week Zuid Korea aan te doen. Dus vliegen op Seoul, bullettrein naar Busan, dan de jetfoil naar Fukuoka en vanaf daar met de Shinkansen noordoost door Japan toeren. Van horen zeggen heb ik vernomen dat je eerst ZK moet doen omdat ZK heel erg tegenvalt als je het andersom doet en ik ben benieuwd hoe anderen daar over denken.

 ɪ ᴅᴏɴ'ᴛ ᴛʜɪɴᴋ ʏᴏᴜɴɢ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ ʀᴇᴀʟɪᴢᴇ ᴊᴜꜱᴛ ʜᴏᴡ ʜᴀʀᴅ
 ɪᴛ ɪꜱ ꜰᴏʀ ᴍɪʟʟᴇɴɪᴀʟꜱ ᴏꜰ ᴀ ᴄᴇʀᴛᴀɪɴ ᴀɢᴇ ᴛᴏ ʀᴇꜰʀᴀɪɴ ꜰʀᴏᴍ
 ᴘᴏꜱᴛɪɴɢ ꜱᴏɴɢ ʟʏʀɪᴄꜱ ᴀꜱ ᴄʀʏᴘᴛɪᴄ ᴇᴍᴏᴛɪᴏɴᴀʟ ꜱᴛᴀᴛᴜꜱ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇꜱ

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 08:45

Rawr schreef:
Even een schopje omdat ik niet een heel nieuw topic wil openen. :Y)

Zijn hier mensen die de Japantrip hebben gecombineerd met Zuid Korea? Ik heb een periode van 4 à 5 weken in gedachte en zit er aan te denken om de eerste week Zuid Korea aan te doen. Dus vliegen op Seoul, bullettrein naar Busan, dan de jetfoil naar Fukuoka en vanaf daar met de Shinkansen noordoost door Japan toeren. Van horen zeggen heb ik vernomen dat je eerst ZK moet doen omdat ZK heel erg tegenvalt als je het andersom doet en ik ben benieuwd hoe anderen daar over denken.



Ik heb ook zoiets gedaan alleen ben ik vanuit Japan een week naar ZK gegaan. vanaf daar naar Fukuoka en zo richting Tokio gereisd met tussenstops.
ZK valt inderdaad een beetje tegen als je eerst Japan doet. Korea oogt dan wat 'viezer'/verouderd. Maar nog steeds ZK is heel gaaf om een keer geweest te zijn. :o

Insta: yl_aerial

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 10:57

Ik ben zelf alleen voor een overstap in ZK geweest, maar ik wil er nog wel een keer graag heen :) Ik denk dat het vooral een beetje verwachting management is.

Anoniem

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:09

Ik wil Seoul combineren met Japan. Eerst week Seoul en dan nog een paar weken Japan. Ik zit alleen aan zomervakanties vast nu..

Of misschien een keer met kerst 2 weken naar Japan oid.

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 11:30

Ik zou net voor Kerst gaan persoonlijk :+ Vind Kerst zo'n saaie boel met de KFC trend en what not hahaha. Eind november is het ook nog super lekker weer! :D

Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:13

Hoi, ik heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar zijn er hier ook mensen die hebben gestudeerd in Japan? Ik twijfel of ik mijn scriptie (20 weken lang) wil schrijven in Japan. Mijn school heeft connecties in Takasaki. Nou lijkt me dat niet echt de leukste stad, maar het is wel relatief dichtbij Tokyo.

Verder vroeg ik mij af hoe het is qua kosten (verblijf daar en vervoer etc), is dat goed te doen?

Voor mij is de keuze nu een beetje tussen Zuid Afrika of Japan haha,moet dus alles nog even goed uitzoeken :)

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 15:18

IsaCalixa schreef:
Hoi, ik heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar zijn er hier ook mensen die hebben gestudeerd in Japan? Ik twijfel of ik mijn scriptie (20 weken lang) wil schrijven in Japan. Mijn school heeft connecties in Takasaki. Nou lijkt me dat niet echt de leukste stad, maar het is wel relatief dichtbij Tokyo.

Verder vroeg ik mij af hoe het is qua kosten (verblijf daar en vervoer etc), is dat goed te doen?

Voor mij is de keuze nu een beetje tussen Zuid Afrika of Japan haha,moet dus alles nog even goed uitzoeken :)


Takasaki is een goede 1,5 uur van Tokyo als ik me niet vergis (per auto). Kosten technisch ligt het er een beetje aan wat voor opties je school ook heeft. Hebben ze naast connecties met de school, bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om op dorms te gaan bijvoorbeeld?

Je kan het zo duur maken uiteindelijk als dat je het zelf wilt. Het leven in Japan is relatief gezien even 'duur' als in Nederland, dus voor Aziatische landen valt het vaak onder de 'prijzige' categorie maar ik vind het altijd wel meevallen. Enige is vooral: Heeft het voor je scriptie zin om het in Japan te doen? In de zin van: Ga je naar het land voor het specifieke onderwerp wat je gekozen hebt bijvoorbeeld?

Het Japanse school systeem is redelijk anders als dat van ons (redelijk passief), dus als dat een factor is waar je rekening mee 'moet' houden zou ik dat wel meenemen in je keuze. Taal barrière kan ook best een ding zijn, Engels is in de grote steden soms al echt een issue. Laat staan in de meer buiten gebieden :)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:20

IsaCalixa schreef:
Hoi, ik heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar zijn er hier ook mensen die hebben gestudeerd in Japan? Ik twijfel of ik mijn scriptie (20 weken lang) wil schrijven in Japan. Mijn school heeft connecties in Takasaki. Nou lijkt me dat niet echt de leukste stad, maar het is wel relatief dichtbij Tokyo.

Verder vroeg ik mij af hoe het is qua kosten (verblijf daar en vervoer etc), is dat goed te doen?

Voor mij is de keuze nu een beetje tussen Zuid Afrika of Japan haha,moet dus alles nog even goed uitzoeken :)


Hier een jaar gestudeerd in Japan. Ik vond het zo gaaf en zou het zo weer doen. Maar ik heb veel affiniteit met Japan en de taal en wilde me daar ook echt onderdompelen.
Het is duur helemaal als je in de buurt van Tokio zit. Ik weet niet of je ook op campus kunt gaan maar dat is vaak goedkoper dan een eigen appartement. Ook zou je kunnen kijken naar share houses die zijn relatief ook goedkoper. Wel vaak wat kleiner.
Vervoer kreeg ik met korting van de uni op het traject school - huis. Dit was relatief goedkoop. Toen ik de volle pond moest gaan betalen was het wta minder leuk :')

Zuid-Afrika is een hele stuk goedkoper. Lastige keuze want zijn twee totaal verschillende landen.

Insta: yl_aerial

Summerfly
Berichten: 2901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:49

Ik meld me! Ik ga eind maart voor het eerst naar Japan om daar drie maanden te studeren (Okayama). Ik studeer Japans dus veel dingen worden door mijn universiteit geregeld: partneruniversiteit, verblijf in een dorm (waar ik ongeveer 160 euro p.m. voor ga betalen), intensieve taallessen etc. Ik denk dat je idd voor jezelf moet nagaan wat een verblijf in Japan toe gaat voegen aan je scriptie. Denk wel dat het desondanks een toffe ervaring zal worden!

Vivre
Berichten: 314
Geregistreerd: 15-03-08

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:20

En ook ik kom me melden! Ik ga met een vriendin bijna 3 weken rondreizen, tickets zijn geboekt. Lees graag mee voor adviezen voor hotels en must see's!
Iemand tips voor hotel in Tokyo? Waar wel/niet?

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 21:23

Vivre schreef:
En ook ik kom me melden! Ik ga met een vriendin bijna 3 weken rondreizen, tickets zijn geboekt. Lees graag mee voor adviezen voor hotels en must see's!
Iemand tips voor hotel in Tokyo? Waar wel/niet?


Stuur je mailadres even, dan stuur ik je mijn PDF over Japan even toe ;) Wanneer gaan jullie?

Jenn_Mellow
Berichten: 266
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:40

Ik wil me ook graag melden! Ik ga eind april 2 weken naar Japan en dan reizen we van Tokyo naar Osaka. Dus ik lees ook graag mee voor goede tips! *D

Mellow!
    (L)
*Het is niet de bestemming, maar de reis er naartoe die belangrijk is*

Vivre
Berichten: 314
Geregistreerd: 15-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:12

Ondertussen al een heel eind op weg met onze planning. Maar toch nog even een vraag hier in de hoop dat jullie er ervaring mee hebben.
Wij zijn van plan een nacht in Takayama te blijven om vanuit daar (in de ochtend) de bus naar magome te nemen. Nu vroegen wij ons af of het haalbaar is als we s ochtends de bus nemen om dan die middag gelijk de wandeling magome-tsumago te maken. Dan in Magome (of tsumago als jullie voor 1 van beide tips hebben, graag) 1 nacht te blijven om daarna door te gaan naar hiroshima
Of is dit te ambitieus en moeten we 2 nachten daar blijven?

Verder lees ik overal dat je toch wel een keer in een ryokan moet verblijven. Ik durf het niet echt aan om meer dan 1 nacht te doen, daar nog goede tips voor?

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:29

Wij hadden destijds 3 overnachtingen in Takayama, wij gingen vanuit Mt. Koya naar Takayama en dat was een redelijk lange reis dus kwamen in de avond in Takayama aan. Volgende dag Takayama zelf bezocht (Erg leuk door het nieuwe en oude gedeelte van de stad) en Hida No Sato. De tweede volle da zijn we naar de lokale markt gegaan en naar het Takayama Festival Museum. Het Takayama Festival word twee keer in het jaar gevierd – in April en in Oktober. Wij bleken net een week te vroeg te zijn voor het daadwerkelijke festival en vonden het mooi om die wagens te zien dus hebben toen dat museum bezocht.

In de middag hadden we een excursie geboekt naar Shirakawa-Go vanuit Takayama en dat vind ik ook echt wel een aanrader :j


[ img ]


Vanuit Takayama zijn wij naar Tsumago gegaan maar hebben toen ook de bus 'omhoog' gepakt om de wandeling Magome - Tsumago te doen (bergafwaarts leek ons toch een beter idee dan bergopwaarts). De wandeling is erg mooi en duurde geloof ik ongeveer 3 uurtjes.


[ img ]


Wij hadden 2 overnachtingen in een hele leuke Minshuku in Tsumago: Kohsinzuka. De gastheer is ontzettend aardig en heel actief in de community in Tsumago dus tijdens het eten vertelde hij allerlei verhalen over het dorp, heeft hij voor ons gezongen en het eten wat we kregen was supervers uit zijn eigen tuin en de vis uit de rivier achter het huis. Het is écht een aanrader. Officieel ligt het net buiten Tsumago (15 min lopen) maar dat maakte het voor ons juist zo leuk om echt in de countryside the zitten.

Tsumago zelf is een heel lief, leuk ouderwets stadje. Heb daar Wij wilde graag meer rust in de reis en vermaakte ons goed 2 nachten in Tsumago en Magome.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Anoniem

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:44

Wij zouden dd wandeling doen maar ik was net met mn been uit het gips dus ik heb niet meegewandeld maar in Magome bij mensen thuis heerlijke koffie gedronken en het heel gezellig gehad. Konden elkaar totaal niet verstaan maar was zo bijzonder leuk!

Willemiens
Berichten: 929
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:29

Zijn er nog bokkers die ook een vlucht gepland hadden in de afgelopen of aankomende periode?
Hoe is het opgelost bij jullie ivm corona?

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-20 15:59

Willemiens schreef:
Zijn er nog bokkers die ook een vlucht gepland hadden in de afgelopen of aankomende periode?
Hoe is het opgelost bij jullie ivm corona?


Lijkt me sterk aangezien je het land niet in komt.

Willemiens
Berichten: 929
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:36

Courses schreef:
Willemiens schreef:
Zijn er nog bokkers die ook een vlucht gepland hadden in de afgelopen of aankomende periode?
Hoe is het opgelost bij jullie ivm corona?


Lijkt me sterk aangezien je het land niet in komt.

Ik snap je antwoord niet helemaal?
Mijn reis heb ik in november 2019 geboekt voor as woensdag, nu krijg ik geen compensatie vanuit de reisorganisatie aangezien zij mij een alternatief aanbieden. Lees; as woensdag vliegen vanuit AMS naar Canada, vanuit daar door naar Parijs en vervolgens naar Tokio. Dat er een inreisverbod geldt hebben zij vrij weinig aan.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:39

Willemiens schreef:
Ik snap je antwoord niet helemaal?
Mijn reis heb ik in november 2019 geboekt voor as woensdag, nu krijg ik geen compensatie vanuit de reisorganisatie aangezien zij mij een alternatief aanbieden. Lees; as woensdag vliegen vanuit AMS naar Canada, vanuit daar door naar Parijs en vervolgens naar Tokio. Dat er een inreisverbod geldt hebben zij vrij weinig aan.


|( Oftewel Amsterdam-Canada-Parijs-Tokyo als heenvlucht? En terug? Bagger zeg...hoeveel uur duurt dat eigenlijk :D kun je beter met de auto naar Parijs

Niet banketstaaf maar poetsen.

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:47

Willemiens schreef:
vliegen vanuit AMS naar Canada, vanuit daar door naar Parijs en vervolgens naar Tokio.

You're not serious. Dat mag toch zeker geen "alternatief" heten?! :evaw: Kan je nog beter zelf de trein naar Parijs pakken. :')

Willemiens
Berichten: 929
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:51

[ img ]
De reis duurt slechts maar 32,5 uur :') .. terugweg wel rechtstreeks. Ik snap het alternatief echt niet terwijl er een inreisverbod is.
Daarnaast kan ik alleen een voucher krijgen en dan moet ik 21 dagen voor 31 augustus een nieuwe reisdatum aangeven.
Heb gezegd dat ik nu geen nieuwe datum kan doorgeven en kreeg binnen 5 minuten een mail dat ze bij deze de annulering bevestigen (lees; op eigen Iniatief annuleren = geen aanspraak op restitutie)...

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-20 16:54

Willemiens schreef:
Courses schreef:

Lijkt me sterk aangezien je het land niet in komt.

Ik snap je antwoord niet helemaal?
Mijn reis heb ik in november 2019 geboekt voor as woensdag, nu krijg ik geen compensatie vanuit de reisorganisatie aangezien zij mij een alternatief aanbieden. Lees; as woensdag vliegen vanuit AMS naar Canada, vanuit daar door naar Parijs en vervolgens naar Tokio. Dat er een inreisverbod geldt hebben zij vrij weinig aan.


Dat er waarschijnlijk weinig mensen zijn in die situatie omdat je als Europeaan tot dusver (tenzij de afgelopen dagen iets veranderd is aan het inreis verbod) Japan niet in komt op een touristenvisum. Ook niet met 2 weken zelf-quarantaine.

Ik heb net even gezocht en zo te lezen zijn die regels nog niet veranderd, dus je kan heel veel willen maar je komt op Narita/Haneda gewoon het land niet in. Redelijk valid case om te zeggen: leuk en grappig met jullie, maar vervolgens mogen jullie ons even hard weer terug vervoeren. Is dit een NL organisatie? Want die zouden hier zeker correct van op de hoogte moeten zijn.

Edit: Canada zit met hetzelfde probleem, dus ik vraag me af hoe ze dit voor zich zien? Voor zover ik weet is ICA reizen altijd met een dubbele check, zeker van/naar USA/Canada en met de huidige regels laten ze je de kist niet eens uit denk ik.

Raar verhaal.

Willemiens
Berichten: 929
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:58

Het is idd een nederlandse reisorganisatie. Ze pushen zelf enorm hard dat ik zelf aan het annuleren ben maar dat heb ik nog geen een keer genoemd in de mailwisseling.. maw dan hoeven ze mij niets te vergoeden. Erg slinkse manier..

Heb nu met pijn en moeite om kunnen boeken naar volgend jaar maar..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Majestic-12 en 72 bezoekers